Jump to content

Neriel

Recommended Posts

Zdaje się, że deus zamierza zrealizować parę starych pomysłów. Jednym z nich jest ochrona słabszych polegająca na blokadzie ataków graczy znacznie silniejszych od swoich ofiar.

 

Moją propozycją jest zastosować limit procentowy - blokada aktywuje się gdy cel ma mniej niż 5% wartości floty agresora. W kwestii obronny liczyłbym jej punkty x2, gdyż jest znacznie silniejsza.

Zaleta takiego systemu jest taka, że nie ma tu wpływu pozycja, a więc działa dla każdego przedziału punktowego. Nie ma też wyraźnego przeskoku do zupełnie nowego przedziału jak w przypadku opisanym niżej.

 

Inną opcją byłby limit wg pozycji, np. 1-20, 21-100, 101-XXXX jednak ten, poza ww. wadą, sprawiałby problem dla różnych uni, gdzie na jednym flot jest 100 a na innym 10.

 

Niezależnie od przyjętego systemu proponuję aby idlerzy z ochrony byli wykluczeni z powodów oczywistych - farmy :)

 

 

Rozwijajcie temat i dawajcie ew. swoje propozycje innych wartości, przedziałów lub systemów - byle nie na zasadzie "a może?". Niech to będą propozycje przemyślane.

Edited by Neriel
Link to comment
Share on other sites

Trzy kwestie.

 

1.) 5% to moim zdaniem znacznie za mało, gdyby to było 10-15 % to byłoby akceptowalne.

 

2.) A co w przypadku ACS ? Inicjator/agresor posiada procentowo równą flotę z atakowanym celem i dołącza do swojej floty kogoś znacznie silniejszego? i na odwrót. Też będzie blokada?

 

3.) Co z "podstawkami" ? Agresor A, obrońca B, podstawkę robi gracz C.

Edited by kOtello
Link to comment
Share on other sites

pomysł ciekawy, zależy oczywiście o jakim przedziale % mówimy..

 

od wartości flot, budynków, obrony, ogólnych itp

 

trzeba by sobie było podzielić jaki gracz to słaby a jaki silny - zależnie od uni-stare,nowe

 

np na u6 jest kilkanascie flot po kkkk pkt, to nie ci sami co maja kkk w budynkach punktów jest też multum kk pkt flot

natomiast na u2 jest kilka flot(moze z 5) kkkk a reszta to juz kkk ze 100 - można powiedzieć że patologia,

w chwili obecnej lepiej jest pomyśleć o przedziałach ale dostosować do uni, żeby nie robić nie potrzebnych "barier"

Link to comment
Share on other sites

5 a 10% to dwukrotnie mniejszy zakres potencjalnych celów. Chyba trochę ostro ale to już inni ocenią.

 

W przypadku ACS oczywiście jest blokada, natomiast podstawki to kwestia do omówienia. Może byśmy pozwolili na podstawki, bo to już jest obowiązkiem słabszego agresora dopilnować by nie złapać się na podstawce.

 

Do tego dochodzi atakowanie silniejszych. Moim zdaniem powinno to być dozwolone, gdyż jeśli ktoś jest silniejszy to jego problem jeśli się odpowiednio nie obunkruje lub nie wybroni.

Da to też możliwość zezłomowania słabszego gracza który jest poza zasięgiem jeśli ten będzie na tyle odważny / lekkomyślny by atakować 20x silniejszego :P

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że na próbę możemy to wprowadzić, zmiana procentu z 5 na 10 czy 0.00521 to przecież sekunda (a w praktyce najlepiej się to doszlifuje), a cel jest ważny, kto popiera wprowadzenie funkcji na okres testowy ?

Link to comment
Share on other sites

Można dodać taki bajer, żeby w galaktyce i/lub statystykach było kolorem zaznaczone kto jest w naszym zasięgu. Albo jakimś znakiem dodatkowym przed/po nicku.

Link to comment
Share on other sites

 

Można dodać taki bajer, żeby w galaktyce i/lub statystykach było kolorem zaznaczone kto jest w naszym zasięgu. Albo jakimś znakiem dodatkowym przed/po nicku.

