Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie!

 

Realizując plan odbudowy serwisu poprosiliśmy was o zaproponowanie różnych pomysłów czy zmian, sami oczywiście też wzięliśmy w tym udział. Reasumując i analizując rozmowy przechodzimy do dalszego etapu, etapu drugiego.

 

Etap drugi to wprowadzanie zmian na żywo na specjalnie do tego celu stworzonym (tymczasowym) testowym uniwersum, na którym rejestrować będzie można się już od jutra!

 

Zmiany, jakie będziemy wprowadzać nie będą ostateczne, a testowe i omawiane wspólnie. W razie kilku możliwych opcji będziemy przeprowadzać ankiety, której wynik będzie stanowił werdykt. Wszelkie zmiany będą już zawarte na nowym uniwersum!

 

 

Jakie zmiany będą wprowadzane?

 

Nowy sojusz

Całkowicie nowy system sojuszów (http://forum.ogam.online/topic/21508-sojusz-proponowane-zmiany/)

 

Ograniczenie banku

Zmiany w newralgicznym punkcie gry, nie będziemy go likwidować, a jedynie lekko ograniczać. Chodzi tutaj o zmuszenie gracza do inwestowania części surowca (np.10, 20%) we flotę, obronę bądź ekonomię planety poprzez różne ograniczenia bądź wymuszenia.

Rozmowy na temat banku trwają w temacie: http://forum.ogam.online/topic/21521-bank/ i żadna oficjalna decyzja nie zapadła.

Handlarz

Czy nie lepiej, jak cena surowca jest ustalana obecną sytuacją rynkową? Gracze sami będą ustalać przelicznik surowca na własnej giełdzie (kopia giełdy trytu). Oczywiście aby przeciwdziałać oszustwom zawsze istnieje sztywny limit kursu +- od obecnie średniego (tak jak na giełdzie trytu)

 

Technologie

Bardzo świeży, lecz trafiony pomysł. Czemu nie wykorzystać obecnych "martwych" technologii, do podnoszenia parametrów konta?

(http://forum.ogam.online/topic/21539-nowe-zastosowanie-dla-martwych-technologii/)

 

Design

Odświeżenie wyglądu niektórych zakładek, zdjęć, czcionek - ze 100% zachowaniem obecnego stylu oraz lekkości działania strony.

 

Wersja mobilna

Nie jako nagła zmiana, a z dnia na dzień będziemy coraz to kolejne elementy strony dopasowywać do gry na smartfonach.

 

Aktywny support

Ta zmiana właściwie już nastąpiła, ale w samym systemie gry będzie bardziej spójny system kontaktu, gdzie w rozmowie będą mogli uczestniczyć wszyscy SGO jako grupa, nie pojedyncza wymiana wiadomości wraz z informacjami mailowymi (na życzenie) o otrzymanej odpowiedzi.
 

(...)

 

Temat ten nie jest zamknięty i wraz z wami będziemy starać się tutaj zmieniać, dodawać nasze propozycje, zmiany. Pamiętajcie, gra jest tworzona przez was, dla was. Nie chcemy wprowadzać zmian, które będą kolidowały ze swobodną grą, a jedynie takie, które ją urozmaicą. Pamiętajcie, że wciąż ta sama receptura kiedyś się wyczerpie i trzeba korzystać z nowych inspiracji.

 

Zaraz zaraz, no dobra, chęci są, zamiary są ale kiedy to wszystko będzie? Znając życie, nigdy... :troll:

 

I tutaj mam dla was małe zaskoczenie.

Handlarz, bank, technologie, cześć designu już będą hulały na testowym uniwersum do 17 września, czyli w momencie pisania postu niecałe 10dni.

Nie jestem w stanie się określić na ten moment jak to będzie z sojuszem, ponieważ część jest bardzo zaawansowana oraz spora część nieomówiona, będzie z dnia na dzień pisany na testowym serwerze.

 

 

Test serwer

Rejestracja będzie dostępna dla każdego, na start będziemy mieli rozbudowane eko oraz spory zapas surowca do wykorzystania w banku. Będzie to swego rodzaju też mała niespodzianka dla was, bo będziecie mogli się pobawić po prostu przez jakiś czas na test serwerze przy okazji robiąc wiele dobrego, testując nowe opcje.

