Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Jak wszyscy wiemy na ogam.online istenieje problem, który każdego w pewnym stopniu irytuje.

Chodzi o ilość graczy posiadających floty ( nie tylko szperacze ) ale i floty bojowe.

Szukałem czy ktoś nie dawał podobnego pomysłu ale nic nie wyszukałem.

 

Jak każdy z nas wie, jest na każdym uni grupa wyjadaczy flotowych co trzyma całe uniwersum "w garści"

Warto jest wprowadzić segregację ale nie taką jak ochrona słabszych graczy bo to nie działa tak jak powinno :)

 

Chcę wam zaproponować 7 poziomów segregacji.

 

1 Poziom ( gracze Najsilniejsi ) od 5.000.000.000.000pkt floty

2 Poziom od 3.500.000.000.000 do 5.000.000.000.000 pkt floty

3 Poziom od 2.000.000.000.000 do 3.500.000.000.000 pkt floty

4 Poziom od 700.000.000.000 do 2.000.000.000.000 pkt floty

5 Poziom od 300.000.000.000 do 700.000.000.000 pkt floty

6 Poziom od 80.000.000.000 pkt do 300.000.000.000 pkt floty

7 Poziom od 0 do 80.000.000.000 pkt floty.

 

Jest to przykładowa segregacja, która należy jeszcze dokładnie obliczyć i ustalić

 

Jednak ważniejsze jest co z tym moża zrobić. Gracz który posiada flote w danym poziomie ( zakładam poziom 4) może atakować:

Poziom 1,2,3,4

Nie może atakować poziomu 5,6,7 (pod groźbą bana bez urlopu przez 48h)

 

i tak działa to na kazdym poziomie, możemy atakować swój poziom i wyższe poziomy, jednak niższych nie bo stracimy flotę przez bana bez urlopu.

 

Co do ACSa to też łatwo rozwiązać ten problem.

Załóżmy, że gracz z poziomu 2 znajdzie cel z poziomu 2  jednak nie ma floty by go zezłomować z zyskiem i szuka pomocy u lepszych graczy np z poziomu 1. Taka sytuacja może być akceptowania (że poziom 1 atakuje poziom 2) jednak warunkiem jest aby gracz z poziomu 1 wysłał maksymalnie 25% swojej floty do ACS ( procent do ustalenia). Jeśli przekroczy dany procent o +/- 3% Dostaje BANA z urlopem na 12h, przekroczy o 5% ban na 24h z urlopem. Powyżej 5% Ban na 24 h bez urlopu.

 

Jednak nie może być to większa różnicza niż 1 poziom niżej, niż gracz mocniejszy posiada pod groźbą bana bez urlopu.

Atak gracza silniejszego w ASC na słabszego można wykonać raz na 3 mc. Zakladamy, że atak był 1 stycznia 2015 to kolejny ACS dany gracz może zrobić 2 kwietnia 2015 nie wcześniej pod groźbą BANA.

Przy standardowych atakach 1v1 mocniejszy słabszego ruszyć nie może :) Musi czekać,aż słabszy dobije do jego poziomu.

 

 

Co nam daje takie podzielenie?

 

Po 1 każdy gracz ma czas na oswojenie się ze swoją flotą i stopniowe rozbudowywanie floty.

Po 2 Wyjadacze muszą czekać aby cel przeskoczył kilka poziomów aby znalazł się w ich zasięgu.

po 3 Nowy gracz ma czas zapoznać się z danym uniwersum

po 4 To dany gracz decyduje czy przejść poziom wyżej by bawić się z lepszymi od siebie :)

 

 

Myślę, że pomysł jest do przegadania. Czekam na wasze opinie i pomysły :)

Dodatkowo przez obostrzenia przy ACS gracz silniejszy musi dobrze policzyć % swojej floty tak aby nie wysłał za mocngo zestawu bo może otrzymać BANA, który pozbawi go własnej floty :) a potencjalny cel ma trochę więcej czasu by swoją flotą uciec :)

 

 

Czekam na wasze opinie i mam nadzieję, że coś zdziałamy razem i wreszcie powiększymy ilości flot na uniwersach :)

Napisano

Nie wiem jak innych ale mnie guzik obchodzi czy mnie zjedzie gość z 1kkk czy 1 kkkk OW :P

Nie uważam, by jakieś podziały graczy i grożenie banami co krok było tutaj rozwiązaniem.

Napisano (edytowane)

Nie dostaniesz batów bo jak masz małą flotę to nikt nie wjedzie w Ciebie 1kkkk OW.

Twoją ochroną jest Twoja wysokość floty.

