Skocz do zawartości

Newbie Protector


Gość †Zbojnik†

Rekomendowane odpowiedzi

Temat tabu ostatnimi czasy, dużo wyjaśniać nie trzeba aczkolwiek zdania są bardzo podzielone.

Ponieważ niema gdzie o tym pisać, zakładam ten oto wątek.

 

Podawajcie propozycje, gryźcie się, to wszystko tylko i wyłącznie tutaj! xD

 

Co do mojej propozycji: Newbie protector do około 50.000.000.000 pkt.

Taka ilość to wystarczający czas by nowi mogli się ogarnąć, zaleźć komuś za skórę, wybudować w miare porządne eko i zapoznać się z grą, ble ble takie tam pierdoły. Topka na nich nic nie straci, bo komu się chce latać po 100 mld surowca na planecie? A jak już się komuś chce, to i tak woli lecieć na nieaktywnego grzybka.

 

Dobra, starczy - wyjaśnione, objaśnione, przedstawione, zakończone.

Niechaj rozgorzeje dyskusja!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku przecież na u5 ten próg można obniżyć chociażby do 25kkk. Wiadomo - uni mniej rozwinięte, "świeżak". Zresztą Zbójnik nie napisał, że próg ma być taki i to nie podlega dyskusji, tylko że "do około" tylu punktów. Można spytać nowych graczy jak sobie to wyobrażają, starych o to, jak zaczynali, powiązać to wszystko w jeden kawałek i coś z tego zrobić.

 

Propozycja sama w sobie jest świetna, nowi będą mieli więcej czasu na rozwój i nikt nie będzie mówił, że nie gra, bo topka go farmi czy też złomuje każdy statek jaki udało mu się postawić. Może jednak tych aktywnych zrobi się więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deus, ale Ty zapomniałeś chyba jak działa newbie protector.

Gracze powyżej tej ilości pkt nie mogą takich graczy atakować, gracze poniżej natomiast nie mogą atakować tych z większą ilością pkt, natomiast osoby zaliczające się do "newbie" wzajemnie mogą się atakować. Przynajmniej ja to tak pamiętam, a nawet jeżeli tak nie było, wydaje mi się to dobrą propozycją.

 

Co do progu zawsze może podyskutować i dać ankiete, tylko propozycji musi być kilka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja propozycja niezmieniona od kilku miesięcy ale mi w PW gdzieś zaginęła.

 

Progami nie były by punkty a pozycja w statystykach ogólnych.

Póki co nieprzemyślane, bo lekcje mam i na szybko piszę ;)

 

Do 500 miejsca można atakować wszystkich. (gracz słaby)

Od 499 do 200 zasięg do 100 miejsc w tył (gracz przeciętny)

Od 199 do 100 zasięg do 50 miejsc w tył (gracz silny)

Od 49 do 1 zasięg do 20 miejsc w tył (gracz bardzo silny)

 

Polega to na tym, że możemy atakować wszystkich od 1 do swojego TOP + zasięg podany w danym zakresie, np.

Będąc na pozycji 130 zaliczamy się do graczy silnych w zakresie 100-199 i mamy zasięg 50 miejsc wstecz, więc możemy atakować od 1 do 130+50 miejsc (do 180).

Będąc na pozycji 290 zaliczamy siędo graczy przeciętnych w zakresie od 200 do 499 i mamy zasięg 100 miejsc, więc możemy atakować od 1 do 290+100 miejsc (do 390).

 

Uniemożliwia to atakowanie zbytnio słabszych od siebie tak jak to było na oryginale, z tą różnicą, że jest to bardziej podzielone i niezależne od ilości punktów, a więc działa też bez konieczności wprowadzania zmian na nowych i starych uni.

 

 

Pamiętam, że ktoś miał coś przeciwko takiemu systemowi, bo punkty za budynki nie są równe punktom za flotę czy coś takiego.. (chciał aby punkty za flotę były liczone np. x10, a za budynki x0,1). Ja jednak tego specjalnie nie ogarnąłem, więc jbc może swoje rozwiązanie jeszcze raz tutaj przedstawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, czyli gracz top30 postawi mega wypasioną flotkę i top1 nie może go chapnąć. Sprytnie ;]

 

 

Pytanie - chronimy topkę czy nowych?...

 

 

Co do postu Zbójnika - na zwykłym og to wygląda tak, że gracze do jakiegoś tam progu punktowego są chronieni i mogą atakować osoby, które mają bodajże max 2x więcej/mniej punktów.

 

Czyli mały zarys.

