Skocz do zawartości

Helweter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proponuję zmianę w czasie powrotu zawróconych szperaczy.

 

Aktualnie wygląda tak:

Zawrócone szperacze wracają jakieś 20-30 sekund. Niezależnie od czasu badania planety.

 

Jak powinno to wyglądać według mnie:

Zawrócone szperacze wracałyby te 20-30 sekund + czas jaki spędziły na badaniu planety.

 

Przykład:

Szperacze wysłane na 20 godzin. Na ekspedycji spędziły 5 godzin. Więc zawrócone powinny wracać te 20-30 sekund + 5 godzin.

 

Dlaczego tak ? Otóż moja argumentacja:

 

- Jeżeli ktoś zniszczy moona z którego lecą szperacze (Oczywiście, że musi najpierw zniszczyć moona bo z planety nie jest dobrym zwyczajem wysyłanie), szperacze są od razu widoczne na fali. W trakcie przykładowych 20 godzin badania planety 16 jest to FSem nie do wyłapania jeżeli obrońca wejdzie nawet te 2 minuty przed końcem misji szperaczy. Jak wrócą w 20-30 sekund to agresor musiałby co chwilę klikać falangę przez ten cały czas, mieć przygotowaną zakładkę z atakiem, typowy no-life. Jeszcze jak nawet to spełni i wyśle flotę to na pewno zareaguje w powiedzmy kilka sekund. W tym czasie szperacze już powinny być w drodze na stacjonuj na inną swoją planetę. + Ataki własnych mini flot do stworzenia moona na tych współrzędnych. Szperacze po kilkunastu sekundach powinny być zawrócone i tak w kółeczko póki nie powstanie moon. Czas na wysyłanie ataków moon-making jest w czasie podniesienia szperaczy do lotu. Jak powstanie moon to ile szperacze na niego lecą ? 2-3 sekundy ? W tym czasie powstaje moon i trzeba od nowa go niszczyć nie mając nic z całej akcji A moona w ciągu doby można zniszczyć tylko 4x.

 

Reasumując wielki zapierdziel i nie można nawet wyliczyć szperaczy, są nie do ustrzelenia, wyjątkiem jest kiedy ekspedytor nie odbierze tych szperaczy.

 

- Aby uchronić flotę wysyła się ją na FSa a nie na ekspedycję. - To jest śmieszne.

 

- Do ochrony floty ma służyć przecież moon a nie ekspedycja. Nawet wysyłając z planety można uciec przed atakiem szperaczami.

 

- Taka zmiana pozwoli na więcej taktyki. Np. ACS bo ekspedytor ma dużą flotę lub zapas w banku. Podstawki pod takie ataki, podziały i kradzieże złomu. Ogólnie więcej satysfakcji byłoby z takiej akcji. + Możliwość gry zespołowej. Długi czas powrotu pozwoli na wplątanie się osób nawet nie proszonych do akcji - Rywalizacja.

 

Ogólnie proszę o podanie argumentacji obalającej moje argumenty jeżeli ktoś takie posiada, a jestem pewny, że Leon posiada taki, typu, że:

"Lecą tyle, stoją i badają i wracają tyle ile przyleciały. - Logiczne"

 

Coś tego typu nie będzie do mnie przemawiać. Liczę na dyskusję jeśli administrator jest przeciwny tej zmianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli będzie sytuacja:

 

szperacz leci 20 sekund;

bada sobie 16 pozycję przez 10 na 12 godzin.

Kliknę zwróć to wróci mi w 10 godzin, a tak to by były 2 godziny.

 

Moim zdaniem albo tak jak jest teraz, albo w ogóle zabronić zawracania szperaczy podczas ekspedycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że szperacze powinno się odbierać tak jak flotę, a jako ze szperacze wracaja 21-25s. to jestesmy w stanie wczesniej zauwazyc atak i zawrocic wlasna ekspedycje, by flota nie została zniszczona (przynajmniej wg mnie) Dodatkowo możemy sobie ustawić lot np. na 60% (gdyz zazwyczaj agresor zakłada lot na 100% w przypadków szperaczy) i jestesmy w stanie uchronic nasze szparki podczas powrotu zmylając agresora... Zresztą ekspedycja jest ryzykowną misją i nawet jak jej nie stracimy na niej, to możemy stracić po. Tak więc myślę że powinno zostać jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowity zakaz zawracania ekspedycji jest dla mnie jak najbardziej do przyjęcia. W końcu jak mogą wpaść w czarną dziurę to jak w takim przypadku działa komunikacji między flotą na ekspedycji a zwykłym US ? Żadnych zakłóceń (taka teoria) ?

