Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tak sobie pomyślałem, że można by wprowadzić nowe urozmaicenie do gry flotą.

Chodzi o to, aby przed wysłaniem floty można było ustawić, czy ta flota ma być nastawiona bardziej na atak, czy na obronę :)

 

W okienku wysyłania floty dodałoby się taki suwaczek, który odpowiadałby za przekazywanie mocy z osłony na atak i odwrotnie.

Np. jeśli przesuniemy go w lewo, to atak się zwiększa kosztem mniejszej osłony, a jeśli przesuniemy go w prawo, to siła ataku się zmniejsza, a osłona się zwiększa.

 

Aby nie było za łatwo, proponuję dodać do tego specjalną technologię (technologia suwaczka? ;D a tak na poważnie, to coś w stylu technologia przekazywania energii, nie wiem, nazwę się ustali), której poziom decydowałby o tym, o ile procent możemy zmienić nasze wartości ataku i osłony.

 

Na przykład, każdy poziom tej technologii umożliwiałby przekazanie o 5% więcej energii w jedną ze stron, kosztem 5% drugiej strony.

 

Jeśli początkowo mamy siłę ataku 1.000, siłę osłony 200, technologię na 2 poziomie, więc maksymalnie możemy przesunąć 10% (oczywiście 5% też możemy, bo skok będzie co 5%, ale weźmy za przykład 10%).

Jeśli byśmy przesunęli te 10% na atak, to możemy osiągnąć 1.100 w sile ataku oraz 180 osłony. Jeśli w drugą stronę, to 900 siły ataku oraz 220 osłony.

 

Gdybyśmy osiągnęli 20 poziom tej technologii, to możemy przekazać całą energię, więc wtedy byłoby odpowiednio 2.000 siły ataku i 0 osłony, lub 0 siły ataku i 400 osłony (walka typowo na remis).

 

Co o tym myślicie? :)

Posted

zobaczę symulator to się wypowiem. Wtedy było by wiadomo jaki to ma wpływ na poszczególne statki. Imo bardzo ciekawe rozwiązanie, które wreszcie sprawi, że będzie się liczyła nie tylko ilość floty. 

Posted

Resort manipulacji - zmieniaj dowolnie wartości ataku i obrony Twoich statków. Twoi generałowie dają Ci możliwości dotąd nie osiągalne dla Twojego Imperium. Każdy poziom daje Ci możliwość zmiany wartości obrony jak i ataku o 5%

 

CZas badania 12h

Surowce

Metal:     100.000.000.000

Kryształ  100.000.000.000

Deuter    100.000.000.000

Tryt                          5.000

 

Wymagania

Kapitol 4lvl

Technologia Bojowa, Ochronna i opancerzenie 26 lvl

Technologia energetyczna                                 25 lvl

Posted (edited)

Powłoka ochronna nie jest warta ataku.

Ona tylko pochłania małą część ataku i zwiększenie jej o 30% nie pochłonie wcale 30% ataku. Natomiast zwiększenie ataku o 30% faktycznie zwiększy atak o 30%.

 

Wniosek prosty - suwaczek byłby u wszystkich nastawiony na atak. Nawet gdybyś miał jakieś statki ochronne typu Aurora czy Pancki, co Ci po ataku w którum przeżyjesz, a nie wygrasz?

Edited by Neriel
Posted

Neriel - lecąc GSami w bunkry to się może przydać. NIe wygram, ale przeżyję. Zaatakuję drugi raz i wtedy wygram. Ale jeśli faktycznie jest tak jak piszesz z tymi % to może ochrona by nie rosła o 5%, tylko o 10%.

Posted

Neriel, to można w takim razie ustalić proporcję wartości, lub zrobić to po prostu jednostkowo.

Na przykład:

1) proporcje: jeśli zmniejszamy atak o 5%, to zwiększamy osłonę o 20%.

2) jednostkowo: jeśli zmniejszamy atak o 100 jednostek, zwiększamy obronę o 100 jednostek.

Posted (edited)

no ciekawy pomysł masz spierniz, muszę przyznać że to mogłoby na dobre zmienić sposób walki w tej grze i dodałoby odrobinę niewiadomej przy każdym ataku

można by takie coś wprowadzić na naszym najnowszym uni testowym - u7 :D

 

edit:tak sobie dziś pomyślałem odnośnie tego suwakowania że być może by to zmieniło dość istotnie statki, swego czasu miałem taki pomysł na statek dla farmerów(których poza UT, nie ma wcale),  bombowiec generacja 2 który by służył do niszczenia jedynie obrony(bez niszczenia statków) - bo obecny nie nadaje się do niczego - ale może z tym suwakiem by nie był potrzebny :)

choć statków dla farmerów brakuje...

Edited by oremi
  • 3 weeks later...
Posted

Zrobiłem 5 proponowanych wzorów i do nich symulator. zapraszam do korzystania i opinii. ;)

Warto wrzucić kilka swoich opcji np. z innych okrętów (domyślnie jest OW), aby zobaczyć jak wartości się zmieniają, bo w dwóch lub trzech wzorach jest brana pod uwagę proporcja atak/obrona.

Zresztą sami zobaczycie :)

Do uruchomienia jest wymagana zainstalowana java, którą można pobrać stąd:

http://www.java.com/pl/download/

 

A link do symulatorka jest tutaj:

http://www.speedyshare.com/CFA4j/SuwakOGam.jar

 

:)

 

 

// double post tylko dlatego, aby wszyscy zauważyli, że jest coś nowego.

Posted

Wzór do czegoś takiego musi być bardzo dokładnie sprawdzony, bo np. stosując twój 5 wzór dla jonów mogę przełożyć ich ochronę na atak, który dla 15 poziomu osiągnie podwojoną siłę WR (najsilniejszego sys. obronnego) przy tej samej powłoce co WR miało.

 

A mianowicie 900 ataku i 125 obrony, gdzie 6 WR (bo tyle za 1 jona kupię) powinno mieć 480 ataku i 120 obrony.

 

Coś takiego by nie urozmaiciło tylko wysadziło w kosmos do 12 galaktyki całą grę :P

 

A w temacie obrony - jak zastosuje coś takiego obrońca? Przydałoby się to ustawiać nie dla wybranej floty a dla ogółu, powiedzmy w specjalnej zakładce.

Posted

A w temacie obrony - jak zastosuje coś takiego obrońca? Przydałoby się to ustawiać nie dla wybranej floty a dla ogółu, powiedzmy w specjalnej zakładce.

 

Tak samo pomyślałem. Albo można by też w tej zakładce sobie dzielić flotę, np. flota 1 to 10kkk ow, a flota 2. to 2kkk ow i lm.

 

 

Wzór do czegoś takiego musi być bardzo dokładnie sprawdzony, bo np. stosując twój 5 wzór dla jonów mogę przełożyć ich ochronę na atak, który dla 15 poziomu osiągnie podwojoną siłę WR (najsilniejszego sys. obronnego) przy tej samej powłoce co WR miało.

 

A mianowicie 900 ataku i 125 obrony, gdzie 6 WR (bo tyle za 1 jona kupię) powinno mieć 480 ataku i 120 obrony.

 

 

Robiłem to z założeniem, że będzie to działało tylko na flocie, a nie na systemach obronnych :)

  • 5 months later...
Posted

To będzie coś z tym pomysłem?

Można by tutaj też wrzucić trochę trytu, np. jednorazowa zmiana tego suwaczka to np. 500 jednostek trytu.

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.