 

//edit: według waszych opinii banku nie ruszaliśmy.

 

Pamiętajcie, nic nie jest przesądzone, każda zmiana jest z wami omawiana.

Napisano

w końcu się doczekałem ;D

bardzo ładnie opisane ;)

 

pytanko mam jeszcze, co do tematu z handlarzem (nie wrzuciłeś linka, jest tutaj http://forum.ogam.online/topic/21510-handlarz/)

brałeś pod uwagę problemy z równowagą surowców na uniwersum po likwidacji sztywnego przelicznika które tam opisałem? jakieś propozycje rozwiązania? bo nie możemy tego zostawić samemu sobie - całkowicie to zaburzy porządek rzeczy. Samo uwolnienie rynku jest bardzo fajne, ale trzeba w jakiś sposób przywrócić równowagę, bo bardzo szybko zacznie brakować surowców na nowym uni ;D chyba że zostawimy na testowym póki co bez zmian (tylko handlarza zmienić, resztę zostawić) i się zobaczy jak to w praktyce jest z tym teoretycznym deficytem, bo wiadomo że teoria jedno a praktyka drugie ;)

 

chyba, że nie czytałeś mojego dość długiego posta z analizą ;D to zapraszam do lektury

http://forum.ogam.online/topic/21510-handlarz/?p=143405

Napisano

Czytałem, to wyjdzie na testowym uniwersum. Możemy zawsze zostawić handlarza w obecnej formie jako dodatek, który zaoferuje gorszy kurs niż średni na giełdzie, wszystko powinno wyjść w praniu, teraz ciężko mi cokolwiek przewidzieć.

Napisano

Ja jak zacząłem grać to zostałem tu głównie ze względów na Bank, handlarz i brak PZ z obrony. Prowadzanie ograniczeń przynajmniej w pierwszych 2 zmniejszy atrakcyjność gry. Ja rozumiem konieczność zmian, ale nie na siłę.  Przede wszystkim rynkowy handlarz uniemożliwy wymianę w czasie rzeczywistnym. Tak jak jest jest dobrze.

Napisano

Jak wiekszosc graczy tak i ja jestem zdania ograniczenia to jedna wielka lipa a bank to numero uno.

Kolejna sprawa to nie wiem czy te dostepne eko i spora ilosc surowca na testowym nie pozbawi wielu ochoty do gry. Dlaczego ?

To jak gra na kodach full money god mode i po godzinie sie odechciewa. A co mi tam klikne sobie flote skasuje komus moony

bo na testowym mozna poszaleć. Nie wiem czy pozniej bedzie sie komus chcialo zaczynac od zera.

Oczywiscie serwer testowy do zapoznania sie jak najbardziej za ale tylko zeby sprawdzic czy dziala i nie ma bledow

Napisano

Dostalem dzisiaj maila ze mam nie aktywne konto to z ciekawosci wchodze i widze cos tu zaczeło sie dziac :D

a juz myslalem ze te forum jak i gra umarło totalnie

ale widze jakies z martwych wstanie sie robi :)

 

zobaczymy co z tego bedzie, ale czuje ze bedzie baaardzo ciezko wrocic do starej formy

Napisano

Jak wiekszosc graczy tak i ja jestem zdania ograniczenia to jedna wielka lipa a bank to numero uno.

Kolejna sprawa to nie wiem czy te dostepne eko i spora ilosc surowca na testowym nie pozbawi wielu ochoty do gry. Dlaczego ?

To jak gra na kodach full money god mode i po godzinie sie odechciewa. A co mi tam klikne sobie flote skasuje komus moony

bo na testowym mozna poszaleć. Nie wiem czy pozniej bedzie sie komus chcialo zaczynac od zera.

Oczywiscie serwer testowy do zapoznania sie jak najbardziej za ale tylko zeby sprawdzic czy dziala i nie ma bledow

 

Uni testowe będzie tylko na jakiś czas aby wprowadzić omawiane zmiany i je testować, dlatego taka ilość surowca itp. 

