Skocz do zawartości

Uniwersum 9. Propozycja wprowadzenia zmian.


hhsnake0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jak co roku w czerwcu powinno wyjść nowe uniwersum ( u9 )

Pewnie już każdy się przyzwyczaił do tego, że uniwersum nie będzie się niczym różniło od starszych uni.

 

Jednak nie tym razem, chcemy by nowe uniwersum było zupełnie inne.

Chodzi tutaj dokładnie o parametry gry ( prędkość, ilość złomu z walki, dodatki, bank itd.) czyli wszystko to co składa się w całość danego świata ;)

 

Chcę aby ten temat stworzył projekt u9. To wy teraz macie szansę aby dostosować wszystko to, na co będzie się składało nowe uniwersum.

Jednak nie chodzi tu o to by 30 osób powiedział, że może zostać tak samo, oby nie było surowców za astaty.

Chcę znaleźć "złoty środek" pomiędzy dodatkami za astaty a wolą graczy.

 

Jak widzicie przyszłe uniwersum ?

Co wprowadzić ? Co wyrzucić ?

Jestem pewien, że ten temat będzie budził skrajne emocje. Dlatego proszę wszystkich o spokojne podejście do sprawy. Chcemy tutaj stworzyć wspólne nowe uniwersum, na którym każdy będzie chciał chętnie pograć :)

 

No to teraz czas na wasze wpisy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Brak mozliwości kupna surowców, floty i obrony za astaty.

 

Aby serwer mógł się "utrzymać" można wprowadzić nowych, droższych oficerów, np:

 

 

Geolog, +100% wydobycia, Czas trwania: 30 dni - Cena: 40 astatów

Geolog, +100% wydobycia, Czas trwania: 60 dni - Cena:  80 astatów (-20 astatów)

Geolog, +100% wydobycia, Czas trwania: 180 dni - Cena: 160 astatów (- 25 astatów)

Geolog, +100% wydobycia, Czas trwania: 360 dni - Cena: 320 astatów  (- 30 astatów)

 

 

Admirał, +40 slotów floty, Czas trwania: 30 dni - Cena: 20 astatów

Admirał, +40 slotów floty, Czas trwania: 60 dni - Cena: 40 astatów (- 10 astatów)

Admirał, +40 slotów floty, Czas trwania: 180 dni - Cena: 80 astatów (- 15 astatów)

Admirał, +40 slotów floty, Czas trwania: 360 dni - Cena: 160 astatów (- 20 astatów)

 

 

Magazynier, +100% pojemności magazynów, Czas trwania: 30 dni - Cena: 20 astatów

Magazynier, +100% pojemności magazynów, Czas trwania: 60 dni - Cena: 40 astatów (- 10 astatów)

Magazynier, +100% pojemności magazynów, Czas trwania: 180 dni - Cena: 80 astatów (- 15 astatów)

Magazynier, +100% pojemności magazynów, Czas trwania:  360 dni - Cena: 160 astatów (- 20 astatów)

 

 

Naukowiec, czas badań tech. -30%, Czas trwania: 30 dni - Cena: 40 astatów

Naukowiec, czas badań tech. -30%, Czas trwania: 60 dni - Cena: 80 astatów (- 20 astatów)

Naukowiec, czas badań tech. -30%, Czas trwania: 180 dni - Cena: 160 astatów (- 25 astatów)

Naukowiec, czas badań tech. -30%, Czas trwania: 360 dni - Cena: 320 astatów (- 30 astatów)

 

 

Inżynier, +50% energii, Czas trwania: 30 dni - Cena: 20 astatów

Inżynier, +50% energii, Czas trwania: 60 dni - Cena: 40 astatów (- 10 astatów)

Inżynier, +50% energii, Czas trwania: 180 dni - Cena: 80 astatów (- 15 astatów)

Inżynier, +50% energii, Czas trwania: 360 dni - Cena: 160 astatów (- 20 astatów)

 

 

Konstruktor, czas budynków -30%, Czas trwania: 30 dni - Cena: 40 astatów

Konstruktor, czas budynków -30%, Czas trwania: 60 dni - Cena: 80 astatów (- 20 astatów)

