Jump to content

Błąd w spalaniu


Guest Braus

Recommended Posts

Guest Braus

----------Fleetslov FS+OW Spalanie OW

100%----- 230 -----375 ------145

90% ----- 207 ----- 353 ------146

80% ----- 186 ----- 331 ----- 145

70% ----- 166 ----- 311 ----- 145

60% ----- 147 ----- 292 ----- 145

50% ----- 130 ----- 274 ----- 144

40% ----- 113 ----- 257 ----- 144

30% ------- 98 ----- 241 ------143

20% ------- 83 ----- 227 ----- 144

10% ------- 70 ----- 213 ----- 143

 

Trochę się z tym namęczyłem, ale myślę że jest w miarę czytelnie.Już wyjaśniam o co mi chodzi.

 

Tabela przedstawia lot na odległość jednej (1) galaktyki.

%% to wiadomo. Dalej jest spalanie samego Fleet Slov, później Fleet Slov+Okręt Wojenny a na końcu spalanie samego OW wyliczone z różnicy dwóch poprzednich wskazań.

 

Widać wyraźnie jak spada spalanie Fleet Slov w miarę zmniejszania %%

Natomiast praktycznie nie maleje spalanie OW.

Różnica pomiędzy 100% a 10% w przypadku Fleet Slov jest prawidłowa. OW zdaje się mieć błąd

Link to comment
Share on other sites

Raczej źle to liczyłeś.. Ty obliczyłeś spalanie OW z sumy ale spalanie 2 statków nie jest równe sumie spalania każdego z osobna.

Taki jest wzór na spalanie.

Cała magia polega na tym, że OW lecąc z FleetSlovem jest spowalniany do jego prędkości i jego spalanie wtedy też maleje. Spalanie zależy od prędkości najwyraźniej.

W przypadku 1 OW i 1 FleetSlov nie zauważysz różnicy, bo fleet slov pali wtedy chyba jakieś 99% wyświetlanego spalania, ale wyślij 1000 z 1 fleet slovem.

 

Na przykładzie:

Jeśli FS pali 100 a OW 1000 to OW jest spowalniany o 99,5% i pali 0,005*1000. Stąd te niemal zerowe różnice. (ale to tak na oko bez sprawdzenia w rzeczywistości)

 

Normalnie wysyłając 1 OW na 1 galaktykę (bez obliczania tego) prawidłowo pali.

Link to comment
Share on other sites

Guest Braus

Ja wiem, że OW puszczone samodzielnie wskazuja prawidłowo.

Ciekawie jest jak lecą z Fleet Slov

 

10.000 OW + 1 FS = 1.457.101 deu na 100%

10.000 OW + 1FS = 1.431.459 deu na 10%

 

a teraz patrz:

 

50.000.000.000 OW + 1FS = 7.250.000.000.000 deu na 100%

50.000.000.000 OW + 1FS = 7.150.000.000.000 deu na 10%

 

Czas lotu

100% - 3:28:25 h

10% to - 34:44:11 h

 

 

Można by powiedzieć, że różnica w spalaniu jest kosmetyczna w odniesieniu do czasu lotu.<br><br><br>

Link to comment
Share on other sites

No tak - znaczenie ma głównie prędkość podstawowa.

 

Tak jak powiedziałem spalanie 50 kkk OW jest zmniejszane o X i nie ważne na jaki % nastawisz i tak zmniejszy ogólną prędkość o 6.

Wysyłając same OW prędkość spada z np. 73.000 do 7.300 - różnica 65.700 prędkości.

7 a 1 dla OW, których prędkością podstawową jest 10.000 to żadna różnica.

 

 

OW zdaje się mieć błąd
Ja wiem, że OW puszczone samodzielnie wskazuja prawidłowo.

Zdecyduj się - to OW mają błąd czy wzór? :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Braus
Różnica pomiędzy 100% a 10% w przypadku Fleet Slov jest prawidłowa. OW zdaje się mieć błąd

 

Neriel - to zdanie jest ściśle powiązane z tabelko z pierwszego postu.

 

 

Spalanie floty wysłanej na FS'a nie będzie różnić się tak jak poszczególnych statków. Ale próbuję Ci uświadomić, że różnica między 100% a 10% jest zbyt mała.

Być może trzeba zmienić współczynnik

Link to comment
Share on other sites

Ale dlaczego ZBYT mała? Czy źle jest?