 

Do ochrony floty służy:

- Inna flota

- Systemy obronne

- Moon

- FS

 

Nie powinna do tego służyć ekspedycja.

 

Zdzis za nimi tez mozna sie pouganiac w koncu troszke zlomu z nich zawsze wpadnie.

 

@EDIT

 

Ok, ok, ale sonda szpiegowska i fleet save to też nie jest flota bojowa przecież a nie mają podobnej opcji do ekspedycji.

Edytowane przez Helweter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bądźmy poważni, szperacze i tak jako jedyne latają na expy więc chowanie tam nawet 900kk szparek to nie jest to nie wiadomo ile. a pozostałą część floty i tak na expa nie wyślesz tylko fs na moona / pz.

 

pozatym samemu mi sie zdarzają sytuacje że jak ide zmęczony spać to wyśle sobie fsa szparek na expa na pare godzin -fakt- ale wyśle go na 1h zamiast paru. wtedy szybkie zawróć i wysyłanie jeszcze raz na 1+ kilka godzin więcej. a teraz czekaj po zmianie jeszcze godzine żeby posłać na nowo tak jak ma być

 

nie ma ankiety ale jestem na NIE

 

P.S

ja proponuje tak jak jest teraz w ten sposob mozna te szperacze jakos wybronic po stracie moona prawda??

dobrze jest jak jest teraz...szperacze nie są flotą bojową do uganiania się za nią..

 

koledzy chyba podsumowali temat

Edytowane przez Goldi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem na NIE.

ekspedycja to ryzykowna misja, i juz tam mozna stracic szperacze, do tego oczywiscie trzeba je pilnowac, bo jak nie to wiadomo jak to sie skonczy predzej czy pozniej.

to nie "normalna flota", bo sluzy ona tylko do ekspedycji, szperaczy nie mozesz uzywac do ataku dlatego tez nie trzeba puszczac na FS jak reszte statkow.

 

kiedy szperacze sa na ekspedycji nie lataja sobie one byle gdzie tylko sa na misji, zawrocisz/skoncza badania to wracaja tak dlugo co lecialy, czyli te 20 sec... a nie tyle co proponujesz bo to bez sensu.

 

 

teraz jest dobrze i proponuje nic nie zmieniac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@autor.

 

skoro tak mowisz o teorii wzgledem fantastyki i swiata scifi no to pomysl logicznie... wybierasz sie na kraniec ukladu slonecznego ,ale jestes w tym samym US (czyli lot trwa normalnie,tak jak w US),nie wychodzisz poza niego. badasz konkretna planete, wiec daleko nie masz zeby powrocic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Braus

Pozwolę sobie zauważyć, że ekspedycje na lvl przynajmniej do 27 daja raczej straty lub mizerne zyski.

Jeśli będziemy wynajdywali sposoby służące temu, żeby jak najłatwiej te szperki trafić, to straty związane z ekspedycjami będa tak duże, że gracze najzwyczajniej oleją ten aspekt gry.

 

W działach SJ widać, że ekspedycja cieszy się zainteresowaniem. Już wielu graczy z powodu częstych złomów zeszła do minimalnej ilości szperaczy (20.000.000)

Zmiany spowodują, że ekspedycja trafi do Archiwum OGam.

 

Zamiast utrudniać, proponowałbym ponad to, żeby od 20lvl PTE, ilość slota na ekspedycję rosła o +1 za każde 2lvl PTE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie rzecz biorąc, to szperacze jako tako badają pozycję, nigdzie nie jest powiedziane ze one gdzies lecą przez czas który tam spędzają, czyli powinny wracać w czasie w jakim doleciały do pozycji 16.

 

Krótko mówiąc tak jak jest teraz jest to i logiczne, i dobre. Moim zdaniem nie należy tego zmieniac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast utrudniać, proponowałbym ponad to, żeby od 20lvl PTE, ilość slota na ekspedycję rosła o +1 za każde 2lvl PTE

nie no Panowie, nie idźmy od skrajności w skrajność...

