Skocz do zawartości

Newbie Protector


Gość †Zbojnik†

Rekomendowane odpowiedzi

Możemy zrobić blokady czysto teoretyczne.

 

Ok, farmisz sobie, przywozisz ten deuter, inny ciebie i tak niekończąca się historia.

Jednak po co top 4 leci na top 1000 ? Żeby pokazać władzę ? Bo na pewno nie po zysk, i właśnie takie blokady można zrobić.

 

Jak wcześniej mówiłem, podzieliłbym graczy na dwie grupy

 

1-500

500 do &

 

lub

 

1-700

700 - &

 

do uzgodnienia.

Top 1 nie będzie płakał, że nie może zaatakować top 500 i odwrotnie, top 500 nie będzie płakał, że nie może zaatakować top 1 ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zrobić też ochronę w tym stylu, że nie na ilość punktów, ale na czas. Że np. przez pierwszy tydzień gry jest czas ochronny, w którym można atakować tylko graczy, którzy też są w tym czasie ochronnym, bądź graczy nieaktywnych dłużej niż 28 dni (i I). I dodatkowo będzie znaczek w galaktyce przy nicku który gracz ma tą ochronę, a który nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączę się do dyskusji i podepnę się pod stwierdzenia Leona kilka postów wyżej....

Pamiętam jak była ochrona(może jeszcze jest nie wiem) na u4 był pokazany dokładny czas kiedy ta ochrona schodzi to bywało ze nie można było już znaleźć w układzie wolnego miejsca na lotkę u takiego delikwenta..:/

jak ktoś będzie chciał grac to będzie grał i bez tej ochrony.Tylko jest jedna rzecz a mianowicie zakłada se taki"nowy" konto i zanim dobrze się rozejrzy o co kaman to już śle przelewy i smsy i kupuje flotę..niema moona nie wie o co biega ale co tam trzeba mieć flotę..ot taka mentalność..A potem płacz ze nowemu flotę zdjęli. Gracz nawet top4 może se atakować kogo chce, o to chodzi w tej grze i nie uważam wcale ze taki gracz się ośmiesza czy coś takiego...ośmiesza się nowy który nie mając pojęcia o niczym gra kozaka i stawia nie wiadomo ile i nie wiadomo czego za zł.....Każdy z nas kiedyś zaczynał i jakoś udało nam się dojść tu gdzie jesteśmy bez ochrony.Wystarczy pilnować się i przepraszam za stwierdzenie ale nie być po prostu noobem...

Ode mnie to tyle w temacie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna dac ochrone na 2 miesiace niech ogarnie temat a potem juz nie ma albo jakis prog pkt dla kazdego uni osobno i jak go przekroczy to wtedy ochrona znika jezeli bedzie chcial to bedzie gral dalej jak nie to jego strata albo bedzie farma albo zostanie zawalidroga i nie bedzie mozna skolonizowac 14 // edit// nowe farmy sie nie wypowiadaja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś Wam powiem.

 

Dziwi mnie podnoszenie ciągle tego tematu. Zbójnik stary gracz, można powiedzieć, że stary wyga a marudzi jak stara baba.

Dawno nie farmiłem, ale dzisiaj chciałem się przekonać jak to jest.

 

Załóżmy, że jestem nowym graczem. Buduję sobie kilka UT, lecę do idlerka. Z tego co przywiozę zbuduję kolejne UT.

Potrzeba max 30 minut, żeby ufarmić na 20 - 30kk UT.

No i sobie zacząłem farmić idlerów na u3

 

W chyba 3-4h przywiozłem 20 bilionów deuteru. (20.000.000.000.000)

 

Moje dzienne wydobycie na u3 to 6bln. deuteru a gram może rok.

W takim razie mi też należy się ochrona? Przecież jak nie będę farmił, to taki nowicjusz mnie zjedzie jak cielaka.

 

Przestańmy robić z igły widły. Na planetach leży tyle surowca, że jak ktoś chce pograć, to pogra i poradzi sobie bez ochrony.

