Jump to content

Recommended Posts

Uważam, że handel surowcami powinien być całkowicie poprzez statki, nie będzie to ani darmowe ani automatyczne. Im więcej statków do handlowania tym więcej się wydaje deuteru, wniosek - deuter w późniejszym etapie gry nie będzie mniej wartościowy jak gdyby handel odbywał się z automatu. Nie prościej będzie dodać misję handluj? Skopiowana misja transportuj + wpis wartości dla SGO.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Rozpieprzycie obecną ekonomię gry tym sposobem.  Ja rozpocząłem ok tydzień temu grę tutaj z trójką znajomych, to co nas przekonało do gry to te ciekawe rozwiązania - czyli BANK i HANDLARZ w takiej for

Proponuję wywalić automatycznego handlarza jak to jest obecnie, a zastąpić go giełdą, tak jak w przypadku trytu. Dynamiczne zmiany cen powinny uatrakcyjnić rozgrywkę, dodadzą element naturalności (wol

fakt, dziękuję za spostrzeżenie. w wolnej chwili zrobię głębszą analizę co do wydobycia i wielkości planet i przedstawię wyniki tutaj ale mimo wszystko będę próbował przeforsować ten projekt.

tylko że wtedy również kursy poszybują w taki sam sposób jaki zobrazowałem na wykresach, z tą różnicą, że deuter będzie miał minimalnie większą wartość. Wciąż nikt go nie kupi skoro nie będzie mógł go wydać np na budynki. Teraz jest taki popularny, bo jest najdroższy i wszyscy go chcą zamienić u siebie w handlarzu po dobrym kursie :)

Link to post
Share on other sites

nie zgodzę się, zwiększy to ogromnie zapotrzebowanie na budowę tych małych stateczków które kosztują tylko w metalu i krysztale, a UT zuzywa w budowie również deuter. Wiem, że chcesz podwyższyć spalanie, ale jednocześnie w ogromny sposób podniesiesz koszty budowy w M+K, jednocześnie zdejmując koszta w deuterze

Link to post
Share on other sites

Te statki są zwrotniejsze jeśli o pz chodzi M+K. Deuter przy tym przepada a te statki jak sam zauważyłeś palą sporo. Przy UT na uniwersach balans wartości surowców przy braku handlarza zostaje rozbity, z handlarzem nie ma złych oddziaływań.

Link to post
Share on other sites

hmm, muszę przyznać że byłem w błędzie - sprawdziłem właśnie ceny i pojemności, i DT przewyższają w pojemności UT, jeżeli przeznaczyć na nie takie same surowce. i, uwaga - palą również mniej przy większej pojemności ;D jedyna wada, to że są wolniejsze. Lecz mimo tego że masz rację, te ułamki szczątków z transporterów raczej by nie zapełniły luki deficytu surowców budulcowych.  Napisałem kilka propozycji jak to zniwelować, lecz wciąż deusx się nie ustosunkował co do tego pomysłu, idziemy w tym kierunku czy odpuszczamy?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Rozpieprzycie obecną ekonomię gry tym sposobem. 

Ja rozpocząłem ok tydzień temu grę tutaj z trójką znajomych, to co nas przekonało do gry to te ciekawe rozwiązania - czyli BANK i HANDLARZ w takiej formie jaka jest. To drugie bardzo napędza ekonomie, bo nadwyżki surowców nie marnują się poprzez niepotrzebne składowanie. Czyli to czego człowiek się spodziewa po speed Ogame.

 

I teraz tak, to co Wy chcecie zrobić to wspomóc na MAXA flotowców i praktycznie "ukatrupić" ekowców, dla tych co nie przemyśleli tego, to może wypunktuję:

 

Flotowcy:

- zmiana tego handlarza na wolnorynkowy to dla nich idealna sytuacja, nadwyżek deuteru praktycznie nie będą mieli, a jak już to sobie zostawią na dalsze loty, jeśli braknie to za grosze (w porównaniu do tego co mamy obecnie) sobie go kupią za zrabowane surowce

 

Ekowcy:

- nadwyżki deuteru z którym nic nie zrobią będą musieli sprzedawać za pół darmo, nikt im przecież nie da przelicznika 4:1 (M:D), w końcu dojdzie do sytuacji gdzie z pocałowaniem w rękę będą musieli brać za 2,5:1, o ile w ogóle ktoś będzie chciał w danym momencie, tak czy inaczej będą składowali deuteru nieziemskie ilość, rosnące z miesiąca na miesiąc, wstrzymując swój rozwój (w porównaniu do tego co jest obecnie).