Napisano

Bank nie powinien mieć limitu, to błąd który będzie dużo kosztować, problemem Deusx nie jest to, że gracze trzymają surke w banku, tylko to że boją się ją wyjąć dlatego, że są flociarze co mają większa flotę niż całe uni razem wzięte problem w ochronie słabych graczy, przeczytaj proszę mój pomysł i też wprowadź go w życie ( pomysł z innej gry strategicznej ) ale sprawdza się doskonale. Tu też zdałby egzamin, nie bójmy się wprowadzać tego co jest dobre.

 

Link

 

http://forum.ogam.online/topic/21545-os%C5%82ona-s%C5%82abych-graczy/?do=findComment&comment=143797

Napisano

Nie chcecie ruszać banku, nie będziemy go ruszać. To wasza gra, wasze decyzje, my tylko chcieliśmy go dosłownie troszeczkę ograniczyć. Jednak z drugiej strony patrząc, co da nawet te 10%? Realnie raczej nic, może lepiej zaproponować możliwość wydania tego surowca z banku w innym miejscu?

Napisano (edytowane)

Mimo iż zawsze byłem flociarzem, to z długo terminowych obserwacji wnioskuję, że usunięcie banku to strzał w stopę dla ogam.online. Prawda jest taka, że każdy zażarty flociarz który tutaj grał i lubił tę grę wróci na stare śmieci, niezależnie od tego czy usuniecie, czy zostawicie bank. Natomiast ekowcy mogą stąd zwinąć manatki jeśli ruszycie bank, bo nie oszukujmy się, ekowcy kiszą surę na potęgę, a nie mają czasu żeby bawić się w FS'y więc odejdą poprostu z tego serwisu. Gra potrzebuje kopa jeśli chodzi o graczy (podejrzewam, że będzie z tym problem). 

WIĘC NIE USUWAJCIE BANKU.

 

ZADANIA - paradoks zadań (miały nam pomagać, tymczasem powodują ogromne przeskoki punktowe w statystykach po kilku dniach od startu uni)

 

Na nowym UNI uważam że zmianie powinny ulec zadania, które dają nam potężny zastrzyk surówki który może się przeistoczyć w hegemonię jednego gracza.. A jak? Dajmy przykład, że 3 osoby robią zadania i dostają z nich po 500kkkk deuteru, stawiają floty, jedna z nich złomuje pozostałe. Spójrzcie jak wielką teraz przewagę zyskuje nad resztą stawki, do tego zalicza kolejne zadania z %%... Inwesuje w kolejną flotę i już ma na tyle dużą przewagę że bez wahania może latać na pozostałych graczy, obawiając się jedynie podstawki. 

 

Według mnie to ogromny błąd, że zadania tak bardzo ingerują w całą rozgrywkę, brak tu płynności. Wszystko powinno być od "0" powoli budowane floty, myślę nawet że wtedy więcej osób by się skusiło na flotę, widząc że ktoś ma 100kk OW a nie 10kkk... Wizualnie to jednak odstrasza słabszych graczy, mniej doświadczonych.

 

Wyobraźcie sobie 5 dni po starcie uniwersum, pierwsze 50 osób we flocie byłoby na tyle zbliżonych punktowo, że mogłyby niemalże ze sobą rywalizować. 

 

NIE ZAWSZE CHODZI O ILOŚĆ A O JAKOŚĆ.

 

@edit

Przeczytalem post Pocikoli i on sam pisze: "tylko to że boją się ją wyjąć dlatego, że są flociarze co mają większa flotę niż całe uni razem wzięte problem w ochronie słabych graczy" A ta przewaga jest z zadań i z astatów.

Edytowane przez faziee
Napisano (edytowane)

Moim zdaniem zadania powinny zostać w takiej formie jakiej są, ponieważ każdy ma możliwość ich robienia w takim samym stopniu. Jak Ci się nie chce robić zadań to Twój problem.

 

CO do pozostałych zmian - cofnięcie handlarza do wolnorynkowego uwsteczni tą grę i zniechęci zwłaszcza początkujących. Ja z kumplami na pewno wyniesiemy się z tego serwera po cofnięciu tego handlarza. Tego typu handlarz to jest ogame w 2006 roku, a teraz nawet  one ma możliwość przywołania "auto" handlarza. Wy tymczasem zmierzacie z tego typu ograniczeniem do zabicia atrakcyjności tego świetnego serwera.