Jak ktoś jest lejba, to potrzebował będzie ochronę przez cały okres swojej przygody z OGam

 

 

tak uni3

Leon a spoboj tak na u5

zobaczymy ile wyfarmisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grałem w wiele gier online, więc uważam, że mam trochę doświadczenia.

 

W chwili obecnej nowi gracze nie mają okazji nawet zbudowac floty, która mogłaby konkurować. Ale przypuśćmy że to nie jest nowy gracz tylko eko z top 200. Zbuduje flotę i co? w chwili zbudowania floty i wybicia się w tym rankingu jest się zaatakowanym przez osoby dużo wyżej i cała flota znika. Eko przestaje produkować flotę. Nie buduje nawet obrony. Stawia tylko satelity. Wpłaca surke do banku 2x dziennie i ma święty spokój z ludźmi którzy go atakują.

Na serwerze następuje stagnacja. Wybić się w górę można tylko przez budowanie (aktualnie już nie ma gdzie bo wszystkie 14 zajęte). Flota jest niszczona. Obrona jest niszczona. Surka zabierana. Ludzie przestają grać na floty.

 

Mogę zaproponować taki system:

  • Nowi gracze mogą być chronieni do wejścia do top 800-1000 w rankingu budynków lub do wejścia do top 500 w rankingu ogólnym. W tym momencie mają czas na zbudowanie sobie kopalni dzięki którym będą posiadać surkę. A co jeśli kupią dodatki i zainwestują we flotę i przekroczą top 500? Zobaczmy punkt kolejny.
  • Wszyscy gracze mogą atakować tylko osoby które są w rankingu flot niżej o określoną wartość punktową (z perspektywy programistycznej: nie musi to być jakaś bardzo skomplikowana funkcja. Jakaś prosta bazująca na pozycji w rankingu w zupełności by wystarczyła. Jak znajdę więcej czasu to będę mógł coś zaproponować.)
  • Oczywiście blokada uwzględnia także ilość punktów w obronie. Na tej samej zasadzie. Flociarz może zaatakować osobę z łączną obroną w zasięgu wyżej wymienionego wyliczenia.
  • Osoby z mniejszą ilością punktów mogą atakować osoby z większą ilością punktów na własne ryzyko.

 

Rozwiązuje to podstawowe problemy z protektorem.

  • Nowi gracze mają czas na rozbudowę i nie są nękani przez graczy z flotą o wartości 1000x większej.
  • Gracze mają szansę na obronienie się przed flotą.

 

Wyliczenie zakresu ataku powinno też ochraniać graczy na wysokich pozycjach przed top 1, który na uni 5 byłby w stanie sam zmieść z powierzchni universum całe top 5 gdyby nie byli w tym samym sojuszu.

 

Ma to tylko jeden minus. Taki gracz top 1 na Uni 5 nikogo nie zaatakuje przez dłuższy czas ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam że to o tą wypowiedź Ci chodzi.

 

Moja propozycja niezmieniona od kilku miesięcy ale mi w PW gdzieś zaginęła.

 

Progami nie były by punkty a pozycja w statystykach ogólnych.

Póki co nieprzemyślane, bo lekcje mam i na szybko piszę ;)

 

Do 500 miejsca można atakować wszystkich. (gracz słaby)

Od 499 do 200 zasięg do 100 miejsc w tył (gracz przeciętny)

Od 199 do 100 zasięg do 50 miejsc w tył (gracz silny)

Od 49 do 1 zasięg do 20 miejsc w tył (gracz bardzo silny)

 

Polega to na tym, że możemy atakować wszystkich od 1 do swojego TOP + zasięg podany w danym zakresie, np.

Będąc na pozycji 130 zaliczamy się do graczy silnych w zakresie 100-199 i mamy zasięg 50 miejsc wstecz, więc możemy atakować od 1 do 130+50 miejsc (do 180).

