Jump to content

Recommended Posts

Proponuję wywalić automatycznego handlarza jak to jest obecnie, a zastąpić go giełdą, tak jak w przypadku trytu.

Dynamiczne zmiany cen powinny uatrakcyjnić rozgrywkę, dodadzą element naturalności (wolnorynkowość) oraz nutkę niepewności, czy cena jutro podskoczy czy zmaleje ;) i uatrakcyjni rozgrywkę ekowcom - będą mogli robić coś więcej poza wpłacaniem surki do banku ;D

Link to post
Share on other sites
  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Rozpieprzycie obecną ekonomię gry tym sposobem.  Ja rozpocząłem ok tydzień temu grę tutaj z trójką znajomych, to co nas przekonało do gry to te ciekawe rozwiązania - czyli BANK i HANDLARZ w takiej for

Proponuję wywalić automatycznego handlarza jak to jest obecnie, a zastąpić go giełdą, tak jak w przypadku trytu. Dynamiczne zmiany cen powinny uatrakcyjnić rozgrywkę, dodadzą element naturalności (wol

fakt, dziękuję za spostrzeżenie. w wolnej chwili zrobię głębszą analizę co do wydobycia i wielkości planet i przedstawię wyniki tutaj ale mimo wszystko będę próbował przeforsować ten projekt.

Opisz jak byś to widział ?

Coś więcej ?

 

Czy ma być ryzyko giełdowe ?

Wstawiam np 30kkkk kryształu i chcę za to np 20kkkk deuteru na teraz, jednak już jutro kurs idzie do góry i chcę 21kkkk deuteru ?

Dobrze rozumiem ?

Link to post
Share on other sites

Hmm, nie, widziałbym to w bardzo prosty sposób - identycznie jak obecna giełda trytu ;) bez akcji komputera itd, po prostu wystawiam ofertę X surowca na Y surowca i jak ktoś kupi to kupi, jak nie to nie. Byłaby możliwość kupna części oferty lub tylko całości, wedle ustawień wystawiającego ofertę. Ale można by też narzucić jakąś marżę za transakcję, np 2%. A do sklepu astatowego można dodać oficera znoszącego prowizję nowego handlarza ;) Chodzi mi o to, żeby zostawić proporcje wymiany surowców graczom. Aby jak najwięcej rzeczy zależało od graczy, bo wtedy rozgrywka jest bardziej atrakcyjna niż gdy jest to planowane odgórnie. Biorę za przykład EVE Online, gdzie jest giełda między graczami na setki produktów, ceny ustalają się rynkowo przez graczy, a różnice są nawet między układami ;) tutaj oczywiście tak rozbudowane by to nie było, ale chodzi mi o samo zostawienie cen graczom, a nie dyktować odgórnie 4:2:1. Zrobić wolny rynek handlarza, z marżą 2% i dodatkiem astatowym znoszącym marżę. Transakcja odbywa się od banku do banku natychmiastowo po zakupie. Surowce w wystawionej ofercie są "zamrażane" w banku, tj. pobierane z niego i przechowywane w buforze handlarza, nie można ich wtedy w żaden sposób użyć. Można anulować ofertę, ale wiąże się to z pobraniem 2% marży. Jakoś tak.

Link to post
Share on other sites

hmmm faktycznie, tego nie przemyślałem.

Ale myślę, że to doskonałe zajęcie dla SGO, co by się nie nudzili :)

Zresztą historia transakcji może być publiczna, ja nie widzę przeszkód. Wtedy każdy będzie mógł sprawdzać czy ktoś inny nie oszukuje, i gdy będzie jakiś podejrzany ciąg wymian między graczami wskazujący na push, to będzie można to łatwo wykryć.

Link to post
Share on other sites

Alwego, dlatego zmiany dotyczyły by nowego uniwersum i spowodowałyby znaczne odchylenie kursów surowców od bieżących :)

Pamiętajmy, że największe kolonie są po środku układu, a nie zimne 14-tki. Skutkiem zmiany handlarza byłoby, że niektórzy gracze by kolonizowali środek i wydobywali dużo metalu i kryształu, a niektórzy zimne planety i deuter. Równie dobrze jeden gracz może sobie ustawić wszystko tak, aby był samowystarczalny. A resztę dokupywać handlarzem.

