Jump to content

Zabawa w złomowanie vol 13.


deusx

Recommended Posts

Witam !

Mieliśmy już ogłosić zapisy do 13 edycji konkursu Zabawa w złomowanie, jednak mamy sporo pomysłów na forum odnośnie modyfikacji tego konkursu (poprzednia edycja potwierdziła chęć zmian u użytkowników).

 

Zatem zanim udostępnimy oficjalnie temat konkursowy i zapisy bezpośrednio w grze zadaje wam pytanie, co proponujecie ?

 

Ja dwa składy bym zostawił jak najbardziej, może drugi skład to obrona ?
flota kontra flota - jeden punkt

flota kontra obrona drugi punkt

flota konta flota+obrona (kto mniej straci jednostek wygra).

Czyli trzy punkty za jedną walkę są przyznawane, oczywiście kto będzie miał więcej - przechodzi.

 

Wasze propozycję?

Link to comment
Share on other sites

Słuchajcie, czekamy na wasze pomysły odnośnie zmian w grze "Zabawa w złomowanie".

Jeśli, ktoś ma ciekawy pomysł, bądź zastrzeżenia do poprzednich edycji to jest właśnie temat by się tym ze wszystkimi podzielić.

Link to comment
Share on other sites

Na dalszym etapie można by wprowadzić podział na drabinkę wygranych i przegranych. Umożliwi to dokładne wytopowanie najlepszych zawodników (nie pamiętam do 6, albo do 8 miejsca). Kwestia co z finałem, bo przeważnie w "wielkim finale" rozgrywane są 2 pojedynki z czego finalista z drabinki przegranych musi wygrać dwa razy aby wygrać turniej, a finalista z drabinki wygranych tylko raz. U Nas takie coś sensu nie ma, ale można to zmodyfikować o bonus technologii dla finalisty z drabinki wygranych.

 

No i inna propozycja - to co kiedyś już było proponowane - nie flota za xx deuteru, ale flota za xx metalu, yy kryształu i zz deuteru i co turniej inne wartości.

Link to comment
Share on other sites

Brakuje jednego jeszcze, dokładny czas rozgrywek odliczanie czasu na forum itd (chyba że są a ja jeden nie wiem) tak aby każdy czekał na tą wyznaczoną h starć, wyniki prawie na żywo itd.

Nadanie tej zabawie więcej emocji bo sam pomysł jest bardzo dobry.

Link to comment
Share on other sites

Podsumowanie:

Będą dwa składy flot (szczegóły są jeszcze właściwie nie ustalone na 100%, to ostatnia szansa na własną opinię propozycji w pierwszym poście).

Wartość będzie w wartościach Metal, Kryształ, Deuter - bez przeliczania, to znacznie skomplikuje skład :)

 

Dokładny harmonogram walk i ogłaszanie wyników - FAJNY POMYSŁ! Specjalnie dla was, aby uatrakcyjnić konkurs wyniki zapiszemy i automat będzie je udostępniał o wyznaczonych godzinach, które będziecie widzieli (data mojej walki).

 

 

Jeszcze dzisiaj najprawdopodobniej udostępnione zostaną zapisy. Alwego, możesz dokładniej opisać tę drabinkę wygranych / przegranych ?

Link to comment
Share on other sites

To ja może zaczną od pokazania przykładowej drabinki.

 

http://www.printyourbrackets.com/pdfbrackets/8teamDouble.pdf

http://challonge.com/nightcp1

http://en.wikipedia.org/wiki/Double-elimination_tournament#mediaviewer/File:NSB-doubleelim-draw-2004.png

 

W całości chodzi o to, aby pierwsza przegrana nie oznaczała końca zabawy. W normalnej drabince po przegranym meczu kończymy udział w turnieju. W systemie (teraz znalazłem^^) Double Elimination po przegraniu pojedynku, trafiamy do drabinki przegranych i kontynuujemy zabawę. Oznacza to wzrost pojedynków o połowę. 

 

Pomyliłem się jednak jeśli chodzi o wyznaczenie dokładnej pozycji zawodników na pozycji 4-8. Można wyznaczyć miejsca

1

2

3

4

5,6

7,8

 

Ewentualnie rozegrać dwa dodatkowe pojedynki między 5 i 6 oraz 7 i 8 aby otrzymać dokładną listę TOPki.

 

W pewnym momencie "drzewka się kończą". Tzn. mamy finalistę drzewka wygranych (który nigdy nie przegrał) i finalistę drzewka przegranych (który na jakimś etapie przegrał jeden mecz). W tym momencie następuje "wielki finał". Jeśli wygra w nim gracz, który nigdy nie przegrał, to mamy po zawodach. Jeśli w wielkim finale wygra gracz z drabinki przegranych to mamy dogrywkę - coś się w końcu należy za to, że wcześniej nie przegrało się żadnego meczu.

U Nas takie coś nie ma sensu, no bo jakie są szanse, że wynik bitwy będzie inny. W naszym przypadku można albo ukarać gracza z drabinki wygranych robiąc normalną symulację, albo nagrodzić za to, że był lepszy, wcześniej nic nie przegrał i dać mu jakiś bonus (np. technologie kilka poziomów wyżej). Niestety dokładniej drabinki nie opiszę, bo znam ją z turniejów o których czytałem jak CS 1.5 był jeszcze modny ;-p

 

 

Co do innych pomysłów - można by zrobić finał 'grupowy' na zasadzie każdy z każdym gdzie wygrałby gracz, który otrzymał  mniej strat (albo zadał ich więcej). W ten sposób przekaz 'live' byłby bardziej emocjonujący, bo po ostatniej kolejce mogło by się okazać, że dotychczasowy lider spadł o kilka oczek bo w ostatniej rundzie trafił na niewygodny dla siebie skład.

Link to comment
Share on other sites

moja propozycja jest taka - przy założeniu, że wartość floty w deuterze wynosi 10 000 000 000 000

1. Zostawiamy 2 składy

2. Skład główny musi być zbudowany z następujących surowców:

 

deuter - 1 500 000 000 000 co nam daje 15%  całości surowców

kryształ  - 4 000 000 000 000 co nam daje 20% całości surowców

metal - 8 000 000 000 000 co nam daje 20% całości surowców

pozostałe 45% surowców na budowe floty zostaje do dyspozycji gracza

 

3. 2 skład floty wart jest 2 500 000 000 000 deuteru co stanowi 25% całości surowców, z tym że nie trzeba zachowywać wartości minimalnych surowców o budowy floty.

4. Z połowy surowców (5 000 000 000 000 deuteru) buduje dowolną obronę

 

system walk:

1 walka - walczą floty główne wygrany dostaje 1 pkt

2 walka walczą składy główne + składy poboczne (główny+poboczny vs główny+poboczny) wygrany dostaje 1 pkt

3 walka - walczy flota z obroną (główny+poboczny vs obrona przeciwnika) Ta walka składa się z 2 rund

1 runda flota gracza 1 vs obrona gracza 2

2 runda flota gracza 2 vs obrona gracza 1  kto odniesie mniej strat we flocie dostaje 1 pkt

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.