 

Kolejna sprawa, na KAŻDYM, zaznaczam NA KAŻDEJ grze tego typu, taki handel bardzo szybko kończył się tak, że najlepsze przeliczniki szły wśród znajomych, sojuszników, a pozostałości po wygórowanej cenie na handlarza (czy tam do oficjalnego działu na forum), dodatkowo bardzo szybko sojusze stworzyły wewnętrzny regulamin nakazujący handel po okazyjnych przelicznikach w PIERWSZEJ kolejności wewnątrz sojuszu, a w razie braku zainteresowania puszczania go dalej. 

 

Pushe itd. będą na porządku dziennym, w pewnym momencie tego nie będzie się już dało kontrolować (przy ilości transakcji jaka będzie tutaj - szybkie wydobycie+ hajs za zadania). Poza tym, nawet pomijając PUSHE, kto mi zabroni po najniższym przeliczniku wymieniać się regularnie ze znajomym?  a nawet jak będzie taki pkt regulaminu, niby rozwiązaniem może być ograniczenie handlu z tym samym graczem (np. między graczem x i y) do określonej ilości na dobę, ale to spowoduje, że będą pokrzywdzeni, bo np. gdy ktoś wystawi sporo deuteru po danej cenie, to nagle spowoduje, że nawet po mimo chęci nie będę mógł kupić całości bo ogranicza mnie regulamin, wtf? Zacznie się narzekanie - ograniczenia, ograniczenia, ograniczenia.

 

Ktoś wyżej napisał - 3,4 GO/SGO którzy będą tego pilnować, a co jak ich zabraknie? Ale nawet i bez tego, stwarzacie sytuacje typu "okazja czyni złodzieja" - czyli zamiast tak zautomatyzować tą grę by było jak najmniej możliwości do nadużyć i tym samym mniej banów i więcej osób grających, to idziecie w drugą stronę - więcej możliwości nadużyć, więcej banów, mniej grających. Dodatkowo, powodujecie, że powoli przed każdym ruchem trzeba będzie zaglądać do regulaminu:

- kurde czy kupiłem już max ilość od tego gracza?

- kurde jak znów kupie po takiej cenie i ktoś mnie zgłosi, to czy będę miał przesrane? 

 

itd. itp. 

 

Podsumowując - ZOSTAWCIE HANDLARZA taki jaki jest, jeśli brakuje Wam argumentów to prześledźcie sobie sytuacje jakie były np. 10 lat temu na ogame, gdzie dawało się ofertę na forum z danym przelicznikiem, oczywiście istniał regulaminowy max i min przelicznik, jednakże tego typu wymiana istniała tylko między znajomymi i sojusznikami. 

 

My osobiście zrezygnujemy z gry, ponieważ na nowym uni z takim handlarzem to nie będzie miało sensu, przy braku możliwości zaangażowania kilku/kilkunastu godzin dziennie, a stare universa to już całkowicie upadną, bo wszyscy pójdą grać na nowe (mówiąc, wszyscy mam na myśli i tak tylko tą garskę kilku max kilkunastu graczy grających tu obecnie)

Edited by Robin
Link to post
Share on other sites

 

 


pasujące pod nich

 

nie widzę żadnego powodu, dla którego ta zmiana miałaby się przysłużyć specjalnie mi ;)

jeżeli myślicie, że jest to coś w stylu "będzie mieć darmowe paliwo do floty" to jest to argument co najmniej śmieszny, bo na ogół koszt przeciętnego fsa się pokrywa z wydobycia, a jak brakuje na loty to można trochę sfarmić ;) a zresztą zyski ze złomów są na tyle duże, że koszty fsów nie są istotne, a na pewno nie na tyle aby próbować obniżyć kurs za pomocą zmiany handlarza, byłoby to co najmniej śmieszne.

dałem moją propozycję, ponieważ myślę że wprowadzi więcej dynamizmu do gry. A problemy z utratą wartości surowca można w prosty sposób skorygować. Gdybym chciał na tym "zarobić", to bym nie opisywał problemu jaki to może wygenerować oraz nie dawał możliwości jego rozwiązań ;)

przeanalizuj trochę sytuację zanim mnie o coś oskarżysz.

Link to post
Share on other sites

Nie prawda! Dla mnie np. oraz moich kolegów ta gra jest ciekawsza właśnie dzięki temu, że możemy wymieniać surowce kiedy tylko chcemy, a nie, że trzeba się kogoś prosić bądź czekać dniami na dobry przelicznik. Jakbym chciał bawić się w wymiany transportowcami czy pisaniem ofert to zagrałbym w normalne ogame, albo inny serwer. Jednakże nawet tam istnieje możliwość wymiany surowca z handlarzem (w zależności jaki się przyzwie) więc wyjdzie na to, że zrobienie tutaj tej wymiany wolnorynkowej to uwstecznienie tej gry do roku ok 2006.