Konstruktor, czas budynków -30%, Czas trwania: 180 dni - Cena: 160 astatów (- 25 astatów)

Konstruktor, czas budynków -30%, Czas trwania: 320 dni - Cena: 320 astatów (- 30 astatów)

 

 

 

Rzecznik, czas bud. obrony -25%, Czas trwania: 30 dni - Cena: 20 astatów

Rzecznik, czas bud. obrony -25%, Czas trwania: 60 dni - Cena: 40 astatów (- 10 astatów)

Rzecznik, czas bud. obrony -25%, Czas trwania: 180 dni - Cena: 80 astatów (- 15 astatów)

Rzecznik, czas bud. obrony -25%, Czas trwania: 360 dni - Cena: 160 astatów (- 20 astatów)

 

 

Zniesienie prowizji banku, Czas trwania 30 dni - Cena: 20 astatów

Zniesienie prowizji banku, Czas trwania 60 dni - Cena: 40 astatów (- 10 astatów)

Zniesienie prowizji banku, Czas trwania 180 dni - Cena: 80 astatów (- 15 astatów)

Zniesienie prowizji banku, Czas trwania 360 dni - Cena: 160 astatów (- 20 astatów)

 

 

Kolejka budowania i badań, +2 pozycje, Czas trwania 30 dni - Cena: 20 astatów

Kolejka budowania i badań, +2 pozycje, Czas trwania 60 dni - Cena: 40 astatów (- 10 astatów)

Kolejka budowania i badań, +2 pozycje, Czas trwania 180 dni - Cena: 80 astatów (- 15 astatów)

Kolejka budowania i badań, +2 pozycje, Czas trwania 360 dni - Cena: 160 astatów (- 20 astatów)

 

 

Dodatkowy slot ekspedycji, Czas trwania 30 dni - Cena: 20 astatów

Dodatkowy slot ekspedycji, Czas trwania 60 dni - Cena: 40 astatów (- 10 astatów)

Dodatkowy slot ekspedycji, Czas trwania 180 dni - Cena: 80 astatów (- 15 astatów)

Dodatkowy slot ekspedycji, Czas trwania 360 dni - Cena: 160 astatów (- 20 astatów)

 

W nawiasach napisałem jaki można wprawadzić rabat za wiekszy pakiet :)

Z tego co tak na szybko liczyłem wykupienie podstawowych oficerów rocznie wyniosło by ok 230 zł, więc za taką kwote swerer może się utrzymać :)

 

 

2) Podczas przejścia na urlop wstrzymanie badań, budowy budynków, floty i dobrony a nie ich anulowanie.

 

3) Ograniczenie pojemności banku, np. w zależności od ilości punktów.

 

350.000.000.000.000 jednostek każdego surowca (podstawowa pojemość banku) + 2 * ilość punktów

 

Dla przykładu:

jeżeli ktoś ma 30 000 000 000 000 pkt to pojemność banku wyniesie: 410 000 000 000 000 jednostek każdego surowca.

 

Nie będzie kiszenia po 2-3 BLD deuteru.
 

Edytowane przez BeRnI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle nikt nie napisze dlaczego tak, a nie inaczej.

Jeśli nie uzasadniamy swoich wypowiedzi to równie dobrze możemy użyć losowarki liczb online, dać zakres 1-100 i nam wylosuje prędkość :)

 

Zaznaczę tu, że różnica między x10 a x30 jest taka sama jak między x30 a x100. Także zmiana z x100 na x30 to praktycznie nic. Już było na x50 i nic szczególnego się nie zmieniło.

Kto ma excela może się pobawić w sprawdzanie prędkości różnych statków przy różnych prędkościach, technologiach i odległościach.

 

http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=01268557028725821499

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ja rozpocznę wizję tego jak mi się widzi nowe uniwersów w cyfrach.

Na pewno chciałbym aby nowe uni było wolniejsze i to sporo.

 

Na ten moment atak jesteśmy w stanie wykonać w ok 40 sekund, wielu graczy nie ma floty bo nie chce klikać co 5 sek w podgląd w obawie, że ktoś na nich poleci.

