Skocz do zawartości

Damokles


Neriel

Rekomendowane odpowiedzi

Z komentarzami można by się powstrzymać do czasu gdy dodam jeszcze inny statek + te D.Energetyczne ale jak kto chce to nie zabronię :P

 

 

http://img254.imageshack.us/img254/6666/danedodamoklesa.png

 

 

Pancerki nie są już tak lubiane jak kiedyś, a szkoda.. dlatego dodałem im jeszcze jedno zastosowanie.

Aurory stały się bardzo popularne i niektórym się to nie podoba, wiec statek szczególnie dobry na Aurory.

Działo energetyczne nie będzie miało wielu wrogów, a będzie dość silne, wiec musi mieć dobrego przeciwnika.

A CM'y... nie wiem skąd się tam wzięły, ale niech już sobie zostaną ;]

 

Spalanie jest niemal identyczne jak u Pancernika, a więc nawet nieduże - 5x mniejsze niż OW, ale 3x większe niż u Aurory.

 

Prędkość no wiadomo.. statek nie mały i porządnie uzbrojony.

 

Co do ceny dodam, że wypełnia tą wielką lukę między NC, a Aurorą (220k - 650k - 2.400k)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra kompozycja, nie wiem tylko, czy cena jest dobrze dobrana.

 

Jeden ten statek jest 3x tańszy od aurory, a zniszczy 3 aurory. Z kolei 9 razy tańszy pancernik będzie niszczył jeden ok. 1 domokles(może być sytuacja, że 2 zniszczy 3 aurory).

 

Statek będzie jedynie na aurory, jednak ja bym mu zmniejszył obronę z 1.500 na 1.200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu tańszy statek ma niszczyć 3 aurory?? Wobec tego Krążownik niszczy jedynie 3 LM? xD

Przecież ilość SD mnoży siłę ataku, a nie ilość zniszczonych statków :P

 

 

Takie precyzyjne poprawki jak 10-20% mniej lub więcej powłoki można dostosować przy testowaniu ;) Chodzi o przedstawienie ogółu, czyli w tym przypadku mówimy o jednej z najsłabszych powłok - jedynie CM oraz krążki mają słabszą.

 

 

 

PS: Nie zapominajmy, że robiłem to w Excelu.. nie mam do dyspozycji symulatora więc niewykluczone, że to i owo może wyglądać inaczej niż mi się wydaje.

 

 

Jest też taka sprawa, że SD jakoś dziwnie działają - w określonych warunkach raz statki strzelają x a za drugim razem nawet po 6x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu tańszy statek ma niszczyć 3 aurory?? Wobec tego Krążownik niszczy jedynie 3 LM? xD

Przecież ilość SD mnoży siłę ataku, a nie ilość zniszczonych statków :P

 

 

Takie precyzyjne poprawki jak 10-20% mniej lub więcej powłoki można dostosować przy testowaniu ;) Chodzi o przedstawienie ogółu, czyli w tym przypadku mówimy o jednej z najsłabszych powłok - jedynie CM oraz krążki mają słabszą.

 

 

 

PS: Nie zapominajmy, że robiłem to w Excelu.. nie mam do dyspozycji symulatora więc niewykluczone, że to i owo może wyglądać inaczej niż mi się wydaje.

 

 

Jest też taka sprawa, że SD jakoś dziwnie działają - w określonych warunkach raz statki strzelają x a za drugim razem nawet po 6x

 

No to teraz sobie pomnóż siłę ataku domoklesa x3, i porównaj z obroną aurory. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to liczę tak:

1.400.000.000.000 metalu

583.333 Auror vs 2.153.846 Damoklesów

583.333 * 18.000 = 10.499.994.000

2.153.846 * 6.000 = 12.923.076.000

 

Z SD daje to 38.769.228.000

 

 

 

Dla porównania Pancernik ma obrażenia równe 5.764.705.882

W walce z OW, które mają siłę 18.666.666.667 uderzą 7x więcej czyli 40.352.941.174

 

Taka sama sytuacja, więc chyba wszystko gra ;)

 

A co powiesz z tymi SD? Trzeba jakoś to ogarnąć.. nie może być takiego rozrzutu, bo symulacje nie będą czasami miały sensu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc.. to wina rozrzutu? jakiś błąd?

Bo tak jak mówię - to jest po 4x różnicy, a nie 1,1x

 

Mi się wydaje, że to coś poważniejszego.. w dodatku w małych statkach 5 SD oznacza atak 5x ale u GŚ 50 SD daje ledwo 2x atak, a logicznie rozumując powinno być 50x

 

 

@DOWN

A.. to wiele wyjaśnia :P

Błędu z GŚ nadal nie rozumiem ale nie muszę, skoro i tak to poprawimy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to nic poważnego, pamiętasz, jak zrobiliśmy SD na sztywno ? Zawsze wynik był ten sam, teraz zastosuję podobną technikę, ostateczny efekt będzie taki, że wygrany zawsze będzie wygranym nawet po 10000 symulacjach, ale zawsze końcowa wartość ataku może się różnić, czyli:

 

agresor zaatakował z całkowitą mocą 1000

agresor zaatakował z całkowitą mocą 950

agresor zaatakował z całkowitą mocą 970

agresor zaatakował z całkowitą mocą 1100

agresor zaatakował z całkowitą mocą 980

 

 

Rozbieżności będą przykładowo takie. Obecnie jest duża rozbierzność, bo sd jest liczone na partię satków, a nie na każdy z osoba (bo żaden serwer by tej ilości nie wytrzymał). Przykład:

 

1.000.000 krążowników Szybki ogień przeciw Lekki myśliwiec: 3 (w sumie 3.000.000 SD, może się okazać, że zamiast liczby 3 krążownik wylosuje 2 sd i będzie 2.000.000 sd - to już jest duża rozbieżność, poprawimy to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hmm fajny projekt...jedyne co mi w tym wszystkim nie pasuje to spalanie tych mocnych statków.

