Jump to content

Nowe zastosowanie dla "martwych" Technologii


zdravko

Recommended Posts

W trakcie rozwoju gracz musi zbadać określone badania by odblokować następne, a po osiągnięciu danego poziomu uzyskuje dostęp do obiektu, statku czy mechanizmu obronne. Po odblokowaniu wszystkiego co się dało zostaje kilka technologii, który rozwój w jakikolwiek sposób daje jakiś profit.  Są to technologie napędowe, dotyczące walki, komputerowe oraz subiektywnie technologia szpiegowska. W przypadku Ekspedycji i Badań Naukowych jestem w stanie uznać graniczność rozwoju ze względu na długotrwałość badań.

 

Moja propozycja polega na dodanie do choćby części martwych technologii profitu rosnącego z każdym poziomem (tak jak w przypadku technologii napędowych)  na tyle dużym by było warte zachodu, ale na tyle małym by różnica 10 poziomów nie powodowało gigantycznej dysproporcji.

 

Technologia jonowa -  wzrost wydobycia każdego surowca o 1% oraz siły ognia każdego statku i mechanizmu obronnego wykorzystującą tę technologię o 2 % z każdym poziomem

 

Technologia energetyczna -  wzrost wydajności elektrowni i satelity słonecznej o 1% z każdym poziomem

 

Technologia plazmowa - wzrost siły ognia systemów obronnych i statków wykorzystujących tę technologię o 2% z każdym poziomem

 

Technologia laserowa - wzrost siły ognia systemów obronnych i statków wykorzystujących tę technologię o 2% z każdym poziomem

 
Technologia nadprzestrzenna - skrócenie badań o 1% z każdym poziomem. Uzasadnienie - technologia jest wykorzystywana w Międzygalaktycznych Badaniach Naukowych. Wyższy poziom technologi może usprawnić proces badań.
 
Rozwój grawitonów - wzrost siły ognia o 3% systemów obronnych (jeśli się w przyszłości pojawią) i statków wykorzystujących tę technologię. Uzasadnienie (wyższy procent wzrostu wynika większego tempa wzrostu ceny badań)
 
W przypadku wzrostu wydobycia może to być również przerzucone na technologię energetyczną, albo rozłożona na 3 technologie tzn metal - osobna technologia, krzystał - inna itd.
 
Zachęcam do komentowania i przedstawiania własnych propozycji. To co wyżej przedstawiłem to jedynie prototyp. 
 
 
 

 

Link to comment
Share on other sites

Jak najbardziej za!

Już kiedyś był taki pomysł, ale chyba został zapomniany.

 

Jedyne zastrzeżenie mam do technologii energetycznej - przy darmowych satelitach jest to całkowicie zbędne, ale można inne zastosowanie do niej znaleźć.

Rozwój grawitonów mógłby np. delikatnie modyfikować szansę na zniszczenie księżyca, ale to w sposób minimalny. Nie wiem czy są planowane jakieś większe zmiany z księżycem na nowym uni.

 

Ogólnie jak najbardziej za ;)

Link to comment
Share on other sites

Jak najbardziej za!

Już kiedyś był taki pomysł, ale chyba został zapomniany.

 

Jedyne zastrzeżenie mam do technologii energetycznej - przy darmowych satelitach jest to całkowicie zbędne, ale można inne zastosowanie do niej znaleźć.

Rozwój grawitonów mógłby np. delikatnie modyfikować szansę na zniszczenie księżyca, ale to w sposób minimalny. Nie wiem czy są planowane jakieś większe zmiany z księżycem na nowym uni.

 

Ogólnie jak najbardziej za ;)

 

Na pierwszy rzut oka uwaga co do technologii energetycznej jest trafna, ale dodanie nowych funkcji dla Rozwoju Grawitonów spowoduje gwałtowny popyt na satelity słoneczne a duże ilości mogą ściągnąć uwagę wrogo nastawionych graczy - szczególnie, że dużo graczy nawet topowych nie ma obrony bądź występuje ona symbolicznej formie. Na pewnym poziomie 20% w jedną albo drugą stronę robi już dużą różnicę

Edited by zdravko
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

szpiegowska może zwiększać zasięg falangi o 0,5% wartości bazowej na każdy poziom technologii, z zaokrągleniem w górę.

 

przykładowo

szpiegowska poziom 22

falanga poziom 22, zasięg przed zwiększeniem 143

 

143 * 1,22 * 0,5 = 158,73, z zaokrągleniem w górę nowy zasięg wynosi 159.

 

 

proponuję również rozszerzyć zastosowanie technologii nadprzestrzennej i/lub energetycznej do skrócenia czasu ładowania teleportera.

można by utworzyć zależność, że algorytm pobiera najmniejszą wartość z poziomów technologii energetycznej i nadprzestrzennej i na jej podstawie skraca czas ładowania teleportera o 1% na poziom.

czyli jeżeli mamy technologię energetyczną na 22, nadprzestrzenną na 25, to skrócenie czasu wynosi MIN(22,25)*100%*CZAS, czyli np. dla teleportera poziomu 6, gdzie domyślny czas wynosi 10 minut, po skróceniu wynosiłby on 7m48s. Jeżeli skrócenie jest zbyt duże, to można zmienić współczynnik z 1% na 0,5%. Ta zmiana wymagałaby jednoczesnego rozwoju technologii energetycznej i nadprzestrzennej.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...

W końcu jakieś wykorzystanie dla tych technologii, ale według mnie za technologię jonową zbyt duże profity.. Według mnie grawitony powinny pomagać w niszczeniu moonów np.

 

@spieriz

 

Energetyczna może dawać +% dla satelitek które są ściśle związane z rozwojem grawitonów. A i profity za grawitony bym zrobił ciągiem geometrycznym, nie arytmetycznym. Bez sensu jest żeby na niższych poziomach profit był taki sam jak na 20 levelu grawitonów np.. Wtedy technologia energetyczna będzie zbawieniem dla osób które będą chciały rozwijać grawitony.

Edited by faziee
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Zapomnij :) w sumie to nic się nie ruszyło i nie zmieniło oprócz właściciela konkurencja na s ma chociaż wersję mobilną i da się przyjemnie grać na telefonie

Edited by arczi897
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.