 

P.S

w tym momencie na 28 PTE latałbym sobie 8 podstawowymi slotami czyli 2x wicej niż początkujący, co raczej nie jest bardzo motywujące dla nich, tym bardziej ze względu że nie dość że miałbym te 4 dodatkowe sloty to jeszcze mniejsze straty związane z % jakie sie dostje za podnoszenie PTE.

więc zaraz by sie pojawił pomysł zmiany % tam żeby to wyrównać... i tak w kółko

 

W działach SJ widać, że ekspedycja cieszy się zainteresowaniem. Już wielu graczy z powodu częstych złomów zeszła do minimalnej ilości szperaczy (20.000.000)

to też miałem na myśli, sam zresztą od paru mcy latam po 20kk bo nie mam czasu pilnować floty. a co ma powiedzieć ktoś z 20-25 PTE z top200 ?

może top100 nie odczuje tego ale słabsi gracze napewno tak, więc nie kombinujmy

Edytowane przez Goldi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal uważam, że nie powinno tak być, jednak jeżeli już tylu z Was jest przeciwnych od samego początku to trudno. Nie jestem w stanie wymusić takiej zmiany.

Zachęcam do wystawiania kolejnych SJ/ST z udziałem nieodebranych szperaczy i gratulowania akcji typu skanuję i lecę. Teraz naprawdę widzę, że nie ma sensu zabierać Wam tej adrenaliny związanej z jak to ujęliście ryzykowną ekspedycją.

 

@Leon tak specjalnie do Ciebie. Od jakiegoś czasu widać u Ciebie strasznie chciwe "przy okazyjne" proponowanie coraz większych profitów z ekspedycji. Daj sobie już z tym spokój. Nie kieruj ludzi w stronę wielkiego zysku w czynności bez akcji. Wysłać na ekspedycję jest naprawdę łatwo i tanio a mając duży poziom PTE zyski są wręcz ogromne,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Braus

@Leon tak specjalnie do Ciebie. Od jakiegoś czasu widać u Ciebie strasznie chciwe "przy okazyjne" proponowanie coraz większych profitów z ekspedycji. Daj sobie już z tym spokój. Nie kieruj ludzi w stronę wielkiego zysku w czynności bez akcji. Wysłać na ekspedycję jest naprawdę łatwo i tanio a mając duży poziom PTE zyski są wręcz ogromne,

 

Moja odpowiedź.

Na 28lvl statystycznie 1 slot przywozi około 170mld deuteru na 1h. Farmiąc 1 slot zwiezie około 80mld na 5minut.

Czasem używam ekspedycji jako swego rodzaju klepsydry. Od startu do powrotu farmie i porównuję zyski. Z ekspedycji jest jak dobrze pójdzie np. 1,2 bln a z farmingu 5bln.

 

Nie uważam, żeby ekspedycja była źródłem ogromnych dochodów. Osobiście uważam, że biorąc pod uwagę koszt floty szperaczy i czas jaki potrzebny jest do tego, to ekspedycje dają mizerne zyski w porównaniu do innych możliwości.

 

Zysk z 10h latania to około 8-10bln. A zysk z 10h farmienia, to około 50bln.

To co robię, między innymi statystyki i różne propozycje sa w celu zachęcenia graczy do latania, żeby tacy jak ty mięli co złomować.

 

A moja chciwość? Tak, jestem chciwy. Moim pomysłem było dodanie do ekspedycji Klona.

 

Deusx a może rozpatrzysz pomysł, żeby do profitów zwożonych z ekspedycji dodać jeszcze jeden pakiet.

 

Tracimy całe floty, lub 30%. Moja propozycja jest taka, żeby można było znaleźć 15% statków. Konkretnie szperaczy.

Tylko nie jako opcja zamienna, za któryś z obecnych składników, ale jako opcja dodatkowa.

Edytowane przez leon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjątkiem jest kiedy ekspedytor nie odbierze tych szperaczy.

 

Arab tych wyjątków tyle wynalazł u mnie, że aż stwierdził, że mu się to znudziło i zostawia mi je w spokoju :P

 

Mając Szperki na fali to by nie było polowanie tylko farming - tak jakbyś kazał każdemu robić FSa na "transportuj".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Neriel bo leń jesteś. Też nie pilnowałem szperaczy i je traciłem. Wiem, że gdybym pilnował to byłyby one nie do ustrzelenia. A inna flota jest zawsze do ustrzelenia nawet jak ktoś jej dobrze pilnuje. Bo nawet zawrócone stacjonuj można wyliczyć. Jak wiesz z dokładnością około 5 minut kiedy flota została zawrócona to jest sposób na wyliczenie.

