spieriz Posted December 21, 2014 Report Posted December 21, 2014 (edited) Pomysł wymaga gruntownej przebudowy całej zasady działania obecnych uniwersów na OGam. Dla uproszczenia będę posługiwał się następującą terminologią:Uniwersum 3 -> Poziom 1.Uniwersum 5 -> Poziom 2.Uniwersum 7 -> Poziom 3.Uniwersum 8 -> Poziom 4.Uniwersum N - nowe uniwersum, które powinno zostać utworzone dla potrzeb opisanych w dalszej części. Próg - próg punktowy, potrzebny do przejścia na poziom wyżej.Aby dostać się na Poziom 3, trzeba przekroczyć Próg 3. Wyjaśnienie poniżej. OGam by działało na następujących zasadach. Ogólny system rozgrywek by się nie zmienił - dalej by gracze sobie klepali eko, robili floty, atakowali, dostawali złomy, tworzyli sojusze, itd. Za to zmiana by się dotyczyła uniwersów. Każde uniwersum byłoby pewnego rodzaju poziomem, który świadczy o stopniu rozwoju gracza.Nowy użytkownik ma możliwość zarejestrowania się tylko na Uniwersum N. Jest to specjalne uniwersum przeznaczone dla nowych graczy, aby mogli bezpiecznie zaznajomić się z zasadami gry oraz jej mechaniką. Dlaczego bezpiecznie? Ponieważ na tym uniwersum byliby tylko nowi gracze. Byłoby to pewnego rodzaju "przedszkole", po którego ukończeniu, gracz zostaje przeniesiony na Poziom 4. Na uniwersum N nowego gracza obowiązuje całkowita ochrona przed atakami przez 3 dni, lub do czasu wykonania ataku na innego gracza. Uni N będzie bardzo spokojne, będzie to czas na ułożenie sobie kolonii, zrobienie podstawowego eko i nauczenie się grać Po osiągnięciu odpowiedniego progu punktowego (Próg 4) gracz dostaje komunikat, który informuje go, że ma 7 dni na przeniesienie się na Poziom 4, jeśli tego nie zrobi, zostanie przeniesiony automatycznie, lub zostanie mu załączony urlop, który zdejmie tylko wtedy, gdy się przeniesie na Poziom 4. Na tym poziomie będzie już narażony na ataki innych graczy, więc będzie musiał dość szybko się rozwinąć aby mieć zdolność obronną. Wiadomo, że nie obroni się przed graczem 100x silniejszym - dlatego też takich graczy tam nie będzie. Dlaczego? Ponieważ gracz, który osiągnie Próg 3, będzie miał 7 dni na przeniesienie się na Poziom 3. Na każdym kolejnym poziomie obowiązują te same zasady. Poziom 1 jest poziomem najwyższym, na którym gromadzą się weterani gry i najsilniejsi użytkownicy. No to teraz bardziej szczegółowe objaśnienie połączone z FAQ. 1. Zrobiłem sobie fajne kolonie, zimne, duże planety, a teraz nagle mam je przenieść na inne uniwersum (poziom), a moje kordy są tam zajęte. Co się stanie? Twoje kolonie będą miały te same parametry (wielkość, temperatura), a ich pozycja będzie najbliższą wolną planetą w pobliżu Twojej kolonii na poprzednim uniwersum. Jak miałeś 13, a tutaj jest zajęta, to dostaniesz pozycję 12, która już może być wolna. 2. Co jeśli mam obecnie dwa konta na różnych poziomach (uniwersach)?Rozwiązań tego problemu jest kilka, ja przedstawię dwie możliwości.a) Gracz wybiera jedno konto, a wartość drugiego jest przeliczana na deuter (wartość budynków, floty i obrony), a następnie 1/3 lub 1/2 tej wartości jest przypisywana do banku pierwszego konta. Może tutaj się zrodzić następujące pytanie: ten gracz otrzyma tyle surowców, będzie za silny! Odpowiedź: jak będzie za silny, to będzie musiał się przenieść na poziom wyżej, zgodnie z regułą Progów. b) Gracz będzie