 

Co powiecie o spowolnieniu floty tak aby najszybszy atak mógł się odbyć w granicach 10 minut ( nie chcę podawać tutaj wartości o ile razy zwolnimy serwer, bo to zadanie dla neriela ;D )

 

Co do wydobycia:

- W ogóle bym nie zmieniał prędkości wydobycia surowców

 

Badania:

- Bez zmian ( nawet jak byśmy je przyśpieszyli, to i tak w pewnym momencie znajdziemy się w tym samym punkcie, czyli badania po kilkanaście, kilkadziesiąt dni...)

 

Astaty:

 

Cena geologów, dodatkowych kolejek budowania, slotów ekspedycji i dodatkowych pól na planecie - BEZ ZMIAN.

Wydobycie 150% - 30 astatów na 30 dni..

wydobycie 300 % - 80 astatów na 30 dni.

 

Zakup surowców za astaty - TAK jednak zmieniłbym formę takich zakupów.

Jak ma wyglądać otrzymywanie surowców ?

 

Do tego powstałby nowy budynek ( nazwa do ustalenia )

Taki budynek  z każdym lvl-em będzie miał większą pojemność.

 

Zakładam ( tu wartości mogą być zupełnie inne, do ustalenia )

 

Koszt budowy:

1 lvl - 2 tygodnie ciągłości gry ( minimum raz na dobę logowanie się na koncie przez 14 dni)

2 lvl 5.000 trytu

3 lvl 15.000 trytu

4 lvl 30.000 trytu

5 lvl 60.000 trytu

6 lvl 100.000 trytu

 

I teraz pojemność :

1lvl - 1,5 bln deuteru

2lvl - 3bln deuteru

3lvl - 6bln deuteru

4lvl - 15bln deuteru

5lvl - 30bln deuteru

6lvl - 60bln deuteru

 

Koszt zapełnienia takiego budynku:

1 astat = 1%

czyli zapełnienie magazynu to 100 astatów.

Pozwoli to na długą grę bez surowców za astaty.

Tryt zyska na wartości. Poziom gry mocno się utrudni.

 

Demontownia - 30% zwrotu.

 

Bank - BRAK.

Jednak jak ktoś ma na planecie surowce może je ZA DARMO przenosić z planety na planetę.

 

Budowa obrony:

 

Zakładamy, że gracz chce zbudować bunkier ( aby nie było sytuacji budowy obrony 3 sek przed wlotem floty ) proponuję wprowadzenie 3h okresu "kwarantanny". Zakładam, że gracz o 12:30 wsadza w obronę WR-y to dopiero o 15:30 one się pobudują.

 

Jest to pomysł mój, nie rozmawiałem jeszcze z teamem o nim.

Czekam na lincz z waszej strony :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 min w układzie OW na napędzie poziomu 26 leci przy prędkości flot x4.

Ogólnie to prędkość każdego statku można dostosować wedle upodobań. Wiadomo, że czekanie 2-3 minut na skan to lekka przesada, więc np. sondy można 2-3x przyspieszyć, i tak z każdym statkiem się dopasuje.

 

Przenoszenie surowców na inne planety może odbywać się transporterami. Jako, że masz wizję spowolnienia uni na pewno wypadałoby umożliwić szybkie farmienie, a co za tym idzie modyfikację UT tak, aby naprawdę były "ultra".

Mam tu na myśli, że gdy OW będzie leciał godzinę 200 układów to UT przeleci ten dystans w powiedzmy 3 min. Dzięki temu, że tylko on będzie tak szybki to do obrony przed farmieniem wystarczy minimalna obrona.

 

Zamiast tej kwarantanny można zrobić czas budowy w stoczni. Z tego co pamiętam nie uzyskaliśmy od deusa odpowiedzi czy jest możliwa taka przeróbka.

Mianowicie zamiast określać czas budowy statku będziemy określać liczbę statków jakie stocznia jest w tanie wyprodukować w ciągu sekundy.

Zamiast budować statek 1s stocznia budowałaby 500.000 statków co 1s. Dzięki temu możliwe będzie budowanie statków w dużych ilościach kilka godzin, ale nie 1s ani kilka dni.

