Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

chciałbym zgłosić problem w losowaniu surowców (deuteru) i w losowaniu 'niczego'.
Na 26 poziomie technologii ekspedycji aktualnie mam zrobione 2502 ekspedycje. Statystyki wyglądają następująco:

 

Deuter_________1.460_____420.480.000.000.000______58.35_____62.0
Tryt___________319_______669.328__________________12.75_____12.0
Astat__________30________61_______________________1.2_______1.0
Oficer_________26________78_______________________1.04______1.0
Klon___________132_______103.950.000.000.000______5.28______5.0
Kometa_________111_______-87.412.500.000.000______4.44______5.0
Klon-Kometa____21________0________________________0.0_______0.0
Dziura_________52________-136.500.000.000.000_____2.08______2.0
Nic____________372_______0________________________14.87_____12.0
Suma___________2.502_____283.980.000.000.000______100.0_____100.0
(plik wyeksportowany z programu spieriza).
 
Naprawdę czekałem i czekałem aż te wartości się uśrednią, ale w dalszym ciągu jest utrzymywany ten stan rzeczy. Czy na pewno wszystko jest w porządku ze skryptem? Reszta wyników jest +- 1% od średniej, a tu prawie lub ponad 3%, co przy 2500 ekspedycjach daje już różnicę.
 

Pozdrawiam.
Napisano

Ze skryptem jest wszystko w porządku, jedynie problematyczny jest algorytm losowania w PHP / JS :)

Deusx kiedyś, dawno temu już zmieniał pozycje niektórych elementów w kodzie losowania, aby wartości się uśredniły.

Teraz można by również taką modyfikację wprowadzić, zamienić często wypadające losy "nic" na "deuter" :)

Ale decyzja oczywiście nie należy do mnie.

Napisano

fakt, u mnie też jest ta różnica przy ponad 2500 expów na 28pte.

 

Deuter_________1.637_____530.388.000.000.000______61.61_____66.0
Tryt___________421_______1.187.670________________15.84_____16.0
Astat__________30________58_______________________1.13______1.0
Oficer_________29________87_______________________1.09______1.0
Klon___________168_______132.300.000.000.000______6.32______5.0
Kometa_________147_______-115.762.500.000.000_____5.53______5.0
Klon-Kometa____21________0________________________0.0_______0.0
Dziura_________22________-57.750.000.000.000______0.83______1.0
Nic____________203_______0________________________7.64______5.0
Suma___________2.657_____472.638.000.000.000______100.0_____100.0
 

Napisano (edytowane)

Wtedy z kolei proporcjonalnie będzie rosło odnajdywanie 'deuteru' w stosunku do 'niczego'? A jakby uśrednić nie zamieniając skrypty 'miejscami' a wartościami procentowymi? Obniżyć procent losowanie 'niczego' i podwyższyć procent na losowanie 'deuteru'?

Edytowane przez kozel
Napisano

Kozel, wartości % muszą zostać takie same, bo w końcu takie jest założenie ekspedycji.

Losowanie odbywa się w następujący sposób.

Mamy liczby od 1-100, czyli jedna liczba oznacza 1%.

I dla przykładu:

liczby 1-60 to deuter, 61 - 67 nic, 67 - 75 tryt itd, itd.

Niektóre liczby po prostu wypadają częściej. Na przykład 64 zawsze może wypadać częściej niż 34, przez co "nic" będzie zawsze wypadało odrobinę częściej niż "deuter". Kiedyś był taki problem z kometą i klonem, kometa wypadała wtedy dużo częściej, o 2 pkt. proc częściej niż klon. Wtedy deusx zamienił to miejscami i się wyrównało powoli.

Teraz można przeprowadzić podobną modyfikację, zamienić te zakresy miejscami. Zamiana 66% na 70% nie musi dać korzystnego efektu, i też byłaby niezgodna z założeniami ekspedycji.