zmuszony oddać jedno konto. W zamian może uzyskać rekompensatę w postaci niewielkiej ilości astatów. Osobiście jestem bardziej skłonny do opcji pierwszej.3. Mam fajny sojusz, jesteśmy zgrani a teraz nagle mamy się rozdzielić i grać osobno na różnych poziomach?Gracz, który zacznie się zbliżać do Progu, będzie miał w podglądzie niewielki komunikat informujący go o tym. Dzięki temu, będzie mógł poczekać z wydawaniem surowców, aż jego towarzysze (albo przynajmniej część z nich) również zbliży się do Progu, i będą mogli razem przejść na Poziom wyżej. Pamiętajmy również, że gracz ma 7 dni na przejście, przez ten czas jego sojusznicy mogą postarać się podbić do tego progu. Taka sytuacja będzie zmuszała graczy do opróżniania swojego banku, dzięki czemu wszyscy będą się stale rozwijać.4. Zbuduję dużą flotę, przejdę Poziom wyżej, a później tą flotę stracę i będę punktowo poniżej Progu. Co teraz się stanie?Nie stanie się nic, przejście na Poziom wyżej jest jednostronne - nie ma już odwrotu. Dzięki temu doświadczeni gracze nie będą mogli powrócić na uniwersa dla słabszych graczy i utrudniać im rozwój i naukę gry. Zmusi to też użytkowników do myślenia strategicznego - przejść przez próg teraz, czy poczekać jeszcze 2 tygodnie aż się zmieni sytuacja na Poziomie wyżej, a mój kolega przez ten czas również dobije do Progu i będzie mógł przejść razem ze mną.5. Próg obowiązuje tylko graczy z flotą, czy wszystkich?Liczyć będą się punkty ogólne, czyli z floty, obrony i budynków. Ekowiec również będzie musiał przenieść się na Poziom wyżej, jeśli osiągnie Próg.6. Jakie będą korzyści z tego systemu?Na uniwersach (poziomach) będzie utrzymywany stały poziom - nowi/słabi gracze będą walczyli cały czas ze sobą, a silniejsi im nie będą przeszkadzać, bo będą również walczyli z osobami na swoim poziomie. Dzięki temu nie będzie sytuacji, w której top1 złomuje top50, bo ma 100x większą flotę, ponieważ Progi nie pozwolą na aż takie różnice między graczami. Gracz nie będzie mógł zbudować floty tak dużej, aby samodzielnie zdominować uniwersum, ponieważ przekroczy wtedy Próg i pójdzie Poziom wyżej, aby rywalizować ze sobie podobnymi. Utrzyma to równowagę na uniwersach i całym OGam. Mam nadzieję, że moja propozycja jest czytelna i zrozumiała, w razie pytań proszę pisać w tym temacie. Edited December 21, 2014 by spieriz OXY 1 Quote
Revenge ツ Posted December 21, 2014 Report Posted December 21, 2014 Jak wczesniej wspominałem pomysł Bardzo dobry ! Quote
Plazmator Posted December 21, 2014 Report Posted December 21, 2014 Może tylko zdominować poziom najwyzszy:) Quote
Neriel Posted December 21, 2014 Report Posted December 21, 2014 Otrzymywanie surowców za 2 konto odpada. Każdy by mógł sobie konta robić i doładowywać główne konto.Tak ogólnie to niczym to się nie różni od najzwyklejszej blokady ataków. Równie dobrze można podzielić obecny limit jakikolwiek on tam był (chyba TOP100). Alwego 1 Quote
spieriz Posted December 21, 2014 Author Report Posted December 21, 2014 Neriel, różni się, i to bardzo. Gdy teraz zrobisz blokadę ataków, to każdy będzie mógł zaatakować po 2-3 osoby i na tym się skończy. A dzięki temu liczba graczy będzie stale rosnąć, zaleznie od ilości nowych graczy. Gdybyś chciał zrobić blokadę ataków, to byś musiał połączyć wszystkie uniwersa w jedno. A to nie jest dobrym pomysłem, bo gdy nowy gracz zobaczy, że jest na tym samym uniwersum co gracz grający 4 lata, to się zniechęci. A dzięki temu cały czas będzie widział swój cel -> top1 obecnego poziomu i awans do następnego, i ten cel będzie dla niego osiągalny. I dzięki temu poziom gry się wyrówna - a dzięki zwykłej blokadzie ataków nie. Quote
