Skocz do zawartości

Ankieta w sprawie minimalnej ilości statków na ekspedycji


  

21 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Minimalna ilość i wartość statków na ekspedycji

    • 20.000.000 x 50.000 metalu = 1 bln (5 bln)
    • 20.000.000 x 75.000 metalu = 1,5 bln (7,5 bln)
    • 50.000.000 x 50.000 metalu = 2,5 bln (12,5 bln)
    • 50.000.000 x 75.000 metalu = 3,75 bln (18,75 bln)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałbym poznać opinię graczy co do minimalnej ilości wysyłanych statków na ekspedycję oraz wartość tych statków.

 

Z jednej strony można stać się ofiarą czyjegoś ataku poprzez falangę, ale z drugiej ilość pozyskiwanego surowca zależy od ilości statków.

 

Ankieta ma możliwość wielokrotnego wyborów, bo można akceptować kilka opcji.

 

Co czym jest na przykładzie 1:

20.000.000

50.000 metalu

1 bln

(5 bln)

Napisano

Ekspedycja moim zdaniem powinna być swego rodzaju urozmaiceniem gry (jak to jest w normalnym ogame) jak i również możliwością dodatkowego profitu.

Trzeba wziąć pod uwagę, ze dla gracza, który ma ogromna flotę i jest wysoko w TOP strata ilości x statków jest bardzo mala i jemu to wisi czy ktoś go złapie czy nie, a dla gracza słabszego możne to być spora cześć jego floty.

 

Ilość okrętów powinna być taka zęby gracza z top 200-300 nie bolała strata floty wysłanej na expedycje. Np. dla mnie jeśli flota 10 mln auror jest naranie max co mogę mieć, głupio by było wysłać na expedycje 5 milionów i stracić polowe floty przez złapanie na falangę.

Napisano

Są 2 powody. Pierwszy, że zysk z takiej ekspedycji byłby bardzo mały - wręcz żaden, bo 50 kkk metalu dziennie. Może dla nowicjusza coś tam by to znaczyło ale tu też drugi powód - ekspedycje mają też zachęcać do łapania ich, żeby było na co polatać, a kto poleci na odpowiednik 15kk DT?

 

Ekspedycja będzie najwyraźniej przywilejem graczy nieco starszych niż po tygodniu gry, ale czy to źle? Zmotywuje do szybszego rozwoju ;D

Napisano

Neriel, wysyłając mała flotę:

Nie otrzymamy dodatków, trytu czy oficerów (dla ciekawskich, którzy nie byli na teście, takie są również opcję ekspedycji).

Możemy stracić 30% floty lub całą flotę albo wziąć śmieszną ilość surowca (adekwatną do małej floty)

 

Więc jaki sens ma ten limit ? :)

Napisano

Są 2 powody. Pierwszy, że zysk z takiej ekspedycji byłby bardzo mały - wręcz żaden, bo 50 kkk metalu dziennie. Może dla nowicjusza coś tam by to znaczyło ale tu też drugi powód - ekspedycje mają też zachęcać do łapania ich, żeby było na co polatać, a kto poleci na odpowiednik 15kk DT?

 

Ekspedycja będzie najwyraźniej przywilejem graczy nieco starszych niż po tygodniu gry, ale czy to źle? Zmotywuje do szybszego rozwoju ;D

 

 

Miałem przyjemność poznać pana z top 100, który mi złomował satelity i wynosił z planety max 2kkk deuteru.

 

Całkowicie ciebie rozumiem, nie dążę do tego żeby latać na expedycje flotą składająca się z kilkudziesięciu tysięcy statków, lecz tez nie wymagajmy od graczy, żeby mieli pakować wszystko co maja w flotę żeby się lekko wzbogacić, bo 2 strony expedycja ma nie zapewniać AŻ takich przychodów jak eko.

 

Wysoki próg może spowodować że ten silniejszy gracz będzie się wzbogacał bo go stać na zaryzykowanie powiedzmy tych 5kk czy 10kk auror mając flotę np. te 200-400kk, a ten słabszy będzie ciężko farmiony przez silniejszych(który sobie odrobi stracona flotę na tym słabszym), tak będzie co latać ale to będzie jak walka Dawida z goliatem ;pp

 

Oczywiście nie chodzi mi o to, zęby gracz co gra tydzień już miał latać jak głupi i złomować i farmic exy.

