Skocz do zawartości

Statek Dowódczy+Sztab+Bitwy


LordKriss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

 

Mam propozycję do nowego statku, budynku oraz usprawnienia (urealnienia) bitew.

 

 

Działanie: Statek lecący z flotą dodaje bonus do siły ataku i siły powłoki lecącym statkom.

Bonus zależeć będzie od poziomu Sztabu gdzie 1 lvl=1% więc na wstępie mamy 10 % bo statek wymaga 10 lvl Sztabu.

Jeżeli Statek zostanie zestrzelony flota automatycznie traci bonus.

Każdy gracz może posiadać taką ilość tych okrętów jaki poziom ma Technologii Komputerowej (domyślnie 1 okręt na flotę).

Jeśli ktoś chciałby wysłać 2 okręty to w zakładce flota automatycznie by się redukowało do 1 (tak jak redukuje sondy do 10.000)

 

 

 

FAQ:

1. Po co ten statek?

odp: Ma on na celu usprawnić grę.

2. W jaki sposób statek usprawni grę?

odp: Do tej pory bitwy w grze były czystą kalkulacją teraz zaś trzeba będzie brać pod uwagę możliwość strat mimo przewagi liczebnej

3. Dlaczego taka duża cena?

odp: Ponieważ okręt ma bardzo dobry Pancerz, Atak i jest dużą pomocą dzięki w bitwie dzięki bonusowi

4. Dlaczego taka ładowność?

odp: Jest to okręt dowódczy na którym po za działami przeciw słabszym statkom nie ma dodatkowych dział na Pancerniki czy Niszczyciele

5. Dlaczego takie zużycie paliwa?

odp: Ponieważ okręt trochę waży przez swój pancerz i trzeba go jakoś ruszyć xD

 

 

 

Działanie: Budynek jest wymagany przy budowie Statku Dowódczego oraz daje analogiczny bonus obronie co Statek Dowódczy Flocie. Budynek nie ulega zniszczeniu i całą bitwę obronną dodaje bonus TYLKO obronie.

 

 

 

FAQ:

1. Po co ten budynek?

odp: Ma on na celu usprawnić grę.

2. W jaki sposób budynek usprawni grę?

odp: Do tej pory bitwy w grze były czystą kalkulacją teraz zaś trzeba będzie brać pod uwagę możliwość strat mimo przewagi liczebnej

3. Dlaczego taka duża cena i jak będzie się zmieniać z poziomu na poziom?

odp: Budynek z Poziomu na Poziom będzie cena rosła dwukrotnie do aktualnej ceny. Tak wysoka cena jest ponieważ budynek za każdy poziom daje 1 % bonusu więc nie można dopuścić by gracze mieli po 50-70 poziomy jak w przypadku kopalni bo bonus będzie zbyt wysoki

4. Skąd wymagania?

odp: Są analogiczne do Okrętu Dowódczego. Co prawda nie wspomniałem wyżej o wymaganiach jednak są one proste do zrozumienia. Badania dotyczące ataku,pancerza czy ochrony są dlatego że zarówno budynek jak i okręt daje bonus do tych rzeczy. Stocznia w przypadku okrętu jest jasna jednak w budynku jest dlatego że w stoczni zostaną opracowane mocniejsze działa opracowane w Sztabie(bonus)

Fabryka robotów jest dlatego że budynek wymaga wysoko wyspecjalizowanej i slidnej budowy gdzie człowiek nie podoła takiej dokładności

5. Dlaczego tak długi okres budowy?

odp: Ponieważ budynek jest potężny i zawiera dużo skomplikowanych konstrukcji. Taka budowa zabiera dużo czasu.

 

Co do bitew to chcę odwołać się do wyżej wspomnianych bonusów.Wyglądało by to w raporcie wojennym jak dotychczas (mówię o obliczeniu ataku i pochłoniętych punktów z obrony) z tym że póki Statek Dowódczy byłby cały do tej sumy dodawany byłby bonus w wysokości takiej jak mamy rozbudowany Sztab (1 poziom = 1 % bonusu). Po zestrzeleniu Statku wyżej wspomniane statystyki były by naliczane od tej rundy bez bonusu.

W przypadku bitwy obronnej bonus byłby całą bitwę ponieważ budynki nie ulegają zniszczeniu.

Dodatkowo chciałbym wprowadzić pojęcia "Odwrót" i "Kapitulacja".

