jarek Napisano 23 Lipca 2009 Zgłoszenie Napisano 23 Lipca 2009 (edytowane) BUDYNKI Tutaj uzyskasz informacje na temat podstawowych budynków w grze. Dowiesz się także, które budynki są potrzebne bardziej od innych, oraz w jakiej kolejności je stawiać, aby zapewnić sobie dobry start w grze. 1.Elektrownia Słoneczna: Aby wydobywać surowce najpierw potrzebujesz odpowiedniej ilości energii zapewnianej przez ten budynek. Produkowana tutaj energia umożliwia wydobywanie metalu, kryształu oraz pozyskiwanie deuteru. Od razu po wybudowaniu możesz sprawdzić ile energii jest aktualnie produkowanej na górnym pasku pokazującym stan surowców oraz w menu "Surowce", gdzie możesz zarządzać przydziałami wyprodukowanej energii. 2.Kopalnia metalu: Metal jest jednym z trzech surowców dostępnych w grze. Jest on potrzebny do budowy niemal wszystkich struktur, statków oraz badań występujących w grze. Zalecane jest wybudowanie kopalni (zwłaszcza na początku) na możliwie wysokim poziomie. 3.Kopalnia kryształu oraz ekstraktor deuteru: Kryształ jest ważnym surowcem potrzebnym przy wznoszeniu budynków, statków i badań. Jest produkowany w mniejszych ilościach, jednak nie czyni go to wcale mniej ważnym. Deuter to ważny surowiec, używany podczas budowy i badań oraz przede wszystkim jako paliwo dla statków. Aby Twoje Imperium rosło w siłę oraz aby nawiązać kontakt z innymi graczami potrzebujesz zbudować bardziej zaawansowane budynki. Wraz z wybudowaniem laboratorium oraz stoczni rozpoczyna się nowy rozdział w Twoim Imperium - budowa floty. Więcej informacji znajdziesz tutaj: 1.Stocznia: W tym budynku powstają wszystkie możliwe do zbudowania statki w grze. Pomimo, że stocznia może zostać wybudowana dosyć szybko, większość statków wymaga przeprowadzenia odpowiednich badań umożliwiających ich budowę. Dokładny podgląd wymogów znajduje się w zakładce "technologia". Im wyższy poziom stoczni tym bardziej zaawansowane statki i tym szybciej mogą być produkowane. 2.Laboratorium Badawcze: Aby przeprowadzać badania potrzebujesz właśnie tego budynku. To w nim są wynajdywane nowe technologie pozwalające na budowę i ulepszanie statków oraz systemów obronnych. Każde ulepszenie jest automatyczne i dotyczy wszystkich statków/systemów obronnych. Przyspieszenie badań jest możliwe po wybudowaniu wyższego poziomu laboratorium. 3.Fabryka robotów: Ten budynek stanowi jedną z podstaw stworzenia potężnego Imperium. Wraz z wzrostem jego poziomu, maleje czas potrzebny na wybudowanie statków budynków oraz obrony. Warto pamiętać, że kolejne poziomy kopalń i elektrowni budują się coraz dłużej, także skrócenie tego czasu stanie się w pewnym momencie bardzo pomocne. Ta część wprowadzenia dotyczy pierwszych akcji Twoją własną flotą oraz obrony własnej planety. Dowiesz się pokrótce na temat możliwych misji floty oraz jak komunikować się z innym graczami. 1.Galaktyka: Wybierając na pasku po lewej stronie zakładkę "Galaktyka" możesz znaleźć informacje na temat graczy i planet w otaczających Cię układach. Korzystając z okazji, podczas przeglądania moższ wysłać sondy szpiegowskie w celu uzyskania większej liczby informacji na temat ich planet (poziomy budynków, stacjonujące floty itd.). FLOTA Oprócz możliwości wysłania floty prosto z podglądu galaktyki, możesz także wejść w zakładkę "Flota" znajdującej się w lewej części menu. Otwiera się strona gdzie po kolei wybierasz odpowiedni rodzaj i liczbę statków do misji, następnie określasz cel(jeśli wchodziłeś z podglądu galaktyki, będzie on od razu określony jako planeta na której kliknąłeś