 

Ogólnie nie podoba mi się sens, że wysyła się za bezcen szperacze na kilkanaście do kilkudziesięciu godzin, zawsze na max jak mi wygodnie i jak wejdę to mam je od razu pod ręką po zawróceniu. A na flotę bojową trzeba czekać godzinami jak nie dniami, chyba, że FS jest krótki to minuty. Ale zawsze flota agresora ma szansę ustrzelenia w przypadku floty z FS. W przypadku szperaczy nie, bo 20 sekund na przylot jest zawsze. Nie można tego zniszczyć jak jest ekspedytor na koncie.

 

@Leon powinno być oczywiste, że z farmingu dużo więcej się zarabia surowca niż z ekspedycji. Farmiąc cały czas pracujesz, wysyłasz floty, skanujesz itp. A wysyłając ekspedycję wchodzisz raz na godzinę na minutę i latasz, jak wiesz, że będziesz następnego dnia, nie wiadomo o której godzinie to dziabniesz 25h jak to mówiłeś sam, że na tyle wysyłasz. Szperacze są zbytnio uprzywilejowane jeśli chodzi o ochronę i to mi się właśnie nie podoba.

Edytowane przez Helweter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podobać się może, ale ma to uzasadnienie przedstawione przez innych wyżej.

 

Niektórzy teraz narzekają, że z ekspedycji mało zysków, bo pecha mają. Dodaj do tego swój pomysł.

Jedyne co byś musiał zrobić to zniszczyć moona i wysłać flotę na atak - ja się nie obronię, bo to tylko bezbronne Szperacze. Mógłbyś mi je kosić co godzinę.

 

Nawet jakbym miał dość dużą flotę podstawki nie zrobię, bo:

- telepa na planecie nie ma, a moona zniszczysz.

- z innej planety / moona podstawki nie zrobię, bo na fali przecież ją zobaczysz.

- nawet jak nie sprawdzisz falangą czy nie ma podstawki to przy naszych prędkościach (które chciałem zmniejszyć) nie idzie trzymać floty w gotowości, wiec pewnie będzie kilka galaktyk dalej (na FSie).

 

 

BTW, mi się nie podoba właśnie to, że mimo, że jestem i pilnuję floty to ktoś może mi ja wyliczyć. Dlatego jej nie mam - nie widzę sensu w inwestowaniu w coś, co tak czy siak jest na łasce silniejszego gracza.

 

Szperki jeszcze można uchronić i tylko po to mógłbym poświęcić jedną z moich rozbudowanych planet.

Jeśli jednak miałoby być tak jak z resztą floty to pilnowanie jej i posiadanie lotki byłoby jedynie opóźnianiem nieuniknionego.

Edytowane przez Neriel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Neriel, wydaje mi się, że pominąłeś czas jaki musi tam GŚ dolatywać + jeszcze pominąłeś fakt, że przy niszczeniu moona właśnie możesz się podstawić i jeszcze GŚ mogą paść na moonie. Nie mówię tutaj o moonie 3k bo taki jest tylko by zakryć flotę a ochrony jako takiej nie zapewnia dobrej bo jest darmowy. Przecież jak zawróciłbyś szperacze w takim systemie jaki proponuję powiedzmy po 10 godzinach to masz te 10 godzin na przygotowanie podstawki.

 

Jak widzę, tabelki Leona to widzę, że zyski z ekspedycji są ogromne + jeszcze sporo trytu na skrócenie badań i zmniejszenie spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty zaś zapomniałeś o tym, że ekspy latają u niektórych 12 godzin dziennie. żeby zrobić podstawkę pod niszczenie moona musiałbym siedzieć w grze 12h bez przerwy z gotową do tego flotą, o czym pisałem, że jest niewykonalne.

 

Jakbym zawrócił po 10 godzinach to może i rano bym pilnował ale 11 na 12 lotów wykonuję na 1 godznę i wtedy... Kaboom!

Już teraz jak wiesz lipa u mnie z pilnowaniem co godzinę a tak co 15 min? Oj nie ma mowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w końcu jest to gra czasu rzeczywistego. Strategia, najbezpieczniej jest atakować cel, który w tej chwili nie jest w stanie wykonać żadnej akcji. To tak samo jakbyś się oburzył, że ktoś Ci zezłomował flotę bo akurat musiałeś zostać dłużej w pracy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Musisz zaakceptować regulamin Warunki użytkowania.