Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Ostatnio na SB była kilka razy mowa na temat najlepszego statku w grze, ich cen i tak dalej. Więc postanowiłem zrobić pewną tabelkę, i spróbuję też trochę objaśnień do niej napisać, może się przyda komuś, a na pewno spowoduje to dalszą dyskusję na ten temat ;)

 

Wszystkie wartości są przyjmowane dla technologii bojowej/ochronnej/opancerzenia na poziomie 0.

 

http://oi40.tinypic.com/33ace3n.jpg

 

 

Mamy tutaj przedstawioną cenę w deuterze za każdy statek, ich wartości ataku i obrony, oraz stosunek ceny do kolejno: jednej jednostki ataku, jednej jednostki obrony, i jednej jednostki ataku i obrony łącznie.

 

Na pierwszy rzut oka widać, że dość mocno się wyróżnia tutaj Okręt Wojenny, który posiada najtańszą siłę ataku, bo tylko 18,75 deuteru za jedną jednostkę ataku. Oznacza to, że za taką samą sumę deuteru wydaną na OW i dowolny inny statek (nie wliczając SD, o tym później), największą siłę ataku osiągniemy zawsze w OW. Natomiast najgorzej tutaj się spisuje Pancernik, u którego jedna jednostka ataku kosztuje aż 60 jednostek deuteru, jednakże Pancernik nadrabia w SD, o czym później. Kolejna tabelka przedstawiająca jaką siłę ataku osiągniemy przy budowie maksymalnej możliwej ilości danego statku za 1.000.000.000 deuteru.

 

http://i40.tinypic.com/vzy3pj.jpg

 

Widzimy tutaj potwierdzenie poprzedniej tabelki: największą siłę rażenia ma Okręt Wojenny, więc teoretycznie to on najbardziej nadaje się do ataku. Pancernik znowu wyszedł najgorzej. Ale czy na pewno?

Otóż Pancernik faktycznie posiada najmniej opłacalną siłę ataku, ale ma bardzo potężne SD: aż 7 do Okrętu Wojennego. Co za tym idzie, gdy Pancernik ma starcie z Okrętem Wojennym, to jego wartość rośnie 6x - 7x (różnica jednej wartości to jest tzw. rozrzut SD, który na ogół wynosi około 10% w każdym SD). Przejdźmy do liczb.

Gdybyśmy chcieli przeprowadzić starcie OW vs Pancernik za 1 mld deuteru na każdą ze stron, to ze strony OW byśmy otrzymali siłę ataku 53 000 000, natomiast z Pancerników aż 115 294 116! Czyli dwa razy więcej, co czyni Pancerniki zabójczymi w starciu z OW.

 

Jak temu zaradzić?

Są na to dwa sposoby.

 

Warto wiedzieć, że SD załączają się tylko wtedy, gdy ilość określonego statku wroga, wobec którego jest SD, przekracza 50%. Dla przykładu:

Mamy 2.000.000 jednostek LM oraz 1.000.000 jednostek OW vs. 1.000.000 Pancerników. W takiej sytuacji SD Pancerników nie zadziałają, bo OW jest mniej niż 50%. Mam nadzieję, że dla wszystkich jest to zrozumiałe.

Dlatego też używa się tzw. mięsa armatniego, czyli tanich statków które mają za zadanie osłaniać większe jednostki tak, aby mogły one dłużej prowadzić ogień.

 

To była pierwsza metoda. Teraz druga.

Skoro Pancerniki mają SD do OW, to może coś innego ma SD do Pancerników? Tak! Są to Niszczyciele. Ich SD do Pancerników wynosi tylko 2, ale przy ich początkowej mocy jest to w zupełności wystarczające. Gdybyśmy zrobili bezpośrednie starcie Niszczycieli i Pancerników za 1.000.000.000 jednostek deuteru na stronę, to Niszczyciele osiągną siłę ataku 72 727 272, a Pancerniki tylko 16 470 588. Jest to miażdżąca przewaga Niszczycieli.

 

To było trochę o ataku, to teraz może sprawdźmy jak się to wszystko ma do obrony (wartość powłoki, osłony, różne nazwy są).

Gdy wrócimy do pierwszej tabelki, widzimy, że najtańszą osłonę produkuje Aurora. Najtańszą ma również sumę jednostek ataku i obrony, co czyni ją bardzo opłacalną jeśli chcemy wygrać bez strat, ponieważ jej potężna osłona jest tania do wyprodukowania i potrafi odeprzeć duży atak. Przełóżmy to na trochę większe liczby:

 

http://i44.tinypic.com/2lxa6qf.jpg

 

Widzimy tutaj, że najwięcej powłoki wyprodukuje nam tutaj Aurora. Przez co w większych ilościach nadaje się ona znakomicie do obrony, nie wygra ona walki, ale może spowodować remis nawet bez strat po naszej stronie. Przez jej dużą powłokę można również próbować używać jej do ataku na bunkry, ponieważ nie będzie aż tak dużych strat w naszej flocie, jak w przypadku użycia innych statków, np. OW. Jednak bardziej polecam GŚ, ze względu na jej potężne SD na każde działo z obrony, ale jej niska prędkość wyklucza atak na bunkier podczas dnia. Tak więc aby mieć pewność przeorania bunkra, polecam wydać trochę surowców na rakiety, one zawsze wygrają. :)

 

 

Nie wiem czy to się komukolwiek przyda, bo w sumie to jest taka dość oczywista wiedza, ale że mi się nudziło, to sobie takie coś napisałem. ;D

Edited by I_Will_Never_Forget
Posted

Może aurora ma tanią obrone ale jest drogim statkiem. Porównując liczbe OW i Auror za 1mld to nigdy nie wygramy aurorem :)
53.333 OW vs 1667 Auror. :) Wygrywa tylko ow

Posted (edited)

Corey, zgadzam się, dlatego napisałem, że aurory nadają się jedynie na bunkry :)

Ale i tak nie polecam ich produkować, zbyt mało opłacalne.

Edited by I_Will_Never_Forget
  • 6 years later...
Posted

 

 


Warto wiedzieć, że SD załączają się tylko wtedy, gdy ilość określonego statku wroga, wobec którego jest SD, przekracza 50%. Dla przykładu:
Mamy 2.000.000 jednostek LM oraz 1.000.000 jednostek OW vs. 1.000.000 Pancerników. W takiej sytuacji SD Pancerników nie zadziałają,
Jak to ma się do obrony np. krążki mają SD do WR, i powiedzmy lece na planete z 20kk WR wysyłam: 1kk Krążków i 3kk UT, czy SD zadziała czy musze wysłać powiedzmy 4kk Krążków i 3kk UT

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.