Jump to content

Reinkarnacja Giełdy bądz Handel


Chesiu91

Recommended Posts

Witam , nie wiem czy każdy z was pamięta czy też nie , starą feralną giełdę ? gdzie stare asy (nie wymienię nicków) tak zniszczyły fajny gospodarczy pomysł.

 

przed minutą natchnęła mnie myśl "A czemu by tak nie dać pomysłu z kontrolowaną sprzedażą trytu.

 

O co głównie chodzi o taki rynek zbytu TRYTU , lecz nie na zasadzie że gracz sobie wycenia samemu swój tryt ale było by to sterowane przez skrypt.

 

W założeniu 3000 trytu kosztowało by 1kkk jednostek deuteru i cała zabawa giełdą polegała by na zasadzie popytu i podaży.

 

Przykłady:

 

1. Jeżeli jest zapotrzebowanie (popyt) na tryt A ilość na giełdzie (podaż) trytu nie jest w stanie zaspokoić potrzeb to w tym momencie odnotowujemy Wzrost cen Trytu.

 

2. Jeżeli ilość na składzie (podaż) jest wysoka lecz zapotrzebowanie na tryt niskie (popyt) to w takim momencie odnotowujemy spadek cen

 

3.Jeżeli ilość zapotrzebowania na tryt (popyt) jest taka że giełda jest go w stanie zaspokoić (podaż) to odnotowujemy stabilizację ceny.

 

Mój pomysł opiera się na tym żeby po wystawieniu danej ilości trytu np 3000 i ceny za niego 1kkkk deuteru działało na zasadzie albo zysk i straty lecz nie ogółu a jednostki (czyli generowana cena dla jednego gracza):

 

Wystawiamy towar na giełdzie gdzie cenę optymalną generuje nam giełda (3k trytu za 1kkkk)

im dłużej nikt nie kupuje trytu tym cena leci w dół (3k trytu za 800kkk)

i wystawiając po raz kolejny ten sam towar nasza cena optymalna spada z 1kkk na 800kkk

tym razem po chwili został kupiony towar to cena podskakuję (z 800kkk na 900kkk)

i potem gdy chcemy wystawić towar znów nam odświeża cenę optymalną i tak w kółko.

 

oczywiście przy sprzedaży danej ilości trytu za ilość deuteru wygenerowaną przez giełdę tracimy np 5% zysku za skorzystanie z usług giełdy.

wielkość Zysku

 

Jeżeli nikt nie kupi naszego deuteru w ciągu 24h możemy go wycofać starając się uniknąć większej straty. (20% ilości trytu)

 

Jeżeli nasze akcje trytu rosną to gdy na dłuższy czas nie będziemy nim obligować (48h) na dzień będziemy tracić 3% wartości aż nie spadnie do początkowej ceny optymalnej

 

 

 

co do zabezpieczenia przed oszustwem to każdy gracz w ciągu 24h może zakupić od danego gracza maksymalną ilość np 5k trytu

 

za bash odbierało by się wielokrotną wymianę między tymi samymi paroma graczami. (np a-b-c-d-a-b-c-d-a-b-c-d-a-b-c-d)

 

 

Dla mnie fajny pozytyw że jak by ludzie to poczuli to by dobra zabawa była :) nie licząc że topowi gracze byli by odpowiedzialni za ceny panujące na giełdzie (wzrosty i spadki) a słabsi gracze walczyli by o jak najlepszy % dla swoich akcji trytu :) (byli by głównymi dostarczycielami trytu )

 

Może trochę nie zrozumiale i wiem że to by było ciężkie do zrobienia ale jestem ciekaw opinii

 

co do liczb które podałem sa one za małe trochę i wpisywane byle jak ;P

 

a i zapomniałem że ceny miały by swoje ograniczenie np Minimum - 3k tryt = max spadek 75% = 250kkk dexu | Maksimum 3k tryt = max wzrost 160% = 1.6kkkk dexu

 

A wielkie spadki moglibyśmy niwelować za pomocą dodatków (10 dodatków = początkowa cena optymalna czyli 1kkk)

Link to comment
Share on other sites

Myślałem o tym już wcześniej ale zrezygnowałem, bo cała zasada, że tryt jest trudno dostępny i nie można go kupić poszła by się......