 

Ktoś mógłby powiedzieć -> to graj na jednym z pozostałych uni, co za problem? otóż taki problem, że na dzień dzisiejszy już świecą pustkami a jak wyjdzie nowe uni to już nikt prawie tam grać nie będzie :)

Edytowane przez Robin
Napisano

Po dłuższej walce udało się nowości wprowadzić, zapraszam do testowania i komentowania :)

Dokładne dane odnośnie działania limitów handlarza opiszę popołudniu, natomiast jeżeli chodzi o technologię to jestem otwarty na wasze propozycje odnośnie modyfikacji parametrów.

Napisano

Uszkodzona została baza danych. właśnie trwa wgrywanie back up i za kilka godzin uniwersum testowe będzie śmigać jak nowe, przepraszam za owe problemy, na ten moment jeszcze nie wiem jaki jest powód awarii. Z powodu owej awarii na wszystkie maile odpowiem dopiero rano

Napisano

Uszkodzona została baza danych. właśnie trwa wgrywanie back up i za kilka godzin uniwersum testowe będzie śmigać jak nowe, przepraszam za owe problemy, na ten moment jeszcze nie wiem jaki jest powód awarii. Z powodu owej awarii na wszystkie maile odpowiem dopiero rano

Dlaczego nie napiszesz, ze poraz kolejny nie dotrzymaleś obiecanego terminu i dales .... wgrywanie back up, na testowy trwa 14h? Jakos mi sie nie chce wierzyć. Do tego dziwny zbieg okoliczności ze po wprowadzonych niby zmianach których nikt nie widzial serwer odrazu padl...

Napisano

Awarii uległa taśma produkcyjna. Świstaki od zawijania milki w sreberka nie przyszły do roboty na nocną zmiane

także jeszcze kilka dni poczekajcie człowieki.

Naczelny komu ty te smuty montujesz ??? Backup sie wgrywał całą noc na serwerze na ktorym jest całe g... ludzi i sie jakims cudem nie wgrał

ktoś ukradł dane. Aaaaa to hakier niedobry jeden noooo.

Tfuuu żenada dno !!!!!!

Napisano (edytowane)

Siema, chciałem znów coś napisać :). Wiem, że ponownie w nieco agresywnym tonie, ale piszę to w dobrej wierze. Do rzeczy:

Kiedy wróciłem tutaj kilka tygodni temu (kiedyś grałem m.in. na waszym projekcie ogamx czy jakoś tak) to wręcz się "napaliłem" na tą grę: świetne rozwiązania, szybka gierka, handlarz od ręki - no bajka. Trochę się tylko zastanawiałem czy to dobrze, że tak rozbudowany bank jest od ręki i czy nie lepiej by było jakby był budynkiem lub badaniem czy czymś w tym stylu. Namówiłem więc kupli i w piątkę zaczęliśmy grać, w międzyczasie doczytaliśmy, że ten projekt znów ma ruszyć pełną parą (bo nie okłamujmy się, świeci pustkami jak cholera) i niedługo będzie nowe uniwersum - no więc bajka... miała być, bo w sumie teraz to wygląda jak jeden wielki chaos, jakaś masakra delikatnie mówiąc.

 

Deusx - mówisz piszesz jedno a robisz drugie. Zacznijmy może od początku:

otworzyłeś testowy serwer na którym miałby być testowane nowości m.in. bank itd. tymczasem dałeś coś czego w sumie na pierwszy rzut nie powinno być, bo wymaga zbyt dużo zmiennych i testów co najmniej miesiąc/dwa i to przy aktywnej grze praktycznie od zera by "symulować" naturalne środowisko gry, mowa tutaj o handlarzu. Jest jeden podstawowy problem z nim, jak przeglądniesz temat o handlarzu to sytuacja praktycznie wygląda tak:

 

- 1 osoba na TAK

- 4 osoby na NIE

- 3 osoby w sumie nie wiedzą, na zasadzie "a jakby to miało wyglądać?", albo "wydaje mi sie, że duże pole do nadużyć"

 

Nawet autor tematu zamieścił tam dość obszerny post z wyliczeniami/statystykami które ewidentnie wskazują, że w przypadku wolnorynkowego handlarza trzeba też pozmieniać parę rzeczy, m.in. wrócić do postaw i zmienić wydobycie metalu/kryształu - czyli im cieplejsza tym większe wydobycie, bo obecnie bez względu na pozycję i temperaturę wydobycie jest identyczne! Do tego trzeba zmienić nagrody i podmienić w niektórych deuter za metal/kryształ lub dać wybór.