Polegało by to na tym że w pewnych sytuacjach resztki floty w 6 rundzie mogłyby zacząć zawracać. W przypadku wojny obronnej analogiczną sytuacją była by "Kapitulacja".

Jak wcześniej usprawniło by to grę ale też pozwoliło "oszczędzić" resztki floty/obrony biorącej udział w bitwie. Widzę to tak że jeżeli by w 5 rundzie okazało się że agresor ma 10-krotnie słabsze siły to automatycznie generowany byłby rozkaz "Odwrót". Polegało by to na tym że zamiast 6 rundy normalnie była max 5 ale podczas odwrotu istniała by szansa zestrzelenia uciekających wojsk (od tego zależały by przede wszystkich Technologie Bojowa,Ochronna, Opancerzenie).W takiej sytuacji były by 3 rozwiązania:

 

- Podczas odwrotu resztki floty zostały by rozwalone w całości

- Podczas odwrotu resztki floty zostały rozwalone w jakimś %

- Podczas odwrotu resztki floty wróciły w całości

odpowiednie teksty w raportach to ukłon do Adminów.

 

 

W przypadku bitwy obronnej Kapitulacja polegałaby na tym że bitwa była by przerywana przy takich warunkach jak przy bitwie jako agresor. Wtedy po 5 rundzie agresor zabiera surowce w ilości na jakiej pozwala mu ładowność jak po wygranej bitwie normalnie.

To usprawnienie bitew nie wpłynie w żaden sposób na aktualnie funkcjonującą opcję "Remis" ponieważ może nie zostać spełniony warunek 10 krotności i wtedy wojska walczące będą miały 6 rund normalnie (przypominam że ta zasada musi zostać spełniona po 5 rundzie, po 6 nie będzie uwzględniania)

 

Nadszedł czas na Wady i Zalety:

 

 

Zalety:

 

- Usprawnienie gry

- Nowe opcje zniwelują rutynę i nudę

- Mniej ST i SJ o gigant %

- Ciekawsza gra

- Szansa uratowania chodź część floty z bitwy

- Zachęcenie do rozbudowywania Technologii na wyższe poziomy

 

Wady:

 

- Cięższe zaplanowanie wynikowego % po bitwie

- zwiększenie dystansu między dobrymi graczami którzy mogą pozwolić sobie na ten statek niż słabsi

- Duże koszty budowy

- Duże spalanie w Statku

 

* Proszę o zadawanie pytań przed wystawieniem Oceny.

Edytowane przez LordKriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł fajny, gdyby nie było technologi bojowej, ochronnej i opancerzenia w badaniach. Dodanie takiego statku to w skrócie dodanie technologi bojowej, tylko bardziej rozbudowanej i kosztownej.

 

 

Jak wspomniałem pomysł urozmaiciłby grę zatem Technologie bojowa,ochronna i opancerzenie przestało by być jedynym parametrem zmiennym co do siły statku. Zwłaszcza że Pancerz i Działa to jedno, a Statek Dowódczy to drugie. Technologie są daną statyczną które w zależności od posiadanych badań jest przydzielana na początku Raportu wojennego który jest niczym innym jak wielkim kalkulatorem obliczającym wynik bitwy. Mój Statek Dowódczy byłby daną Dynamiczną ponieważ ów bonus przypisywany Sile Ataku i Sile obrony mógłby się różnić na początku jak i na końcu bitwy (przykład Statek Dowódczy został zestrzelony w 3 rundzie). Sprawiło by to że bitwa nie była by czystym kalkulacyjnym obliczeniem gdzie Symulator pokazuje wynik bitwy wykonywany jest atak i tak jest. Tu losy bitwy mogły by być dynamiczne. Dla przykładu inaczej skończy się bitwa której Bonus zostanie utracony już w 2 rundzie (przez zestrzelenie Statku Dowódczego), inaczej skończy się bitwa w której bonus zostanie utracony w 4 rundzie (bo inne jednostki ostaną się w tej fazie bitwy i może okazać się że o ile początkowo obrońca miał szanse wyrządzić szkodę agresorowi to teraz jest bez szans) a jeszcze inaczej będzie wyglądać bitwa w której Statek Dowódczy wytrzyma do końca na Polu bitwy (przy założeniu że przed 6 rundą ani agresor nie będzie miał odwrotu ani obrońca nie skapituluje). Sprawiło by to że Gracz wysyłając atak musiałby się wykazać się umiejętnościami analitycznymi, strategicznymi i zdrowym rozsądkiem a nie jedynie umiejętnością używania symulatora i klikania na klawiaturze i myszce.

