User Posted February 13, 2012 Report Posted February 13, 2012 Witam Chciałbym przedstawić pewne uproszczenie w grze które na pewno spodoba się wszystkim graczom którzy lubią zimne planety i nie tylko.Każdy na pewno wie, że został zmieniony system kolonizacji jest on widoczny poniżej. 1) 2202) 2503) 3004) 3405) 3906) 4207) 460 3909) 34010) 31011) 28012) 25013) 22014) 19015) 160 Jak widać na pozycjach od 11 do 15 nie opłaca się kolonizować przyszedł mi do głowy pewien pomysł, który mógł by zaoszczędzić 50 - 70 pól. Mianowicie magazyny które zajmują nasze potrzebne pola na planecie.Nie lepiej wprowadzić startową pojemność magazynów na 10 bil każdego surowca w ten sposób jak wspomniałem wcześniej zaoszczędzi to miejsce na planecie które by było lepszym wykorzystaniem w ekonomie planety. Dlaczego taka duża pojemności?Jest dużo planet które są nieaktywne zapewniło by to zbieranie większych ilości do grabienia surowców.Nie trzeba będzie tak często zbierać surowców do banku i martwić się o stracone surowce. Co z magazynami które są wybudowane?każdy poziom wybudowanego magazynu będzie zwiększał początkowy czyli 10 bil o 50%. Pomysł jest jeszcze do negocjacji.
deusx Posted February 13, 2012 Report Posted February 13, 2012 Nie lepiej wprowadzić startową pojemność magazynów na 10 bil każdego surowca w ten sposób jak wspomniałem wcześniej zaoszczędzi to miejsce na planecie które by było lepszym wykorzystaniem w ekonomie planety.Kolejne ułatwienie do gry? Magazyny nie są jakoś bardzo kosztowne i nie trzeba ich nie wiadomo jak wysoko rozbudowywać, więc uważam ten pomysł za zbędny, bo zniszczysz tym samym "nie opłacalne kolonizowanie pól od 11", które zostały specjalnie "nieopłacalne" ze względu na niską temp i duże wydobycie deuteru (coś za coś). Jest dużo planet które są nieaktywne zapewniło by to zbieranie większych ilości do grabienia surowców.Nie trzeba będzie tak często zbierać surowców do banku i martwić się o stracone surowce.Wydobycie u nieaktywnych od jakiegoś czasu zostało zrobione bez względu na posiadaną energię gracza
User Posted February 13, 2012 Author Report Posted February 13, 2012 To dlaczego kolonie na pozycjach 11-15 są małe a na 1-3 są większe nie lepiej aby od pozycji 4-7 i 12-15 były takiej samej wielkości lub były by zróżnicowane? załóżmy e mamy planetę 190 pól na 14 to magazyn y zajmują tam 60 pól a na eko nie ma dużego miejsca, terraformer przy 20 lvl już jest bardzo drogi.
Neriel Posted February 13, 2012 Report Posted February 13, 2012 Można nawet na 12 pozycji się zmieścić.Polataj na ekspedycje, kup sobie kilka pól do planety i masz normalnie z 270 pól.Wystarczy z 5 dni polatać i masz dużą i zimną planetę.Nawet gdybyś chciał aż 20 takich planet to tylko 4 miesiące.. nie tak dużo czasu jeśli się chce mieć porządne wydobycie Powiedziałbym, że trzeba się postarać jak się chce duże planetki na 11+ pozycjach ale jeśli masz trochę grosza to nawet możesz wysłać tego smsa za 10 zł..