Link to post
Share on other sites

Po dłuższym namyśle stwierdzam, że nie można całkowicie zlikwidować handlarza w obecnej formie co proponowałem, miałoby to mocno negatywne skutki dla gry i mogłoby zniechęcić sporo osób.

Za to przychylam się do propozycji deusxa, czyli

 

 


Możemy zawsze zostawić handlarza w obecnej formie jako dodatek, który zaoferuje gorszy kurs niż średni na giełdzie

to by mogło dać ciekawy efekt ;)

pozostawi wygodę w braku ograniczeń czasowych i ilościowych handlarza, a spowoduje ingerencję graczy w kursy surowców.

zobaczymy co z tego wyjdzie na teście ;)

Link to post
Share on other sites

być może dyskusja byłaby bardziej konstruktywna gdybyś odpowiadał na całość mojego posta a nie jego wybrane, pasujące Ci części, no ale cóż, widać jest to zbyt trudne.

nie widzę sensu w dalszym jej prowadzeniu, deusx wprowadzi to na testowy i się dalej okaże co z tego będzie ;)

Link to post
Share on other sites

Odpowiedziałem ale skasowałem ostatecznie, bo widzę, że nie ma sensu się powtarzać, skoro próbujecie walić głową w mur, a potem płacz, że serwer dalej świeci pustkami.

 

Jedyne z czym się powtórzę to to, że lepiej wziąć się za wprowadzanie czegoś nowego, ewentualnie USPRAWNIANIE tego co jest niż za ograniczanie swobód, zwłaszcza, że to serwer x200 speed i dotychczasowe rozwiązania świetnie się sprawdzają. Teraz jak człowiek dostaje dużo deuteru za zadanie to aż morda się cieszy, a potem co będzie ?? "kur.. ciekawe kto to kupi, znów pewnie za pół darmo pójdzie w przeliczniku 2,5:1,5:1 i to pewnie trzeba będzie czekać kilka dni"  - jak myślisz, ilu graczy zachęci to, że z handlem tutaj jest jak w ogame w początkowych latach? dodatkowo wielu obecnych od razu zrezygnuje.

 

Nie piszę tego typu uwag by hejtować czy coś, tylko dlatego, że chciałbym tutaj dłużej z moimi kumplami pograć, zwłaszcza, że coś zaczyna się dziać i widać, że idzie to w dobrą stronę. Jednakże tego typu zmiana (zlikwidowanie obecnego handlarza) spowoduje, że gra na tym serwerze nie będzie miała większego sensu.

 

 

To ostatni mój post w tym temacie :), zwłaszcza, że nie tylko ja tak myślę. 

Edited by Robin
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

No cóż. Handlarza mamy, nawet przetestowanego. Dziurawy jak cholera, bug na bugu, pozwalający generować surowce. Coraz więcej osób przeciw jest, nawet pomysłodawca, stracił zapał w forsowaniu pomysłu dostrzegając jego liczne wady.

Nie wiem jak inni ale ja uważam ,że to dobry moment aby spuścić pomysł w kiblu i zająć się czymś bardziej sensownym.

Edited by Alwego
Link to post
Share on other sites

Wykonaliście 15966 transakcji w handlarzu, jestem pełen podziwu. Dało to pewien pogląd na poprawi, które właśnie zostały wprowadzone. Zapraszam do dalszych testów.

 

Dodatkowo dzisiaj w nocy zostaną wprowadzone na razie sztywne, lecz ograniczniki np 500% różnice od standardowych przeliczników.

Link to post
Share on other sites

Zgodnie z zapowiedzią wprowadzane zostają limity do handlarza, razie są to stałe wartości:

 

metal
2 - 4 razy mniej kryształ (100 metalu za 50 - 25 kryształu)
4 do 8 razy mniej deuter (100 metalu za 25 - 12,5 deuteru)

kryształ
2 - 4 razy więcej niż metal (100 kryształu za 200 - 400 metalu)
2 - 4 razy mniej niż deuter (100 kryształu za 50 - 25 deuteru)

deuter
2 - 4 razy więcej niż kryształ (100 deuteru za 200 - 400 kryształu)
4 - 8 razy więcej niż metal  (100 deuteru za 400 - 800 metalu)

Link to post
Share on other sites

Ja rozumiem ale co zaczęte to się i skończy, a właśnie myślę została dodana ostatnia łatka, dodająca również przelicznik.

Zadania mogę zrobić w następnej kolejności.

 

No jeszcze można pokolorować ewnetualnie różnie surowce i zrobić sortowanie wg. najlepszej stawki (najlepsze ogłoszenia najwyżej). I to na pewno będzie fajna nowość i urozmaicenie gry.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.