 

o To byłoby naprawdę dobre

Link to comment
Share on other sites

a ja bym zrobił małe "ale".

 

Z tego co zrozumiałem, mam 100.000.000 pkt z flot. nie mogę zaatakować kogoś, kto ma mniej niz 10 % mojej floty.oznacza to, że nie moge zaatakować kogoś z punktami

Jednak spójrzmy na to w inny sposób. mam 622.699.250.691 pkt z floty na u6. oznacza to,że gracze ze szperaczami byliby dla mnie bezkarni. 900kk szperaczy to 45 kkk pkt. Czyli dochodzimy do absurdu, szperki mogą stać,a nikt ich nie przywłaszczy.

Np Paco top 10 ogólnej jest bezkarny.

 

Zaostrzeniem wg mnie byłoby, gdyby cały ten 'noobprotection' działał do momentu uzyskania 500 kkk pkt w statystyce ogólnej.

Dlaczego tak? Wzorujemy się generalnie na ogame, gdzie ten noobprotection działa też, do określonej wartości punktowej statystyk ogólnych. Poza tym gracze z topowym eko musieliby się również wysilać, aby wysyłać FS/expy. W przeciwnym razie dojdziemy do totalnej dominacji ze strony kilku graczy we flotach, a reszta nie będzie po prostu przekraczac 10 % ich pkt z flot i uni staje się martwe

 

 

edit:

 

pominę już fakt, że aby zrobić dobry FS na 24 h trzeba wydać 3-4 BLN deuteru przy mojej flocie, co jest równowartością zezłomowania około 350 kkk szperaczy (17,5 kkk pkt we flocie).

Edited by to_nie_ja_bylam_ewa
Link to comment
Share on other sites

Dla mnie 5% na u2 to już dużo, bo i tak nie będę mógł uderzyć na żadną osobę poniżej 700mld pkt za flote.

Jak ktoś stawia w końcu większą flotę to chyba wie na co się porywa...

10% jest zdecydowanie zbyt dużą wartością :)

Link to comment
Share on other sites

Ochrona jaką proponujecie na poziomie 5% to żadna ochrona. Moim zdaniem a przypuszczam że nie tylko ja tak myślę to w takim przypadku wcale może jej nie być bo ja nie widzę znaczącej różnicy.

Jeśli ktoś próbuje mnie przekonać że to dla dobra słabych graczy to ma kiepskie argumenty w ręku.

Aby zezłomować flotę nie potrzeba 20 krotnej przewagi w sile (proponowane 5%) wystarczy 3 razy silniejsza flota (czyli 30%)

MiG stara się zadbać bardziej o własny interes i powiększyć zakres flot możliwych do zezłomowania a nie o zapewnienie ochrony słabym graczom.

Idąc za Twoim tokiem rozumowania MiG, jak chcesz się doczekać floty o wartości 700mld pkt skoro chcesz obniżenia zakresu ochrony. Daj szansę słabym rozwijać się a stopniowo będą dobudowywali flotę aż do wartości 700mld pkt którą będziesz mógł zezłomować a i tak twoja siła rażenia będzie 20 krotnie większa więc nie lamentuj.

Link to comment
Share on other sites

W sumie dobry pomysł. Przydałoby się coś takiego i nowi gracze by się tak szybko nie zniechęcali c:

 

 

Jestem na TAK!!

Link to comment
Share on other sites

Faktem jest, że szperek sobie nie pozłomujecie w takim układzie.. ale na byle co o 3-4 w nocy pewnie też już nie latacie, a na starcie uni, gdy ma się jeszcze mało pkt tak właśnie robicie.

Wniosek jest taki, że można "wyrosnąć" z łapania szperek.

 

3-4 bln deu spokojnie można z eko wycisnąć (nawet bez geologa.. ale to już mniej "spokojnie"), na ekspedycjach idzie tyle sury znaleźć, że FS to żaden problem i powinno jeszcze zostać na powrót.

