Skocz do zawartości

Odwieczny Problem Flot - Propozycja rozwiązania


spieriz

Ankieta dot. poniższego tematu.  

18 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jesteś za wprowadzeniem opisanego niżej systemu?



Rekomendowane odpowiedzi

Pomysł wymaga gruntownej przebudowy całej zasady działania obecnych uniwersów na OGam.

 

Dla uproszczenia będę posługiwał się następującą terminologią:

Uniwersum 3 -> Poziom 1.

Uniwersum 5 -> Poziom 2.

Uniwersum 7 -> Poziom 3.

Uniwersum 8 -> Poziom 4.

Uniwersum N - nowe uniwersum, które powinno zostać utworzone dla potrzeb opisanych w dalszej części.

 

Próg - próg punktowy, potrzebny do przejścia na poziom wyżej.

Aby dostać się na Poziom 3, trzeba przekroczyć Próg 3.

 

Wyjaśnienie poniżej.

 

OGam by działało na następujących zasadach.

 

Ogólny system rozgrywek by się nie zmienił - dalej by gracze sobie klepali eko, robili floty, atakowali, dostawali złomy, tworzyli sojusze, itd. Za to zmiana by się dotyczyła uniwersów. Każde uniwersum byłoby pewnego rodzaju poziomem, który świadczy o stopniu rozwoju gracza.

Nowy użytkownik ma możliwość zarejestrowania się tylko na Uniwersum N. Jest to specjalne uniwersum przeznaczone dla nowych graczy, aby mogli bezpiecznie zaznajomić się z zasadami gry oraz jej mechaniką. Dlaczego bezpiecznie? Ponieważ na tym uniwersum byliby tylko nowi gracze. Byłoby to pewnego rodzaju "przedszkole", po którego ukończeniu, gracz zostaje przeniesiony na Poziom 4. Na uniwersum N nowego gracza obowiązuje całkowita ochrona przed atakami przez 3 dni, lub do czasu wykonania ataku na innego gracza. Uni N będzie bardzo spokojne, będzie to czas na ułożenie sobie kolonii, zrobienie podstawowego eko i nauczenie się grać Po osiągnięciu odpowiedniego progu punktowego (Próg 4) gracz dostaje komunikat, który informuje go, że ma 7 dni na przeniesienie się na Poziom 4, jeśli tego nie zrobi, zostanie przeniesiony automatycznie, lub zostanie mu załączony urlop, który zdejmie tylko wtedy, gdy się przeniesie na Poziom 4. Na tym poziomie będzie już narażony na ataki innych graczy, więc będzie musiał dość szybko się rozwinąć aby mieć zdolność obronną. Wiadomo, że nie obroni się przed graczem 100x silniejszym - dlatego też takich graczy tam nie będzie. Dlaczego? Ponieważ gracz, który osiągnie Próg 3, będzie miał 7 dni na przeniesienie się na Poziom 3. Na każdym kolejnym poziomie obowiązują te same zasady. Poziom 1 jest poziomem najwyższym, na którym gromadzą się weterani gry i najsilniejsi użytkownicy.

 

No to teraz bardziej szczegółowe objaśnienie połączone z FAQ.

 

1. Zrobiłem sobie fajne kolonie, zimne, duże planety, a teraz nagle mam je przenieść na inne uniwersum (poziom), a moje kordy są tam zajęte. Co się stanie?

Twoje kolonie będą miały te same parametry (wielkość, temperatura), a ich pozycja będzie najbliższą wolną planetą w pobliżu Twojej kolonii na poprzednim uniwersum. Jak miałeś 13, a tutaj jest zajęta, to dostaniesz pozycję 12, która już może być wolna.

2. Co jeśli mam obecnie dwa konta na różnych poziomach (uniwersach)?

Rozwiązań tego problemu jest kilka, ja przedstawię dwie możliwości.

a) Gracz wybiera jedno konto, a wartość drugiego jest przeliczana na deuter (wartość budynków, floty i obrony), a następnie 1/3 lub 1/2 tej wartości jest przypisywana do banku pierwszego konta. Może tutaj się zrodzić następujące pytanie: ten gracz otrzyma tyle surowców, będzie za silny! Odpowiedź: jak będzie za silny, to będzie musiał się przenieść na poziom wyżej, zgodnie z regułą Progów.

b) Gracz będzie zmuszony oddać jedno konto. W zamian może uzyskać rekompensatę w postaci niewielkiej ilości astatów.

Osobiście jestem bardziej skłonny do opcji pierwszej.

