Jump to content

Ujednolicony System Prezentacji Wyników Ekspedycji


Iac
 Share

USWE  

17 members have voted

  1. 1. Czy podoba Ci się System?



Recommended Posts

Poniżej przedstawiam Ujednolicony System Prezentacji Wyników Ekspedycji, w skrócie USWE. Zrobienie jego zajęło mi ponad 7 godzin, mam nadzieje, że Wam się spodoba. System służy do pokazywania wyników ekspedycji w sposób spójny i jednolity. Pozwoli to także ukrócenie wszelkiego rodzaju postów typu "moje wyniki ekspecyji są podejrzanie złe - chyba Deusx mnie nie lubi".

 

Chciałem również w tym miejscu serdecznie podziękować użytkownikom Neriel i LEON za cenne uwagi!!!

 

Opis Systemu:

 

Jedyne co musimy zrobić to uzupełnić właściwe zmienne:

 

PTE: pole N33

Ilość slotów: pole N34

Ilość szperaczy: pole N35

 

 

Następnie system nam wyliczy procentowe wyniki ekspedycji, a także zyski. Zakup statków nie jest traktowany jako koszt. W przypadku komet i klonów liczony jest ich stosunek. Jeśli mamy więcej klonów Sytem wyświetli 0 - przyjmujemy założenie Neriela, że statków nie demontujemy, jeśli większa jest ilość komet liczy kwotę potrzebną do zbudowania odpowiedniej ilości szperaczy. W przypadku dodatków System nie liczy ilości deuteru uzyskanej z zakupu surowców - również uwaga Neriela.

 

 

Jeśli mamy zapisane wyniki z poprzednich ekspedycji możemy użyć uproszczonego Systemu.

 

W załączeniu 3 tabele: Pusty wzór, poprawnie wypełnioną tabelę z uzyskanymi wynikami oraz System uproszczony. Oczywiście najlepsze i najbardziej prawdopodobne wyliczenia uzyskamy mając ponad 100 ekspedycji.

 

Czysty wzór:

http://ogam.online/downloads/USWE.rar

 

Poprawnie uzupełniony wzór:

http://ogam.online/downloads/USWE_U.rar

 

System uproszczony:

http://ogam.online/downloads/USWE_UPR.rar

 

A oto wyniki ekspedycji: (System wskazuje co należy skopiować na forum)

 

Liczba ekspedycji: 150

 

Ile % Ile % wg wzoru

Deuter 57% 60%

Tryt 10% 10%

Dodatki 1% 1%

Geolog 1% 1%

Klon 5% 5%

Kometa 4% 5%

Dziura 2% 3%

Nic 20%

 

ZYSKI:

 

Co Ile Zysk w deuterze

Deuter (86) 23 220 000 000 000

Klon-kom (1) 0

Dziura (3) -7 875 000 000 000

Suma 15 345 000 000 000

 

Tryt 27 942

Dodatki 3

Geolog 7 dni

Link to comment
Share on other sites

Z początku trudno zrozumieć, opisy mogłyby tam tylko się znaleźć, jednak po pięciu minutach wszystko jest jasne. Świetna robota, na pewno posłuży to graczom, mogę wrzuć na serwer ogam'u i dać do przydatnych programów ?

Wzór na ilość deu sam wyliczyłeś ?

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dobrze wykonana robota?

Tak to jest, dać coś do opinii graczy i oceniają na oko xP

 

 

1. Skąd pomysł na mnożenie przez 8750 w czarnej dziurze? W żadnym surowcu tyle 1 Szperacz nie kosztuje. 70.000 metalu lub 17.500 deuteru.

2. Klonów się nie demontuje - to jest marnowanie połowy zysku z tej misji. Wysyła się nadmiar na godzinnego FSa i po powrocie jeśli będzie klon to znowu wysyłamy, jak kometa to nie musimy już dobudowywać, a jak nic to znowu FS.

3. Średnia jest liczona od komórki 2 do 21, a sąsiednie sumy od 2 do 27. Przy większej ilości wyników (co prawda nieosiągalnej w ciągu dnia) wyjdzie błędna średnia.

4. Jeśli trafisz więcej komet niż klonów to liczysz ilość_statków * -0,3*pół_ceny_szperacza ale jak więcej sklonujesz to mnożysz ilość_statków*0,25*koszt_szperacza... Wychodzi więc ilość surki wyssana z palca. Powinno być 0,3*ilość_statków*koszt_szperacza.

5. Licząc ilość deuteru mogłeś oszczędzić sobie jeden nawias, bo wynik byłby ten sam ze względu na kolejność wykonywania działań (tu akurat jaja se robię - czasami dla wygody sam daję :P)

 

Najbardziej mnie zastanawia skędy te 8750 :S

Link to comment
Share on other sites

Neriel, dzięki za poprawki. Godzina 3 w nocy robi swoje :) Przepraszam serdecznie

 

1. Poprawione. Liczba ta wyniknęła z 1750/2

2. Jakoś trzeba to przedstawić

3. Poprawione

4. Poprawione

5. Bez komentarza

 

Deus: nowy plik: http://www.mediafire.com/?nbc80iymsvaz67g

http://www.mediafire.com/?571ifus1pjmgut8

 

Deus: Oczyść prosze temat ze zbędnych postów (m. in. z naszej dyskusji)

Link to comment
Share on other sites

Hah o 3 w nocy to ja wczoraj robiłem wzory na moony :D

Widzę też lubisz w nocy maniaczyć w Excelu ^^

 

spieriz, pomysł żeby coś takiego zrobić to była moja pierwsza myśl po skończeniu robienia ekspedycji :P Dziwne, że inni się lenili takie coś dla samego siebie zrobić. Widać kto na lekcjach w podstawówce nie uważał ;D

Moja pierwsza wersja była właśnie lipna ale teraz mam taką zajefajną, że właśnie podliczenie 1400 ekspedycji to nie problem.

