deusx Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Witam ! Temat ten był poruszany dość dawno, jednak teraz mamy czas, aby do niego wrócić i definitywnie zakończyć. Przygotowaliśmy nowe wzory tworzenia i niszczenia księżyców. Zmiana wzorów została przygotowana z powodów:-Obecnie dość bezcelowe jest rozwijanie księżyca na bardzo wysoki poziom, z powodu jego małej odporności na ataki gwiazd (nawet początkujący gracz jest nam w stanie zniszczyć księżyc, który był rozwijany np. rok).-Poprzez słabą odporność księżyca, nasza flota nie jest należycie chroniona co przyczynia się bardzo często do jej szybkiej utraty.-Tworzenie księżyca jest na zasadzie losowej (od 3000 do 8000), możemy taki stworzyć wysyłając kilka tysięcy jednostek bojowych. Jakie będą zmiany ?Tworzenie księżyca będzie zależało od ilości PZ (wielkości %). Czyli jest możliwość zrobienia mocnego moona, który będzie w stanie ochronić naszą flotę (oczywiście będzie nas to kosztowało). Symulator tworzenia księżyca:http://play.ogam.net...st/symmoon3.php Niszczenie księżyca zostanie tym sposobem również zmienione, aby koszta tworzenia pokrywały się z kosztami jego niszczenia. Symulator niszczenia księżyca:http://play.ogam.net...st/symmoon2.php Jakie korzyści mają przynieść zmiany ?Przede wszystkim księżyc ma za zadanie chronić naszą flotę. Ze zmianami jesteśmy w stanie stworzyć księżyc, który będzie te flotę chronił.W zamian za ochronę zapłacimy tworzeniem księżyca lub utratą floty. Jeżeli ktoś zniszczy naszą flotę a ta była znaczna, w to miejsce może powstać potężny księżyc, który może chronić nową flotę przez długi czas (swego rodzaju rekompensata). Utrudnienie niszczenia księżyców przyczyni się do mniejszej ilości ST / SJ dziennie, co będzie skutkowało większą ilością flot na uniwersach. Niektórzy nie są w stanie utrzymać swojej floty z powodu słabości księżyców, dlatego w ogóle jej nie budują. W poprzednim tego typu temacie pojawiła się informacja, że nowy gracz nie będzie w stanie zniszczyć silniejszego lub nie będzie go stać na stworzenie odpowiedniego księżyca. Zaraz po wprowadzeniu nowych wzorów będziemy opracowywać ochronę słabych graczy tak, abyśmy mogli atakować graczy na mniej-więcej swoim poziomie, dzięki czemu nowy gracz ma czas aby się rozwinąć, poznać tajniki gry i stworzyć odpowiednie księżyce. Wiadomo, że nowy gracz może nigdy nie dorównać czołówce TOP, niestety taki jest urok każdej gry - tej też, dlatego powstają nowe uniwersa, gdzie każdy zaczyna od nowa i są równe szanse. Dajemy temat opinii. Dagger157 i spieriz dodali reakcje 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Neriel Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Dodam jeszcze jedną bardzo ważną zaletę - sojusze.Teraz wielu graczy preferuje grę solo, nie dziwne, że silniejszego gracza będzie nowemu ciężko dogonić.Od tego właśnie są sojusze i liczę, że dzięki zwiększonej trudności tworzenia i niszczenia księżyców rozwinie się współpraca wśród graczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pan_Himen Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Kiedy te zmiany zostaną wprowadzone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deusx Napisano 18 Lutego 2012 Autor Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Kiedy te zmiany zostaną wprowadzone?Jak dobrze pójdzie to nawet jutro. Czekamy jeszcze jak zwykle na wasze zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Remka Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Nie gram tu za długo, ale kożyści jakie przyniosą zmiany o których mowa wyżej są spoko. Nie może być za łatwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sekator Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Bardzo dobrze bo już nie wydalam z rozbydową moonów tak się sypią.Pozatym misja niszcz powinna być ryzykowna łcznie z utratą przez niszczącego