3. Mam fajny sojusz, jesteśmy zgrani a teraz nagle mamy się rozdzielić i grać osobno na różnych poziomach?

Gracz, który zacznie się zbliżać do Progu, będzie miał w podglądzie niewielki komunikat informujący go o tym. Dzięki temu, będzie mógł poczekać z wydawaniem surowców, aż jego towarzysze (albo przynajmniej część z nich) również zbliży się do Progu, i będą mogli razem przejść na Poziom wyżej. Pamiętajmy również, że gracz ma 7 dni na przejście, przez ten czas jego sojusznicy mogą postarać się podbić do tego progu. Taka sytuacja będzie zmuszała graczy do opróżniania swojego banku, dzięki czemu wszyscy będą się stale rozwijać.

4. Zbuduję dużą flotę, przejdę Poziom wyżej, a później tą flotę stracę i będę punktowo poniżej Progu. Co teraz się stanie?

Nie stanie się nic, przejście na Poziom wyżej jest jednostronne - nie ma już odwrotu. Dzięki temu doświadczeni gracze nie będą mogli powrócić na uniwersa dla słabszych graczy i utrudniać im rozwój i naukę gry. Zmusi to też użytkowników do myślenia strategicznego - przejść przez próg teraz, czy poczekać jeszcze 2 tygodnie aż się zmieni sytuacja na Poziomie wyżej, a mój kolega przez ten czas również dobije do Progu i będzie mógł przejść razem ze mną.

5. Próg obowiązuje tylko graczy z flotą, czy wszystkich?

Liczyć będą się punkty ogólne, czyli z floty, obrony i budynków. Ekowiec również będzie musiał przenieść się na Poziom wyżej, jeśli osiągnie Próg.

6. Jakie będą korzyści z tego systemu?

Na uniwersach (poziomach) będzie utrzymywany stały poziom - nowi/słabi gracze będą walczyli cały czas ze sobą, a silniejsi im nie będą przeszkadzać, bo będą również walczyli z osobami na swoim poziomie. Dzięki temu nie będzie sytuacji, w której top1 złomuje top50, bo ma 100x większą flotę, ponieważ Progi nie pozwolą na aż takie różnice między graczami. Gracz nie będzie mógł zbudować floty tak dużej, aby samodzielnie zdominować uniwersum, ponieważ przekroczy wtedy Próg i pójdzie Poziom wyżej, aby rywalizować ze sobie podobnymi. Utrzyma to równowagę na uniwersach i całym OGam.

 

Mam nadzieję, że moja propozycja jest czytelna i zrozumiała, w razie pytań proszę pisać w tym temacie.

Edytowane przez spieriz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymywanie surowców za 2 konto odpada. Każdy by mógł sobie konta robić i doładowywać główne konto.

Tak ogólnie to niczym to się nie różni od najzwyklejszej blokady ataków. Równie dobrze można podzielić obecny limit jakikolwiek on tam był (chyba TOP100).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Neriel, różni się, i to bardzo. Gdy teraz zrobisz blokadę ataków, to każdy będzie mógł zaatakować po 2-3 osoby i na tym się skończy. A dzięki temu liczba graczy będzie stale rosnąć, zaleznie od ilości nowych graczy. Gdybyś chciał zrobić blokadę ataków, to byś musiał połączyć wszystkie uniwersa w jedno. A to nie jest dobrym pomysłem, bo gdy nowy gracz zobaczy, że jest na tym samym uniwersum co gracz grający 4 lata, to się zniechęci. A dzięki temu cały czas będzie widział swój cel -> top1 obecnego poziomu i awans do następnego, i ten cel będzie dla niego osiągalny. I dzięki temu poziom gry się wyrówna - a dzięki zwykłej blokadzie ataków nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie aż tak wiele, jak się wydaje.

W samych zasadach życia pojedynczego uniwersum nic się nie zmienia.

Musi dodać jedynie opcję, w której graczowi po przekroczeniu progu daje się 7 dni na przeniesienie konta. A skrypt do przenoszenia przecież już ma zrobiony. :)

Więc jeśli pomysł zostanie zaakceptowany, to jego wprowadzenie w życie nie powinno należeć do trudnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł bardzo dobry, lecz są tego minusy, jeśli jesteś topowym graczem w flocie uni 7,8 na Swoim ojczystym uni nie ma Ci równych, przejdziesz próg wyżej i jesteś że tak powiem pionkiem. Tacy gracze nie będą chcieli zmian. Również topowi gracze starych uni którzy wymieniali sie kontami za świeże uni8 nie przyjmą tego pomysłu bo będą w plecy.

Próg 3 bądź 4, jesteś na szczycie hierarchii, dzieli Cie niewielka linia do przejscia na wyższy próg, złomujesz wszystkich złom do banku i jest taka osoba nie do ruszenia, chyba że % z ataków bedzie również sie wliczał do punktacji ogólnej by pójść próg wyżej.