Dagger157 Posted February 13, 2012 Report Posted February 13, 2012 (edited) Dla mnie te nowe pola powinny być na nowy uni, bo jak większość graczy ma na 14 pozycji (duże wydobycie deuteru) i z dużą ilością pól to nie ma szans na równą grę. Ale nie o tym mowa tutaj. Jakbym miał się teraz kolonizować (a na szczęście już nie muszę ) to wybrałbym pozycje od 7 do 10. Tam jest dużo pól, a w górę nie ma sensu kolonizować. Fakt można rozbudować terraformer i dokupić pakiet pól do planety, ale i tak tacy gracze są w tyle z tymi "starszymi". Jeśli miałbym się kolonizować na 14 tylko po to aby mieć większe wydobycie deuteru to już bym wolał kolonizować się na 7. Teraz jest, że im zimniejsza planeta tym więcej deuteru, a jest też tak, że im cieplejsza tym więcej metalu, a gdy jest umiarkowana to jest większe wydobycie kryształu? Czy może tak nie jest? Edited February 13, 2012 by Dagger157
Guest Braus Posted February 13, 2012 Report Posted February 13, 2012 Temperatura wpływa tylko na wydobycie deuteru. Metal i kryształ wszędzie tak samo się wydobywa. Poza tym, nie ma płaczu o pola.Idlerki dostały wydobycie, budując sobie kilka UT i poświęcając dziennie 2h na farmienie można nawet potroić zysk z farmienia względem wydobycia. Przykład:Dzienne wydobycie przy około 10bln pkt. za budynki to około 7bln. deuteru. Z farm można zwieźć na luzie 20bln. deuteru
Czarny93 Posted February 13, 2012 Report Posted February 13, 2012 Temperatura nie tylko wpływa na wydobycie. Wpływa też na energię. Im cieplej, tym więcej energi. Ale nikt na to uwagi nie zwraca bo satelity są praktycznie za darmo no chyba że się mylę, lub to się zmieniło...
Guest Braus Posted February 13, 2012 Report Posted February 13, 2012 (edited) Masz rację.Temperatura również ma wpływ na ilość energii z satelity słonecznego. Ale żeby to miało wpływ na grę, to koszt jednego satelity musiałby wzrosnąć przynajmniej tysiąc razy.Na teraz to koszt zasilania planety satelitami jest żaden edit:większy koszt satelit - więcej złomu. Więcej ataków w celu zrabowania surowca i z PZ by coś było.Deusx miał zwiększyć koszt satelit, ale chyba zapomniał Notabene zarabiam 1500PLN a za prąd płacę około 400PLN na 2 miasiące. Czyli około 13% mojego miesięcznego dochodu.Wydobycie mam 210bln deuteru na miesiąc więc koszt zasilenia 20 planet powinien być około 10% wydobycia.Czyli 700mld. deuteru.Na 1 planetę potrzebuję 150.000 satelit. 20 planet to 3.000.000 satelit które teraz kosztują mnie 4,5mld dexu. Śmieszny koszt. Wychodzi około 0,6% dziennego wydobycia W/g moich szacunków i w/g mojej oceny koszt satelit powinien być przynajmniej oszacowany na 10% dziennego wydobycia.7bln dexu dziennie i 10% z tego to 700mld. Czyli około 180X powinien wzrosnąć koszt wybudowania 1 satelity Teraz kosztuje 2.000 kryształu i 500 deuteru. A powinno być przynajmniej 360.000 kryształ i 90.000 deuter Edited February 13, 2012 by LEON
deusx Posted February 13, 2012 Report Posted February 13, 2012 bo jak większość graczy ma na 14 pozycji (duże wydobycie deuteru) i z dużą ilością pól to nie ma szans na równą grę Jak Neriel napisał, można latać na ekspedycję i zdobyć dodatki, przez co można powiększyć planetę. Szanse te same, bo zanim zapełnimy pola to będziemy mieli dość dodatków aby planetę powiększyć. Oczywiście wiąże się to z większą pracą na grze - i o to właśnie chodziło.