Gs. Czyli na odporność moona na niszczenie bedzie decydowała jego wielkość a nie np. obrona. POzdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Braus Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Motywacja wprowadzenia zmian została tak idealnie wytłumaczona w pierwszym poście, że zapewne przeciwnikom tych zmian ( a byli tacy) zabrakło argumentów. Deusx poddam jeszcze pod Twoja rozwagę jeden poważny moim zdaniem aspekt.Proszę Cię, daj nam możliwość kasowania niechcianych moonów. Tak jak planety możemy kasować. Argumentuję to tym, że gracze będą próbowali stawiać duże moony, a wleci taki "pierdyk" i powstanie mikrus z którym nie wiadomo co robić.Dla graczy preferujących grę solo, pozbycie się moona może być sporym problemem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Octopus Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 (edytowane) Na nie. Wystarczy posymulować i zobaczyć jak to wygląda. Wysyłając 5.000.000 GS na moona 8.000 mam 0 % na zniszczenie.Wysyłając 10.000.000 GS na moona 9.000 mam 13% na zniszczenie i 47% na zniszczenie GS. Jaki jest koszt zbudowania 10 mln GS ? Ile fal po 10 mln GS musiałbym wysłać żeby zniszczyć księżyc przy 13 % ?Nakłady zniszczenia takiego moona są nieproporcjonalne do spodziewanych zysków. Ale wracając do początku. Przykład:Gracz ma flotę po zezłomowaniu której jest możliwe stworzenie księżyca 9900 (max). Zostają mu zniszczone wszystkie księżyce, flota jest na falandze. Zostaje zawrócona i wyliczona. Jaki 'debil' za przeproszeniem będzie błogo czekał, aż ze złomu powstanie obrońcy moon 9900 ? To jest oczywiste, że inni gracze z sojuszu wyślą po te 3-4 fale po 10 k LM, żeby tylko postał minimalny (3.000), a ponieważ księżycy nie można usuwać, to taki zostanie i po złomie obrońca nie otrzyma na 100% maksymalnego moona. Pomysł całkowicie mija się z celem i założeniami programisty. Dodam jeszcze coś: To nie moony chronią flotę, tylko umiejętność gry i unikania złomów. Wydaje mi się, że rozwiązaniem problemu byłoby postawienie na moonie nanitów. Gracze posiadają floty na tyle mocne, żeby wlecieć w praktycznie każdy moon i z czasem wyzerować mu obronę. Postawienie konkretnych bunkrów na moonach to też niemały wydatek. Nawet gracz top 1500 (widziałem dzisiaj takiego, który miał na planecie 600 b deuteru) jest w stanie sobie postawić na moonie 1 kkk WR. Już taka obrona skutkuje 'odwleczeniem' się zniszczenia moona, bo nie każdy posiada tak dużo GSów, żeby przebić się przez taką obronę. Edytowane 18 Lutego 2012 przez Octopus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DiiL Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Pisze tu w imieniu Konserwatora z U5 Jego wypowiedź:A co z graczami ktorzy sa przed zadaniami zwiazanymi z monami (zniszcz/zdobadz) ? Czy po wprowadzeniui zmian, nie beda oni w gorszej sytuacji, niz gracze ktorzy maja te zadania za soba ? Przeciez bedzie im trudniej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Neriel Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Jaki jest koszt zbudowania 10 mln GS ? Ile fal po 10 mln GS musiałbym wysłać żeby zniszczyć księżyc przy 13 % ?Nakłady zniszczenia takiego moona są nieproporcjonalne do spodziewanych zysków. Nie bardzo ogarniam czy to są pytania retoryczne czy nie Co do spodziewanych zysków, nikt nie lubi tracić floty zaraz po jej postawieniu, więc fakt, że na mniejsze floty nikomu się nie opłaci polować.. to argument za TAK Tak poza tym, nie chcesz to nie niszcz, możesz czaić aż sam popełni błąd i nie odbierze floty albo.. zaśnie.. Motyw z chamskim tworzeniem małych moonów przy możliwości otrzymania dużego jest do obgadania, bo faktycznie lipa by była.. Tu by się właśnie przydała opcja niszczenia moona własnoręcznie LUB moja propozycja - zastępowanie moonów. Nie jest chyba niemożliwe by powiększyć księżyc.. oczywiście pomniejszyć by go nie było można, ale z powiększeniem chyba problemu by nie było. @UPOczywista sprawa i było to mówione w poprzednim temacie. Zadania zostaną odpowiednio zmodyfikowane, aby poziom trudności był mniej więcej taki jak teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Octopus Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 (edytowane) Mi do głowy przyszły 2 rozwiązania spowodowane 'padaniem' kulek. 