Teraz minimalny czas budowy to 1s czyli 900kk szperaczy robiłoby się 10416 dni. Robiąc 500.000/s będzie to pół godziny.

 

Natomiast odnośnie kosztów oficerów, należałoby tutaj usunąć / ograniczyć szanse ich wylosowania na ekspedycji. Deus był zbyt hojny dając 3 dni oficera, którego się losuje co ~5-6 dni :D

W ten sposób połowę czasu ogólnego w grze mamy 4 oficerów "free". Myślę, że zyski z ekspedycji są na tyle duże, że obejdzie się bez tego bonusu.

 

Co do badań to tu bym się zastanowił nad ich spowolnieniem. Obecnie np. można kupić 3 poziomy techów, ale jest to znikoma korzyść z tego względu, że 3 / 30 tylko 10%.

U nas 10% to czasami rozrzut losowarki SD, także uważam, że jest to znikoma korzyść. Gdyby max poziom był w okolicach ~12-15 (obecnie jest to 29-32) to miałoby to większy sens.

 

Do pozostałych propozycji hhsnake0 nie mam uwag.

 

Zapomniałem dodać małą instrukcję do tego mojego arkusza - trzeba wpisać dokładnie tak jak jest w tabelce po lewej na dole nazwę technologii używanej przez dany statek, a nazwę statku z tabelki wyżej (same inicjały).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie WIELU graczy jest tutaj właśnie dla prędkości (naprzyklad ja) ograniczenie prędkości do 10 minut w układzie to zdecydowanie za dużo. W tym czasie można nawet do toalety iść zanim zacznie się myśleć nad obroną/ucieczką. Teraz dzięki autoodswiezaniu jest łatwo zauważyć że ktoś na nas leci i uciec/teleportowac się. Prawda jest taka że zwolnienie flot nic nie da. Jak floty nie pilnujesz to padnie nie zależnie od prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak was wielu, że uniwersa trzeba łączyć...

 

Aby te odświeżanie coś dało trzeba najpierw się gapić na podgląd, nie wspominając o byciu w ogóle przy kompie.

Nie pilnować floty to jedno, nie gapić się na ekran co minute to jednak co innego.

 

Przypomnę, że nowe uni nie jest tworzone dla starych graczy. Starzy już są i się nie rozmnożą. Teraz trzeba urozmaicić wybór, by nie tylko "wielu" tu było, a żeby każdy coś dla siebie znalazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


atomiast odnośnie kosztów oficerów, należałoby tutaj usunąć / ograniczyć szanse ich wylosowania na ekspedycji. Deus był zbyt hojny dając 3 dni oficera, którego się losuje co ~5-6 dni
W ten sposób połowę czasu ogólnego w grze mamy 4 oficerów "free". Myślę, że zyski z ekspedycji są na tyle duże, że obejdzie się bez tego bonusu.

 

Potwierdzam. Pół roku temu miałem geologa na miesiąc. Obecnie mam go jeszcze na 4 miesiace mimo, że nic nie wykupiłem. Astaty mi zalegają ;D

 

 


Zamiast budować statek 1s stocznia budowałaby 500.000 statków co 1s. Dzięki temu możliwe będzie budowanie statków w dużych ilościach kilka godzin, ale nie 1s ani kilka dni.
Teraz minimalny czas budowy to 1s czyli 900kk szperaczy robiłoby się 10416 dni. Robiąc 500.000/s będzie to pół godziny.

 

I to jest najbardziej logiczne i najbardziej wygodne rozwiazanie. Dla wszystkich. No chyba, że ktoś w sekunde chce 500 mld OW walnąć :D Unikniemy w ten sposób podstawki obrony czy floty na sekundę przed dolotem, a jednocześnie pozwolimy na szybkie budowanie floty. Dzięki temu też jak ktoś postawi dużą flotę to przynajmniej będzie wiadomo, że stawiał ją długi czas i umie o nią zadbać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro budowa miałaby coś trwać to demontowanie też powinno.

