Skocz do zawartości

Zabawa w złomowanie vol 13.


deusx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Mieliśmy już ogłosić zapisy do 13 edycji konkursu Zabawa w złomowanie, jednak mamy sporo pomysłów na forum odnośnie modyfikacji tego konkursu (poprzednia edycja potwierdziła chęć zmian u użytkowników).

 

Zatem zanim udostępnimy oficjalnie temat konkursowy i zapisy bezpośrednio w grze zadaje wam pytanie, co proponujecie ?

 

Ja dwa składy bym zostawił jak najbardziej, może drugi skład to obrona ?
flota kontra flota - jeden punkt

flota kontra obrona drugi punkt

flota konta flota+obrona (kto mniej straci jednostek wygra).

Czyli trzy punkty za jedną walkę są przyznawane, oczywiście kto będzie miał więcej - przechodzi.

 

Wasze propozycję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dalszym etapie można by wprowadzić podział na drabinkę wygranych i przegranych. Umożliwi to dokładne wytopowanie najlepszych zawodników (nie pamiętam do 6, albo do 8 miejsca). Kwestia co z finałem, bo przeważnie w "wielkim finale" rozgrywane są 2 pojedynki z czego finalista z drabinki przegranych musi wygrać dwa razy aby wygrać turniej, a finalista z drabinki wygranych tylko raz. U Nas takie coś sensu nie ma, ale można to zmodyfikować o bonus technologii dla finalisty z drabinki wygranych.

 

No i inna propozycja - to co kiedyś już było proponowane - nie flota za xx deuteru, ale flota za xx metalu, yy kryształu i zz deuteru i co turniej inne wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje jednego jeszcze, dokładny czas rozgrywek odliczanie czasu na forum itd (chyba że są a ja jeden nie wiem) tak aby każdy czekał na tą wyznaczoną h starć, wyniki prawie na żywo itd.

Nadanie tej zabawie więcej emocji bo sam pomysł jest bardzo dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowanie:

Będą dwa składy flot (szczegóły są jeszcze właściwie nie ustalone na 100%, to ostatnia szansa na własną opinię propozycji w pierwszym poście).

Wartość będzie w wartościach Metal, Kryształ, Deuter - bez przeliczania, to znacznie skomplikuje skład :)

 

Dokładny harmonogram walk i ogłaszanie wyników - FAJNY POMYSŁ! Specjalnie dla was, aby uatrakcyjnić konkurs wyniki zapiszemy i automat będzie je udostępniał o wyznaczonych godzinach, które będziecie widzieli (data mojej walki).

 

 

Jeszcze dzisiaj najprawdopodobniej udostępnione zostaną zapisy. Alwego, możesz dokładniej opisać tę drabinkę wygranych / przegranych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja może zaczną od pokazania przykładowej drabinki.

 

http://www.printyourbrackets.com/pdfbrackets/8teamDouble.pdf

http://challonge.com/nightcp1

http://en.wikipedia.org/wiki/Double-elimination_tournament#mediaviewer/File:NSB-doubleelim-draw-2004.png

 

W całości chodzi o to, aby pierwsza przegrana nie oznaczała końca zabawy. W normalnej drabince po przegranym meczu kończymy udział w turnieju. W systemie (teraz znalazłem^^) Double Elimination po przegraniu pojedynku, trafiamy do drabinki przegranych i kontynuujemy zabawę. Oznacza to wzrost pojedynków o połowę. 

 

Pomyliłem się jednak jeśli chodzi o wyznaczenie dokładnej pozycji zawodników na pozycji 4-8. Można wyznaczyć miejsca

1

2

3

4

5,6

7,8

 

Ewentualnie rozegrać dwa dodatkowe pojedynki między 5 i 6 oraz 7 i 8 aby otrzymać dokładną listę TOPki.

 

W pewnym momencie "drzewka się kończą". Tzn. mamy finalistę drzewka wygranych (który nigdy nie przegrał) i finalistę drzewka przegranych (który na jakimś etapie przegrał jeden mecz). W tym momencie następuje "wielki finał". Jeśli wygra w nim gracz, który nigdy nie przegrał, to mamy po zawodach. Jeśli w wielkim finale wygra gracz z drabinki przegranych to mamy dogrywkę - coś się w końcu należy za to, że wcześniej nie przegrało się żadnego meczu.

U Nas takie coś nie ma sensu, no bo jakie są szanse, że wynik bitwy będzie inny. W naszym przypadku można albo ukarać gracza z drabinki wygranych robiąc normalną symulację, albo nagrodzić za to, że był lepszy, wcześniej nic nie przegrał i dać mu jakiś bonus (np. technologie kilka poziomów wyżej). Niestety dokładniej drabinki nie opiszę, bo znam ją z turniejów o których czytałem jak CS 1.5 był jeszcze modny ;-p

 

 

Co do innych pomysłów - można by zrobić finał 'grupowy' na zasadzie każdy z każdym gdzie wygrałby gracz, który otrzymał  mniej strat (albo zadał ich więcej). W ten sposób przekaz 'live' byłby bardziej emocjonujący, bo po ostatniej kolejce mogło by się okazać, że dotychczasowy lider spadł o kilka oczek bo w ostatniej rundzie trafił na niewygodny dla siebie skład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja propozycja jest taka - przy założeniu, że wartość floty w deuterze wynosi 10 000 000 000 000

1. Zostawiamy 2 składy

2. Skład główny musi być zbudowany z następujących surowców:

 

deuter - 1 500 000 000 000 co nam daje 15%  całości surowców

kryształ  - 4 000 000 000 000 co nam daje 20% całości surowców

metal - 8 000 000 000 000 co nam daje 20% całości surowców

pozostałe 45% surowców na budowe floty zostaje do dyspozycji gracza

 

3. 2 skład floty wart jest 2 500 000 000 000 deuteru co stanowi 25% całości surowców, z tym że nie trzeba zachowywać wartości minimalnych surowców o budowy floty.

4. Z połowy surowców (5 000 000 000 000 deuteru) buduje dowolną obronę

 

system walk:

1 walka - walczą floty główne wygrany dostaje 1 pkt

2 walka walczą składy główne + składy poboczne (główny+poboczny vs główny+poboczny) wygrany dostaje 1 pkt

3 walka - walczy flota z obroną (główny+poboczny vs obrona przeciwnika) Ta walka składa się z 2 rund

1 runda flota gracza 1 vs obrona gracza 2

2 runda flota gracza 2 vs obrona gracza 1  kto odniesie mniej strat we flocie dostaje 1 pkt

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Musisz zaakceptować regulamin Warunki użytkowania.