1. Albo nanity na moonie i umożliwienie stawiania obrony na moonie.2. Drastyczne zaniżenie szans na zniszczenie księżycy, pozostawiając jednocześnie szanse na zniszczenie GS bez zmian. @Neriel Tak poza tym, nie chcesz to nie niszcz, możesz czaić aż sam popełni błąd i nie odbierze floty albo.. zaśnie.. No ok, w takim przypadku za 2 miesiące każdy mocny gracz będzie miał moona 9k + i nikt nikogo nie będzie złomował Bo z czasem dojdzie do takiej sytuacji - nie wiem czy Deusx jest tego świadom - że w końcu nikt nikomu nie będzie niszczył moonów, bo będzie to po prostu nieopłacalne... Floty będą tylko latać na FSy. Edytowane 18 Lutego 2012 przez Octopus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Neriel Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Czasami wystarcza satysfakcja ze złapania rywala. Nie tylko dla zysków się lata Lepiej żeby na FSach latały niż na złomowiskach lub po bankach Nawet jeśli tak będzie to w końcu uzbierają się takie floty duże, że i max moony będzie się opłacało niszczyć. Czym jest strata jednego czy dwóch bld deuteru (tym bardziej dla całego sojuszu) jeśli flota będzie warta np. 5-10 bld? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKY FIGHTER Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 (edytowane) Dodam jeszcze jedną bardzo ważną zaletę - sojusze.Teraz wielu graczy preferuje grę solo, nie dziwne, że silniejszego gracza będzie nowemu ciężko dogonić.Od tego właśnie są sojusze i liczę, że dzięki zwiększonej trudności tworzenia i niszczenia księżyców rozwinie się współpraca wśród graczy. To mi się podoba Aczkolwiek jak to deusx napisał że słabym (nowym) graczom będzie trudniej... to mi się nie podoba i co do niszczenia tych moonów jestem przeciw zrobiłem przed chwilą symulacje do zniszczenia moona o średnicy 5k przy wysłaniu 2kk gsów szansa na zniszczenie to 18% a na strate gsów 14%....... to jest lekka przesada... tym sposobem deusx zamiast rozwijać grę żeby co raz więcej graczy tworzyło konta itp to jak zobaczą jak tu jest trudno to owszem zrobią konto po czym odrazu je porzucą a do tego szansa na wzbogacenie się poprzez złom pod dom dla takich gracza jak np ja lub wielu innych na podobnym poziomie pkt co ja jest nie mal nie możliwa... Ponieważ do zniszczenia moona będzie wysyłane więcej gsów co za tym idzie nie każdego będzie stać żeby się podstawić w obronie tego moona.... i chyba własnie wtedy będzie łatwiej znaleść jego flote czy coś.... Dobrze było tak jak jest nie wiem po co te zmiany... chyba żeby zdeklasować i wyniszczyć słabszych graczy... nie będę nazywał tego po imieniu bo zaraz dostanę warna i krecha mi wzrośnie przy loginie a i tak już jest czerwona...;/ Edytowane 18 Lutego 2012 przez SKY FIGHTER Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pan_Himen Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Ja mam jeszcze jedno pytanie, mianowicie czy jeżeli wydam te 10b deu na flotę, którą przeznaczę na moona to czy jest możliwość, że ten nie powstanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RR4LiFE Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Jestem jak najbardziej za wprowadzeniem tego do gry. Może w końcu pojawią się jakieś ciekawsze ilości GS i ogólnie będzie więcej flot. Myślę, że wtedy zabawa będzie trochę ciekawsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Braus Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 (edytowane) Jedna uwaga która wcześniej mi umkneła. Sądzę, że