Skocz do zawartości

Niszczenie planet graczy niekatywnych


Iac

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Po co ma w ogóle lecieć surowiec z planety skoro to przeważnie będą wartości nie przekraczające kilkuset mld?

 

Planetka z eko 50/42/47 warta jest nie więcej jak 100 mld deu. Autor tematu proponował 1%, to co? 1 mld deu styka? ;D

100% wartości takiej planety 2 mld OW spalą lotem przez 10 układów, ciężko wiec nawet o zwrot za lot, a co dopiero za 3 loty (bo 100% na zniszczenie nie będzie)?

Nie możemy przecież dać 300-500% wartości planety.. czy możemy? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno mogę obiecać, że niszczenie planet bądź pokrewna opcja zostanie wprowadzona do końca weekendu, jakie będą parametry bądź szczegóły samej opcji - wszystko jest omawiane.

 

;D

Edytowane przez spieriz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Od prawie miesiąca nic się nie dzieje w sprawie, która ponoć miała być zrobiona w jeden wieczór.

Z tego co Deus gdzieś napisał jest problem z kalkulacjami.

Jak wyliczył Neriel 1% to śmiesznie mało.

Niszczenie planet nie może być dodatkowym dochodem, ale nie może być też stratne.

 

Proponuję, aby na zniszczenie planety było 40%. Na każde pole planety wymagane byłoby 40 000 000 000 mocy, co odpowiadałoby przy planecie o wielkości 200 pól 2 mld OW przy tech. boj. 30.

 

Wzór na złom (powiedzmy że złom byłby tylko w krysztale) wynosiłby:

 

złom=k*(2+(0,5*(p/100))

 

k=koszt lotu liczony w krysztale

 

p=ilość pól planety

 

 

Teraz na przykładzie:

 

Chcę zniszczyć planetę 10 układów ode mnie. Planeta ma 200 pól. Co oznacza, że potrzebuję 200*40 000 000 000 mocy, aby ją zniszczyć. W moim przypadku będę potrzebował więc 2 mld OW. Koszt lotu wynosi w przeliczeniu 146 804 404 000 kryształu.

 

Planetę udaję mi się zniszczyć za drugim razem.

 

Złom wynosi (w krysztale) k*(2+(0,5*(p/100)) czyli: 146 804 404 000*(2+(0,5*(200/100)) = 146 804 404 000*(2+1) = 440 413 212 000

 

Łącznie na loty wydałem 440 413 212 000  czyli zysk wyniósł 146 804 404 000 kryształu.

 

 

Szału nie ma, ale nie jest też źle. Im większa planeta tym zysk większy. Oczywiście zapraszam do dyskusji nad obliczeniami.

 

Przy opracowanym przeze mnie wzorze na złom nie ma wpływu wartość planety tylko jej wielkość. Przy planecie 200 pól opłacalne będzie jej zniszczenie za 1 albo drugim razem. Jeżeli uda nam się zniszczyć ją za trzecim razem, to nie będziemy mieć zysku, lecz nie będziemy też stratni.

 

Ew. można do wzoru dodać wpływ technologii (np. energetycznej) lub stworzyć nową.

Wtedy proponuję tak:

 

złom=k*(2+((t*0,1)^2)/20))+(0,5*(p/100))

 

t= technologia.

 

W tym wypadku mój złom w opisywanym przykładzie wyniósłby:  k*(2+((t*0,1)^2)/20))+(0,5*(p/100))  =  k*(2+((30*0,1)^2)/20))+(0,5*200) = k*(2+0,45+1)= k*3,45= 506 475 193 800

 

czyli zysk (przy zniszczeniu za drugim razem) wyniósłby 212 866 385 800 kryształu

 

Znowu nie ma szału, ale jest mobilizacja do zabawy, i tworzenia flot.

 

Na początek, żeby za bardzo nie kombinować można użyć tech. energ. a potem pomyśleć.

 

 

Zapraszam do sensownej dyskusji - zwłaszcza administrację.

Edytowane przez Jacme
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio zrobisz flotę tylko po to by zniszczyć planetę dla kilkuset mld zysku? (niepewnego!)

100 takich planet by osiągnąć tyle co z mocnym eko w dzień.

 

Myślę, że ta opcja zwyczajnie nie ma przyszłości. Idlaki są "towarem" skończonym więc nawet jak będzie opłacalnie to 3 graczy wysprząta całe uni i tyle zabawy.