Tłumaczę - ważna jest prędkość - jeśli zmniejszasz z 7 do 1 dla statku o prędkości 10.000 to nie ma co się dziwić, że jego spalanie się wiele nie zmieni.

Pali mniej i nie ważne na jakim % liczy się, że pali mało. Wzór na PM Ci podesłałem i chcesz to się baw. Jest taki poplątany, że ja wolę w nim nie grzebać.

Link to comment
Share on other sites

Guest Braus

To jeszcze jedna symulacja. Odległość jedna galaktyka.

 

100%

1 OW czas lotu 0:02:03 h / spalanie - 575

10%

1 OW czas lotu 0:20:33 h / spalanie - 174

 

 

teraz z Fleet Slov

100%

czas lotu 3:28:25 h / spalanie około 145

10%

czas lotu 34:44:11 h / spalanie około 143

 

Zwróć uwagę na pogrubienia. Spalanie i czas<br><br><br><br>edit:<br>

Link to comment
Share on other sites

LEON, skup się.

 

Spalanie zależy od RZECZYWISTEJ prędkości statku w porównaniu do jego max prędkości i nie jest to zależność liniowa, są też inne czynniki

 

 

Masz liczbę 7/10000 i 1/100000. We wzorze na spalanie te dwie wartości dają prawie że identyczne wyniki i to jest normalne. Bo z fleet slowem OW i tak leci 1428 razy wolniej. 7 razy wolniej wobec 1428 razy wolniej nie robi już takiej różnicy. Ta część wzoru na spalanie i tak jest już bliska zeru, ilość spalanego paliwa przy tak małych prędkościach prawie już nie zalaży od tej prędkości.

 

Wzór na spalanie to nie jest prędkość * odległość. To bardziej prędkość*odległość + odległość * cośtam. Pierwsza część jest prawie zerowa, więc spalanie zależy tylko od tej drugiej części.

Link to comment
Share on other sites

Guest Braus

Racja może być po wielu stronach.

 

Napisałem wzór, który praktycznie nie zmienia spalania przy wszelkich lotach prócz lotów z Fleet Slov.

 

 

Przy wysyłaniu FS'a przy 50.000.000.000 OW mamy takie wartości spalania.

 

Na 100% - 7.142.857.142.858

Na 10% - 2.160.714.285.715

 

Przy spalaniu znaczenia mają trzy składniki

ZużyciePaliwa

Dystans

ProcentPrędkości

 

 

Proszę zauważyć, że %% prędkości ma znaczenia przy lotach bez Fleet Slov. Z tym statkiem różnice się zacierają.

Znika tym samym problem zrobienia FS'a dużymi flotami. Lecisz wolniej - więc taniej

 

 


 

Przesiedziałem pół nocy i doszedłem do sedna sprawy.

 

Poniższa tabela wyjaśnia wszystko. Po lewej stronie jest w/g mnie prawidłowe spalanie flot wysłanych na FS'a.Po prawej stronie jest obecny stan.

Przyczyna jest w tym, że jako mnożnik po lewej są użyte %% prędkości w formacie (100;90;80;itd) a po prawej (100%;90%;80%)

Użycie %% w mnożeniu daje to, że zamiast mnożyć przez 100 wychodzi mnożenie przez 10.Przy mnożeniu 90 mamy 0,9

 

 

http://img402.imageshack.us/img402/9928/spalanie1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Braus

Deusx - spójrz jeszcze raz na tabelę.

Poprzednia miała błędne wyliczenia obecnej sytuacji. Przy obliczaniu zapomniałem jeden składnik ze wzoru usunąć i wskazania były 4x mniejsze.

Teraz nie wygląda tak różowo

 

Poza tym sądzę, że właśnie obecny wzór na spalanie podczas FS'a jest główną przyczyną jednolitych flot.

Proszę jeszcze raz przeanalizować Tabelę.

 

Neriel ma gotowy wzór na PM

Link to comment
Share on other sites

Ale wiesz mi się wydaje że to jezcze bardziej pokomplikuje sprawę zmiany spalania.. bo nie dość, że ciężko jest dopasować spalanie tak aby pogodzić koszty zwykłych lotów i FSów dla mega flot to jeszcze dojdzie zmienny % co wręcz zmusi do latania na niższych % i ograniczy pole manewru dla potencjalnego obrońcy.

Obecnie czy nastawię na 10% czy na 50% spalanie jest już zmniejszone 4x i na każdej prędkości będzie 4x więc wszystkie prędkości są dostępne. I po co to komplikować?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.