 

Pomysł może i jest dobry (niezrozumiały później też xD) ale powątpiewam by przeszedł. Po prostu będzie to znowu kolejny element gry za kasę - kupisz dodatki, kupisz tryt i masz spokój. To, że byłby limit dzienni też niewiele da, bo jeśli będzie mały to po co kupować, lepiej polatać. Jeśli będzie duży to będzie magia - stać nas na wszystko i jeszcze zostanie.

 

Tak w temacie Giełdy... teraz kiedy demontownia żre 50% wartości niewykluczone, że niektórym opłacałoby się handlować statkami.

Link to comment
Share on other sites

ale wiesz mi chodzi o to te ceny są na zrobione dla przykładu (3k trytu powinno się równać koło 3 bln dexu na u5 a nie wiem czy ktoś dał by 80 dotów za 3k trytu)

 

z czego zwiększasz ceny np tańszych lotów itp , i na moje oko powstał by bardzo fajny system gry (wyszło by że 3k trytu kosztowało by na u2,u3 koło 12 bln

dexu

 

na u4 nie wiem jakie ceny są dodatków xd

 

co do limitów , to jest limit od jednego gracza na przykład topka A kupuję 5k trytu od słabego B (w tym momencie nie może od niego przed 24h kupić już trytu więc topka A kupuje od słabego C i nie było by protestów że dobrzy gracze kupują tylko od znajomych tryt ;P

 

do tego powyrzucać większość nagród w trycie i jak ludzie by załapali to nawet ekowy mogli by mieć grę ; p w tym momencie zyskuje i flota i eko moim zdaniem

 

 

@Edit, Jak by doszlifować ten pomysł (pozbyć się wszelkich bugów związanych z giełda) i uzależnić od siebie kupna Floty , Trytu , Obrony to by już nam się gospodarka rozwijała :D

Link to comment
Share on other sites

Giełda cieszyła się popularnością i miała kiedyś sens, bo samo posiadanie surowca na flotę nie było już faktem jej stworzenia, trzeba było siedzieć NOCAMI, bo w dzień gra spowolniała nawet 5 razy, przez co floty w ogóle się nie opłacało produkować. I tak 7 nocy aby wydać cały surowiec.

 

Wtedy potencjalny zarabiacz siedział nocą i budował a potem sprzedawał po zawyżonej cenie na giełdzie i byli chętni, bo większość nie miała zamiaru zarywać nocki dzień w dzień przez tydzień.

 

Oczywiście wtedy giełda miała słabe zabezpieczenia a wszystko uprzykrzał lagujący serwer, który dawał praktycznie w każdej chwili lukę na zrobienie przekrętu, dzisiaj było by to możliwe do zrealizowania i byłoby to odporne na wszelkie ataki ;D

 

W twoim pomyśle trzeba byłoby zastosować jednak specjalny algorytm, który by regulować ilość trytu, czyli mini giełda gospodarcza, która reguluję cenę akcji (trytu ;D) patrząc na zapotrzebowanie użytkowników.

 

Z chęcią bym się podjął tak ciekawego skryptu, jednak uważam, że to nie jest warte zachodu, z dwóch powodów:

1) Jak neriel mówi, tryt miał być surowcem nie do kupienia, bardzo trudnego do zdobycia.

2) Tyle pracy na zwykły zakup trytu ? :)

Link to comment
Share on other sites

W takim razie wymyślimy coś prostszego ;)

Chesiu pomyśli, ja pomyślę.. może sam coś wymyślisz xD

 

Skoro jest możliwość to damy radę. Z tym, że na pewno będzie ostry limit - nie od użytkownika ale ogólnie dziennie.