Napisano
lecz tez nie wymagajmy od graczy, żeby mieli pakować wszystko co maja w flotę żeby się lekko wzbogacić, bo 2 strony ekspedycja ma nie zapewniać AŻ takich przychodów jak eko.

Ej.. kto tu robi ekspedycje? :P Dobrze wiem jaki powinien być zysk ale niestety nie da się tego tak łatwo ustawić. Jeden wyśle 5 ekspedycji dziennie i powie, że to śmiech ile on z nich dostał, a inny będzie słał po 60 i zbijał grube biliony. Trudno taka gra - nie możemy dać wszystkim wszystko równo, bo ludzie nie są sobie równi.

Poza tym co z tego że silniejszy będzie się bogacić? Jak kto odważny to i silniejszemu zdejmie te statki - nie będą one miały dużej siły, a innych statków nie wyślesz.

 

Małe ilości nie dają zysków, więc są zbędne. Limit da ludziom na co latać, a że nie od razu będzie to dostępne to chyba logiczne - jakiś cel w grze niech będzie. Od razu wszystko dostępne, wszystko poznane? Nuda.. Deus, nie chcesz limitu, rób jak uważasz - to nie jest konieczne ale ja uważam ,że powinno być.

Napisano

Po co dawać nakazy.

 

Zdanie małe ilości nie dają zysku jest błędne. Nawet jeżeli będziemy 1 deutery na plus to już jest zysk. Ekspedycja nie ma nad podwajać wydobycia, jest to dodatek do gry po prostu. Zliczając np. 6 miesięczną grę, kilka ekspedycji dziennie i zrobi się spora suma z tych mniejszych.

Napisano

To zbieraj grosiki z trawnika za 3 lata kupisz paczkę chrupek xD

Jeśli ekspedycje będą wymagać dużo statków, a w zamian dawać dużo surowców to dużo będzie chętnych do latania i będzie ruch w grze. ekowcy też zaczną latać, bo im się również przyda tryt no i same surowce. Jak kto pośle 10kk statków to kogo to zainteresuje.. będzie miał (małe ale jednak) zyski nie dając nic w zamian i ekspedycja właśnie będzie tylko dodatkiem. A mogła by być czymś co porządnie ruszy te floty pochowane w bankach dając jednocześnie spore korzyści.

Napisano

To zbieraj grosiki z trawnika za 3 lata kupisz paczkę chrupek xD

Jeśli ekspedycje będą wymagać dużo statków, a w zamian dawać dużo surowców to dużo będzie chętnych do latania i będzie ruch w grze. ekowcy też zaczną latać, bo im się również przyda tryt no i same surowce. Jak kto pośle 10kk statków to kogo to zainteresuje.. będzie miał (małe ale jednak) zyski nie dając nic w zamian i ekspedycja właśnie będzie tylko dodatkiem. A mogła by być czymś co porządnie ruszy te floty pochowane w bankach dając jednocześnie spore korzyści.

 

 

W pełni się z tobą zgadzam, ale moją wolą jest czy będę zbierał na chrupki z trawnika (wysyła małe floty), czy pójdę do pracy (wyślę większą flotę).

Czemu nakazywać jak w prl "pójście do pracy" ? :)

Napisano

Jakbym był burmistrzem miasta to bym wolał już nakazać pracować lub nic nie robić niż pozwalać, by ludzie śmieci zbierali.. chyba że w celu ich segregacji :P

 

Ktoś chce groszami prosze bardzo są idlerzy można zbierać śmieci do woli. Ekspedycja to "farming" z wyższej półki ;D (taką przynajmniej mam wizję)

Napisano

co do ekspedycji mogłby byc troche mniejszy procent statkow zniszczonych w trakcie lotu z 30% np do 20%, i moze wiekszy % na trafienie dodatkow ?

Napisano

Jakbym był burmistrzem miasta to bym wolał już nakazać pracować lub nic nie robić niż pozwalać, by ludzie śmieci zbierali.. chyba że w celu ich segregacji :P

 

Ktoś chce groszami prosze bardzo są idlerzy można zbierać śmieci do woli. Ekspedycja to "farming" z wyższej półki ;D (taką przynajmniej mam wizję)

 

Sojusznik Kaddafiego ? :D

Napisano

T.T W ekspedycjach musi panować równowaga. To, że zmienię % na 20 zaskutkuje wzrostem zysków i trzeba będzie je obniżyć co da mniejsze korzyści z ekspedycji.