wybór misji)), a także prędkość lotu. Następnie pozostaje już tylko wybranie rodzaju misji (Napadaj, zbieraj, szpieguj, transportuj, stacjonuj, kolonizuj, niszcz). OBRONA Aby bronić swojej planety możesz budować struktury obronne wybierając zakładkę "Obrona". Tam właśnie wybierasz wszelkiego rodzaju planetarne działa i powłoki (od wyrzutni rakiet, aż po Dużą powłokę ochronną). W razie ataku obrona walczy tak jak normalna flota stacjonująca na planecie, natomiast w przeciwieństwie do niej 70% struktur zniszczonych w walce zostaje automatycznie odbudowanych. Sojusze Gra umożliwia i w znacznej mierze polega na zawieraniu sojuszy z innymi uczestnikami zabawy. Zasady gry pozwalają posiadać maksymalnie jedno konto w jednym wszechświecie i współpracować na poziomie ekonomicznym oraz militarnym ze swoimi sojusznikami, rosnąc razem z nimi w siłę i mając ich wsparcie. Sojusze to rodzaje klanów z gier innego typu. Największe sojusz liczą sobie od stu kilkudziesięciu do ponad 300 członków. Badania Badania w grze są bardzo istotne, to dzięki nim można budować kolejne coraz bardziej złożone statki lub konstrukcje obronne. Dzięki rozwojowi badań zmianom ulegają również, właściwości statków, takie jak: siła ognia, odporność i przede wszystkim szybkość. Dlatego w przez cały okres gry nie można zapominać o rozwoju "Intelektualnym" naszego imperium. Badania można podzielić na dwie grupy, na takie których każdy kolejny poziom przynosi jakieś korzyści oraz na te których po otrzymaniu pewnego poziomu nie warto już rozwijać gdyż są one jedynie niezbędne do uzyskania możliwości odkrycia innego badania. Technologie warte inwestowania Rozwijaj je przez cały okres gry. Technologia szpiegowska Dzięki tej technologii możesz szpiegować planety innych graczy, pozyskując cenne informacje na temat ich technologii, flot, obrony oraz budynków. Im wyższy poziom tej technologii tym dokładniejsze są nasze skany a i trudniej jest zestrzelić nasze szpiegujące sondy. Dodatkowym plusem jest jeszcze, to że ciężej jest innym wypatrzyć co się dzieje na naszej planecie. Wymagania: - Laboratorium badawcze poziom 3 -------------------------------------------------------------------------------- Technologia komputerowa Dzięki zwiększaniu wiedzy tej dziedzinie możesz sterować coraz większą liczbą flot w jednym momencie, każdy kolejny poziom tego badania zwiększa liczbę max flot jakie możesz wysłać o 1. Można powiedzieć, że jest to do pewnego stopnia technologia rozwojowa dlatego, że nie sądzę żeby nawet bardzo aktywny flociarz potrzebował np. 30 slotów na flotę jednocześnie. Wymagania: - Laboratorium badawcze poziom 1 -------------------------------------------------------------------------------- Technologia bojowa Technologia bojowa zwiększa wydajność systemów bojowych zainstalowanych na naszych statkach. Każdy poziom technologii bojowej podwyższa moc bojową jednostek o 10% wartości początkowej. Najprościej jak się da, im większa tym statki są silniejsze. Wymagania: - Laboratorium badawcze poziom 4 Wykorzystywane przez: - wszystkie statki - wszystkie struktury obronne -------------------------------------------------------------------------------- Technologia ochronna Jedna z trzech najważniejszych technologii obok "Technologii bojowej" i "Opancerzenia", jej rozwój sprawia, że powłoki ochronne wokół statków i systemów obronnych są skuteczniejsze. Każdy poziom technologii ochronnej podwyższa efektywność powłok o 10% wartości podstawowej. Podobnie jak technologia bojowa i opancerzenie, powinna być rozwijana cały