Co do porównania mojego statku do nowej technologii Bojowej to jest pewne podobieństwo jednak należy zwrócić uwagę na to że zarówno Budynek Sztabu jak i Statek Dowódczy dodają 1 % na poziom nie 10 % na poziom to jest dużo droższe i dodaje nie tylko siłę ataku ale również siłę obronną.

 

Dziękuje Admina za wypowiedzenie się i czekam na opinie graczy różnych Uniwersum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprowadzenie tego jest obecnie niemożliwe.

Gdyby nasze floty były baaardzo zbliżone do siebie wtedy może to by było potrzebne, ale teraz to by nie miało sensu.

 

 

Hmm... Ale nigdy floty nie będą identyczne wg mnie. Jednak Istnieje jakiś system budowania flot... Nikt nie buduje dla przykładu CM jako mięsa (po za skrajnymi przypadkami) tak samo jak większość graczy buduje flotę główną Pancerniki i mięso LM a nie dla przykładu odwrotnie. Już sam system budowy flot daje pewne podobieństwo. W wadach napisałem zwiększenie dystansu między słabym a dobrym graczem. Jednak jest to nie do końca prawda gdyby szerzej to rozpatrzeć.

Jeżeli rozpatrujemy gracza top 100 a gracza top 1000 jest to prawda. Jednak gdyby rozpatrywać gracza top 100 a gracza top 200 to Agresor mimo bycia silniejszym graczem mógłby się oszukać wysyłając swoje wojska na "słabszego" gracza. Uważam też że na pewno to by zmobilizowało graczy do budowy flot bo każda nowość tak działa. :D

 

Dziękuje za opinie -> czekam na następne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawiło by to że Gracz wysyłając atak musiałby się wykazać się umiejętnościami analitycznymi, strategicznymi i zdrowym rozsądkiem a nie jedynie umiejętnością używania symulatora i klikania na klawiaturze i myszce.

Czyli nie planowałbyś dodawania nowego statku do symulatora i jego właściwości do symulatora ?

 

Czy obecnie usunięcie symulatora walk z gry nie sprawiłoby identycznego efektu, niż dodanie nowego statku do gry(nie dodając go do symulatora)?

Silnik walk musiałby być poprawiony o taki statek, niewykluczone, że obecna forma silnika nie przyjęłaby go, więc silnik musiałby być sporo przepisany, a to rodzi niemały problem.

 

To dość odważny pomysł, pięknie napisany i dopracowany, jednak to w dalszym ciągu tylko powiększenie ataku i obrony floty o x%. Logicznie rzecz ujmując, statek dowódczy (dalej zwany: SD) byłby u agresora i obrońcy. Następnie mamy 3 ogólny warianty walki:

-wygrana

-remis

-przegrana

 

Zazwyczaj tracimy "mięso" i zostaje najliczebniejsza i najmocniejsza ilość floty, SD byłby brany jako mięso, bo byłby jeden (o ile dobrze zrozumiałem. Jeżeli nie dajemy rady, to jesteśmy po drugiej stronie i również SD nam nie pomoże. Moim zdaniem, nie wpłynie on na walki, chyba, że jego zniszczenie byłoby efektem losowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie planowałbyś dodawania nowego statku do symulatora i jego właściwości do symulatora ?

 

Czy obecnie usunięcie symulatora walk z gry nie sprawiłoby identycznego efektu, niż dodanie nowego statku do gry(nie dodając go do symulatora)?

Silnik walk musiałby być poprawiony o taki statek, niewykluczone, że obecna forma silnika nie przyjęłaby go, więc silnik musiałby być sporo przepisany, a to rodzi niemały problem.

 

To dość odważny pomysł, pięknie napisany i dopracowany, jednak to w dalszym ciągu tylko powiększenie ataku i obrony floty o x%. Logicznie rzecz ujmując, statek dowódczy (dalej zwany: SD) byłby u agresora i obrońcy. Następnie mamy 3 ogólny warianty walki:

-wygrana

-remis

-przegrana

 

Zazwyczaj tracimy "mięso" i zostaje najliczebniejsza i najmocniejsza ilość floty, SD byłby brany jako mięso, bo byłby jeden (o ile dobrze zrozumiałem. Jeżeli nie dajemy rady, to jesteśmy po drugiej stronie i również SD nam nie pomoże. Moim zdaniem, nie wpłynie on na walki, chyba, że jego zniszczenie byłoby efektem losowym.