Jak jesteś w poziomie 4 to nikt Ciebie mocniejszy nie zjedzie.

 

A bany muszą być surowe by ktoś nie próbował się dziwnie tłumaczyć.

Jest złamanie regulaminu to ban bez urlopu i zabaweczki na wystawce.

 

Nakładany ekspresowo. Surowe kary nie dają możliwości cwaniakowania !

Edytowane przez hhsnake0
Napisano

Nie bo taki atak, mocny gracz za chwilę odpokutuje i nic nie straci a tak nie będzie cwaniakowania.

Czas aby nad osobami, które lubią naginać regulamin wisiał jakiś bat. A strata floty jest bardzo bolesnym batem.

 

Najwięcej krzykaczy to osoby co mają wielkie floty i im mało bo nie ma flot a deusx nic z tym nie robi....

Gość I_Will_Never_Forget
Napisano

Moim zdaniem pomysł trochę nie trafiony.

Skoro zbudowałem flotę to chcę skanować i latać... jest już ochrona słabych graczy. Tu zostałyby narzucone kolejne ograniczenia... co więcej, jeśli bym się zagapił i zezłomował gracza na innym poziomie mogę dostać bana... i pewnie co za tym idzie całą flotę.

Po drugie... a co jeśli gracz przed moim dolotem zdemontuje częśc floty tym samym spadając kilka poziomów niżej wymuszając u mnie tym samym bana bez urlopu gdzie tracę flotę...

Co w przypadku nowych graczy którzy nie będą wiedzieli o tym, lub o starych wyjadaczach którzy powrócą do nas... damy wielki banner w podglądzie z regulaminem na kogo wolno a na kogo nie latać?

Kto będzie tego pilnował? system który zapewne jest ciężki do napisania, czy SGO którzy będą musieli sprawdzić tysiące lotów dziennie?

Także jestem na nie :)

 

Podstawowym problemem braku flot jest niemożność ich upilnowania w tak krótkim czasie lotu. Ktoś kto nie ma czasu nie postawi floty by sprawdzać czy nie ściągają mu moona co godzinę lub robić fsa co 15min bo jest to uciążliwe i czasochłonne... tu tkwi problem. Obrona przed agresorem i uciekanie nawet przed x razy mocniejszymi to nie problem, da się to zrobić aż do znudzenia jednej ze stron i znamy takie przypadki. Ale czasami nawet pilnując się dobrze wystarczy minuta zagapienia by stracić flotę...

Napisano

Zaczynam dochodzić do wniosku, że póki gracze nie będą chcieli, to jakimikolwiek zasadami nic tu nie ruszymy :/. Z punktu widzenia człowieka, który lata tylko szperaczami - budowanie floty wręcz go zniechęci, bo jak ma TYLKO szperacze, to będzie pewien, ze praktycznie NIKT go nie zaatakuje. Z drugiej strony jak ktoś ma ogromną flotę, to przestanie mu się opłacać, i będzie wegetował, co spowoduje stagnację na górze tabelki. 

Wydaje mi się, że gdyby więcej deuteru było w nagrodzie za wykonanie zadania związanego z flotą, coś by ruszyło. Jak gracze nie grający na codzień flotą zrobią większość zadań z nią nie związanych, będzie to dla nich większa motywacja, żeby jednak zadania porobić.

Napisano

Kopanie dziury w calym...pomysl do kosza....nawet najwieksi wyjadacze flot kiedys padna...wiem to po sobie wiem to po koledze zanielu...floty powyzej 20kkkk a padli pod naciskiem acs...dosc silnego....radze lepiej wziasc sie za poprawe regulaminu i pozyskiwaniu aktywnych gracze niz dlubaniu w grze ktorej i tak zawsze ktos znajdzie luke i "sposob"

Napisano

kozel, choćbyś dał mi nieograniczoną ilość surowca - co mi po nim, jak wiem, i to w 100%, że flotę z niego zbudowaną stracę...

Zwyczajnie nie zmuszę się do myślenia "czy puściłem FSa" przed każdą czynnością trwającą dłużej niż minutę.

A jak wyślę na dłużej to raz, że nie mam pożytku z floty w locie, a dwa że takiego długiego FSa znacznie łatwiej znaleźć i wyliczyć.