 

Jeśli już musiałyby być surowce za astaty to może na zasadzie x astatow = dzienne wydobycie. Dawałoby proporcjonalną ilość surowców co do rozwoju konta, dodatkowo zachęta do oficerów na 'utrzymanie serwera.

Myślę, że z bankiem podobnie jak tu.

 

Porządne bonusy za polecanie znajomym, wbrew pozorom jeszcze sporo osób gra w gry tego typu.

 

Propozycja na uniwersum 9.

Przemyślenia, skoro miałoby już być wolniejsze według założeń, to argument spieriza przestaje być wartościowy.

Kolejna niezbyt przyjemna opcja do zmiany na nowym uniwersum.

Kolejny pomysł zwiększający rywalizację w grze.

Usunięcie resortów.

 

Zmniejszenie układów słonecznych/galaktyk. Obecnie galaktyki są w moim mniemaniu za duże. Już sama ilość układów po 500 to sporo a jeszcze to mnożyć przez 11.

 

 

Fajnie, Snake spytał o propozycje i przynajmniej pokazuje, że go to obchodzi, jednocześnie dobrze, że Neriel prosi o argumenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszenie rozmiaru galaktyki ma swoje plusy i minusy. Przede wszystkim o wiele łatwiej będzie pokryć falangą całą galaktykę, a to raczej nie dobrze, że każdy kto tylko zechce może nas "podglądać".

Plus jedynie logiczny, ponieważ obecnie lot przez 200 układów trwa dłużej niż przez galaktykę. Jak wobec tego wygląda nasze 11 galaktyk? Jak łańcuch? :D

 

Ja bym raczej zmniejszył ilość galaktyk (bo po co.. Ich ilość nie robi żadnej różnicy), a zwiększył ilość układów. np. 5 galaktyk po 999 układów.

Albo zrobić coś z tą falangą, darmową, budującą się 2h, dającą podgląd na całe uni jak się odpowiednio rozmieści planety po 2 w gali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość I_Will_Never_Forget

Pomysł który był omawiany przez Neriela i innych dziesiątki razy a jest banalnie prosty i bardzo potrzebny:

Droższa falanga (x100)

 

I powinien on dotyczyć nie tylko nowego uni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pomysł na nowe uni:

 

Wydobycie i badania: bez zmian

Floty: x5

 

Uniwersum płatne! Płatność wynosi 5 zł / 30 dni. Przy płatności za 5 okresów rabat 10%, przy płatności za 10 okresów rabat 25%.

 

Co dostajemy za płatność:

 

Geolog 100%

Prowizja banku 0%

Naukowiec

Kolejka budowania

Admirał +40 slotów

 

 

Poza obowiązkową płatnością nie ma możliwości kupowania astatów ani znalezienia ich na ekspedycji (opcja sklep nie będzie istniała na tym uni).

 

Brak płatności nie wyłącza możliwości gry, ale w razie braku płatności:

 

Nie będzie możliwe korzystanie z banku

Nie będzie możliwe budowanie budynków

Nie będzie możliwe uruchamianie nowych badań

 

Kwota 5 zł to bariera psychologiczna, większa kwota nie ma sensu.

 

Na dzień dobry przy założeniu konta (i dokonaniu pierwszej płatności) gracz dostaje 10 bln deuteru.

 

 

Na takim uni będzie się liczył tylko czas poświęcony na grę i umiejętności graczy. Kwota 5 zł (wystarczy 60-70 graczy) zapewni co najmniej utrzymanie serwera, a może nawet mały zysk dla Deusa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wypowiem się w sprawie banku:)

Bank jak dla mnie musi być. Nie miałbym czasu na zabawę w źołnierzyka traansporterami 'to tu, to tam'. Dla mnie to szkoda czasu, bo poprostu na to bym nie miał czasu. Z czasem potrzeba więcej surki na rozbudowę, to musimy budować więcej ultra. Przez co jesteśmy jeszcze bardziej narażeni na ataki agresorów. Podsumowując: Wydawanie czasu na przetransportowywanie surki, oraz pilnowanie ich przed innymii żeby nie ubili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Musisz zaakceptować regulamin Warunki użytkowania.