szansa na zniszczenie GŚ powinna istnieć zawsze.Chociaż na poziomie minimalnym, ale powinna być. Przykładowo poleci 2.000.000.000 GŚ na moona 4.500 to wiadomo, że moon spadnie na 100%. Ale szansa na strącenie tej flotki GŚ powinna też być.Moim zdaniem niezaprzeczalne minimum powinno wynosić przynajmniej 5%. Nie może być tak, że potężne floty z GŚ będą latały i niszczyły wszystko wokoło, bez praktycznie żadnego ryzyka.Jak jeden "staruch" z drugim potracą w ten sposób na młodych swoje GŚ, to wtedy możemy mówić o wyrównanych szansach @DOWN w tym właśnie o to chodzi, żeby młody nie psocił się staremu strącaniem moonów, a stary żeby nie mścił się i nie wykonywał egzekucji Edytowane 18 Lutego 2012 przez LEON Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catalyst Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 A jakby to wprowadzić tylko bez możliwości utraty gś ? Np: Taki słaby gracz po kilku miesiącach dorobił się 5kk gś, poleci na księżyc i straci wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spinrad Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Jestem za nowym wzorem tworzenia i niszczenia księżyców! Jednak wielu graczy posiada floty zorientowane na szybkie ataki i nie posiadają odpowiedniej ilości GS na zniszczenie księżyca. Nowy gracz bez ochrony księżyca (na starych zasadach łatwo mógł go otrzymać) szybko będzie tracił flotę. Jeżeli zmiana weszłaby w życie proponuję uruchomić na kilka dni demontownie w celu przebudowania floty skierowanej do innego typu ataków. Nie byłby to zresztą precedens bo ta zmiana zrewolucjonizuje taktykę ataków. I jeszcze jedno w przypadku spadnięcia GS powinno powstać PZ - taka mała atrakcja zarówno dla obrońcy jak i atakującego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Octopus Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 (edytowane) A co mi tam... prowadźmy, za miesiąc góra dwa miesiące wszyscy będą się skarżyć, że tracą GSy, a moony nie padają. Floty będą latały i nikt nie będzie ściagał moonów w strachu przed utratą GSów. 'Głupie" 5 mln GSów to wydatek... UWAGA: 25.000.000.000.000 Metalu20.000.000.000.000 Kryształu 5.000.000.000.000 Deuteru To ja Wam wszystkim życzę powodzenia w stratach GSów Ludzie nie mają takiego dziennego wydobcia ! A Wy chcecie latać takimi ilościami po kilka fal - bo, nie oszukujmy się - tak będzie trzeba robić Edytowane 18 Lutego 2012 przez Octopus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Neriel Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Leon, żeby tracić GŚ na małych moonach to by była przesada, dlatego dałem taki bajer, że można zniszczyć moona na 100% i 0% na utratę ale tylko w mniejszych moonach. Dla moonów 9k żeby mieć 0% na utratę GŚ trzeba by 7 mld GŚ mieć.Póki co nawet Tarn tyle nie ma, a 9k moon to nie jest max Przede wszystkim problem by był w kosztach niszczenia moona, które jak widzimy już nie są małe. Dając takie 5, a nawet 1% na utratę GŚ przy małych moonach tracimy sporo surki, gdy obrońca wydaje groszaki. Moim zdaniem sam koszt niszczenia większych moonów stanowczo wystarczy. SkyFighter, coś mi się widzi, że patrzysz z punktu widzenia starego gracza, a nie nowego o którym piszesz.Zamiast się martwić o swoje cele pomyśl o sobie, przecież dopiero zaczynasz grę.. już byś chciał latać po innych?Skoro jest tak trudno to innym też ciężko będzie złapać mnie. @UPJak się nie ma to się rozwija, a nie oczekuje, że gra dostosuje się do słabiaków bez żadnego EKO.Ja wydobywam 5kk GŚ w 3 dni, a szałowych kopalni nie mam. Z ekspedycjami miałbym 2,5x więcej, z farmingiem wg Leona (ze 2h dziennie) to podobno dużo więcej jak z ekspedycji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Capobastone Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Ja popieram Leona. Szansa na utrate gs musi byc. Sam pomysl ze zmiana w pelni