Napisano

Tez mam tak jak wy :)

PTE 26

 

Deuter_________546_______157.248.000.000.000______60.47_____62.0
Tryt___________103_______231.464__________________11.41_____12.0
Astat__________10________20_______________________1.11______1.0
Oficer_________7_________21_______________________0.78______1.0
Klon___________48________37.800.000.000.000_______5.32______5.0
Kometa_________41________-32.287.500.000.000______4.54______5.0
Klon-Kometa____7_________0________________________0.0_______0.0
Dziura_________19________-49.875.000.000.000______2.1_______2.0
Nic____________129_______0________________________14.29_____12.0
Suma___________903_______107.373.000.000.000______100.0_____100.0

 

Ale u mnie nie jest to aż tak duża różnica.

Chyba też u was nie jest to rażąca rozbieżność aby deusx musiał się tym zajmować.

Niech wprowadzi nowości na które czekamy. :)

Napisano (edytowane)

U mnie to wygląda następująco:

Deuter_________941_______338.760.000.000.000______67.46_____70.0
Tryt___________279_______980.934__________________20.0______20.0
Astat__________16________32_______________________1.15______1.0
Oficer_________14________42_______________________1.0_______1.0
Klon___________77________60.637.500.000.000_______5.52______5.0
Kometa_________68________-53.550.000.000.000______4.87______5.0
Klon-Kometa____9_________0________________________0.0_______0.0
Dziura_________0_________0________________________0.0_______0.0
Nic____________0_________0________________________0.0_______-2.0
Suma___________1.395_____338.760.000.000.000______100.0_____100.0

W sumie wcześniej tego nie obserwowałem, ale faktycznie wychodzi na to, że deuteru jest troche mniej, bo sporo osób ma podobny problem. Sęk w tym, że 3 miesiące temu miałem tyle klonów, że sobie próby moonowe robiłem, a miesiąc temu musiałem szperacze dostawiać. Wydaje mi się, że w czasie kilku tysięcy ekspedycji wszystko się wyrówna.

 

Pytanie czy nie wynika to z tego, że na 'nic' jest minus dwa procent.

 

Edytowane przez Alwego
Napisano

Alwego z tymi klonami to jest kiszka bo ja ostatnio dostawiłem za surowce z banku dodatkowe szperki i wszystko pochłonęło - 30% więcej razy trafiam na - 30% niz na + 30%.

Nie wspomnę już o czarnych dziurach, poziom PTE mam 28 i jak miałem 27 trafiałem czarnulkę 1 raz dziennie a mając 28 czarne dziury trafiają mi się 2 razy dziennie nic z tego nie rozumiem. Jest jakiś błąd z tymi skryptami, coś jest nie dopracowane  :cisza:  Mając lepszy poziom powinno teoretycznie być lepiej, a nie gorzej  :szok:

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Trochę chce odswieżyc temat, bo wpadłem na pomysł.

 

Jeżeli problem jest z kolejnością elementów w skrypcie (elementów losowania: NIC, DEUTER, TRYT itp). to czy jest możliwe wprowadzić przed ten kod jeszcze dodatkowo funkcję losującą, która mieszałaby kolejność tych elementów? Ominęlibyśmy problem pojawiających się częściej wyników ekspedycji z uwagi na ich kolejność (jeżeli to jest oczywiście wykonalne z punktu widzenia skryptu i samego PHP). 

Napisano

Opisywałem nie sam algorytm losowania lecz zasadę. Dotyczyło to wyłącznie +30 / -30 procent. Była zamiana miejsc, ponieważ w moim odczuciu i innych ta druga opcja częściej padała - teraz już wiem czemu - ma ona 6%, nie 5 ponieważ zauważyłem problem z porównywaniem wartości większe, mniejsze bądź równe.

 

W skrypcie nie ma ustawionych sztywnych wartości, są one ustalane na bieżąco i wybierane. Czyli wartość losowania (1 - 100) mieści się w pewnym zakresie i skrypt leci do góry np:

 

1 - utrata floty - 5 - zysk floty - 10 - dzuira - 19 - surowce - 51 - astaty - 52 - nic - 100

 

Wartości 5,10,19... są zastąpione wzorem a kolejne dodawane do siebie czyli (5, 5+10, 5+10+19), dlatego widzimy w przedziałach owy procent a ze wzoru różnice, która go daje. Jedynki celowo we wzorze nie ma, ponieważ początek (i koniec) wyznacza już samo losowanie od 1.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Musisz zaakceptować regulamin Warunki użytkowania.