Osobiście jestem za, ciekawe kiedy deusx sie wypowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oxy, twój problem opisałem w punkcie 6 :) nawet jeśli zezłomuje wszystkich i da do banku to nic mu po tym, bo nie może się dalej rozwijać - zbuduje coś to musi iść na poziom wyżej. Zmiana poziomu jest konsekwencją rozwoju :) jak chcesz zostać, to nie możesz nic więcej budować. Myślę że mało kto się na to zdecyduje, ale można sprawdzić. Wiadomo że mogą być różne dziwne sytuacje, cieszę się że jest dyskusja, bo wiadomo nad czym trzeba więcej pomyśleć :) aby to zrobić raz a porządnie. % z rw tez można brać pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł kompletnie nie przemyślany.

 

Doprowadzi to do drastycznego zmniejszenia się liczby aktywnych graczy. Obecnie ludzie grają aktywnie na 2-3 kontach, po zmianie, nikomu nie będzie chciało się rozwijać kont, bo by "przeszły poziom wyżej" i by je stracili. Zamiast jak obecnie mieć 5 uni po (załóżmy) 30 aktywnych graczy, będziemy mieć 30 graczy na 3 poziomach, kilku z nich MOŻE będzie rozwijało inne konta ze świadomością, że je straci. No chyba, że będą chcieli się przypushować, deuterem za konto to wtedy owszem, będzie pełno aktywnych kont, ale to prościej na multi pozwalać - mniej grzebania w kodzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz ja wole grac na jednym koncie i je mocno pilnowac i piescic . A nie uwierzę w to ze grasz na 3 kontach i tak mocno je pilnujesz farmisz itp . Dla eko spoko rozumiem bo co oni innego moga robic jak raz na jakis czas klepnac jakis lvl eko . Tu bardziej sie skupiamy na flocie , a to pomysl bardzo dobry . Gracze ktorzy zaczynaja nie beda tracic floty odrazu tylko stopniowo wszystko . Postaw flote na Uni 8 a w ciagu kilku minut ja stracisz prosty przyszlad z dzis jak Marshall wlecial do typa ktory dopiero co postawil konto i flote za astaty .  Fakt jego wina ze nie pilnuje ale kurde to sie nie trzyma zasad slabszego gracza roznica w pkt we flocie byla hmm 50x jak dobrze pamietam . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spieriz czytałem bardzo dokładnie punkt po punkcie, a 6 punkt nie wyraża tego zbyt dokładnie, wiadomo to jest pomysł a nie sprecyzowany regulamin.

Nie każdy bedzie chciał iść do wyższego poziomu, znajdzie sie grupa ludzi (sojusz) która osiągnie top danego progu i będzie na granicy, nie bedzie chciała przejść wyżej tylko bedzie panem Swojego poziomu, i na takich nie bedzie rady, a uwierz mi znajdą sie tacy którzy lubią złomować mniejsze floty dające 400kk%. Próg % z RW jest konieczny w liczeniu przejścia.

Spieriz, gdzie Ty te pomysły wymyslasz? o tak rewelacyjnym rozwiązaniu nawet by mi sie nie sniło :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaskocze Cie kolego, temat wcześniejszy pt. I Drużynowy Turniej Flot - propozycja bardzo sie spodobał IWNF, ale coś w tym racji masz :P

Ciekawe kiedy Deusx sie wkońcu wypowie, czekam na to z niecierpliwością ponieważ ten temat i temat wcześniejszy spieriz'a bardzo mnie 'urzekł' i co chwile sprawdzam forum z nadzieją że któryś z pomysłów (miejmy nadzieje że oba) wejdą w życie. Miło by było gdyby na święta zamiast promocji zrobił nam event dwu tygodniowy, po którym odsapnelibyśmy dzień dwa i wdrożyli w życie powyższy temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kazde  uniwersum  ma  nie  co inne   predkosci  gry  najszybsza  jest  8 połaczenie  musi  uwzglednic  jednakowa   prędkośc  albo   wieksze   prędkości  na  niższych   poziomach  po  wtóre  co  z nie aktywnymi graczami czy  konta  ulegną   skasowaniu.  Pomysł  możę  i  dobry  ale łączenie  światów  mogło  inaczej   wyglądać  tk  żeby kazdy  decydował   gdzie  chce  grać.  Jak ktos  już  zauważył  gra  nie  bedzie  sie rozwijała  gdyż  nikomu  specjalnie   nei  bedzie  zależało  na  rozwoju  swojego   konta  żeby wejść  na wyższy   poziom.  Jezeli  juz  tak  to  powinna  być  degradacja  prócz  awansów.  Ranking  nie   może  działać  w jedną   stronę.  Pomysł   dobry   tylko ma  luki  o  których  wspomniałem  ryzyko   rozwoju kont  jest  z  nich  najpoważniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Musisz zaakceptować regulamin Warunki użytkowania.