Link to comment
Share on other sites

Czy ja wiem , jeszcze nie słyszałem by jakikolwiek serwer posiadał " własną gospodarkę " , z mojego punktu widzenia ogam by poszedł mocno w przód

 

*W końcu ekowcy mieli by co do roboty (typu sprzedaje tryt przez jakiś czas uzyskuje 25% zysku , zaczyna kupować flotę przy czym dba aby tryt utrzymał się na takim poziomie , jakąś tam flotę kupił za 60% wartości i zaczyna tak handlować że np podskoczy mu wartość statków do 75 procent przez co tryt musi spaść lekko w dół powiedzmy było by to koło 115% a obrona dalej stoi na 50%. i w tym momencie jak np zaniedbał by parę dni chociaż by licząc że po 48h bez obrotu "akcjami" spada mu co 12h 3% wartości tego co zdołał osiągnąć aż nie spadnie do ceny początkowej :P i w tym momencie gra eko nazywała by się dosłownie eko. I w niedalekiej przyszłości po dobracowaniu skryptu mógł byś jeszcze bardziej go rozbudować np dzieląc statki handel statkami na lekką flotę (fs lm cm kr ow) na ciężką (panc,bomb,niszczar,gs auro) i komunacyjne (ut rec szperacz dt mt kolon) i wszystko w jakimś stopniu wraz z trytem i obroną (która by się nie uległa podziałowi). I w tym momencie Ekowcy mają taką grę jak flociaże nie licząc tego że ekowcy musieli by ważać by nie stracić floty (wystawiona flota która widać na giełdzie była by również na planecie i gdy zostaje zaatakowana znika z listy kupna i jeżeli gracz jest to ją poderwie jak nie to pada łupem flociaża. Nie licząc tego że tryt obniża spalanie i długość techów ^.^

 

gra by wyglądała fabularnie jak jakiś film obsadzony w realiach kosmosu xD

 

a i by wystarczyło z wydobycia obciąć o 10-15% na dzień :) a przy staraniu się uzyskać zysk trzeba by dłużej posiedzieć (dodając do tego że giełda działa jak kupno akcji. Że z wystawionych przez gracza 10.000.000.000 ow np kupuję 2.000.000.000 za 70% ceny on generuje zysk ja oszczędzam tyle że gdy nie pójdzie mu interes to te 8.000.000.000 zacznie za długo stać to po prostu będzie tracić na wartości (i spadnie do ceny mniejszej niż w demontowni np 45%)

 

Tylko szkoda że to trochę daleka wizja ;P

 

dało by się tryt kupić na giełdzie tylko , i zawsze mogło by to tak działać że za 3k trytu zapłacimy na u2 6bln dex żeby mieć 300k trytu musi wydać 600bln dex a to już jest nie w kij strzelił (licząc też że dziennie max. z ekspedycji wyniesiemy może 3-4k trytu)

 

 

i jeżeli by naszła taka potrzeba zawsze możesz regulować rynek (raz na 2-3 miesiące byśmy mieli kryzys gdzie wartośc deuteru do trytu spada i by było że np 3ktrytu kosztuje 7.1bln deksu bądź że tryt by spadł by z ceny 3k trytu = 5.1 bln dexu i oczywiście statki czy też obrona miały by takie skoki (ciężka flota 55% wartości początkowej , spadek dexu względem floty i wartość skacze o 5% w górę i zamiast zaczynać od 55% wartości obracać statkami już mamy 5% większy zysk)

 

i oczywiście giełda za swoje usługi 5% od sprzedaży trytu i 3% od wartości floty i oborny ;P

 

A co do limitu kupna do dał bym 12-14k trytu w ciągu 48h , nie licząc że ekowcy od siebie nawzajem by też starali się kupić bo np pan ekoman A sprzedaje tryt za podstawową marżę a za to pan B akcje swojego trytu ma wyceniane na 115% czyli opłaca mu się kupić tryt taniej od innego ekowca i w tym momencie zatacza nam się koło gospodarcze bo on sprzeda ten tryt flociażowi on przepali go po jakimś czasie spadnie cena Trytu np o 25% i przyrosty będą straszne wolne dlatego będzie wtedy musiał zaczać handlować flotą czy też obroną no i znów się koło zatacza flociażą kończą siębonusy na farmili ile mogli i np stabilizuje się tryt do 100% za to obrona skaczę w gółre o 6% a flota pozostaje bez zmian i znów się kółko zatacza :D

 

Oczywiście przez za dużą ekspansje na rynku giełdy zawsze może przydarzyć się wielki krasz gdzie cena floty spada o 10% trytu 30% i obrony 15% względem deuteru :D (a w takim przypadku cierpią banki i traciły by % równy średniej arytmetycznej spadku czyli o około 17%) ale też jest problem bo i wydobycie musiało by spaść wszystkim na jakiś czas ;P

 

po rozpisuje się pare razy i będzie można powycinać ciekawsze rzeczy które by mogły być ; p

Link to comment
Share on other sites

Pomysł z własną gospodarką brzmi ok, dopóki nie mieszasz do tego floty i obrony, bo to bez sensu.