zdzisLG Posted December 21, 2014 Report Posted December 21, 2014 pomysł bardzo dobry jak dla mnie... wymaga niestety spoooro pracy deusxa wiec raczej nie przejdzie... Quote
spieriz Posted December 21, 2014 Author Report Posted December 21, 2014 Nie aż tak wiele, jak się wydaje.W samych zasadach życia pojedynczego uniwersum nic się nie zmienia.Musi dodać jedynie opcję, w której graczowi po przekroczeniu progu daje się 7 dni na przeniesienie konta. A skrypt do przenoszenia przecież już ma zrobiony. Więc jeśli pomysł zostanie zaakceptowany, to jego wprowadzenie w życie nie powinno należeć do trudnych. Quote
OXY Posted December 21, 2014 Report Posted December 21, 2014 Pomysł bardzo dobry, lecz są tego minusy, jeśli jesteś topowym graczem w flocie uni 7,8 na Swoim ojczystym uni nie ma Ci równych, przejdziesz próg wyżej i jesteś że tak powiem pionkiem. Tacy gracze nie będą chcieli zmian. Również topowi gracze starych uni którzy wymieniali sie kontami za świeże uni8 nie przyjmą tego pomysłu bo będą w plecy.Próg 3 bądź 4, jesteś na szczycie hierarchii, dzieli Cie niewielka linia do przejscia na wyższy próg, złomujesz wszystkich złom do banku i jest taka osoba nie do ruszenia, chyba że % z ataków bedzie również sie wliczał do punktacji ogólnej by pójść próg wyżej.Osobiście jestem za, ciekawe kiedy deusx sie wypowie Quote
stopek111 Posted December 21, 2014 Report Posted December 21, 2014 Fajny pomysl podoba mi sie . Na kazdy % bedzie mozna zrobic tak jak OXY napisales na starcie tez . Moze cos sie w koncu ruszy . Quote
spieriz Posted December 21, 2014 Author Report Posted December 21, 2014 Oxy, twój problem opisałem w punkcie 6 nawet jeśli zezłomuje wszystkich i da do banku to nic mu po tym, bo nie może się dalej rozwijać - zbuduje coś to musi iść na poziom wyżej. Zmiana poziomu jest konsekwencją rozwoju jak chcesz zostać, to nie możesz nic więcej budować. Myślę że mało kto się na to zdecyduje, ale można sprawdzić. Wiadomo że mogą być różne dziwne sytuacje, cieszę się że jest dyskusja, bo wiadomo nad czym trzeba więcej pomyśleć aby to zrobić raz a porządnie. % z rw tez można brać pod uwagę. Quote
pinczer Posted December 21, 2014 Report Posted December 21, 2014 fajna propozycja ale to nie przejdzie u szefa, koniec koncow dla ecowcow bez roznicy gdzie graja i jaki poziom, a co do floty, to osiagniesz poziom x gdzie bedziesz sam lub bedzie was 2 i co dalej? Quote
Alwego Posted December 21, 2014 Report Posted December 21, 2014 Pomysł kompletnie nie przemyślany. Doprowadzi to do drastycznego zmniejszenia się liczby aktywnych graczy. Obecnie ludzie grają aktywnie na 2-3 kontach, po zmianie, nikomu nie będzie chciało się rozwijać kont, bo by "przeszły poziom wyżej" i by je stracili. Zamiast jak obecnie mieć 5 uni po (załóżmy) 30 aktywnych graczy, będziemy mieć 30 graczy na 3 poziomach, kilku z nich MOŻE będzie rozwijało inne konta ze świadomością, że je straci. No chyba, że będą chcieli się przypushować, deuterem za konto to wtedy owszem, będzie pełno aktywnych kont, ale to prościej na multi pozwalać - mniej grzebania w kodzie Quote
