Jump to content

Błąd przy niszczeniu księżyca


Neriel
 Share

Recommended Posts

Chciałem sprawdzić jak ciężko jest zniszczyć moona o wielkości 9796, wiec wysłałem 4 fale po 300k.

 

17% na zniszczenie księżyca i 19% na utratę GŚ

 

Wynik:

1 i 2 lot - nic

3 lot - zniszczyłem księżyc (chyba mega fuks)

4 lot zniszczyłem księżyc.....

Szansa na zniszczenie moona: 15%

Prawdopodobieństwo zestrzelenia GS: 20%

 

Z początku można pomyśleć, że powstał nowy po walce z obroną, ale z tej walki nie było PZ - same powłoki. Nie mógł też zrobić nowego z 3 powodów - samymi powłokami nie da się stworzyć PZ, jest to gracz nieaktywny no i były 2s między kolejnymi atakami.

 

 

Tak więc w jakiś sposób utworzył się inny moon (inne % w ostatniej fali).

Były już takie przypadki

 

 

PS: pierwszy zniszczony moon zawierał troszkę surki, którą zebrałem, a na następnym "samostworzonym" moonie zabrałem 1 metalu

PS2: Drugi moon był maksymalnej wielkości - tylko 9800 osiąga 15% na zniszczenie przy 300k GŚ.

Link to comment
Share on other sites

Nie mogło tak być przecież tłumaczę, że są inne % więc musiał mieć inną średnicę -.-

Pierwsze 2 nieudane oraz 3 udany 19% i 17%, a ostatni znowu udany 15% i 20%.

 

Dodatkowo mam przypuszczenia, że GŚ traci się tylko gdy szansa na zniszczenie moona =0, bo dopiero wtedy straciłem GŚ 2x pod rząd mimo że wcześniej wysłałem z 12x na niszczenie i nic. Zaraz to obadam.

 

Puki co widzę że jest zły wzór na utratę GŚ - poleciałem 630 i 600 GŚ żeby zobaczyć co będzie gdy będę miał 99% i 100% na utratę.

Zdziwiłem się widząc przy niższych ilościach 100+ % (nawet 300 ^^)

Następnie po ataku widzę jakieś 25% (i prawidłowo) - symulator ma jakiś błąd (według mnie jest to dzielenie przez 4 - u mnie jest:

(pierw. z średnicy moona - % na zniszczenie moona) / 4

Tam pewnie tego zabrakło - stąd 4x większe szanse w symulatorze.

Link to comment
Share on other sites

Błędy mogły wnikać po przez mało zabezpieczeń w misji niszcz.

 

 

Wzór jest i w symulatorze i w pliki niszczenia taki sam:

 

Szansa na zniszczenie moona:

$MoonDestChance = floor(((1-(sqrt(sqrt($GS))/(sqrt($GS)/10)))*200)-sqrt($MoonSize));

 

Szansa na zniszczenie GS

$GSDestChance = floor((sqrt($MoonSize)-$MoonDestChance)/4);

Sprawdź proszę jeszcze raz i daj znać, czy błędy nadal występują.

Link to comment
Share on other sites

Symulator

Szansa na zniszczenie moona: 0%

Prawdopodobieństwo zniszczenia GŚ: 81%

 

 

Raport

Szansa na zniszczenie moona: 0%

Prawdopodobienstwo zestrzelenia GS: 16%

 

 

Widzę chyba co jest nie tak ale nie jestem pewien.

 

gdyby zamiast:

$GSDestChance = floor((sqrt($MoonSize)-$MoonDestChance)/4);

było:

$GSDestChance = floor(($MoonDestChance-sqrt($MoonSize))/4);

 

Wychodzi 81,5% - tak jak w symulatorze.

 

 

 

 

 

@EDIT

Albo do obliczania % na zniszczenie księżyca używasz CZYSTEGO % na zniszczenie moona - najpierw powinien on zostać zredukowany do przedziału 0-100, bo jak weźmiesz (61-(-265%))/4 to wyjdzie 81%

Link to comment
Share on other sites

Teraz elegancko :D

 

 

Pozostaje kwestia głównego tematu - jakimś cudem zniszczyłem 2 moony za pomocą GŚ wysłanych trzykrotnie co 2s.

Możliwe jest stworzenie moona... ale jak gigantyczny fuks by musiał być, aby sekundę po zniszczeniu moona stworzyć sobie nowego o maksymalnej wielkości i do tego natychmiast stracić go mając 15% na jego zniszczenie

 

Był to na 100% nowy moon, bo nie zawierał surowców - pierwszy nieco miał. Był wielkości 9800, gdyż tylko taka wielkość daje 15% na jego zniszczenie przy wysłanej flocie.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.