Przecież wolę kupić flotę za 1kkk u siebie niż za 2kkk u kogoś. W sam handel na giełdzie widzę tylko tryt i nic więcej.

 

Poza tym, stworzenie takiej giełdy z twojej wizji wymaga nie lada wysiłku, to kilkaset porównań i kilkadziesiąt wzorów.

I nawet jeszcze nie wiadomo, czy pomysł w ogóle wejdzie w życie, koncepcja fajna, podoba mi się też pomysł na rozbudowanie gry eko.

 

Musisz rozwiązać największy problem, im więcej kupujących tym wyższa cena czyli ceny w ogóle nie opłacalne, tym samym nie będzie ofert bo nie będzie kupców więc ceny były by horrendalnie śmieszne, czyli nieopłacalne do wystawienia, bo nie sprzedam floty za bezcen. Reasumując, albo jeden stronie się nie opłaca albo drugiej. Gospodarka działa na zasadzie kupię, bo skąd to wezmę ? W tym przypadku nie muszę kupować bo sam mogę zrobić.

Link to comment
Share on other sites

wiem wiem , mi też głównie chodzi o tryt ale nie jest powiedziane że będzie rosnąć (ta flota i obrona wyszła z zagalopowania się) głównie chodzi o to że tryt miał by swoją cenę podstawową i jak ktoś dobrze by prosperował nim typu tak że u niego po 2 tygodniach cena trytu wzrosła by o 10% a np u kogo innego tryt miał by wartość 90% ceny podstawowej , w tym momencie każdy stara się kupić najtaniej a samo zdobycie trytu też nie jest łatwe czyli licz że ten (siedząc tą godzinę - dwie dziennie i sprzedając tryt po miesiącu z ceny podstawowej wskoczy mu na 120% wartości , lecz przy takim wzroście kiedy np przestaje sprzedawać tryt po jakimś czasie zaczyna mu spadać cena o te 3% co jakiś czas aż znów mu nie zejdzie do 100% wartości. a maksymalną cenę jaką może osiągnąć tryt było by to 150% wartości (im większy %na + tym szybciej spada a np maksymalny spadek ceny trytu wyniósł by 60% wartości)

 

Jeżeli w ciągu 48h nie sprzedamy całego trytu to tracimy 5% ilości jako zapłatę dla Giełdy

 

ogólnie widzę dwa problemy w tym

 

1. Stworzenie dość skomplikowanego skryptu

2. Czy ludzie by do czegoś takiego przywykli i miało by to ręce i nogi ;P

 

a żeby było to bardziej atrakcyjne to lekko odwzorować realia gdzie może nastąpić moment gdzie tryt może pójść w górę o 3-8% wartości (mając już ponad 135% bonus by nic nie dawał) (oczywiście im większy przyrost tym trudniej i wolniej leci) czy też by mógła spaść o 5-15% ceny podstawowej ;P

 

i jak dałem wcześniej 5% zysków pobiera nam giełda , towaru możemy wycofać po minimum 48h (gdzie przez 48h tryt spadnie nam w zależności od ceny przykładowo od 100% spadek wynosił by 1-3% a od 150% spadek wyniósł by 2-5% a potem by to wolniej już leciało)

 

a zmiany giełdowe wyglądały by mniej więcej tak przyrost w początkowych fazach do 10% wartości (w ciągu np tygodnia licząc się z z tym co nam giełda zabiera) a potem wolniej (ilość sprzedawanego trytu miał by też znaczenie) spadek by był równy 7% (+ giełda) i też co jakiś czas

 

licząc że jak dobrze byśmy to rozegrali to w ciągu 6-8 miesięcy takiej gry po 2 godzinki nasz tryt osiągnął by wartość 150% i jak pisałem wcześniej mógł by