Przyjmijmy że ten próg wynosi 50kkk pkt tak jak pisał Zbójnik. W tym przedziale znajduje się gracz A, który ma 10kkk pkt, jest chroniony osłoną przed silniejszymi graczami ale nie może zaatakować kogoś kto dopiero co założyl konto, chyba że nowy gracz przekroczy w punktach wartość 2x mniejszą od wartości jego 10kkk. Bo też dziwne by było gdyby nowi tłukli się między sobą nie zważając na nic bo to nic nie da. Dalej będą rezygnować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PP, chociażby po to, by nie było kozakowania. Żeby młodzi mogli się rozwinąć, a nie, że my nie dajemy im ku temu żadnej szansy. Niech się ciorają między soba, bo sami sobie krzywdy dużej nie zrobią :D

 

Neriel, kiedyś podsunąłem identyczny pomysł do Deusa, ale został odrzucony nie pamiętam w sumie dlaczego.

Też polegało na statystycznych bramkach, chyba by się nie sprawdziło w praktyce. Poza tym, pewnie za dużo pisania >:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie - chronimy topkę czy nowych?...

Chronimy słabszych.

 

W poprzednich dyskusjach przypominam sobie takie stwierdzenia, że ktoś z flotą 100kkk OW atakuje kogoś kto ma 1kkk, wiec i to uwzględniałem.

 

Skoro tak nie pasuje to 1 może być podział do jakiegoś TOP z zachowaniem zasady o możliwości atakowania X graczy wstecz (chyba że by pasowała sytuacja TOP 99 i 100, gdzie 100 może atakować 99, a 99 nie może atakować 100).

 

 

 

PS: PP, nie jestem idiotą tylko nie pomyślałem o czymś, o czym Ty pomyślałeś Na samym początku napisałem, że mam lekcję i piszę na szybko z nieprzemyślaną propozycją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po mojemu przydalo by sie w to wmiksowac tez jakas ochrone czasowa

np ze nowy gracz niemoze byc atakowany przez jakis okres ;tydzien, dwa, miesiac ?

 

wiele graczy zaczyna swoja gre od zakupu wspomagaczy :)

stawiaja flote, nawet niemała i zostawiaja ja

gdy ja straca wiekszosc konczy odrazu gre...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marshall był taki newbie protector i też się nie sprawdził. Był to tydzień od założenia konta, gracze na dodatkach przeważnie, budowali floty, coś tam się rozwijali, ale po upływie tego tygodnia, chwila moment floty tracili. Nieraz nawet 3-5 minut po tym jak newbie protector im zszedł.

Pomysł również się nie sprawdził...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marshall był taki newbie protector i też się nie sprawdził. Był to tydzień od założenia konta, gracze na dodatkach przeważnie, budowali floty, coś tam się rozwijali, ale po upływie tego tygodnia, chwila moment floty tracili. Nieraz nawet 3-5 minut po tym jak newbie protector im zszedł.

Pomysł również się nie sprawdził...

 

ale moze przynajmnie jak sie dotra przez ten okres to niebda odrazu konczyc.

i moze niech im przy tej ochronie wyskakuja okienka z przypomnieniem o fsie ^^,

moze wbija sobie do głowy ze floty sie niezostawia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że kto chce będzie grał dalej, a kto nie, po prostu tym rzuci i pójdzie na inna ugamelle.

Prawda jest również taka, że kto potrafi grać, będzie wysyłał fs'y. Przecież idea OGamu nie było uczenie nowych jak się gra, tylko wpuszczenie na serwer multum graczy już z doświadczeniem i tacy mimo ostrzału tak czy siak sobie poradzą.

 

Ale skoro ma już być ten newbie protector, to niech będzie w zasadzie, tylko ciągle brakuje nam odpowiedniej propozycji.

Zdania są podzielone jak ziemniaki przy obiedzie, przydałaby się ankieta z kilkoma pomysłami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę za mały ten próg, daj od 400 miejsca w dół i będzie git. Niech mają więcej czasu na rozwinięcie, my na tym nie stracimy, a oni zyskają, chociażby te kilka dni. Bo i tak aktywne konta na np uni 3 zaczynają się od 50'tego miejsca w zwyż? A reszta po prostu wchodzi i wpłaca sure, nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem moze nie skupiajcie sie na ogolnym to tylko na flocie. Niedawno na zwyklym ogame zastosowano noob protection:http://board.ogame.pl/board784-nowo-ci-i-og-oszenia/board785-gra/1230201-ochrona-s-abszego-gracza/#post16111340

calkiem ciekawe pomysly tam maja z czego mozna troche zaczerpnac ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to prostu najzwyklejszy noob-prectction, czyli graczy od 500 nie będą mogli atakować graczy poniżej 500 miejsca.

 

 

Fajnie fajnie, ale troszke brane z punktu widzenia flociarzy, a nie szarych eko-farmerów jak ja na ten przykład.