Będąc na pozycji 290 zaliczamy siędo graczy przeciętnych w zakresie od 200 do 499 i mamy zasięg 100 miejsc, więc możemy atakować od 1 do 290+100 miejsc (do 390).

 

Uniemożliwia to atakowanie zbytnio słabszych od siebie tak jak to było na oryginale, z tą różnicą, że jest to bardziej podzielone i niezależne od ilości punktów, a więc działa też bez konieczności wprowadzania zmian na nowych i starych uni.

 

 

Pamiętam, że ktoś miał coś przeciwko takiemu systemowi, bo punkty za budynki nie są równe punktom za flotę czy coś takiego.. (chciał aby punkty za flotę były liczone np. x10, a za budynki x0,1). Ja jednak tego specjalnie nie ogarnąłem, więc jbc może swoje rozwiązanie jeszcze raz tutaj przedstawić.

 

I o kontr-argumencie (multi quote jakoś nie zadziałało)

 

Neriela rozwiązanie jest idiotyczne, dlaczego:

 

Talibanek - Top 1, stawia flotę i zaczyna latać

 

Paciorkowiec - top 35, ładna flota, ale nie może go zniszczyć bo jest po za 'zasięgiem' ?

 

PS. Mówie o u5.

 

Ja rozumiem że mogłem źle to ująć i nie potrzebnie użyłem zdania "bazująca na pozycji w rankingu".

To ja to doprecyzuje. Bo to nie jest to samo co Ty zaproponowałeś aczkolwiek jest bardzo podobne.

 

Przedstawię to w pseudo-kodzie (mam nadzieję że dość czytelny):

IF((PDOpkt lub PDFpkt) >= (PAFpkt - [20-5]%)) THEN CAN ATTACK

 

gdzie:

  • PDOpkt - suma punktów z obrony gracza atakowanego
  • PDFpkt - suma punktów z floty gracza atakowanego
  • PAFpkt - suma punktów z floty gracza atakującego
  • [20-5]% (progi procentowe do dokłdnego ustalenia)- przedział ten zmniejszałby się o kolejne procenty w miarę przechodzenia przez kolejne setki w rankingu flot. Powodem jest fakt, że im wyżej w rankingu tym większe są różnice nawet przy jednym procencie w punktach floty.

 

Co to zmienia z perspektywy top1?

Nie może atakować innych. Przez jakiś czas. Cały czas za to może farmić na idlerach (iI). Oni nie będą przecież objęci ochroną. Poza tym wciąż musi się pilnować gdyż każdy może go zaatakować.

 

Jaki ma to wpływ na serwer?

Słabsi gracze zaczynają się bardziej dynamicznie rozwijać. Powstają nowe floty i jest toczonych więcej bitew. Gra przestaje być nudna dla flociarzy. Eko nie muszą się obawiać o atak ale nie będą zbyt wysoko w rankingu. Jeśli zechcą się wybić i oni będą musieli zainwestować we flotę i/lub obronę. Topki zaczynają się zmieniać. Koniec ze stagnacją.

Po pewnym czasie i gracz na top1 zaczyna mieć jakieś wyzwanie.

 

Jeśli nic się nie zmieni to nie rozumiem po co są misje w stylu "dojdź do top1" skoro gracze z wyższych topek i tak na to nie pozwolą. Po prostu inni ludzie nie mają najmniejszych szans.

W wielu grach podobne systemy świetnie się sprawdzają. Dają możliwość rozwoju nowym nie blokując tym samym zabawy starszych graczy. Im dłużej będzie się zwlekać z wprowadzeniem tych zmian tym więcej osób będzie oponować. Zostaną tylko starzy gracze z top100 nie pozwalając innym się zbliżyć a i tak narzekający na nudę na serwerach. Ostatni temat o nudzie na U5 nie powinien być brany pod uwagę osobno. Ochrona graczy może zapobiec takiemu zjawisku.