popieram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrWhite Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 moon 5.000 ilosc Gs 5.000.000Szansa na zniszczenie moona: 45%Prawdopodobieństwo zniszczenia GŚ: 10% ilość Gs 10.000.000Szansa na zniszczenie moona: 61%Prawdopodobieństwo zniszczenia GŚ: 7% tylko 3% różnicy na utratę GS ? To co ja na średniego moona mam latać całym bankiem czy jak ?Będę musiał przetopić wszystko na GS aby ściągnąć moona o średnicy 9000 a i tak szansa na utratę 500.000.000 GS to 23 %, moon 8000 to 13% Chyba coś nie tak.... Ludzie zróbcie 30 - 40 symulacji zanim sie wypowiecie w tym temacie...uważam iż 30 000 000 GS winno dac 5% straty 80% szansy na zniszczenie maks moona. Moze zmniejszyć ilość potrzebnych GS co do wielkości moonaNatomiast wielkość moona uzależnić z ilościami pol do zabudowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Octopus Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 @UPJak się nie ma to się rozwija, a nie oczekuje, że gra dostosuje się do słabiaków bez żadnego EKO.Ja wydobywam 5kk GŚ w 3 dni, a szałowych kopalni nie mam. Z ekspedycjami miałbym 2,5x więcej, z farmingiem wg Leona (ze 2h dziennie) to podobno dużo więcej jak z ekspedycji. Czasami mam wrażenie Neriel, że rozmawiam z 15 latkiem. Ja pisze, że ludzie nie mają dziennie takiego wydobycia, żeby postawić 5kk GS (mówię tu o całym serwerze, a nie tylko o topce w EKO), a Ty mi piszesz, że gra nie dostosuje się do 'słabiaków bez żadnego EKO' - chociaż sam nie masz takiego wydobycia, żeby stawiać 5kk GS dziennie. O ekpedycji i farmieniu nic nie wspominałem, tylko o samym DZIENNYM wydobyciu. Polecam czytanie ze zrozumieniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Neriel Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Tylko 5kk GŚ więcej to tylko 3% mniej.Na 5k moona wysyłasz 50kk GŚ i masz 0%, nie stać na ataki bez ryzyka? To latasz ryzykując po 4kk GŚ i niestety.. straty być muszą. Wielce problem 5-10 dni pozbierać surkę, żeby średniego moona ściągnąć. Na ogame z 10 dni zbierałem na jedną GŚ, z którą było 29% na moona i 35% na utratę. To był hard lvl Octopus, jeśli masz takie wrażenie to wiedz, że 15-latek popatrzał na Ciebie pogardliwym wzrokiem w tym momencie... Teksty o wieku są już chyba niemodne ale nie znam się akurat na modzie w gimnazjach, może spytam później młodszą siostrę.Nikogo tutaj nie obchodzi co ktoś o kimś myśli, więc łaskawie pisz coś ciekawszego i na temat. My wiemy jakie mamy eko, my wiemy ile kosztuje 5kk GŚ. Zaś to co ja napisałem to coś czego nie wiesz najwyraźniej - jak się chce to się może. Albo poczekasz 3 dni, a nie 1, albo się postarasz żeby trwało to krócej.Kto powiedział, że z samego dziennego eko CAŁY SERWER (jak to ująłeś) powinien mieć możliwość ściągania moonów? Tak czy inaczej 5kk żeby komuś moona rozwalić i narazić na stratę niewykluczone, że wielkiej floty to żadna cena. Chociaż jeżeli deus zażyczy sobie, że tak ma właśnie być.. to pfff co poradzić tak zrobię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Octopus Napisano 18 Lutego 2012 Zgłoszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 To widać Neriel, że masz znikome pojęcie o grze na ogame, a tym bardziej na innych prywatnych serwerach. Załóż konto na uni5, zobacz jakie floty są w pierwszych 200 pozycjach w statach flot i oblicz sobie ile mniej więcej są takie floty warte. Przelicz sobie ryzyko utraty GS i ile możesz stracić surki, a ile wyciągniesz z jednego ataku z kogoś, kto jest na np. 30-50 miejscu we flotach. Polecisz raz 4fun ze stratami, polecisz drugi raz, polecisz i 3eci. W końcu zostaniesz z ręką w nocniku, bo zamiast iść w górę, to będziesz ciągle zbierał na GSy i stał punktowo w miejscu. Jeżeli ten wzór ty wymyśliłeś, to już się boję co będzie dalej i co 'ciekawego' wymyślisz.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi