Jump to content

Recommended Posts

Ograniczenie pojemności banku mogłoby spowodować przymus transportowania surowców za pomocą floty, co zwiększy jej ilość, spowoduje większą dynamikę gry, ponieważ duże transporty będą zagrożone atakiem. Podniesie to atrakcyjność rozgrywki ze względu na nowe wyzwania dla flociarzy i nowe zagrożenia (w sumie jakiekolwiek) dla ekowców.

 

Moja propozycja ograniczenia pojemności:

 

bank może pomieścić maksymalnie tyle każdego surowca, na ile pozwala łączna suma pojemności (ważne! suma pojemności, a nie poziomów) magazynów danego gracza.

 

Dla przykładu, osoba posiadająca 20 planet z magazynami na poziomie 22/22/18 będzie w stanie przechować łącznie:

 

1 197 092 422 820 metalu

1 197 092 422 820 kryształu

236 462 700 800 deuteru

 

podczas gdy pojemność pojedynczej planety wynosi

 

59 854 621 141 metalu

59 854 621 141 kryształu

11 823 135 040 deuteru

 

 

skąd pomysł na akurat takie ograniczenie a nie inne?

odpowiedź jest prosta - a dlaczego by nie? ;) niski nakład pracy w edycji kodu gry, wszystkie dane łatwo dostępne, gracz może sobie bez problemu sam policzyć ile potrzebuje budować aby się pomieścić. Ograniczenie to pozwoli na codzienną bezproblemową zbiórkę surowców ze wszystkich planet, ale już nie zezwoli na chomikowanie przez dłużej niż tydzień, bo się zapełni. Wymusi więc albo szybsze inwestycje, albo budowę floty do przechowania i transportowania surowców do większej zbiórki.

 

Dodatkowe opcje:

można dodać technologię sojuszową -> http://forum.ogam.online/topic/21508-sojusz-proponowane-zmiany/?p=143401 http://forum.ogam.online/topic/21510-handlarz/

 

Podsumowanie skutków ograniczenia:

- pozwoli na kilkudniową zbiórkę surowców ze wszystkich planet, bo wysyłanie 20 transportów z każdej kolonii byłoby zbyt męczące i zniechęcające do gry

- uniemożliwi "chomikowanie" surowców przez dłużej niż kilka-kilkanaście dni

- potencjalny wzrost ilości flot (transport / ochrona transportu surowców)

- potencjalny wzrost ilości flot (chęć ataku na transporty surowców)

- potencjalnie większy ruch na serwerze, spowodowany większą ilością akcji potrzebnych do zrobienia (przy transporcie, budowie itd) i większa atrakcyjność rozgrywki z tych samych powodów

- możliwe zniechęcenie niektórych graczy przyzwyczajonych do wygody korzystania z banku i lubiących "chomikować" surowce

Link to comment
Share on other sites

Jestem za.

 

Całkowite wyeliminowanie banku to lekki strzał w stopę. Ale ograniczenie jak najbardziej. Najlepiej takie, gdzie można pojemność regulować czy to jakimś resortem, czy jak w tym przykładzie sumą całkowitej pojemności wszystkich magazynów.

Link to comment
Share on other sites

Pomysł mi się bardzo podoba.

Też myślałem o ograniczeniu pojemności banku, jednak nie wiedziałem czy się kierować ( czy dodać jakiś specjalny budynek, który pozwoli zwiększyć pojemność banku czy też zrobić to w inny sposób).

Każdy z nas jest świadomy tego, że to bank powoduje nudę na uniwersach ( nie biorę pod uwagę osoby, która też to zrobiła :troll:).

MT oraz DT muszą latać z surowcami, nie mogą być jedynie statki do farmingu :)

 

Będę mocno walczył o to by BANK został drastycznie ograniczony.

Bardzo dobry pomysł - WPROWADZIMY GO !

Link to comment
Share on other sites

hmmm, tylko że taki budynek zaś by miał taki brzydki geometryczny trend, że kolejny poziom kosztuje 2x więcej i przechowuje 2x więcej lub dowolny inny mnożnik w to miejsce ;D a z poziomami magazynów byłoby bardziej płynne i zależne od ogólnego rozwoju, a nie tylko jednej planety, co mi się osobiście bardziej podoba - przyznaję, to moja mocno subiektywna opinia. Lecz wszystko jest jedynie propozycją :)

Link to comment
Share on other sites

i znow cios w graczy eko. najlepiej zlikwidowac bank i polowa graczy odejdzie, poniewaz zostanie paru z flota z jednego sojusz tak jak w przypadku u7. Niektorzy chca sobie tylko budowac i szczerze mowiac ja sobiscie nie mam czasu siedziec i pilnowac floty. Nowosci mozna zrobic na nowym uni

Link to comment
Share on other sites

Jeśli powstanie nowe uni w takim wymiarze, wierzcie mi że długo nie pociągnie - ekowcy kompletnie odpuszczą, bo nie mają czasu na latanie i pilnowanie surowców, a flociarze po jakimś czasie się wybiją i zostanie znów marazm.

 

A powiedzcie mi proszę: dlaczego, do jasnej cholery, niemalże wszystkie propozycje zmian podyktowane są fikcyjnym zwiększeniem ilości flot na serwerze? Spychacie ludzi grających czysto ekonomicznie na dalszy plan a promujecie tych co mogą spędzić tutaj godziny dziennie na lataniu i szukaniu celów.

 

Edit: Poza tym, na pewnym etapie takie tygodniowe wydobycie nie pozwala na powiększenie chociażby jednej kopalni - wówczas jedyna rzecz którą uzyskacie to dramatyczne powstawanie ogromnych bunkrów.

Edited by Viher
Link to comment
Share on other sites

a dlaczego ekowcy spychają flociarzy na dalszy plan i jedynie chcą ułatwień w budowaniu budynków? :)

 

bo Ci, którzy mogą tu spędzić godziny dziennie również mają jakieś oczekiwania od serwera i są one na ogół nieco wyższe niż ludzi którzy wchodzą jedynie aby wpłacić dzienne wydobycie do banku, dlatego też się szuka sposobu aby im rozgrywkę uatrakcyjnić z możliwie małą szkodą dla pozostałych.

 

nikt Cię nie zmusza do latania flotą z surowcami - możesz je wydawać na bieżąco na kopalnie, bank pozwoli pomieścić na 1-2 tygodniowe wydobycie, co bez problemu pozwoli ustawić parę budynków do kolejki. Jedynie chodzi o to, aby ograniczyć zbieranie surowców bez celu przez lata ;) będziesz chciał to je sobie wydasz na bieżąco na kopalnie, pojemność banku bez problemu to umożliwi.

Link to comment
Share on other sites

Pamiętajcie, że celowe kierunkowanie w pewien obszar gry to błąd. Ktoś, kto ma surowce będzie jest trzymał i jeżeli mu taki stan odpowiada, ok. Będzie chciał mieć flote - kupi ją i będzie nią latał.

Tak jak z ludźmi, jedni szaleją z kasą inni ją zbierają. Wybór jest swobodny i flota może kusić jedynie, bo daje możliwość dużego zarobku ale też jest konieczne poświęcanie jej czasu. Nie każdy może. Temat banku jest bardzo kontrowersyjny, jednak ja kiedyś zrobiłem ogólną ankietę, którą każdy gracz mi wypełnił na kartkę A4. I 75, 80% to był właśnie bank w obecnej postaci jako wybór właśnie tej gry, bo nie mają najzwyczajniej czasu na latanie flotą.

Link to comment
Share on other sites

spieriz, w jednym się z Tobą zgodzę - trzeba uatrakcyjniać grę dla obydwu grup z możliwie minimalną stratą dla pozostałych.

 

Faktycznie, bank bez ograniczeń to trochę mało realistyczne, więc ja dam inną propozycję:

 

1) Niech podstawowym ograniczeniem banku będzie TYGODNIOWE WYDOBYCIE danego gracza. Rzecz jasna, ze wzrostem kopalni, wzrośnie pojemność banku. Przez tydzień ileś tam surowców można już zmagazynować.

 

Niemniej dla ludzi grających eko na wyższych poziomach tydzień wydobycia rzadko kiedy starcza na podniesienie poziomu chociażby jednej kopalni, więc dodajmy tutaj dodatkową opcję:

 

2) Dodajmy technologię (resort?) który podniesie pojemność banku. Dajmy na to każdy poziom resortu będzie mógł podnieść 50% bazowej pojemności banku, ustalając np. górną granicę resortu na 4 poziom (pozwoli to na maksymalne chomikowanie surowców z 3 tygodni wydobycia).

 

Warto tutaj dodać uwagę: koszt tej technologii (resortu) powinien być dość kosztowny w trycie: dodatkowo to pozwoli wykorzystać tryt i rozrusza trochę rynek. Ponadto, może większa część ekowców zainwestuje w szperacze żeby ten tryt samemu znaleźć (duże koszty technologii sprawią że będzie mało opłacalne kupowanie takich ilości). Piszę konkretnie o szperaczach, gdyż dla ludzi z małą ilością czasu pilnowanie floty jest często ciężko wykonalne, a szperacze które mogą w minutę wrócić z pola ekspedycji są łatwiejsze do utrzymania. Oczywiście, będzie to dodatkowe polowanie dla flociarzy (tak, wiem wiem - szperacze to nie to samo co flota transportująca surowce, ale zawsze coś, a po prostu szukam rozwiązań dobrych dla obydwu stron)

 

Co o tym sądziecie?

 

Edytka podpowiada: Ilość poziomów technologii, koszt i maksymalna pojemność banku z tym związana - takie wartości jak powyżej rzuciłem przykładowo, wszystko to kwestia przeliczenia/dogadania.

Edytka numer 2 dalej mówi: Nikt nie mówił że ta gra musi być typowo drużynowa, oczywiście sojusz musi ulec poprawie żeby dawał korzyści swoim członkom - niemniej akurat powiększenie banku uniezależniłbym od sojuszu, a raczej przypisał pojedynczemu graczowi, tak jak to opisałem w mojej propozycji.

Edited by Viher
Link to comment
Share on other sites

hmm, wydaje mi sie to nawet lepszym pomysłem niż mój - nie będzie trzeba marnować pól na rozbudowę magazynu. Tygodniowe łączne wydobycie oczywiście rozumiem :) można też dodać resorcik do tego. A co do sojuszu - fakt, nie każdy musi grać drużynowo, ale kilkoma % bonusiku można to nagrodzić :) zresztą nawet ekowcy mają swoje sojusze. Sojusze flotowe zrobią sobie technologie dla floty, a sojusze ekowe ekowe :D ale zgodzę się, kryterium wydobycia byłoby raczej lepsze niż magazynowe. W sumie to nie liczyłem ile trzeba byłoby ich stawić, aby pomieścić tygodniowe wydobycie jakiegoś top10...

Link to comment
Share on other sites

Fakt, magazynów trzeba by dużo. Dużo za dużo. Na wyższych poziomach są drogie (np. koszt 8 bln metalu aby uzyskać dodatkowe 1,5 bln pojemności metalu jak u mnie na 33 poziom magazynu. Też bym to oparł na jakichś resortach, ale nie 4 poziomach tylko większej ilości (tak aby jedynie koszt spowodował, że banku nie będę chciał już powiększać)

Link to comment
Share on other sites

Debatujemy nad tematem ograniczeń banku bądź jego całkowitej likwidacji.

Ja może poruszę inny temat, który nie uderzy ani w eko-fanatyków jak i zapalonych lotników.

 

A jeśli by tak bank nie był "słodką tajemnicą gracza"?

Każdy zawsze zastanawiał się, ile ten łobuz może mieć w banku :P

Może pójdziemy na skróty i wprowadzimy jawny bank lub lekko utrudnimy zadanie i wprowadzimy nową statystkę ?

TOP 100 najbogatszych ? Wtedy tylko TOP 1 banku będzie miał przewagę w postaci braku gracza "nad sobą".

 

Jeśli będziemy chcieli kogoś zaatakować kto jest bogatszy, wystarczy dogadać się z kimś nad tą osobą i sprawa tajności banku jest mocno ograniczona :)

 

 

Każdy się cieszy bo ekowcy dalej mają swoją chomikarnię a flotowcy kolejne możliwości negocjacji i przepływu informacji.

Nie zaburzamy tego co było a lekko to modyfikujemy - dodatkowo nie będzie możliwości zakupu surowców w sklepie i problem banku rozwiązuje się sam.

 

Czekam na komentarze :)

Link to comment
Share on other sites

Pomysl ciekawy ale nie do konca sie sprawdzi w pozniejszej fazi moze byc problem z oszacowaniem. Dam Ci przykład z u8, po roku gry gdzie sie spora liczba osob wykruszyła zostalismy ja i Berni na podium, jasna sprawa w bankami konkretnymi w okolicach 15bld każdy z nas za nami osoby z bankami okolo 2/3 bld maksymalnie. Jestesmy razem w soju i niema jak oszacowac ilosci ile mamy ani ile ma ktoś nizej bo równie dobrze 3 osoba moglaby miec 14,99 bld. Dlatego jedynie ograniczenie ilości trzymanej w banku surki daje jakies możliwość. Bo jedno jest pewne bank MUSI zostać

Link to comment
Share on other sites

pomysł jawności banku wydaje mi się nieco bezcelowy, nie wiem co by miało zostać przez to osiągnięte - szacowane pojemności aktywni gracze i tak znają, bo widzą po eko / flotach / starciach, a nie wpłynie to w żaden sposób na chomikowanie surowców przez miesiące.

 

jestem za ograniczeniem do tygodniowego wydobycia z możliwością kupna oficera podwyższającego o 15%. Czy tygodniowe wydobycie starczy do postawienia paru nowych kopalni w późniejszej fazie gry, ktoś się wypowie?

Link to comment
Share on other sites

Nie starczy. Na dalszych etapach kopalnia to  dwa tygodnie wydobycia. Nie wiem ja to najprościej rozwiązać od strony kodu. Ja bym proponował start od małych ilości. I resort który by pozwolił to zwiększać do np 1 bld ale już z zaporowymi cenami (sztuka dla sztuki jak elektrownia na 60 poziomie)

Link to comment
Share on other sites

1 bld to mało do "najstarszych", ludzie posiadają o większe oszczędności, których nie można im ograniczyć od tak.

 

Mnie tego mówić nie musisz, właśnie wypłaciłem 7 bld bo mi się waciki skończyły :)

Jakby takie ograniczenie się pojawiło, to ludzie po prostu nie mogli by wpłacać kolejnych surowców (tak mi się wydaje, że tak zachował by się skrypt).

Zwróć jednak uwagę, że 1 bld każdego surowca to kilka miesięcy wydobycia. Takie banki mają raczej osoby z dobrym eko. Surowce można schować w budynkach. Ja sprawdzałem i bez banku, na jednej tylko planecie wrzucajac w kolejkę 5 kopalni kryształu schowam 40 bld deuteru

Link to comment
Share on other sites

Przyszło mi do głowy kilka pomysłów, traktuje je swobodnie. Napiszcie, czy jest sens oscylowania w tym kierunku i czy urozmaici to rozgrywkę:

  • Kiszenie większej ilości surowców nieopłacalne - % surowców pobierany o określonych porach dnia? Chcemy uniknąć, to wysyłamy z flotą.
  • Bank otwarty o określonych godzinach?
  • Jakaś technologia, która umożliwia zabranie przy ataku części surowców z banku? Np. to co jest na planecie plus jeszcze raz tyle z banku, jeśli są dostępne surowce? Różnica w technologii zwiększałaby zdobywany %?
  • Albo dodajmy "technologię drenującą", która pozwalałaby zeskanować pojemność banku na oko (+- 20% wahania, zależnie od poziomu technologii) i dodać do tego statek, który działałby jak recykler (nie atakuje, tylko sprząta), wysyłany tylko z księżyca (zaawansowany poziom gry, jak doda się zmiany do mniejszej szansy na powstanie księżyca, to flotowcy mają co robić), produkowany dzięki nowemu księżycowemu budynkowi i leciałby dość długo, aby móc na niego zareagować. Przez obronę planety byłby traktowany jako rakieta, więc uprzednio trzeba wybudować odpowiednią ilość przeciwrakiet, które również można skontrować. Jak dla mnie plusem jest nowa technologia, budynek, statek, nie boimy się bunkrów, które ciężko zniszczyć, jest kolejna użyteczność dla przeciwrakiet, długi czas na reakcję, a każdy coś w banku ma. Jeszcze jako wisienka na torcie dodać czas wypłaty z banku lub brak możliwości ponownej wpłaty przez XX czasu i z surowcami, chcemy czy nie, musimy lecieć w przestrzeń. Wydaje mi się, że to chcą osiągnąć flotowy, latanie z surowcami i ich łup. A tym stateczkiem też mamy taką możliwość. Tyle problemem jest wypłata surowców przed atakiem i czas, gdzie te surowce będą do zdobycia, aby ich nagle nie wpłacić.

Tyle mi przyszło do głowy, chcecie coś dodać/zmienić, piszcie śmiało.  ^_^

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.