 

 

i mogło by to funkcjonować też na zasadzie ekspedycji czyli im większy poziom jakiegoś nowego drogiego i długiego badania tym więcej możemy dziennie trytu sprzedać (powiedzmy że maksymalny poziom by był 12 co pozwalało by nam sprzedać w ciągu doby 10k trytu i kupić tyle samo (również potrzebne by było do utrzymania wysokich cen) samo gdzie na 1 poziomie maximum wynosi np 2k/2k w ciągu doby) i mamy pewność że gracz będzie handlować uczciwie i z czasem mógłby mieć spory zarobek (liczmy że 1k trytu jest równe 1 bln krychy. to nawet jak ktoś zakupił by dodatki to i tak nie był by wstanie od razu zakupić sobie 300k trytu.

 

ja osobiście nie widzę większego problemu jeżeli chodzi o wartość licząc 1k trytu = 1k krychy mając 150% i maksymalne badanie sprzedaż wynosi mu dziennie 15kk kryształu I żeby nie stracić wysokiej stawki musiał by sprzedawać zawsze 10tys trytu dziennie licząc że kupował by tryt o wartości 110% czyli 11 bln kryształu czyli na czysto będzie 4 bln :)

 

rozpiska

(dla 90% i poniżej dzienna sprzedaż = 0.0k a żeby rósł 1k)

(dla 100% dzienna sprzedaż = 1k a żeby rósł % 2k / kara = 1/2% Dzień + Gospodarka

(dla 110% dzienna sprzedaż = 2k a żeby rósł % 3k / kara = 1/2% dzień +1/2 gospodarka

(dla 120% dzienna sprzedaż = 3k a żeby rósł % 5k / kara = 1% dzień +1/2% gospodarka

(dla 130% dzienna sprzedaż = 5k a żeby rósł % 7k / kara = 2% dzień +1/2% gospodarka

(dla 140% dzienna sprzedaż = 7k a żeby rósł % 10k / kara = 3# dzień +1% gospodarka

(dla 150% dzienna sprzedaż = 10k osiągnięto max. / kara = 5% dzień +1% gospodarka

 

 

 

Jeżeli przykładowo mamy 150% to sprzedając 10k trytu daje nam stabilizację lecz jak zaprzestaniemy z 150 % - 100% spadnie w ciągu miesiąca

 

wbijanie od 100%-150% mając ciągle możliwość sprzedawania max trytu = 4 miesiące . (średni przyrost na dzień = 0.41

wbijanie od 100%-150% sprzedając tryt wg tabeli = 8.5 miesiąca (średni przyrost na dzień 0.195

 

 

ale jak pisałem trochę wcześniej

problem z :

 

1. Stworzenie dość skomplikowanego skryptu

2. Czy ludzie by do czegoś takiego przywykli i miało by to ręce i nogi ;P

Link to comment
Share on other sites

u niego po 2 tygodniach cena trytu wzrosła by o 10% a np u kogo innego tryt miał by wartość 90% ceny podstawowej

Tutaj eliminujesz słowo giełda, ceny na giełdzie są jednakowe, nie że u mnie kosztuje 10 a u kolegi 20.

Poza tym, jak to sobie wyobrażasz ?

 

Piszesz ogólnikowo: "dobrze prosperował" tzn ? Więcej sprzedawał ? Drożej sprzedawał ? Taniej ? Dużo i drogo to jest dobre prosperowanie, ale twój pomysł kłóci się sam ze sobą, ponieważ cena by spadła u tego kogoś ;)

Link to comment
Share on other sites

Deus, flota ma odrobinę sensu, bo ktoś może po zadaniu już nie potrzebować tych x kk GŚ, więc albo zdemontuje za 50% albo sprzeda za dajmy na to 80%.

W innej sytuacji miałem jakiś cel potrzebowałem NC ale po wyeliminowaniu go już są zbędne - można by je sprzedać komuś kto by potrzebował (tu problem, że ktoś musi potrzebować, a my niekoniecznie chcemy czekać nie wiadomo ile)

 

Takie 10-30% to niewielka różnica (no ale jest ;D) i dlatego byłoby nieźle stuknąć jakąś ankietę czy z takiej opcji by w ogóle korzystano. Jeśli nie to olejemy statki i zajmiemy się trytem.