Będzie nieopłacalnie to tylko w super rzadkich sytuacjach będzie to używane by sobie wyczyścić układ jakiś czy coś.

Czyli można dodać ot tak bez powodu aby było, bo może ktoś gdzieś kiedyś użyje.

 

Deus coś chce próbować innego kombinować by to miało sens, ale póki co coś go ostro wstrzymuje przed ujawnieniem swoich planów...

 

BTW wyliczyłem, że nawet 100% byłoby mało atrakcyjne, a 1% to już lepiej na losowego idlaka bez skanowania polecieć :P

Edytowane przez Neriel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro floty mają służyć niszczeniu flot to co za argument podałeś, że "jest mobilizacja do zabawy, i tworzenia flot" :P

Nie żebym przeczył, że do tego służą, tylko nie zgadzam się, jakoby miała być dzięki tej opcji jakakolwiek mobilizacja.

 

Wszelakie wzory deusowi już podrzucałem dawno na PM, to w sumie jest gotowa opcja.

 

=((DMG_Statków/4000-500000000)/1500000000)^0,5*25+5

 

Po prostu nie ma sensu jej wprowadzać. Oczywiste zatem jest, że będę nastawiony krytycznie do czegoś takiego.

Edytowane przez Neriel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Podbijam temat i jednocześnie rewiduję pomysł:

 
 
01: Możliwe jest niszczenie planet graczy nieaktywnych (ranking mniej niż 1000), przy czym nieaktywność musi wynosić ponad 50 dni.
02: Niszczenie jest możliwe tylko przez OW.
03: Liczba OW do zniczenia planety wynosi 1 mld OW + 5 mln OW za każde zabudowane pole planety.
04: W raportach szpiegowskich pojawi się dodatkowe pole: "liczba zabudowanych pól".
05: Daną planetę można próbować zniszczyć wiele razy, przy czym szanse (początkowe) wynoszą: w 1 turze: 30%, w 2 turze: 60%, w 3 i kolejnej turze: 90%.
06: Złomem z planety będzie zawsze kryształ w wysokości odpowiadającej ilości paliwa potrzebnego na lot.
07: Puszczenie mniejszej ilości OW nie spowoduje żadnych skutków.
08: Puszczenie większej ilości OW, niż wymagana nie będzie możliwe - system na to nie pozwoli.
09: Zostanie wprowadzone nowe badanie: "techologia niszczenia planet".
10: Każdy poziom badania zwiększa szansę zniszczenia o 2% oraz złom o 4%.
11: Wymagania technologii: tech. bojowa: 30, tech. komp: 30, tech energ: 30.
12: Czas badania 1 poziomu przy sumie laboratoriów 800 wynosi 1h, koszt: 5 mld deuteru.
13: Czas i koszty wzrastają dwukrotnie.
 
 
Jak więc widać przy technologii 5 niszczenie będzie wychodzić nie gorzej niż "na zero". Przy tech. powyżej 5 zawsze będziemy mieć zysk.
 
 
Poziom 01:    1h          5    mld deuteru
Poziom 02:    2h         10    mld deuteru
Poziom 03:    4h         20    mld deuteru
Poziom 04:    8h         40    mld deuteru
Poziom 05:   16h         80    mld deuteru
Poziom 06:   32h        160    mld deuteru
Poziom 07:   64h        320    mld deuteru
Poziom 08:  128h        640    mld deuteru
Poziom 09:  256h      1,28     bln deuteru
Poziom 10:  512h      2,56     bln deuteru
 
 
----------
 
Przykład: planeta 200 zabudowanych pól: 2 mld OW
Edytowane przez Jacme
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, to ja trochę krytycznie, ale chciałbym zaznaczyć, że trochę miejsca w galaktykach trzeba zrobić :D

 

ad2. Argument?

ad3. Czyli planeta z kilkunastoma budynkami wymaga posłania ponad 30 mld OW, a planeta z 30 budynkami to juz 60 mld OW? Brzmi jak zabawa dla bogatych. Wzór moim zdaniem do zmiany.

ad5. Jak to liczyć? Pierwsza próba danego gracza? Liczone dziennie? Ogólnie? Jest sens wprowadzać dodatkowy wzór?