W przeciwnym wypadku TO NIE MA SENSU. Dość szybko dojdzie do sytuacji gdzie deuter będzie tańszy niż metal i kryształ bo będzie go masakryczna ilość: spore ilości za zadania + spore za większe wydobycie (tutaj też na niekorzyść działa zmniejszanie temperatur na planetach bo zwiększa jego wydobycie) + MASAKRYCZNE ilości za ekspedycje - czyli mówiąc w skrócie: KŁANIA SIĘ przebudowanie całej ekonomii.

 

 

 i obecnie moim motto jest przywrócenie tego projektu, nie dla pieniędzy, zarobku - dla was.

Sam nie dam rady, zawsze gra była robiona z wami dla was. Wdrażane były wasze pomysły, z waszego (większości) wyboru.

 

 

To Twoje słowa, więc ja się pytam, gdzie tu słuchanie nas :)??

Dostałeś sporo fajnych pomysłów:

1. Czat sojuszowy: http://forum.ogam.online/topic/21559-czat-sojuszowy/

2. Rozmowy na temat banku: http://forum.ogam.online/topic/21521-bank/

3. Giełda - rozwinięcie handlu trytem: http://forum.ogam.online/topic/21553-gie%C5%82da-rozwini%C4%99cie-handlarza-trytem/?do=findComment&comment=143838

4. Jacyś nowi oficerowie np. do kolejki badań.

 

 

Do tego dochodzi wywalenie surowców oraz floty za asaty, obronę ja bym akurat zostawił i dołożył skrócenie czasu badań (które obecnie i tak jest, bo wystarczy kupić surowce, potem tryt i następnie skracanie).

Więc może zacznijmy od testowania zmian za którymi głosowała większość, albo przy których nie było żadnego sprzeciwu a wydają się sensowne, niż bugowanie handlarza i rozwalanie dobrze działającej do tej pory ekonomi :).

 

 

Kurde, bym zapomniał, przecież do tego wszystkiego jeszcze dochodzą masakryczne dzienne przychody deuteru z ekspedycji, gdzie przy wysokim jego poziomie nie ma sensu dalsza rozbudowa kopalń deuteru obecnie, a co dopiero przy takim handlu. Mówiłeś o rozwiązaniu takim by dać stałego handlarza po niższych cenach, ale to doprowadzi bardzo szybko do tego, że będzie się korzystać tylko z niego bo deuteru będzie za dużo, czyli w konsekwencji wyjdzie na to, że jedyne co zrobiłeś to zmniejszyłeś przeliczniki handlu - czyli KOLEJNE ograniczenia ...

Edytowane przez Robin
Napisano (edytowane)

pierwszy raz się w zupełności zgadzam z przedmówcą ;)

 

 

 

PS

troszkę mi się bank zbugował...

 

Metal -380.524.445.114.312.753.152

Kryształ -244.371.528.723.508.690.944

Deuter -92.008.567.154.504.368.128

Edytowane przez spieriz
Napisano

i co, na tym koniec?

 

powiedz nam deusx, po co to wszystko było?

odświeżanie forum, wielki post o powrocie ogam, zmianach, nabór do teamu, proszenie o pomysły, wielkie zapowiedzi nowości i zmian...

 

po co to wszystko? ;)

 

 

 

 


Zaraz zaraz, no dobra, chęci są, zamiary są ale kiedy to wszystko będzie? Znając życie, nigdy... :troll:

wygląda na to, że tylko w tej jednej kwestii mówiłeś prawdę, jedynie zmyliła nas emotka na końcu zdania i uwierzyliśmy że to żart ;) ale jedynym żartem tutaj jest Twoja chęć odbudowy serwisu.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Musisz zaakceptować regulamin Warunki użytkowania.