 

 

Stosowanie ogólnych statystyk nie jest złym pomysłem, jednak w takim wypadku na pewno 5% to nie będzie żadna ochrona.

Nawet przy 20% dla gracza z najwyższych pozycji jest do dyspozycji całe TOP50.

 

 

 

Mam taki motyw aby jakby połączyć obie metody ochrony.

Tak wstępnie:

TOP1-100 próg 50%

TOP101-250 próg 25%

TOP251+ bez progu

 

Oczywiście stosując statystyki ogólne.

50% wydaje się dużo ale do dyspozycji będzie nawet 20-30 graczy.

Edited by Neriel
Link to comment
Share on other sites

jeśli ma to wyglądać w ten sposob jaki przedstawiacie to jestem calkowicie na nie. teraz to np ty neriel patrzysz na swoje interesy. masz tam zalozmy top 15 na u2 i jestes fajny, bo nikt z flota nie bedzie cie mogl dotkanc pomimo ze 'noobem' juz dawno nie jestes. jestem za tym,aby byly pewne progi punktowe - na kazdym uni inny ( u2 2 kkkk, u3 podobnie itd itp, na u6 500 kkk statystyk OGOLNYCH)- osiagasz okreslony prog punktow ogolnych i konczy sie Twoja ochrona. noobem juz nie jestes. w ten sposb calkowicie zniszczycie floty na uniach.

Link to comment
Share on other sites

 

teraz to np ty neriel patrzysz na swoje interesy

 

Wmawiasz sobie. Ja nie mam tu interesów. Widzisz, żebym tu w ogóle grał? Tak na poważnie grał, a nie wpadał co godzinke szperki wysłać.

 

BTW czegoś najwyraźniej kompletnie nie zrozumiałeś, jeśli uważasz, że jestem nietykalny -.-

Poczytaj jeszcze raz i pokaż czarno na białym kto nie będzie mnie mógł atakować i dlaczego?

Konkretniej - kto ma 2x więcej punktów ode mnie?

Edited by Neriel
Link to comment
Share on other sites

ale nie musialbys wysylac tych szperek co godzine, prawda?  stalyby sobie spokojnie na u2 i nikt by nawet nie pomyslal zeby cie zeskanowac, bo i po co

 

 

edit:

 

 

na flote sam zapracowalem. nie mam najwiekszej, jestem po srodku i jakos ci z duzymi mi g. moga zrobic jak jej nie zostawie. noob protection ma chronic NOOBOW a nie graczy ktorzy szukaja wlasnej wygody. dlatego ejstem zdania, ze po osiagnieciu jakiegos progu jestes juz wprowadzony do gry, to z gry strategicznej robi sie powoli zabawa dla lamerow.

Edited by -shiwa-
Link to comment
Share on other sites

Neriel, ale jak by nad tym głębiej pomyśleć to naprawdę wygląda jakbyś proponował to pod siebie. Jeszcze jak dodałeś, że tylko szperacze wysyłasz, gwóźdź do trumny w tej sprawie. :D Ale w sumie mi by takie rozwiązanie jakie jest zaproponowane odpowiadało.

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się z Shiwa, ale można zrobić po prostu, żeby po jakimś czasie
albo po przekroczeniu danej ilości punktów "ochrona" zniknęła ;)
Bo jednak gdy minie miesiąc lub dwa to też ktoś już noobem nie jest ;)
Wprowadzać "ochrone" na stałe nie jest dobrym rozwiązaniem

Link to comment
Share on other sites

albo po przekroczeniu danej ilości punktów "ochrona" zniknęła

 

 

 

 

No to jest na tyle normalna sytuacja, że nie widziałem sensu tego dodawać. Myślałem, że w poważnej dyskusji każdy się domyśli, przecież to oczywistość. W większej mierze to na nowym uni wg się powinno sprawować.

Edited by Skuzi
Link to comment
Share on other sites

wg wczesniejszych wypowiedzi deusxa bylo ze ochrona znika po przekroczeniu top 50.

 

 

Dodałbym jeszcze do tego, że np. od TOP 50 żadne limity nie obowiązują.

Edited by -shiwa-
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.