Zmiany nie byłyby na starych uni, więc niczemu to nie zaszkodzi, a na nowym gracze sami się dopasują do bieżących potrzeb :)

Im więcej czynników zależy od samych graczy tym ciekawsza rozgrywka - taka jest moja opinia. Mniej przewidywalna, mniej automatyczna, bardziej zależna od nas samych - my nadajemy jej kierunek, a nie komputer.

Link to post
Share on other sites

Ale nawet na nowym uni będzie problem ze sprzedażą deuteru. No chyba, że ciepłe planety będa produkowały więcej metalu i kryształu (i to wyraźnie więcej, nawet 100% więcej), to ok, będzie można dostosować styl gry. Bo bądźmy szczerzy, na jednego flotowca przypadnie kilku ekowców. Do tego farmy. Co z tym deuterem ludzie mieli by robić? FSy na 100% przez 10 gal?

Link to post
Share on other sites

Projekt głupi nie jest, tylko trzeba uwzględnić, że jednak mniejszość ludzi potrzebuje deuteru, a towarem deficytowym jest kryształ, którego potrzeba chyba więcej niż deuteru (zarówno do kopalń, bo ja wydobywam 5x więcej metalu niż kryształu jak i do floty - pancerniki, niszczyciele, GSy, to kosztuje majątek w krysztale). Kryształu znikąd nie wyczarujemy, tylko z wydobycia. A jest go baaaardzo mało 'w naturze'. Wątpie by na takiej giełdzie ktokolwiek sprzedawał kryształ. 

 

edyta: Ratunkiem może być średnio korzystny kurs sprzedaży kryształu przez fikcyjne konto  admina. Np. 1500 jednostek kryształu za 1000 jednostek deuteru.

 

Można by jakiś skrypt ustawić, że takie oferty w ograniczonej ilości pojawiały by się na giełdzie co kilkadziesiąt minut (tak aby nie przesycić rynku). Potem było by z czego eventy robić (więcej ofert sprzedaży kryształu), spekulanci mogli by go skupować i sprzedawać potem po wyższych cenach.

 

Ale ja i tak bym się bardziej skłaniał do opcji płatnego handlarza. Zawsze to jakaś szansa na dodatkowe złotówki na opłatę serwera. No i jednak jest to bezpieczniejsze rozwiązanie, bo nie wywraca strategii do góry nogami :D

Edited by Alwego
Link to post
Share on other sites

miałem się nie angażować, ale...

przelicznik w handlarzu jest 4:2:1 i teraz pytanie kto kupi 100kkk deuteru za 400kkk metalu? Nikt nie kupi. Zyskają flotowcy, stracą ekowcy.

Skoro większość jest za tym, żeby nie było surowców, floty i obrony za astaty to można zrobić płatnego handlarza. Domyślnie będzie niedostępny, dopiero po wykupieniu odpowiedniego oficera opcja ta zostanie odblokowana. Ewentualnie zamiast blokady prowizja 10%.

 

Pomysłów milion a nowe uni w październiku? 2017? 2018? Kto to z tak krótkim czasie zaprogramuje? Nie oszukujcie siebie, może i admin ma dobre chęci ale nie będzie tego wszystkiego zrobić dlatego zmiany powinny być małe ale istotne.

Link to post
Share on other sites

 

 


kto kupi 100kkk deuteru za 400kkk metalu?

 

nikt, dlatego cena będzie inna niż domyślna, bo zostanie ustalona sama ;)

a flotowcy również nie zbudują floty z deuteru, więc znacznie by to zmieniło rynek. przeanalizuję to wszystko przez kilka dni i się podzielę wnioskami

 

co do zaprogramowania - mając gotową giełdę trytu, śmiem przypuszczać że jej zmiana na surowce nie byłaby specjalnie trudna i jest do zrobienia w dwa dni z testami ;) ale nie będę się za deusxa wypowiadał, poczekam na jego słowa na temat tego pomysłu

Link to post
Share on other sites

Więc tak, udało mi się przeprowadzić wstępną analizę sytuacji, w której by odblokować całkowicie rynek surowców i usunąć domyślnego handlarza.