ad6. Możliwe do wykonania? Zbyt skomplikowany wzór moim zdaniem. Lepiej chyba by było wprowadzić jakąś stałą (lub zmienną zależną od ilości pól - aby maksymalnie uprościć wzory i możliwe bugi), niż zmienną zależną od wieeelu czynników (ewentualny. czas wdrożenia pomysłu skróci się dzięki temu o kilka miesięcy pewnie ^^)

ad8. A czemu? Może ktoś nie lubi dzielić floty i chce uniknąć podstawki/kontry.

ad12. Czas badania równa się suma surowców (metal i kryształ). Deuter nie ma na to wpływu, ale można go zastosować jako metodę na podniesienie kosztu badania, bez wpływu na czas badania. Pobaw się wzorami, samą cenę też bym podniósł. 10 poziom i koszt jako ułamek dziennego wydobycia? Proponowałbym zmianę wzoru, tak aby móc to badać w nieskończoność, aby koszt rósł coraz bardziej, a zyski były coraz mniejsze (wzór podobny jak przy skracaniu budowy w fabryce robotów? 1. poziom skraca o 1/2, 2. poziom skraca o 1/3, 3. poziom skraca o 1/4 itd.)

 

 

generalnie + za rozpiskę bo jakiś sensowny konkret.

Edytowane przez Alwego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 2 - żeby było prościej

ad. 3 - Alwego chodziło o miliony, przeczytaj poprawiony post

ad. 5 - od pierwszej próby biegnie czas 24 h. Potem licznik się zeruje

ad. 6 - proste do wykonania. Jeżeli statki potrzebowały 100 mld deuteru paliwa to złomem będzie 200 mld kryształu

ad. 8 - bo ktoś mógłby puścić 100 mld ow przy tech. 10 i miałby za duże zyski

ad. 12 - przedstaw gotowy wzór. Projekt jest "open-source" :) Może rzeczywiście pierwszy poziom powinien być na poziome 5

 

.......

 

 

dodałbym jeszcze do wymagań rozwój grawitonów poziom. 15-19 (do uzgodnienia)

 

--------

 

 

Zdecydowanie bardziej niż koszty "boli" czas badania, a ten na poziome 20 (podkreślam MSBN 800) to 128 dni!

 

 
Edytowane przez Jacme
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad3. ach... sorry. Śpię już, poza tym już dawno przestałem operować na tak małych liczbach, że jakoś z góry założyłem, że tam musza być miliardy :D

 

ad6. No właśnie nie proste. Przy wyliczeniu złomu, trzeba skądś pobrać dane na temat kosztu lotu, a tu mamy wiele zmiennych, ilość przebytych układów/galaktyk, prędkość lotu, zniżki kupione za tryt, skład floty (no chyba, że dodanie innego statki jak OW uniemożliwi wysłanie floty, podobnie jak ma to miejsce w ekspedycjach. Deus i Neriel musieli by się wypowiedzieć jak by to od strony technicznej wyglądało, ale moim zdaniem taki wzór byłby b. skomplikowany

 

ad8. Tylko w sytuacji gdy złom jest powiązany z kosztem lotu ;) W sumie problem znika gdy do niszczenia wysyłamy tylko kilkaset mln OW - takie coś stosunkowo łatwo obronić, bo nikt tego nie kontruje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jak sam widzisz, jeżeli wysyłać będzie można tylko OW, to w momencie wysłania floty system zapamiętuje ile zeszło paliwa, a jeśli planeta ulegnie zniszczeniu to da tyle i tyle złomu + złom wynikający z technologii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po głębszej analizie stwierdzam, że flota potrzebna do zniszczenia jest zbyt mała. Przy 200 zabudowanych polach potrzebujemy jedynie 2 miliardy OW aby zniszczyć planetę. Podwyższyłbym obecne 5kk do 15kk, co przy 200 zabudowanych polach da nam już 4 mld. A na to już warto polecieć na kontrę. Dodatkowo niszczenie planety powinno trwać określony czas, można to również uzależnić od zabudowanych pól - jedno pole = jedna minuta :) 200 pól to nieco ponad 3 godziny. Może wydawać się długo, ale mało który idlerek ma tyle pól zabudowanych. Można by też zwiększyć krok 2% co poziom technologii do np. 5%, bo jednak lot kilkoma mld ow nie jest zbyt kosztowny i da to minimalny zysk. Zaszalejmy i dajmy 5% co każdy poziom technologii ;)

 

 