Mam 393 miejsce na uni 4 - 117mld pkt - znaczna wiekszosc tego to budynki i obrona. Jedyna flota jaką mam to UT i troszke recków, więc raczej nie jestem celem ataków. Jestem już w tym magicznym progu

Co pare dni można zbierać z tego naprawde niezłe plony...

 

Moim zdaniem to noob protection, jeśli w ogóle takowe miałoby być, powinno być rozwiązne troszke inaczej (aczkolwiek nie mam wyraźnego pomysłu jak).

 

Jeśli ktoś rozsądnie zaczyna, czyli stawia eko i transportery, a nie kupuje flote za dodatki, to nic mu nie grozi. Raczej mało komu z topki chce się złomować mizerne flotki potrzebne na walki wsród graczy z pozycjami 2k+.

 

#up

Ten pomysł jest zdecydowanie godny rozważenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deus, ale Ty zapomniałeś chyba jak działa newbie protector.

Gracze powyżej tej ilości pkt nie mogą takich graczy atakować, gracze poniżej natomiast nie mogą atakować tych z większą ilością pkt, natomiast osoby zaliczające się do "newbie" wzajemnie mogą się atakować. Przynajmniej ja to tak pamiętam, a nawet jeżeli tak nie było, wydaje mi się to dobrą propozycją.

 

Co do progu zawsze może podyskutować i dać ankiete, tylko propozycji musi być kilka.

 

Tak... to jest to !

 

ustawic odpowiednio ilosc pkt. na danym uni i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś Wam powiem.

 

Dziwi mnie podnoszenie ciągle tego tematu. Zbójnik stary gracz, można powiedzieć, że stary wyga a marudzi jak stara baba.

Dawno nie farmiłem, ale dzisiaj chciałem się przekonać jak to jest.

 

Załóżmy, że jestem nowym graczem. Buduję sobie kilka UT, lecę do idlerka. Z tego co przywiozę zbuduję kolejne UT.

Potrzeba max 30 minut, żeby ufarmić na 20 - 30kk UT.

No i sobie zacząłem farmić idlerów na u3

 

W chyba 3-4h przywiozłem 20 bilionów deuteru. (20.000.000.000.000)

 

Moje dzienne wydobycie na u3 to 6bln. deuteru a gram może rok.

W takim razie mi też należy się ochrona? Przecież jak nie będę farmił, to taki nowicjusz mnie zjedzie jak cielaka.

 

Przestańmy robić z igły widły. Na planetach leży tyle surowca, że jak ktoś chce pograć, to pogra i poradzi sobie bez ochrony.

Jak ktoś jest lejba, to potrzebował będzie ochronę przez cały okres swojej przygody z OGam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leon: Ja nie marudzę, ja tylko próbuje wyjść na kompromis ze wszystkimi. Spamuje i nawijam o tym samym, żeby ludzie zaczeli dawać swoje propozycje. Bo jak widać zdania są bardzo podzielone, jedni chcą newbie protectora, a Ci drudzy [np. Ty] go nie chcą, bo uważają za zbędny.

 

Trzeba w końcu coś z tego wywnioskować i podjąć decyzje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek jest taki, że po kilku godzinach farmienia idlaków mam na koncie + 24 140 000 000 000 deuteru

 

Weź teraz podaj mi chociaż jeden argument przemawiający za wprowadzeniem blokady.

Moje zdanie jest takie, że ewentualna blokada tylko utrudni grę tym, którzy zostają w grze na dłużej. Płaczą tylko ci gracze, którzy wejdą na przysłowiowe "5 minut"

 

Jakoś nie zaobserwowałem żądań nowych graczy za ochroną (może kilka przypadków).

Zasadniczo temat ochrony zawsze podnoszą starzy gracze. Czyżby przejaw nadopiekuńczości?

 

 

@

jak to mówi się w slangu - "mi to tito" czy ta blokada będzie, czy jej nie będzie.

Starałem się tylko podać argumenty, przemawiające za bezsensownością jej wprowadzenia

Są składane przeróżne propozycje, pomysły z innych gier są zapodawane. Jest tylko pewna mała różnica między OGam a innymi grami - prędkość gry.

Dobrze wiesz Ty i wielu innych graczy, że surowca leży na planetach od groma. Tylko trzeba po niego polecieć.

Samo się nie zrobi nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leon, ale newbie protector ma obejmować tylko nowych graczy do danej ilości punktów. Nieaktywni nie mają być objęci tą ochroną.

Niech sobie na nich latają nowi, szybszy rozwój, przez co szybciej pkt nabiją = wyjdą z pod protectora i wejdą do prawdziwego etapu gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Musisz zaakceptować regulamin Warunki użytkowania.