Nie będę wszędzie podawać dokładnych liczb bo myślę że nie ma to sensu (szczególnie na wysoki margines błędu), i też nie chce mi się ich przybierać w ładną formę.

Zapewniam, że wszelkie podane dane są w mniejszy lub większy sposób sprawdzone, żadnej liczby sobie nie wymyśliłem. Błąd szacunkowy jest wysoki ze względu na wiele niewiadomych.

 

Więc tak, zacznijmy od perspektywy ekowca. Nie potrzebuje on prawie wcale deuteru - jedynie do badań, lecz ta ilość w porównaniu do reszty rozwoju (budynki) jest bliska zeru, więc ją pominę.

Potrzebuje więc metal i kryształ. Zaczynając od kosztów budowy: rosną w sposób liniowy, zakładając poziom maksymalny jako 74/62 M/K (dane podane przez KarolRadom), proporcja surowców M/K wynosi 3,28 : 1.

Będę operować proporcjami i procentami, bo wartości bezwzględne są nieistotne. Ekstraktor deuteru pomijam, bo jest on dla ekowca zbędny i nie musi go budować (za wyjątkiem poziomu wystarczającego dla badań - pomijalnie mały).

Kwestia wydobycia - proporcja między tym samym poziomem M/K w wydobyciu wynoszi 1,5 : 1. Lecz każdy wie, że nie utrzymuje się tego samego poziomu ze względu na opłacalność. Przyjmując ponownie poziomy 74/62, stosunek końcowy wydobycia wynosi 5,60 : 1.

 

Co to oznacza?

Załóżmy, że do 50. poziomu budujemy kopalnie M/K w stosunku 1:1, a później proporcja zmienia się do 2:1 oraz 3:1. Daje to nam następujące efekty:

d97dedef95449.png

 

 

 

Wykres przedstawia proporcje M/K wydobycia i kosztów budowy łącznie danego poziomu kopalni M+K. Co ten wykres oznacza? Przekształćmy go do nieco innej postaci

 

 

b643c6d3e0aae.png

 

Jest to różnica proporcji podanych w poprzednim wykresie. Miejsce, w którym wykres jest poniżej osi OX oznacza deficyt metalu, miejsce powyżej osi OX deficyt kryształu. Widać przy tym, że bilans jest utrzymany w okolicy poziomu 60. Oznacza to, że wydobywamy tyle surowców ile potrzebujemy do dalszej rozbudowy. Nie mamy nadmiaru ani deficytu żadnego z nich, proporcje są takie jakie nam potrzebne.

 

 

Pominąłem do tej pory flotę oraz deuter - teraz warto do niego wrócić.

Dlaczego pominąłem? Patrząc na uniwersa, zaobserwowałem że punkty za flotę (nie licząc kupionej za astaty) mieszczą się w granicach 5-15% całości punktów na uniwersum. Załóżmy na nasze potrzeby, że będzie to 12% (na nowym uni powinno tyle być, ale jest to gruby szacunek). Otrzymałem na SB dane pewnej sporej floty które wziąłem jako przykładowe. Stosunek w niej M/K wynosił około 1,8, co w początkowej fazie gry pogłębi deficyt metalu (stosunek wydobycia 1,5) i podniesie jego wartość. A co z deuterem? Otóż wychodzi na to, że deuter jest w takiej sytuacji niemalże nieistotny - ilość deuteru potrzeba do budowy floty (zakładając, że 12% wszystkich surowców uniwersum idzie na flotę i budowa przykładowej floty której skład podam poniżej) wynosi jedynie 0,8% wszystkich surowców potrzebnych do rozwoju uniwersum. Należy pamiętać o również o tym, że flota oraz falanga potrzebują paliwa, lecz nawet wtedy zapotrzebowanie na deuter nie powinno przekroczyć 3% całego zapotrzebowania.

 

Jakie mogą być tego skutki?