 

Mam nadzieję, że przekonałem Cie, że nie zaproponowałem DOKŁADNIE tego samego, a także że pozostawienie serwerów takimi jakie są teraz sprawi, że sprawy powoli zaczną się pogarszać.

 

Z dobrym systemem ochrony słabszych nie trzeba by było wprowadzać także takich drastycznych dla graczy zmian jak "zmiana spalania" czy "zmiana kosztów falangi".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Twoja propozycja jest jeszcze bardziej "szkodliwa" niż moja ;D

U mnie zależało to od TOP, więc chociaż tych 30 wstecz można było atakować, a tu mamy bardzo precyzyjne progi %.

To by było bardzo dobre dla składów - skład miałby wielkie znaczenie, bo nie można samymi panckami zjechać wszystkich innych statków i samymi OW też nie koniecznie da się wygrać.

 

Mimo to na 95% to nie wejdzie, bo kompletnie nie będzie na co latać, a nasi flociarze tak się przyzwyczaili do codziennego złomowania czegokolwiek, że pewnie... do sądu z tym pójdą ! xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flociarzom się nie spodoba to fakt.

 

Zrób ankietę. Wypisz plusy i minusy takiego rozwiązania.

Wyślij wszystkim graczom informacje o ankiecie. Było już coś takiego robione w sprawie blokady banku chociażby.

 

Flociarzy, którym się to nie spodoba jest może 5%, reszta graczy jest za słaba by móc walczyć więc na 95% to by przeszło. Bo słabsi gracze mieliby w końcu perspektywę na przyszłość. I osoby nowe które wydałyby zł za to żeby zrobić sobie flotę nie wiedząc nic, miałyby szanse naprawić swój błąd nie tracąc wszystkiego gdyż nie przyleciałby gracz z Top5 niszcząc doszczętnie całą flotę.

 

Co do tego że skład miałby znaczenie. To jest strategia MMO przez przeglądarkę. Aktualnie strategii tu nie ma gdyż trzeba po prostu określić kiedy flota doleci na miejsce żeby wysłać ją spowrotem. Wprowadzenie tej zmiany poskutkowałoby tym że skład floty miałby znaczenie dodatkowo wyrównując szanse.

 

Oczywiście byłoby więcej remisów. Wygrana musiałaby być ustalana na podstawie procentowej ilości strat obu stron i przy różnicy przekraczającej naście bądź dziesiąt % wygrywałaby strona z mniejszymi stratami.

Gra byłaby niczym aktualna zabawa w złomowanie tylko cały czas. Cały czas planowanie i strategia. Nie jak przesunąć flotę żeby zdążyć wrócić, tylko co zbudować żeby się obronić lub żeby wygrać.

 

W widoku galaktyki nicki graczy, którzy mieli by pkt floty o te 20-5% więcej byłyby czerwone, a tych poza zasięgiem dolnym zielone.

 

Można by zmienić bank, którego nie lubią flociarze, lub usunąć go całkowicie. Zmieniłoby to wtedy grę Eko. Musieliby mieć chociaż te kilka tysięcy UT do transportu surki między planetami.

Mógłby powstać budynek, który pozwala ukryć procentowo część surowców posiadanych na planecie przed agresorem. Nie musi to być dużo. 1% na 2 poziomy budynku na przykład. Ale to inna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro flociarze którzy tu się wypowiadają piszą w większości że im wszystko jedno, to po co się dalej kłócić? Nie powinno być tak jak pisał zdzisLG, że nawet top4 może zaatakować kogokolwiek, nawet nowego gracza. Czemu? A jaki zysk z tego ma ten top4? 1 mln metalu? Przecież to śmieszna suma nawet dla mnie, o top100 nie wspominając. Ale dla nowego to jest dużo. Dzięki temu może się rozbudować, polatać na nieaktywnych. Jednak jeśli mu paru zabierze te drobne ilości surowca i zniszczy jego transportery, to po kilku takich akcjach nawet cierpliwy gracz stwierdzi że nie ma sensu tu grać, bo i tak nigdy nie da rady nic osiągnąć. Więc niech moi drodzy koledzy z top50 podadzą mi logiczny powód dla którego powinni atakować nowych graczy? Oczywiście poza zastraszeniem nowych i utwierdzeniem się w przekonaniu, że są niezwyciężeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polega to na tym, że możemy atakować wszystkich od 1 do swojego TOP + zasięg podany w danym zakresie, np.