czas im większy poziom tym lepiej. Nasze statki wychodzą ze starć z mniejszymi stratami. Wymagania: - Technologia energetyczna(Poziom 3) - Laboratorium badawcze(Poziom 6) Wykorzystywane przez: - wszystkie statki - wszystkie struktury obronne -------------------------------------------------------------------------------- Opancerzenie Ulepszone stopy metali zwiększa wytrzymałość pancerza, przez co nasze statki są odporniejsza na atak wrogich jednostek. Skuteczność opancerzenia wzrasta o 10% wartości początkowej. Wymagania: Ostatnia już z trzech technologii, które zwiększają nasze szanse na wygraną w starciu. - Laboratorium badawcze(Poziom 2) Wykorzystywane przez: - wszystkie statki - wszystkie struktury obronne -------------------------------------------------------------------------------- Napęd spalinowy Dalszy rozwój tego napędu sprawia, że niektóre statki poruszają się szybciej, każdy poziom podwyższa prędkość o 10% wartości podstawowej. Jako, że lekkie myśliwce są już rzadko używane, częściej stosuje się MT, a te znowu po osiągnięciu 5 poziomu napędu impulsowego zyskują silniki impulsowe, to napęd spalinowy jest już najczęściej wykorzystywany w recyklerach. Statki te są bardzo wolne, więc proponowałbym znacząco rozwinąć ten napęd, przecież chcemy jak najszybciej zebrać szczątki z bitwy, zanim zrobi to ktoś za Nas. Wymagania: - Technologia energetyczna(Poziom 1) - Laboratorium badawcze(Poziom 1) Wykorzystywany przez: - małe i duże transportery, - lekkie myśliwce, - sondy szpiegowskie - recyklery -------------------------------------------------------------------------------- Napęd impulsowy Bazuje na zasadzie odrzutu. Dalszy rozwój tego napędu sprawia, że niektóre statki poruszają się szybciej, przede wszystkim każdy poziom podwyższa ich prędkość o 20% wartości podstawowej. Tu już mamy znacznie ciekawszy napęd, nie dość, że zwiększa prędkość bardzo popularnych obecnie statków MT, KT i CM to dodatkowo zwiększa zasięg rakiet międzyplanetarnych. Wymagania: - Technologia energetyczna(Poziom 1) - Laboratorium badawcze(Poziom 2) Wykorzystywany przez: - bombowce, - krążowniki, - ciężkie myśliwce - statki kolonizacyjne - rakiety międzyplanetarne ( z każdym poziomem zwiększajż swój zasięg ) -------------------------------------------------------------------------------- Napęd nadprzestrzenny Zakrzywia przestrzeń wokół statku. Dalszy rozwój tego napędu sprawnie podwyższa prędkość niektórych statków o 30% wartości podstawowej. Napęd ten przeznaczony jest, że tak powiem dla "grubszego" towarzystwa, zainstalowany jest w potężnych statkach, które tworzą trzon floty OW, pancerniki, niszczyciele. Są to i tak szybkie już statki ale warto dla elementu zaskoczenia wroga sprawić aby poruszały się jak najszybciej. Wymagania: - Technologia nadprzestrzenna(Poziom 3) - Laboratorium badawcze(Poziom 7) Wykorzystywane przez: - okręty wojenne, - niszczyciele, - pancerniki, - Gwiazdy Śmierci - bombowce ( po osięgnięciu 8 poziomu napędu spalinowego ) -------------------------------------------------------------------------------- Technologie nierozwojowe Rozwijaj je jedynie no określonego poziomu zdefiniowanego dla każdej technologii. Technologia energetyczna Jest to badanie, które jedynie umożliwia odkrywanie innych technologii i po osiągnięciu jej 12 poziomu( który jest wymagany jeżeli chcemy zbudować terraformer) dalszy jej rozwój jest bezcelowy i nie przynosi żadnych korzyści Wymagania: - Laboratorium badawcze(Poziom 1) -------------------------------------------------------------------------------- Technologia