- ogromny spadek wartości deuteru, w początkowej fazie może być stosunek 1:10 (M:D), w dalszych będzie się pogłębiać do nawet 1:25 (z obecnego 4:1, czyli 100x spadek wartości)

- brak balansu między M/K doprowadzi do zastoju i ogromnych wahań cenowych na rynku surowców

- może spowodować wzrost ilości flot w celu grabieży surowców od innych

- spowoduje zmianę bilansu kopalń aby się dostosować do potrzeb - nie będzie się budować ich w takiej kolejności jak obecnie, bo będzie to nieopłacalne. Deficyt naturalnie się wyrówna aby balans był zawsze bliski zeru - tak działa rynek, lecz rozwiązanie to potrwa dość długo i może zniechęcić niektórych graczy, szczególnie tych przyzwyczajonych do określonego sposobu budowania i wygody handlarza.

 

Jakie mogą być rozwiązania problemów?

- zmiana wzorów na wydobycie M/K aby wyrównać balans w początkowej i końcowej fazie gry (końcowa faza - kopalnie na poziomie > 65)

- zwiększyć zapotrzebowanie na deuter, np. w teleporterach, podnieść koszty lotów, droższa falanga. Można też zwiększyć propozycje cen w temacie z sojuszami

http://forum.ogam.online/topic/21508-sojusz-proponowane-zmiany/?p=143401

- pozostawić wszystko jak jest w nadziei że się ureguluje (rozwiązanie ryzykowne)

 

 

Uwaga:

należy pamiętać, że podane liczby, teorie, zagrożenia i rozwiązania były przedstawiane dla bieżących warunków na uniwersum, nie dla nowego, o którym jeszcze nie wiemy jak będzie wyglądać. Są to zagrożenia jakie by powstały gdyby te zmiany wprowadzić teraz na bieżących uni - na nowym niekoniecznie będą miały miejsce, bo być może wszystko by się uregulowało samo z czasem. Ale drobne korekty wydobycia warto by zastosować - różnica w proporcjach zdecydowanie nie powinna być większa od 1, a w początkowej fazie gry 0,5. Utrudnić grę można w późniejszej fazie rozwoju, w początkowej lepiej zachować w miarę zdrowy bilans, ale też aby nie był idealny, bo będzie zbyt nudno ;)

 

 

@EDIT:

 

przykładowa flota jaką otrzymałem

 

Lekki myśliwiec 5.000.000.000.000
Krążownik 100.000.000.000
Okręt wojenny 1.000.000.000.000
Recykler 500.000.000.000
Niszczyciel 300.000.000.000
Pancernik 300.000.000.000

 

należy pamiętać, że przedstawiona symulacja jest zrobiona dla BIEŻĄCYCH WARUNKÓW!

Czyli wszystkie omówione zagrożenia i cała reszta jest przedstawiona dla OBECNEJ sytuacji, gdyby to wprowadzić w tym momencie na uni. Ale zmiany mają dotyczyć przyszłego, jeszcze nie powstałego uniwersum, na którym można przeprowadzić odpowiednie korekty (omówione wyżej) aby zachować balans. Wtedy nic złego się nie powinno stać. Balans będzie zachowany, jedynie zmienią się wartości surowców.

 

PS

nie należy się bać zmian, to że będzie trudniej nie oznacza, że gorzej :)

a wg mnie będzie dużo ciekawiej. Co do pushu - będzie trzeba zmienić zasady, ale to teraz najmniejszy problem.

W początkowej fazie gry metal byłby najbardziej wartościowym surowcem - w końcowej kryształ.

Edited by spieriz
Link to post
Share on other sites

Czyli generalnie rzecz ujmując, likwidacja handlarza zrobi rozpiździel jakich mało, efekt jest nie do przewidzenia, na różnych etapach gry wystąpią skrajne niedostatki lub nadwyżki danego surowca, którego nikt nie będzie chciał.

Ja się będę dalej upierać aby handlarz był możliwy za 1astat i można było wymienić tyle, ile pomieści się w magazynie. Najmniej roboty i $ na serwer wpadnie.