 

 

@Jacme

Nadal masz błąd, na PM wysłałem co z tym zrobić najlepiej..

Link to comment
Share on other sites

Może się mylę ale w komórce C48 jest błędna formuła. Powinna być:

 

=JEŻELI(B48<=0;(B48*(0,3*N35))*17500;B48*(0,3*N35)*17500)

 

sprawdzcie to sobie wpisując najpierw 1 klona to pokaże taki zysk :1 312 500 000 000

a teraz 1 komete to pokaże taka stratę: -393 750 000 000

 

Klon i kometa to + lub - 45.000.000 szperaczy, czyli 787 500 000 000.

Powinno pokazywać 787 500 000 000 lub -787 500 000 000.

Link to comment
Share on other sites

Leon, wyżej napisałem mu o tym ;)

Nawet nie potrzebne jest "Jeżeli" bo tak czy tak dostaję 30% a czy na - czy na + decyduje komórka sąsiednia.

 

wystarczy samo

=B48*0,3*N35*17500

 

Teraz mam 99% pewności, że to Ty, bo niektórzy mają wątpliwości czy to nasz Leon czy jakiś inszy xD

Link to comment
Share on other sites

Jedna drobna uwaga ;)

 

Jeśli wyzeruje się ilość ekspedycji w kolumnie B to powstaje błąd dzielenia przez "0" (#DZIEL/0!)

 

żeby to wyeliminować możesz wstawić od B34 do B41 formułę

B34 - =JEŻELI(B31<1;0;C28/B31)

B35 - =JEŻELI(B31<1;0;D28/B31)

B36 - =JEŻELI(B31<1;0;F28/B31)

B37 - =JEŻELI(B31<1;0;H28/B31)

B38 - =JEŻELI(B31<1;0;I28/B31)

B39 - =JEŻELI(B31<1;0;K28/B31)

B40 - =JEŻELI(B31<1;0;L28/B31)

B41 - =JEŻELI(B31<1;0;J28/B31)

 

To byłoby na tyle. Dobra robota Jacme ;)

Link to comment
Share on other sites

Uproszczony system to strzał w dziesiątkę, jak ktoś leniwy to nie musi wypełniać dziesiątek pól a kilka, zaś jak ktoś ciekawski i bardzo dokładny to wypełni standardowy uswe.

Co do błędów, zawsze się znajdą po to się daje temat do dyskusji :)

 

Linki aktualizowane.

 

Jacme, jeżeli byłaby jeszcze jakaś aktualizacja, spróbuj pliki dodać poprzez załączniki na forum.

Link to comment
Share on other sites

Leeon - nie liczy bo to sugestia Neriela - patrz post nr 1

nie liczy surowców za dodatki - również sugestia Neriela.

 

Myślę, że te sugestie Neriela były słuszne i tak zostanie. Czy są jeszcze jakieś uwagi, czy możemy już zamieszczać wyniki?

 

Deus: Mam propozycję: czy dało by się wprowadzić do gry taką opcję, ażeby raporty z ekspedycji nigdy nie kasowały się automatycznie a także opcję "Kopiuj rarpoty do USWE uproszcz." - tzn. dostajemy ile razy trafił się deuter, ile razy tryt i ile ich było itd. Chyba to nie jest trudne, jeśli każdemu rodzajowi raportu z eks. nadać kod.

 

Przykład:

0 - Liczba ekspedycji

1 - Deuter

2 - Tryt

2L - Liczba trytu

3 - Dodatki

3L - Liczba dodatków

4 - Geolog

5 - Klon

6 - Nic

7 - Kometa

8 - Dziura

 

I następnie wprowadzić przykłądową fukcję w odpowiednim języku programowania:

 

Licz: ile razy 0

Licz: ile razy 1

Licz ile razy 2

Licz suma 2L

Licz 3

 

etc...

 

Co daje nam (np. w nowym okienku, tak jak się pokazują RW) plik tekstowy do wklejenia w USWE uprosz.:

 

162 89 17 33954 1 3 1 7 35 9 4

 

 

I potem możemy już sobie wkleić wyniki ekspedycji z USWE uprosz.:

 

Liczba ekspedycji: 162

 

Ile % Ile % wg wzoru

Deuter 55% 60%

Tryt 10% 10%

Dodatki 1% 1%

Geolog 1% 1%

Klon 4% 5%

Kometa 6% 5%

Dziura 2% 3%

Nic 22%

 

ZYSKI:

 

Co Ile Zysk w deuterze

Deuter (89) 24 030 000 000 000

Klon-kom (-2) -1 575 000 000 000

Dziura (4) -10 500 000 000 000

Suma 11 955 000 000 000

 

Tryt 33 954

Dodatki 3

Geolog 7 dni

 

---------------

 

Proszę o komentowanie pomysłu. Sprawa chyba niezbyt trudna, i wydaje się użyteczna. Jestem prawnikiem, a nie programistą, dlatego czekam na Twoją i ew. Neriela opinię.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.