Dagger157 Posted February 13, 2012 Report Posted February 13, 2012 Jak Neriel napisał, można latać na ekspedycję i zdobyć dodatki, przez co można powiększyć planetę. Szanse te same, bo zanim zapełnimy pola to będziemy mieli dość dodatków aby planetę powiększyć. Oczywiście wiąże się to z większą pracą na grze - i o to właśnie chodziło.Tak, ale ci co mają na 14 też mogą latać na ekspedycje i wtedy też się oddalają od tych "nowszych" graczy. Można latać i się z tym zgadzam. Ale faktem jest to, że nie mają równej gry. Teraz nowi gracze muszą się bardziej wysilać, a ci "starsi" (tacy jak ja) mogą sobie spokojnie wpłacać do banku (aby kiedyś postawić flotę i być w ST po tej drugiej stronie ) oraz latać sobie od czasu do czasu na ekspedycję.
Neriel Posted February 13, 2012 Report Posted February 13, 2012 No i co.. nic nie poradzisz.Musielibyśmy robić jednodniową rejestrację albo max 1 tydzień, bo kto później się zarejestruje to już nieuczciwie ma o.O
zathril Posted February 14, 2012 Report Posted February 14, 2012 Przecież gracze, którzy kolonizowali planety mające więcej niż 400 pól i tak nie zapełniają ich w całości, a co dopiero mówić o użyciu terraformerów. Wysoko już rozwinięte eko zajmuje ok 370-380 pól bez ich oszczędzania. IMHO przy wykazaniu odrobiny cierpliwości można na stosunkowo zimnej planecie rozbudowanej terraf~ (i ew pakietem) całekiem niezle się rozgościć.
Guest Braus Posted February 14, 2012 Report Posted February 14, 2012 (edited) Przecież gracze, którzy kolonizowali planety mające więcej niż 400 pól i tak nie zapełniają ich w całości, a co dopiero mówić o użyciu terraformerów. Wysoko już rozwinięte eko zajmuje ok 370-380 pól bez ich oszczędzania. Mało wiesz o rozbudowie. Albo problem z liczeniem masz. Poniżej jest podstawowe eko z 1 planety i suma zajętych pól. Metal 68Kryształ 56Deuter 67Elektrownia58Roboty 30Nanity 22Stocznia 12Magazyn 30Magazyn 30Magazyn 30Labbki 35Silos 4 Razem: 442 pola @ DownPrzypominam, że mowa o zimnych planetach.10) 31011) 28012) 25013) 22014) 190 Odliczenie elektrowni za wiele nie zmieni. Na zimnej i popularnej 14'stce zabraknie przynajmniej 250 pól. 250 - masakra @DOWNmatematyka Edited February 14, 2012 by LEON
zathril Posted February 14, 2012 Report Posted February 14, 2012 (edited) Odlicz sobie elektrownie i wszystko jasne Jeśli jest coś co jeszcze utwierdza cię w przekonaniu, że jestem tępym kretynem wyartykułuj to. @upPrimo: Nikt nie mówi, że ma się rozbudowywać na 14-ce. Raczej chodzi o znalezienie planety na która wciśnie wszystkie budynki i będzie miał jak najkorzystniejszą temperaturęSecundo: Nikt nie nakazuję budować takiej wariackiej ilości magazynów, gdy oszczędza się pola. Gdy plony zbiera się codziennie wystarczą 26/24/24 lvle spokojnie.Tertio: Istnieje taka fantastyczna opcja jak terraformer. (jego działania chyba nie muszę tłumaczyć?) @downIstotnie, na 11 powinno dać się to wszystko upakować (oczywiście kolonizując planetę o rozmiarach zbliżonych do maxa.)Biorąc pod uwagę, że istnieje powiększenie za dodatki, nie jest aż tak fatalnie, jak może to wyglądać na pierwszy rzut oka Edited February 14, 2012 by zathril
Neriel Posted February 14, 2012 Report Posted February 14, 2012 384 bez elektrowni, 100 odda terraformer na 25 lvl, masz 284 pola... Odjąłbym z 6 poziomów magazynu deuteru oraz 4 metki i krysi (ja - nie mówię że tak trzeba ale że się da). Wychodzi 270 pól, więc luzem na 11 pozycji można się rozbudować.Aha i można oszczędzić kilka pól robiąc większy poziom nanitów a roboty redukując do minimum. Na 14 już by było bardzo ciężko, ale deus się uparł by było tak mało i co poradzisz