Będąc na pozycji 130 zaliczamy się do graczy silnych w zakresie 100-199 i mamy zasięg 50 miejsc wstecz, więc możemy atakować od 1 do 130+50 miejsc (do 180).

Będąc na pozycji 290 zaliczamy siędo graczy przeciętnych w zakresie od 200 do 499 i mamy zasięg 100 miejsc, więc możemy atakować od 1 do 290+100 miejsc (do 390).

 

 

 

Neriel to najgorszy pomysł o jakim słyszałem, koleś z top 50 lub top 400 co dziennie ściąga mi satelity z każdej koloni bo może a ja nie mogę nic na to poradzić bo ma ochronę ?? zaraz powiesz żebym się zabunkrował, nie po to jestem flociarzem żeby w bunkrach siedzieć. A muszę mieć za co latać :P

 

 

 

Co do pomysłu zbójnika zgadzam się w 100 % , fajnie jak działają ataki w 2 strony, słabszy gracz nie może Mnie atakować ja jego, jeżeli chodzi o uni 2 myślę że przyzwoitym progiem pkt do którego była by ochrona to 30 mld spokojnie. Sam budowałem się od początku i wiem co trzeba przejść nie kupując dodatków żeby tyle pkt od 0 zdobyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz powiesz żebym się zabunkrował

Jasnowidz!

 

WieIce problem robicie, ile to zrobić zakres nie tylko w tył ale i w przód..

A jak się nie chcesz bunkrować to się nie bunkruj.. zawsze możesz go łapać przy takich atakach albo wybudować elektrownię.

 

 

To teraz kolejny typ gracza? Ekowiec buduje eko, flociarz TYLKO flotę, i nowy bunkrowiec - tylko bunkier?

Masakra.. To my w szkołach angielskiego się nie uczmy - nie po to Polakami się zwiemy by języków obcych się uczyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 1000.... stanowczo za dużo.

Gracz z flotą z największego ST w grze mógłby atakować gracza który swoją flotę postawił w 4 dni z eko (i to niedużego eko)

 

5% wystarczy czyli słabsi i silniejsi więcej niż 20x są poza zasięgiem.

 

Im mniejszy zakres tym większe znaczenie ma skład floty. Widać to na przykładzie turnieju, gdzie każdy statek może zadecydować o zwycięstwie lub przegranej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100x to jedne z największych flot w porównaniu do tygodniowej floty.

 

Popatrz na to od strony czasu - możliwość atakowania takiego nowicjusza dla kogoś z TOP5 mi by się nie widziała.

Ktoś (o ile bez dodatków) robi flotę z rok może pół, i może atakować "nubka" z flotą wartą raptem 5 zł (na u2) lub 3 dni farmingu.

 

 

@EDIT

Zapytoliłem Catalyst'a na SB to określił względem swojej pozycji na oko 33x (3%).

Dokładnie nie jestem w stanie określić, bo musiał bym liczyć wartość floty każdego gracza (bo nie są podane w statystykach -.-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U5 kiedyś stanie się tak stare jak u2, ale u2 nigdy nie stanie się już tak młode jak u5 ;)

 

Poza tym ustaliliśmy już, że w tym typie ochrony nie ma znaczenia nic poza % - same czyste punkty określone proporcją.

Ja podałem przykład niezależny od uni - pół roku gry a 1 tydzień.

Niezależnie od uni w końcu rozwinie się eko takie jak na każdym innym, bo próg opłacalności jest taki sam - takie same raty uni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Musisz zaakceptować regulamin Warunki użytkowania.