 

 

Tak rozwalenie go było by efektem losowym. Co do usuwania symulatora nie dało by tego samego efektu ponieważ Ogam jest grą strategiczną, Strateg musi zaplanować atak a symulator jest tego narzędziem. SD byłby dodany do symulatora który zaznaczam mógłby zostać zestrzelony losowo.

Dodatkowo przedstawię krótki przykład między różnicą między Technologiami a SD.

 

Wroga armia ma łączny atak 1000 (wartość sprowadzona do cyfry łatwej do obliczenia) + Technologie na 15 (150%) co daje atak 1500 od 1 do ostatniej rundy (dla przykładu niech bitwa ma 5 rund co da łączny atak 7500 ataku w całej bitwie).

Wroga armia ma łączny atak 1000 + Technologie na 15 (150 %) co daje atak 1500 + SD (Sztab na poziomie 10) co daje 1650 ataku. Jednak SD został zestrzelony w 2 Rundzie zatem łączny atak wygląda następująco ( 1650+1650+ (3*1500)) co daje 3300+4500 co daje 7800.

Jak widzimy przy nawet czarnym scenariuszu zawsze to 300 ataku więcej w całej bitwie. Jest to bardzo realistyczne ponieważ Jeżeli SD padnie w 2 rundzie zatem praktycznie na początku bitwy to zwiększony atak jest znikomy i rośnie wraz z czasem w jakim SD bierze udział w bitwie.

 

Na wyższym przykładzie chcę pokazać że teraz jedynym czynnikiem jaki ma wpływ na wynik bitwy jest liczebność statków (znam przykłady gdzie typ specjalnie stawiał taką ilość LM by rozwalić OW o_O)

 

Jednak patrząc trzeźwo Czynniki teraz obowiązujące mające wpływ na wynik bitwy to:

 

- Technologie

- Ilość

- Rodzaj statku (jak pisałem znam i przeciwstawne przykłady)

________________________________________________

 

Tak naprawdę człowiek nie ma wpływu na wynik bitwy.

z SD miałby jakiś tam wpływ ponieważ SD jest skonstruowany w ten sposób że jest "paliwożerny" zatem pada pierwsze pytanie: Koszt czy RW... W wielu bitwach pewnie by to nie zdało egzaminu.

Kolejnym punktem jaki zauważyłem (mój błąd) to o jedno 0 za dużo w prędkości. Chodziło mi o to że kolejnym pytaniem miało być Czas czy RW (wielu ludzi boi się długich lotów ponieważ są niebezpieczne.

 

Gracz byłby zmuszony do opracowania strategii i zadaniu sobie pytania czy warto wysyłać SD i mieć większe szanse na zwycięstwo z mniejszymi stratami ale w zamian dłużej lecieć czy lecieć szybciej ale z obawą że Zysk

 

Co do losowości zestrzelenia SD to też nie było by do końca na zasadzie a nóż ktoś strzeli. Chodzi o to że żaden okręt nie ma szybkich dział na SD co daje tyle samo co fakt że jeżeli flota była by liczebna to mała szansa zestrzelenia SD. Jeśli ktoś wyśle dużo lepsze statki na słabsze okręty to większa.

Zaistnieje tu reakcja wysłanie słabszych statków na silniejsze (bazowanie na liczebności) i wysłanie SD może pomóc wygrać bitwę ze stratami i małą szansą na zestrzelenie SD.

Wysłanie silnych statków na słabsze (wysłanie ścisłej formacji na liczebnego ale słabszego wroga) mogło by skutkować większym zestrzeleniem SD (ale wiadomo że naogół przykładowo 100 pancerników wygra z 10000 LM)

Jednak pragnę przypomnieć o Sztabie który dodaje taki sam bonus Obronie.

Gracz miałby możliwość po za wysłaniem floty wymyślenie sposobu ataku/obrony.

 

Z jednej strony Atakowany mógłby mieć większą szansę na obronę niż patrzenie na zwycięski lot wroga.

Z drugiej zaś gracze którzy nie mają SD musieliby bardziej uważać.