 

Pomysł pierwszy - codziennie sumowana jest ilość sprzedanego trytu. Jeśli ilość sprzedanego trytu dzisiaj jest mniejsza niż wczoraj to cena maleje, przeciwnie jeśli jest większa niż wczoraj to cena rośnie. Teraz tylko ustalić o ile rośnie/maleje i jaka jest cena trytu.

Można zastosować jakieś proste wzory na zasadzie przedziałów - jeżeli stosunek wczoraj do dzisiaj jest mniejszy/większy niż 10% to cena mniejsza/większa o 10%, jeżeli nie to jeżeli stosunek (...) niż 20% to cena m/w o 15%, jeżeli nie to jeżeli stosunek (...) niż 40% to cena m/w o 20% itd.

Link to comment
Share on other sites

Na zasadzie ty kupujesz buty ja kupuje buty ty płacisz 250 zł ja 190 zł a mamy takie same pary.

 

1.Dużo zależy od wyznacznika ceny za Tryt , jeżeli to by było 1k trytu = 1bln krychy , bo przy takim założeniu wychodzi że nawet jeżeli gracz kupował by po 150% ceny to wychodzi mu za 250.000 jednostek trytu za 375 bln krychy. Kiedyś to było dużo ale jak by patrzyć teraz :).

 

A i przez dłuższy czas grania (6-8 miesięcy) i podbicia wartości swojego trytu do 150% to uwierz mi że zostały by już tylko go opary :)

 

 

I moje ogólniki brały się od tego że nie spałem sporo czasu :P ale do rzeczy , kokosów się z ekspedycji nie przywozi a zapewne nie ma nikogo kto by przez 10 godzin klikał :) , więc sprawa jest prosta że zamożność serwera będzie przeważać tutaj.

 

Jeżeli byśmy grali aktywnie i dostosowali się do tabelki , obracali trytem jak należy (czyli sprzedawali odpowiednią ilość trytu w ciągu 48h) to byśmy mieli większe ceny ale co za tym idzie po 8 miesiącach handlowania trytem wbilibyśmy 150% + uzyskali w pewnym stopniu wyższe miejsce od innych ze względu na to że my utrzymując wysokie ceny musimy sprzedawać dziennie dużo trytu co za tym idzie musimy też go kupować.

 

Podsumowując , ciężko jest to ułożyć tak by wyglądało to dobrze;p

 

I taki mały edit.

 

Jak dla mnie tylko tryt powinien się znajdować na giełdzie , jeżeli by to wypaliło oraz miało ręce i nogi to Deusx byś mógł po jakimś czasie od realizacji (oczywiście jakiś czas później) wprowadzić np. Antymaterie (podnosiła by opancerzenie , bojową , ochronną jak i szybkość statków) co stanowiło by konkurencje dla trytu (za 250.000 trytu /antymaterii = 20% mniejszego spalania a 20% w techach czy też 25% do szybkości statków) czy co tam dusza woli :)

Link to comment
Share on other sites

Pomysł z giełdą bardzo mi się podoba. Z flotą też, lepiej sprzedać flotę komuś za 80% niż w demontowni za 50%. :) a odnośnie trytu, to można by zrobić coś takiego, że jest jakaś z góry ustalona cena za 1k trytu. I można wystawić tryt za dowolną za nas cenę, ale różniącą się maksymalnie +/- 15% od ceny ustalonej za 1k trytu. To by bardziej naturalnie napędzało giełdę moim zdaniem. Im większe zapotrzebowanie na tryt, tym po większej cenie by się sprzedał. Ale za to trzeba by było inteligentnie ustawiać ceny. Byłaby duża konkurencja. Np. jeśli będzie duże zapotrzebowanie, to większość graczy ustawi cene +15%. A jeśli ktoś inny by ustawił +14% albo +13% to oczywiście od tego gracza by kupili tryt, a reszta byłaby stratna. :)