Goldi Posted February 14, 2012 Report Posted February 14, 2012 Roboty 30Nanity 22 zawsze możesz zaoszczędzić 18 pól zamieniając 20 poziomów robotów na 2 poziomy nanitów. koszt wiadomo w surce będzie większy (z 22 na 24 będzie kosztować 7,6 kkkk deuteru) a efekt ten sam
Guest Braus Posted February 14, 2012 Report Posted February 14, 2012 (edited) Ja tylko podałem argumenty dla których oddałem głos w ankiecie na zwiększenie pojemności magazynów. A idąc waszym tokiem myślenia, to w zasadzie można całkowicie zrezygnować z budowy kopalni kryształu (kompletnie nieopłacalna), z tym związany jest brak magazynu kryształu. Już w zapasie jest 80 pól.Można roboty zbić do 10, elektrowni nie budować.Rozbudować się na maxa i skasować nanity do 10 lvl. Na luzie mógłbym "zamieszkać" nawet na 15'stkach. Tylko mam pytanie. Jak ma się taka zmiana dla nowych graczy, wobec starych?Starzy są pourządzani na 14'stkach i mają wszędzie przynajmniej +500 pól z terraformerem. Dlatego zapewne powstał ten temat, bo nowi gracze szukają dodatkowych pól. Edited February 14, 2012 by LEON
Neriel Posted February 14, 2012 Report Posted February 14, 2012 A no też tak myślałem by się pozbyć krysi.. tylko 20% całego wydobycia stanowi, więc tragedii nie ma.. ale jednak to by się mijało z celem, bo mniejszą planetę chciałem dla większego a nie mniejszego wydobycia ^^ Fakt ciężej nowi mają.. Szkoda planet z wyższych pozycji, bo co komu po niższej temp. jeśli planeta będzie bezużyteczna. Trzeba by nie budować laboratoriów, stoczni, silosu, robotów i elektrowni żeby się pomieścić.Może zamiast zwyczajnie zwiększać można by przenieść o 10-20 poziomów w dół - na start. Czyli na 1 lvlu zastosować pojemność i cenę magazynów z 11-21 poziomu.Przynajmniej dla starych uni zastosować takie rozwiązanie.
User Posted February 15, 2012 Author Report Posted February 15, 2012 (edited) Nie można by było zrobić aby było więcej planet poświęconych na eko niż tylko 4 pozycje? Można by było dodać pozycje usuń konto w zakładce ustawienia? 14 pozycja mogła zostać nie ruszana a dodać pozycje 15 i 13 żeby miały takie same właściwości lub podobne. na pozycjach 1, 2, 3 nie są zbyt kolonizowane przez graczy pewnie ze względu na tem. a powinny te pozycje być wykorzystywane przez flociarzy na tzw "planetę tymczasową". Jak sobie przejrzycie galaktykę to najmniej pozycji zajętych jest na 1 - 3 oraz 9 - 13 i 15. Pomysł z lataniem na ekspedycje jest dobry, ale czasochłonny aby dogonić starszych graczy, w dodatku dochodzi jeszcze utrata floty 30% lub nawet cała. Gdy by system kolonizacji zmodernizować było by więcej planet na eko i można by było każdą zasiedlić bez obaw o liczbę pól. Poniższy system przedstawiał by hipotetyczne wykorzystanie pozycji w układzie do skolonizowania, problem z zasiedlaniem planet by zniknął.Nowi gracze mieli by łatwiej. 1) 1602) 1903) 2204) 3805) 4006) 4207) 4608.) 4009) 35010) 39011) 41012) 42013) 45014) 46015) 450 Poproszę o stary system kolonizacji ten przed zmianami, jeśli można. Edited February 15, 2012 by User
deusx Posted February 15, 2012 Report Posted February 15, 2012 zasiedlić bez obaw o liczbę pól. I co by była za gra, żeby wszystko przyszło łatwo, żadnej obawy, żadnego ryzyka i żadnej taktyki. Zauważyłem, że niektórzy chcą starego systemu przytaczając argument nowego gracza, który nie ma szans (a który ich nie obchodzi). Pisałem w poprzednim temacie o kolonizacji czemu jest tak a nie inaczej i zmiany nie będzie w tym kierunku. Da się zdobyć planetę powyżej 400 pól i temp. na minus, nie ma wcale tragedii, że mamy po 300 pól i temp na plusie.
