Skocz do zawartości

Okupacja


spieriz

Rekomendowane odpowiedzi

Pomysł dotyczy wprowadzenia nowej misji agresywnej - okupacja.

 

Jej zasada działania byłaby analogiczna do misji zatrzymaj, tylko zamiast bronić planety by ją atakowała.

Po przylocie na planetę odbywa się tradycyjna walka. Jeżeli zostanie wygrana, to flota zatrzymuje się na orbicie tak jak w misji "zatrzymaj" - jest widoczna na falandze. Następnie zaczyna się okupacja, czyli grabież surowców. Ładowność zapełnia się w tempie (przykładowo) 1% na 5 minut. Oznacza to, że całość zapełni się najszybciej w 8h20m. Lecz jeżeli wydobycie jest mniejsze niż możliwości grabieży, to okręty mogą pozostać na orbicie tak długo aż się zapełnią, nawet kilka dni. Misja będzie miała do wyboru kilka wariantów czasowych: standardowe jak w misji zatrzymaj, oraz wariant dynamiczny "aż się zapełni".

 

Kiedy misja się skończy?

- kiedy ładowność się zapełni i flota automatycznie wróci

- jeżeli ktoś zaatakuje planetę i zniszczy okupującą ją flotę

- jeżeli obrońca wybuduje jakiekolwiek systemy (flota/obrona) na planecie okupowanej, to ma dwie możliwości - albo zdecyduje się na walkę, albo pozostawi systemy aby sobie biernie istniały. Należy wtedy dodać jakiś przycisk, który wywoła walkę na żądanie. Dlaczego? Jeżeli walka byłaby podejmowana automatycznie, to byłoby to spore obciążenie dla serwera (musiałby za każdym razem gdy coś budujemy sprawdzać czy jest okupowana itd), a po drugie, uniemożliwiłoby to budowę kilku rodzajów systemów do walki, bo ta by się zaczynała natychmiast po budowie czegokolwiek. Przejdźmy dalej, co się stanie jeżeli podejmiemy walkę? Wygrana dla agresora oznacza dalszą okupację, lecz zdobyte surowce zostają pomniejszone o % utraconej ładowności floty. Jeżeli zgrabiliśmy 2 000 000 metalu, a utracimy 40% UT, to kontynuujemy grabież z 1 200 000 metalu.

- jeżeli agresor wyda rozkaz "zawróć", lecz będzie się to wiązało z utratą co najmniej 15% wysłanej floty wraz z takim samym procentem surowców.

 

Potencjalne efekty wprowadzenia zmian:

- większy ruch flotą

- większa presja na ekowców, może wpłynąć negatywnie na ich chęć do gry

- więcej potencjalnych celów dla floty

- możliwość lepszego wykorzystania idlerków

- więcej walk

- więcej gry zespołowej -> prośby o kontrataki, o podstawki, o odbicie swojej planety, łapanie powrotów floty okupacyjnej

- należałoby ustalić reguły bashu co do okupacji, aby nie zamęczyć niektórych graczy aż się zniechęcą do gry

 

Opcja premium:

- mniejszy procent utraty floty przy rozkazie "zawróć"

- szybsze ładowanie surowców, np 1% na 3 minuty

- możliwość automatycznego powrotu gdy okupowany gracz się zaloguje, przy jednoczesnej utracie 50-75% floty wraz z ładunkiem. Flota ląduje wtedy na derbis, wraz z załadowanymi surowcami (100% surowców)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważasz, że pozostanie floty na misji zatrzymaj i wystawienie jej na możliwość sprzątnięcia przez innego gracza jest warte ryzyka zdobycia czyjegoś "aktualnego" wydobycia na bieżąco? Nie lepiej atakować raz na kilka godzin, zwykły farming?

Pomysł ciekawy, jednak nie wydaje mi się on możliwy i logiczny do wprowadzenia. Poza tym byłby on na pierwszy rzut oka dość skomplikowany programistyczne, nawet bardzo, przez co jego wprowadzenie mogłoby trwać bardzo dużo a przy czy tworzyć wiele wiele błędów, które w przypadku flot nie mogą istnieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście bardziej widziałem to w zastosowaniu u idlerków, gdzie często są jakieś groszowe ilości surowców i aby to wyzbierać trzeba wysyłać kilka razy misję i blokować sobie sloty. A tak to można posłać trochę UT na noc i do rana się uzbiera - na kilka transporterów gracze ze sporą flotą się nie połaszą, a nowicjusze będą mieli okazję spróbować cokolwiek upolować ;) a inni uzbierać troszkę surowców przez noc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dla mnie ten pomysł nie jest dobry :)

Wiem spieriz jaki masz zamiar i co to może dać ale wprowadzi to mega zamieszanie u graczy i nie będzie to wykorzystywane przez większość graczy.

Jeśli chcesz wysysać surowce z nieaktywnych graczy, to łatwiejszą sprawą byłoby zautomatyzowanie ataku "na swoje farmy"

 

Załóżmy, że wprowadzimy dodatkowego oficera, który będzie odpowiadał za ataki cykliczne,  w zależności od badań oraz oficera, taki oficer będzie mógł wykonhwać automatyczne loty.

 

Im lepsze badania i oficer tym więcej lotów podczas naszej nieobecności.

Coś w tym kierunku można zrobić a nie myśleć nad okupacją bo tego nie uda się nam zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spieriz chyba za dużo kombinowania w tym przypadku :)

 

 

 

Niestety dla mnie ten pomysł nie jest dobry :)

Wiem spieriz jaki masz zamiar i co to może dać ale wprowadzi to mega zamieszanie u graczy i nie będzie to wykorzystywane przez większość graczy.

Jeśli chcesz wysysać surowce z nieaktywnych graczy, to łatwiejszą sprawą byłoby zautomatyzowanie ataku "na swoje farmy"

 

Załóżmy, że wprowadzimy dodatkowego oficera, który będzie odpowiadał za ataki cykliczne,  w zależności od badań oraz oficera, taki oficer będzie mógł wykonhwać automatyczne loty.

 

Im lepsze badania i oficer tym więcej lotów podczas naszej nieobecności.

Coś w tym kierunku można zrobić a nie myśleć nad okupacją bo tego nie uda się nam zrobić.

snejk co jak co ale to bardzo głupi pomysł;P pójście na łatwizne totalną, ja bym wręcz w drugą strone poszedł i zablokował całkowicie możliwość atakowania poprzez linki :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Musisz zaakceptować regulamin Warunki użytkowania.