Link to comment
Share on other sites

Właśnie nie może być tak że gracz sam ustawia cenę o + - 15%

 

pomysły są takie że albo poprzez statystyki popytu do podaży (i giełda będzie nam automatycznie ustawiała ceny na mniejsze , większe typu w poprzednim tygodniu 1k trytu = 1kkk krysi w następnym tygodniu popyt był większy i spadła podaż czyli cena zacznie wzrastać w następnym tygodniu zanotujemy wzrost podaży lecz taki sam popyt to będzie słaby spadek ceny , jeżel popyt i podaż spadną o taki sam % to cena nie ulega zmian lecz gdy spada spada podaż i popyt ceny lecą łeb na szyję , gdy rosną czyli popyt jest równy podaży i ciągle oba czynniki rosną to jest wielki wzrost (co kończy się ogromnym spadkiem tak jak frank szwajcarski)) bądź na własnych rachunek poprzez częsty obrót trytem na giełdzie względem wszystkich graczy i kończąc na indywidualnym systemie wzrostu i spadków cen trytu.

 

innych rozwiązań nie ma zbytnio .

Link to comment
Share on other sites

A mógłbyś mi wyjaśnić dlaczego gracze nie mogliby sami ustawiać? :)

Chodzi Ci o to, żeby były jakieś prognozy odnośnie ceny trytu ustalane na podstawie ilości kupna czy coś takiego?

Link to comment
Share on other sites

Ponieważ ustawianie + - 15% jest nie praktyczne , na giełdzie nikt nie ustawia cen wg swojego widzi mi się , tylko jest to generowane od zarobków (stosunek popytu do podaży) ale co za tym idzie była by możliwość że tryt mógł by kosztować nawet 100% ceny podstawowej a nawet spaść do 50% ceny podstawowej.

Link to comment
Share on other sites

Aha, dzięki. Nie wiem jak to zamierzacie zrobić, ale popieram pomysł giełdy. :) I giełdę floty też można by było zrobić, ale też musiałaby być jakaś blokada, żeby nie było tak, że jeden gracz ciągle wspiera drugiego sprzedając mu flotę za niższą cenę.

Link to comment
Share on other sites

Cenę trytu bardzo łatwo jest wyliczyć.

Wystarczy uśrednić spalanie flot (wszystkich z top 50), następnie pomnożyć * 0.8. Potem sumę razy 30 i wyjdzie mniej więcej ile przeciętny gracz zaoszczędza surowców wykonując jeden lot dziennie całą flotą przez 30 dni i wyjdzie cena 250.000 jednostek trytu.

 

Oczywiście dla każdego wartość będzie inna, dla top 1 najtańsza, dla top 50 najdroższa jednak trzeba jakąś sumę ustalić.

Link to comment
Share on other sites

Yyy.. tak się chyba nie da xP

Każdy wysyła na inne odległości, inne % i w innych ilościach wykonuje ataki. Ja bym to przeliczył raczej na możliwości - musi być na tyle drogo, żeby nie można było dzień w dzień kupować maksymalną ilość ale żeby z wydobycia starczało na paliwo do latania.

 

1 paczka trytu = 1.000 jednostek

1.000 trytu = 1 bln paliwa

Max dziennie można kupić/sprzedać PTE-20 paczek (22 PTE - 2 paczki, 25 PTE - 5 paczek)

Link to comment
Share on other sites

To co Neriel mi napisał uważam za dobry pomysł (cena), tylko uważam, że powinno się zmniejszyć ilość możliwości kupienia. Np. 20 PTE = 1, 22 PTE = 2, 25 PTE = 3, 26 PTE = 4, 27 PTE = 5, 28 PTE = 6. Żeby nie było tak, że top20 w ogóle nie będzie latać, tylko będą ciągle kupować tryt. :)

Link to comment
Share on other sites

A dlaczemu?

Właśnie po to jest ta giełda - żeby ci którzy nie mogą latać też mogli korzystać z trytu. Naturalnie nie tak skutecznie jak przy lataniu samemu czyli nie 12k dziennie (zaczynam jednak wątpić czy tyle będę miał ale na 26 PTE za 20 dni się okaże).

Na 26 PTE tylko 6k dziennie to nie jest wiele a wystarczy by w jakimś stopniu zaspokoić potrzeby.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.