 

Chodzi mi o to że "ciężkie" statki jak aurora i damokles(swoją drogą nazwa mi się z filozofem jakimś kojarzy) mają mocne strony jako:

-mniej ich spada w walce i na bunkrach

bo mają więcej opa na 1 statek

-dużo tańsze w eksploatacji

 

minusy:

-trochę droższe w wykonaniu w przeliczeniu na moc bojową

-szybkość?

 

I takie OW/cm/niszcz wypadają bardzo blado jeżeli chodzi o koszty paliwa...a spada ich więcej tak czy siak.

Ogólnie pancernik stworzył taką nierówność(duża tarcza, mało spala a jest szybki)..

 

Także jestem za damoklesem(najlepiej z inną nazwą) ,ale też za obniżeniem spalania niszcz/cm i nieznacznie ow.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdziłeś swoje teorie w praktyce?

 

To, że statek jest duży daje tylko taką przewagę, że trzeba zniszczyć całą wartość 900.000 (w przypadku GŚ), a np. w OW wystarczy tylko 6.000 ale przecież to są różnice liczone w tysiącach, a nasze wydobycie zapewnia nawet biliony...

Nie spada niczego wcale mniej czy więcej - wszystko zależy od przeciwnika. Ogólnie OW mają największy atak, Aurory największą powłokę, OW największą strukturę, GŚ najwięcej SD, krążownik największą prędkość, ale daj Pancki na OW, albo OW na GŚ i wszystko się zmienia.. Z tego co każdy zauważył najbardziej liczy się spalanie i nie dziwię się, skoro na samego FSa idzie ok. połowa wydobycia dziennego.

 

Na Ogame GŚ była uznawana za coś na bunkry, bo przeważnie posiadanie bunkra o wartości GŚ to głupota, więc wysyłano 5 razy samą pojedynczą GŚ i się cieszyło, że nie wystarczyło komuś ataku by przebić się przez pancerz. OW by padły bo np. z 226 te 50 by zniszczono, ale ułamka GŚ się zniszczyć nie da więc zostawała cała. Tutaj czy to 1 czy 1000 nam to różnicy nie zrobi przy bilionach :P

 

 

 

Co do kosztów paliwa to z graczami się chyba wszyscy zgodzili na zmiany.. jedynie deusa zapytać pozostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm zrobiłem test i coś jest mocnoooo nie tak z SD w silniku..

 

Starcie flot z: 16-01-2011 09:56:04.

 

Agresor thedarkbobo

    Aurora - 5.000

 

Obrońca Boss3R

    Wyrzutnia rakiet - 221.357
    Lekkie działo laserowe - 122.016
    Ciężkie działo laserowe - 206
    Działo Gaussa - 172
    Działo jonowe - 307
    Wyrzutnia plazmy - 207
    Mała powłoka ochronna - 1
    Duża powłoka ochronna - 1

 

Agresor thedarkbobo

    Aurora - 5.000

 

Obrońca Boss3R

    Ciężkie działo laserowe - 109
    Działo Gaussa - 162
    Działo jonowe - 307
    Wyrzutnia plazmy - 206
    Mała powłoka ochronna - 1
    Duża powłoka ochronna - 1

 

Agresor thedarkbobo

    Aurora - 5.000

 

Obrońca Boss3R

Zniszczony!

 

 

 

 

Agresor wygrał bitwę!

 

Agresor stracił 0 jednostek.

Obrońca stracił 724.244.000 jednostek.

Na tych współrzędnych znajduje się teraz 0 Metal i 0 Kryształ.

Prawdopodobienstwo powstania ksiezyca: 0% (0%)

 

 

Szybki ogień przeciw Ciężkie działo laserowe: 2

Szybki ogień przeciw Działo Gaussa: 3

Szybki ogień przeciw Działo jonowe: 2

 

Na wr, ll brak -> to jest dużyyy problem jeżeli to tak działa. Normalnie to by zniszczyło 5tyś obrony na rundę + sd kilka dział ...więc może to jest głównym problemem a nie statystyki statku :)

 

Brakuje jakiegoś choćby prostego liczenia prawdopodobieństwa na ilość strzałów...średnia z 3*172+2*301...podzielone przez ilość dział przeciwnika..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie działa to jak na Ogame...

Tam było ilość statków * ilość SD = ilość zniszczonych statków jeśli wystarczy siły, a u nas jest ilość SD * % statku na który są SD z całej atakowanej floty * siła statków i zniszczysz tyle ile się da niezależnie od ilości twoich statków.

 

Statystyki ja dobierałem do każdego statku i są doskonałe, jedynie same SD są problemem, bo porobili coś, że 1kkk LM nie pozwoli nawet 1 GŚ zniszczyć mimo że atak na to pozwala. Czasami SD strzela a czasami nie i to jest duży problem.. Dałem pancerki na CM + LM i raz było 280 kkk, a za 2 razem 840 kkk... Deus mówił, że później to poprawi i będzie coś w granicach 800-880 kkk.

 

 

 

PS: koszt obrońcy 820.000.000, a agresora 12.000.000.000

Jeśli cokolwiek porównujesz porównuj to w równych kosztach, bo to że Aurory za 15x wyższą cenę pokonują bunkier jakoś mnie nie szokuje i nie do końca zrozumiałem na początku o co chodzi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Musisz zaakceptować regulamin Warunki użytkowania.