Edited by Alwego
Link to post
Share on other sites

Alwego - rozpiździel przy obecnych warunkach, które można bez problemu zmienić, wystarczy jedną cyferkę we wzorze na wydobycie podmienić i już ;)

 

W tej propozycji nie szukałem kolejnej opcji zarobku dla deusxa którą Ty proponujesz, lecz chciałem uatrakcyjnić rozgrywkę, poprzez dodanie kolejnego czynnika zależnego od graczy, bo to właśnie powoduje, że gra jest ciekawa. To, że ja o czymś mogę zadecydować, na coś mieć wpływ, a nie że proporcja jest na sztywno ustawiona, bo tak sobie ktoś wymyślił. Ja chcę o tym decydować za ile coś sprzedam lub kupię w grze, a nie żeby sztywny przelicznik decydował o tym za mnie ;)

 

Powtórzę jeszcze raz:

są to obliczenia dla bieżących warunków, po drobnych zmianach w wydobyciu nie zauważyłoby się różnicy, poza sporym spadkiem wartości deuteru. Którą można podnieść poprzez np. propozycję z badaniami sojuszowymi lub w inne sposoby. Wszystko jest do zrobienia, trzeba próbować nowych rzeczy, zmian, bo chyba nie chodzi o to aby otworzyć kolejne uni które będzie żyło przez pół roku i znowu koniec. Trzeba coś nowego aby przyciągnąć ludzi.

Link to post
Share on other sites

Wziął ktoś pod uwagę ryzyko i furtkę dla oszustów? Pamiętacie jak "wolnorynkowość" trytu była problematyczna? Jednak po prowadzeniu lekkich limiów i ograniczeń, czyli wolnorynkowość kontrolowana, było już ok.

Link to post
Share on other sites

wprowadzenie limitów czy ograniczeń i nadzoru SGO to jest akurat najmniejszy problem ze wszystkich. Nie chciało mi się wymyślać do tego regulaminu i szacować limity i kursy, jeżeli nie wiedziałem czy pomysł w ogóle ma szanse na powodzenie. Jeżeli będę to wiedział, to wtedy go rozwinę o wszystkie brakujące rzeczy ;) ale nie chcę robić bezcelowej pracy, więc się z tym wstrzymam póki co

Link to post
Share on other sites

Po to jest SGO by nadzorował te transakcje.

Nie sądzisz, że nadzorowanie transakcji z trytem było łatwiejsze bo aż tak wiele, nawet na póxniejszych etapach gry, ich nie ma? Natomiast surowcami handlowałoby się w zasadzie na co dzień i tych transakcji byłoby naprawdę dużo, więc ciężko byłoby SGO je nadzorować

Link to post
Share on other sites

Nie sądzisz, że nadzorowanie transakcji z trytem było łatwiejsze bo aż tak wiele, nawet na póxniejszych etapach gry, ich nie ma? Natomiast surowcami handlowałoby się w zasadzie na co dzień i tych transakcji byłoby naprawdę dużo, więc ciężko byłoby SGO je nadzorować

 

Dlatego trzeba by opracowac jakiś kod który samoczynnie wyłapuje transakcje "ponad limitem" i wtedy SGO bylby o tym informowany.

Link to post
Share on other sites

Viher, nałożenie kilku automatycznych filtrów sprawdzających czy nie ma perfidnych przypadków pushu to nie jest duży problem. A nad resztą zapanują SGO - niech będzie ich 3 lub 4, w końcu będą mieli trochę roboty i nie narzekali na nudę ;) zresztą po dodaniu jakichś sztywnych ograniczeń na odchylenia kursu lub jego maksymalne i minimalne wartości już wykluczy sporą część oszustw. Wszystko jest do zrobienia, wystarczy chcieć ;) a nie poddawać się już na samym starcie

Link to post
Share on other sites

Tutaj faktycznie znajdą się osoby, które będą szukały luki aby się dorobić.

Jednak najlepszym sposobem na kontrolowanie graczy są sami gracze :)

 

Można przetestować system powiadomień o podejrzanych transakcjach ( taki przycisk obok każdego wykonanego zakupu surowców), jeśli gracz uzna, że dwie osoby coś przykombinowały, wystarczy że naciśnie przycisk a oczy SGO już będą w odpowiednim miejscu.

 

Pamiętajcie, że takich zakupów będzie bardzo dużo i SGO nie jest na etacie by siedzieć i sprawdzać 1000 transakcji dziennie....

Są inne logi, które wymagają sprawdzeń.

 

Ja bym wprowadził pewne ograniczenia odgórnie, jednak dla dodatkowego zabezpieczenia, taki mały przycisk też można przedyskutować.

Pytanie czy uda się coś takiego zrobić.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.