stopek111 Posted December 21, 2014 Report Posted December 21, 2014 Widzisz ja wole grac na jednym koncie i je mocno pilnowac i piescic . A nie uwierzę w to ze grasz na 3 kontach i tak mocno je pilnujesz farmisz itp . Dla eko spoko rozumiem bo co oni innego moga robic jak raz na jakis czas klepnac jakis lvl eko . Tu bardziej sie skupiamy na flocie , a to pomysl bardzo dobry . Gracze ktorzy zaczynaja nie beda tracic floty odrazu tylko stopniowo wszystko . Postaw flote na Uni 8 a w ciagu kilku minut ja stracisz prosty przyszlad z dzis jak Marshall wlecial do typa ktory dopiero co postawil konto i flote za astaty . Fakt jego wina ze nie pilnuje ale kurde to sie nie trzyma zasad slabszego gracza roznica w pkt we flocie byla hmm 50x jak dobrze pamietam . Quote
OXY Posted December 21, 2014 Report Posted December 21, 2014 spieriz czytałem bardzo dokładnie punkt po punkcie, a 6 punkt nie wyraża tego zbyt dokładnie, wiadomo to jest pomysł a nie sprecyzowany regulamin.Nie każdy bedzie chciał iść do wyższego poziomu, znajdzie sie grupa ludzi (sojusz) która osiągnie top danego progu i będzie na granicy, nie bedzie chciała przejść wyżej tylko bedzie panem Swojego poziomu, i na takich nie bedzie rady, a uwierz mi znajdą sie tacy którzy lubią złomować mniejsze floty dające 400kk%. Próg % z RW jest konieczny w liczeniu przejścia.Spieriz, gdzie Ty te pomysły wymyslasz? o tak rewelacyjnym rozwiązaniu nawet by mi sie nie sniło ! Pozdrawiam Quote
OXY Posted December 22, 2014 Report Posted December 22, 2014 Zaskocze Cie kolego, temat wcześniejszy pt. I Drużynowy Turniej Flot - propozycja bardzo sie spodobał IWNF, ale coś w tym racji masz Ciekawe kiedy Deusx sie wkońcu wypowie, czekam na to z niecierpliwością ponieważ ten temat i temat wcześniejszy spieriz'a bardzo mnie 'urzekł' i co chwile sprawdzam forum z nadzieją że któryś z pomysłów (miejmy nadzieje że oba) wejdą w życie. Miło by było gdyby na święta zamiast promocji zrobił nam event dwu tygodniowy, po którym odsapnelibyśmy dzień dwa i wdrożyli w życie powyższy temat. Quote
anidiks Posted January 3, 2015 Report Posted January 3, 2015 Kazde uniwersum ma nie co inne predkosci gry najszybsza jest 8 połaczenie musi uwzglednic jednakowa prędkośc albo wieksze prędkości na niższych poziomach po wtóre co z nie aktywnymi graczami czy konta ulegną skasowaniu. Pomysł możę i dobry ale łączenie światów mogło inaczej wyglądać tk żeby kazdy decydował gdzie chce grać. Jak ktos już zauważył gra nie bedzie sie rozwijała gdyż nikomu specjalnie nei bedzie zależało na rozwoju swojego konta żeby wejść na wyższy poziom. Jezeli juz tak to powinna być degradacja prócz awansów. Ranking nie może działać w jedną stronę. Pomysł dobry tylko ma luki o których wspomniałem ryzyko rozwoju kont jest z nich najpoważniejsze Quote
mg4 Posted January 3, 2015 Report Posted January 3, 2015 no nie głupie ale ....no ale to nie nasz cyrk i nie nasze małpy Pany nie oszukujmy się zdzisLG 1 Quote
anidiks Posted January 3, 2015 Report Posted January 3, 2015 Jest ryzyko że nikt nei bedzie specjalnie sie martwił o rozbudowe konta w sumie po co zamiast sie rozwijać bedzie stagnacja jestem za ale bez ograniczania rozwoju Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.