Sasori Posted February 17, 2012 Report Posted February 17, 2012 Ja jestem za Nie po to tylko nie potrzebne tak już widze jak nikt do banku ie będzie chował tych 10 billionów ^^Gra straci sens po będzie pare set graczy nieaktywnych.
Tomi6652 Posted February 18, 2012 Report Posted February 18, 2012 Sasori chyba nie do końca o to chodzi, ale też jestem na nie. Spokojnie można się zmieścić na sporej jedenastce, a jak się jeszcze dokupi kilka pól, co dużym wydatkiem nie jest to jest idealnie. Nie ma po co ułatwiać, gra polega na tym, żeby była wystarczająco łatwa, żeby dało się grać i wystarczająco trudna, żeby się za szybko nie nudzić.
Guest Braus Posted February 28, 2012 Report Posted February 28, 2012 Pokusiło mnie, żeby sprawdzić, czy jest możliwe wykonanie nowych zadań z nowym rozmieszczeniem pól na planetach.Jako przykład wziąłem zimne planety. Z racji, że 14'stek już nie ma wolnych, na warsztat poszła 15'stka. Max. pola to 160 a możliwa temperatura -100/-60*C (niższej nie trafiłem)Realne jest zdobycie 145 -150 i temp. -99/-59*C Jedne z ostatnich zadań związanych z zabudową planety, to osiągnięcie wydobycia M-5kkkk, K-1kkkk, D-1,5kkkkWięc liczmy:Kopalnia metalu - 69Kopalnia kryształu - 58Ekstraktor deuteru - 65Elektrownia słoneczna - 0Elektrownia fuzyjna - 0Fabryka robotów - 10Fabryka nanitów - 20Stocznia - 12Magazyn metalu - 26Magazyn kryształu - 24Magazyn deuteru - 24Laboratorium - 35Terraformer - 25 To jest minimum, które musi znaleźć się na planecie, żeby wykonać zadania.Planeta miała początkowo 145 pól + 100 dał terraformer i dodałem 150 z pakietów za dodatki. Kosztów nie podam, ponieważ na różnych unii, różnie wygląda ilość dodatków za sms 5PLN. Na starszych unii wystarczy jeden sms na 30 pakietów, na u5 potrzebne są dwa sms. Faszerując planetę terraformerem i pakietami uzyskaliśmy 395 pól, zabudowa zajęła nam 368 pól. Wolne zostało 27 pól. Wniosek jest taki, że można się osiedlać na bardzo zimnych i wydajnych w deuter 15'stkach. Różnica w wydobyciu jest bardzo znaczna i potrafi osiągnąć 60% więcej deuteru niż na gorących.Link do wyliczeń:http://forum.ogam.online/index.php?/topic/7945-planety-z-pozycji-14/page__view__findpost__p__66183 Mam też prośbę do Deusx'a.W związku z tym, że zabudowa jest zminimalizowana na max. a pól zostało niewiele proszę o zdjęcie limitu z zakupionych pakietów pól do planety. Teraz podobno jest 30. Lub chociaż zwiększyć do 40 Życzę przyjemnej zabawy w ujarzmianiu 15'stek
Recommended Posts