nadprzestrzenna Przez połączenie 4-tego i 5-tego wymiaru jest teraz możliwe zbudowanie nowatorskiego napędu, który jest oszczędniejszy i wydajniejszy. Wymagania: - Technologia energetyczna(Poziom 5) - Technologia ochronna(Poziom 5) - Laboratorium badawcze(Poziom 7) -------------------------------------------------------------------------------- Technologia jonowa Rozwija skuteczność śmiertelnego promieniowania przyspieszonych jonów. Rozpędzone jony wyrządzają ogromne szkody obiektom, na które trafiają. Wymagania: - Laboratorium badawcze(Poziom 4) - Technologia laserowa(Poziom 5) - Technologia energetyczna(Poziom 4) -------------------------------------------------------------------------------- Technologia plazmowa Dalszy etap rozwoju technologii jonowej, która nie przyspiesza już jonów, lecz wysoko energetyczną plazmę. Taka plazma posiada niszczycielską moc podczas atakowania wyznaczonych obiektów. Wymagania: - Laboratorium badawcze(Poziom 4) - Technologia energetyczna(Poziom - Technologia laserowa(Poziom 10) - Technologia jonowa(Poziom 5) -------------------------------------------------------------------------------- Międzygalaktyczna Sieć Badań Naukowych Naukowcy z różnych planet komunikują się ze sobą przez tą sieć. Wymagania: - Laboratorium badawcze(Poziom 10) - Technologia komputerowa(Poziom - Technologia nadprzestrzenna(Poziom -------------------------------------------------------------------------------- Rozwój grawitonów Przez wystrzał skoncentrowanego ładunku cząstek grawitonów może zostać wytworzone sztuczne pole grawitacyjne, które może niszczyć statki i księżyce. Wymagania: - Laboratorium badawcze(Poziom 12) Wykorzystywane przez: - gwiazda Śmierci ( 1 poziom rozwoju grawitonów jest wymagany do tego aby zbudować Gwiazdę Śmierci ) OBRONA: 'Systemy obronne, jak wskazuje ich nazwa, służą do ochrony zasobów przed zakusami co słabszych graczy. W wersji minimalnej jest to kilka wyrzutni rakiet, które uniemożliwiają napad na planetę samymi transportowcami. Szczeg?ln? cech? system?w obronnych jest ich odbudowywanie si? po ka?dym ataku - dok?adniej 70% zniszczonej obrony zostanie odtworzone. Rodzaje systemów obronnych: Wyrzutnia rakiet Lekkie działo laserowe Ciężkie działo laserowe Działo Gaussa Działo jonowe Wyrzutnia plazmy Mała powłoka ochronna Duża powłoka ochronna Przeciwrakieta Rakieta międzyplanetarna Używanie sytemów obronnych: Bunkry FLOTA Flota - zbiór statków kosmicznych, które razem stanowią grupę gotową do wysłania w przestrzeń kosmiczną. Liczba wysyłanych flot na początku gry, jesteś w stanie wysłać tylko jedną flotę z dowolną misją. Liczba możliwych flot do wysłania jest zależna od poziomu Twojej Technologii komputerowej(poziom technologii +1). Flotę można wysłać z dowolną misją, jednak należy pamiętać, że tylko niektóre statki mogą wykonywać określony rodzaj misji. Np. recykler może wykonać misję "zbieraj", która polega na zbieraniu szczątków z Pól zniszczeń Flota porusza się z prędkością najwolniejszego statku w grupie. Rodzaje misji: Napadaj Transportuj Stacjonuj Szpieguj Kolonizuj Zbieraj Niszcz Zatrzymaj Ekspedycja Cel misji Planeta Na planetę można wysłać flotę z każdą misją oprócz zbieraj i niszcz Księżyc Na księżyc można wysłać flotę z każdą misją oprócz zbieraj. Pole zniszcze? Na PZ można wysłać flotę z misją zbieraj. //Poprawa błędów literowych powstałych w wyniku zmiany skryptu forum na inny. by Princess Edytowane 26 Sierpnia 2014 przez I_Will_Never_Forget Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.