 


ad6. No właśnie nie proste. Przy wyliczeniu złomu, trzeba skądś pobrać dane na temat kosztu lotu, a tu mamy wiele zmiennych, ilość przebytych układów/galaktyk, prędkość lotu, zniżki kupione za tryt, skład floty (no chyba, że dodanie innego statki jak OW uniemożliwi wysłanie floty, podobnie jak ma to miejsce w ekspedycjach. Deus i Neriel musieli by się wypowiedzieć jak by to od strony technicznej wyglądało, ale moim zdaniem taki wzór byłby b. skomplikowany

Co prawda mnie nie wpisałeś na listę obok deusxa i neriela, ale pozwolę sobie na komentarz w tej sprawie ;D

Wyliczenie kosztu lotu + złomu jest akurat najmniejszym problemem, a raczej żadnym - bo koszt lotu jest wyliczany przez skrypt w momencie wysyłania naszej floty, zapomnieli wszyscy? :) przecież jak wysyłamy nasze stateczki to deuterku nam ubywa, a te liczby z niczego się nie biorą :) Więc wszystko jest już wyliczone w odpowiednim miejscu, trzeba zrobić jedynie odwołanie do tego miejsca (pobrać samą cenę lotu, która ma już w sobie uwzględnione wszystkie zniżki), więc nie stanowi to specjalnie dużej przeszkody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacme wymieniłeś mnie jako osobę, która ma się wypowiedzieć przy tym pomyśle :)

Zrobię to jednak  i bez tego bo mi się ten pomysł bardzo podoba.

 

Jednak proponuję Ci zrobić temat nowy (świeży) z dokładnymi wyliczeniami, statystykami oraz zyskami przy różnych wariantach.

Dodałbym też dodatkową wartość jaką jest wielkość planety.

Trzeba pomyśleć i o tym, bo mała planeta (średnia 18.000 km) powinna łatwiej się dać zniszczyć niż planeta średnia (24.000 średnicy) czy dużą np (35.000 km średnicy)

 

Oprócz, wprowadzenia badań wymaganych do niszczenia planet, wprowadziłbym wymóg wykupienia specjalnych slotów we flocie ( za astaty)

Tak wiem, będzie połowa osób niezadowolona jednak przypominam że deusx też musi mieć zysk z takich rozwiązań.

Zniszczenie planety to jest zysk dodatkowy dla gracza :)

 

Slot kosztuje 20 astatów na miesiąc ( 4zł miesięcznie), gdzie spokojnie w miesiąc można astaty wyłapać w ekspedycjach.

 

Czekam jeszcze na lekkie dopracowanie pomysłu przez Ciebie Jacme :)

Jeśli to jeszcze bardziej dopracujesz, to będę jednym z tych co bardzo usilnie będą chcieli tego na uniwersach :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram Twoje pomysły wyżej. Fajnie by było jeśli Deus by się wypowiedział. Wiem, że dużo roboty z updatem, ale niszczenie planet miało być w lipcu zeszłego roku :) - Nie mam pretensji, tylko przypominam.

 

 

Podsumujmy i dajmy nowe założenia:

 

 

- Niszczenie planety wymaga 1 mld OW plus 15 mln na każde zabudowane pole.

- Każdy poziom badania podwyższa złom o 5% wartości początkowej.

- Niszczenie planety trwa 1 minutę na każde pole - tu będą się liczyły pola wszystkie a nie tylko zabudowane, co do pewien element niepewności czasu w 1 fali - minus powiedzmy 1 sekundę na każdą minutę za każdy poziom ekspedycji

 

Koszty będą rosły *1,2 i zaczynają się od 1 bln deuteru, czas rośnie *1,3 i zaczyna się od 10h:

 

Poziom  Czas    Koszt

1       10,00   1
2       13,00   1,2
3       16,90   1,44
4       21,97   1,73
5       28,56   2,07
6       42,84   2,49
7       55,69   2,99
8       72,40   3,58
9       94,12   4,30
10     122,36   5,16
11     159,07   6,19
12     206,79   7,43
13     268,82   8,92
14     349,47  10,70
15     454,31  12,84
16     590,61  15,41
17     767,79  18,49
18     998,12  22,19
19    1297,56  26,62
20    1686,83  31,95
21    2192,88  38,34
22    2850,74  46,01
23    3705,97  55,21
24    4817,76  66,25
25    6263,09  79,50
 
 
Poziom 20 przy labkach 800 = 70 dni
Poziom 25 przy labkach 800 = 260 dni
 
 
 
Edytowane przez Jacme
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Musisz zaakceptować regulamin Warunki użytkowania.