 

Edit: Co do wariantów zakończenia bitwy to teraz mamy 3. Po modernizacjach było by 5... :D

 

Jeżeli stworzenie SD i Sztab-u jest problemem natury Programistycznej można pomyśleć o wprowadzeniu samej opcji "Odwrót" i "Kapitulacja" do systemu bitew. SD i Sztab powstały w trakcie opracowywania pomysłu z bitwami więc są dodatkami mającymi na celu usprawnienie gry. Jednak nie ma co na siłę wprowadzać czegoś co może tylko skomplikować działanie samej gry. Jednak warto wprowadzić do gry coś co dało by graczowi większą "władzę" nad poczynaniami swojej floty na polu bitwy. :)

Edytowane przez LordKriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no gadać możecie, ale dobrze to sobie wszystko po układał, każda zmiana jest ciężka ale nie ma co skreślać projektu tylko dlatego że będzie zmieniać statystykę która i tak jest największą wadą tej gry, bo zależy od ilości wydanej surki a nie np od ilości stoczonych bitew, bo takie techy powinny mieć coś z tego....można też wymyśleć inną zmieną inną technologię do tego i wziąść np z ilości stoczonch bitew/wygranych/przegranych godzin w powietrzu wylatanych ilości statków i specjalizacji floty, czy na farming czy na % lata

 

bardzo dopracowany pomysł i warto o nim mówić ale nie na zasadzie, a nie bo zakłada to, trzeba wspólnymi siłami dopracować szczególy uwzględnić zmienne i choć próbnie wprowadzić, a może ta gra stanie się bardziej wyjątkowa i grywalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie nieco to skomplikowane..

Dodasz sobie nawet 50% do ataku i osłony, a większość walk jest prowadzona na zasadzie 10-100 krotnej przewagi, tak więc taki statek zmieniłby cokolwiek jedynie w równych starciach, które przeważnie nie występują.

 

Poza tym po co jeszcze bardziej powiększać różnice flot? Co silniejsi gracze nawciskają sobie takich ulepszeń i weź takiego potem pokonaj.

To, że jego "bonus" może polec na początku nie wiele znaczy, bo mój też, więc tym bardziej obawiał bym się go atakować.

 

I na koniec mała prośba, postaraj się nie pisać tak obszernie, bo wiadomo opis może być duży i dokładny ale każda kolejna wypowiedź? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no gadać możecie, ale dobrze to sobie wszystko po układał, każda zmiana jest ciężka ale nie ma co skreślać projektu tylko dlatego że będzie zmieniać statystykę która i tak jest największą wadą tej gry, bo zależy od ilości wydanej surki a nie np od ilości stoczonych bitew, bo takie techy powinny mieć coś z tego....można też wymyśleć inną zmieną inną technologię do tego i wziąść np z ilości stoczonch bitew/wygranych/przegranych godzin w powietrzu wylatanych ilości statków i specjalizacji floty, czy na farming czy na % lata

 

bardzo dopracowany pomysł i warto o nim mówić ale nie na zasadzie, a nie bo zakłada to, trzeba wspólnymi siłami dopracować szczególy uwzględnić zmienne i choć próbnie wprowadzić, a może ta gra stanie się bardziej wyjątkowa i grywalna

 

Co do nowej Technologii myślałem nad tym początkowo jednak sam nie umiałem tego scalić z resztą pomysłu... Bardziej odpowiadały mi istniejące Technologie ale jeśli wspólnymi siłami uda się to jakoś wmontować do projektu tak, aby to miało dalej ręce i nogi to czemu nie :)

 

Co do Bonusu to różnica flot jest teraz... Słabszy gracz nie ma szans równać się z silniejszym bo nie ma jednostki która by mogła to zminimalizować.

Owszem SD mógłby polec u przeciwnika ale i u mnie ale czy nie tak wygląda bitwa? Dlaczego jedynym wkładem gracza w bitwę ma być umiejętność wysyłania floty za pomocą odpowiedniej zakładki a nie zaplanowana i przeanalizowana akcja? :P

Większość graczy wysyła ataki już na zasadzie maszyny, robi to automatycznie i bez zastanowienia :D

 

Co do bonusu to jak pisałem atak 1000 + 150 technologii da 1500

atak 1000 + 150 % technologii i + 50 % da razem 2000. (przy założeniu że SD wytrzyma całą bitwę.)

Wiesz ten 1000 to mało jak na atak w tej grze a użyłem tej liczby jedynie dla łatwego rachunku... jednak już tutaj widzimy że atak jest silniejszy od 25 % czyli 1/4 całości. W rzeczywistych wartościach ataku w tej grze (padających w milionach) na pewno będzie to zauważalna różnica, nawet jeśli SD padnie w 1 czy 2 rundzie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Musisz zaakceptować regulamin Warunki użytkowania.