 

Mogę nawet dać 1% co bardzo ucieszy graczy i obniżyć zyski, albo 80% i je powiększyć.

W ten sposób inni myślą że jest dobrze/źle, bo % jest mały/duży, a o faktach pojęcia nie mają.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Moje zdanie na temat dotychczasowej ekspedycji jest negatywne..

Może i mam pecha ale na 24 lvl technologi brak zysku przy 100 ekspedycjach może co najmniej dziwić.

Dlatego ja latam już nie po 150kk każdą ekspedycje a po 20-40k z uwagi na to że tylko dla trytu latam (by wykonać zadanie).

Pomysł, żeby zrobić minimalną ilość statków na ekspedycje (przy co najmniej dwukrotnie zwiększonym procentem żeby coś trafić) jest bardzo dobry.

Moim zdaniem wystarczyłoby zrobić że za każdy lvl technologi powyżej 20 poziomu szanse na znalezienie "czegoś" zwiększają się o 3 % a nie o 1% jak jest teraz.

Zwiększenie o 1% możliwości znalezienia czegokolwiek nie odgrywają większej roli.. (nie opłaca sie badać technologi na wyżej niż 25 lvl (wykonanie zadania), bo czas potrzebny na to badanie będzie za duży w stosunku do korzyści.

Napisano

Ja bym to w ogóle przerobił aby wyniki były nieco bardziej przewidywalne ale deus jakoś się ze mną nie zgodził... Również jestem grubo w plecy i to nie z powodu pecha, bo pecha nie można mieć 2 tygodnie.

Napisano

widze nie tylko ja mam wrazenie ze te ekspedycje sa o kant pupy ;D

niema wogole na tym zysku, a jak juz jest to minimalny...

jedynie wszyscy lataja po to zeby wykonac zadanie z trytem...

Napisano

No i dodatki.. Co najmniej 100 ich zdobyłem, więc się nawet opłaca jak na 2 tyg lotów.

Deus, zróbmy coś z tym, bo inaczej to miało wyglądać :P Do strat wystarczą straty poprzez innego gracza, usuniemy te utraty całej floty, zmniejszymy nieco zyski i się to powinno bardziej ustabilizować.

Radziłbym też usunąć dodatki, bo trafiają się zbyt często. Wystarczy geolog z którym problemów nie ma - trafia się bardzo rzadko i tak powinno być.

Napisano

neriel to masz farta do tych dodatków :P ja raczej nie trafiam a jak trafie to akurat na małej ilości szperaczy i wtedy tylko 3 dodatki. a co do geologa to go jeszcze nie widziałem :P

Napisano

A często wysyłasz? Bo ja jak najczęściej - co 1-3h. Jak wysyłasz max 10 dziennie to rzadko, ale wyślesz 60 to bynajmniej mi ze 2-5x się trafią.

Napisano

Można zrobić np. tak, że jeżeli spadnie nam flota, to przez kolejnych 10 ekspedycji nie będzie mogła spaść.

Jeżeli spadnie 30% to przez kolejne 2 nie spadnie.

 

Na ekspedycji da się sporo zyskać, zazwyczaj surowców, trzeba mieć szczęście :)

Napisano

No nie wiem.. chyba i tak można :P

 

W sumie trafiłeś w 10 jeśli chodzi o ilość ekspedycji. Po przeliczeniu potrzeba 16 ekspedycji dla odrobienia strat po utracie floty oraz 5 dla odrobienia utraty 30%.

Takie 10 i 2 ekspedycji zabezpieczenia daje dużo większą szansę na udany dzień.

 

W takim razie spróbujmy tego jak najprędzej ;)

 

Mam tylko taką sprawę.. mógłbyś przyspieszyć jak dawniej ekspedycje do 10s na serwerze testowym? Od razu bym już tam wypróbował.

Napisano

To nie ja czytam źle tylko Ty mnie nie zrozumiałeś ;> Suma wszystkich ekspedycji decyduje czy dzień był udany czy nie. Ja może kilka miałem ale ich nie zauważyłem - wszystkie dni miałem na minus.

 

Jeśli zastosujemy metodę deusa to szansa na udany dzień może się nieco zwiększyć.

 

 

@Edit

Aha... sorki faktycznie przejęzyczyłem się.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Musisz zaakceptować regulamin Warunki użytkowania.