Napisano

jestes skrajnym przypadkiem :D Jestem pewien, że jest wielu graczy, którzy by postawili flotę o wartości 150 - 200 kkk pkt w celu wykonania jakichśtam zadan i utrzymała ją przez np. 2 tygodnie :) a jak nie - strata 'flociarzy', którzy by na nią polowali :)

Napisano

Zawsze jest pewien procent graczy którzy grają flota, a którzy nie. Załóżmy że obecnie jest to 10%. Jak na uni masz 200 graczy aktywnych (nie interesuje mnie ilość zarejestrowanych kont które podaje deusx) to jest 20 flot. Jakby graczy było 1000, to by było 100 flot. Wg mnie tutaj jest problem. Gracze się rejestrują i po 3 dniach juz ich nie ma. Będzie więcej graczy, będzie więcej flot. Prosta zależność. I należy się skupić na tym aby nowy gracz chciał tu zostać, a nie na tym, aby od razu zbudował flotę. Na nią zawsze przyjdzie czas, o ile ten gracz zostanie. Jak zostanie to może ją postawi. Jak przestanie grać juz na początku, to na pewno jego floty nie będzie.

Napisano

w.g mnie także nie ma to zbyt wielkiego sukcesu.....opcja postawienia floty istnieje dla każdego, a czy będziesz z niej potrafił korzystać czy też nie* umiejętności, chęci, możliwości, bezpieczeństwo to już każdego indywidualna sprawa.....jak gra jak potrafi grać i nie ma co płakać myślę że tu raczej indywidualne podejście do graczy czy to starszych stażem czy też młodszych.....nie szczekać tylko konwersować a uwierz mi że się da....złomiarzy mamy* maje każde uni, z podejściem już gorzej ....pozdrawiam Dron 

Napisano

spieriz, może i coś w tym jest, jednak jak popatrzysz na ten procent na ogame to tam lata i 50%. Podobno - dawno nie sprawdzałem :P

Ludzi co roku mamy z tysiaka ale właśnie z jakiegoś powodu znikają bardzo szybko. Ciężko powiedzieć aby tą przyczyną były... zbyt małe nagrody za zadania ;]

Napisano

Również nie wiem co jest tego przyczyną.

Ale na pewno mi nie powiesz, że ktoś przestał grać po tygodniu, bo dostał złoma :) bo przecież przez tydzień złoma dostać by nie zdążył.

Wiadomo, że są też tacy gracze co przestają po dostaniu złoma, ale jest ich stosunkowo niewiele.

Myślę, że warto by było zrobić ankietę, która się pojawia np. po tygodniu od zarejestrowania się nowego gracza, w której będą 3 pytania

1. Co Ci się podoba w grze

2. Co Ci się nie podoba

3. Co byś chciał zmienić.

 

Dzięki temu administracja miałaby lepszy obraz tego na co patrzy nowy gracz, i można by było zrobić odpowiednie zmiany aby ten nowy gracz u nas został.

Napisano

Przy tym tempie gry na U8 jest bardzo duża dysproporcja. Pojawia się nowy gracz, dochodz do top200 bez większego trudu, bo reszta to nieaktywni, stawia flotę o jakotakiej wartości i momentalnie rzuca się na niego 5 flot z top10. Nic dziwnego, ze się odechciewa jak wlatuje komuś takiemu flota o wartości 10x jego całego konta. Może lepsza reklama ogam.online by się przydała, połączona z otwarciem nowego uni? Może klasyczne Uni bez szperaczy, bez handlarza, bez banku (bez astatów :D)?

Napisano

Ja nie powiedziałem, że nie wiem czemu tak jest. No może nie wiem, ale wierzę.. :P

Na pewno niewielu zrezygnuje zaraz po złomie, ale dociera do kogoś, że z takim speedem floty nie utrzyma, bo mu się nie chce czy też nie ma takiej możliwości i z tego powodu rezygnuje.

 

Sytuacja opisana przez kozel'a odnosi się również do kosztów falangi i jej zasięgu, o czym gdzieś tam pisałem.

Zakładając, że ktoś poprawnie będzie pilnować floty, odbierać FSy itp. to i tak flotę straci, bo go wyliczą bez problemu.

 

Kwestia braku minimalnego % na utratę GŚ też nie jest tu bez znaczenia - z ryzykiem utraty GŚ na nawet najmniejszych moonach nie było by opłacalne polowanie na takiego nowicjusza.

 

Także jak widać nie ma tak, że jedną z tych rzeczy zmienimy i cacy. Póki wszystkie te warunki nie zostaną spełnione flotę będzie można łatwo złapać. Jak nie tanio to szybko i odwrotnie.

Obecnie zaś jest i szybko i tanio, nawet koszy spalania zmniejszyliśmy...

Napisano

Neriel, ale skoro nie da się nikogo zezłomować ani metodą natychmiastową - 30s lot przy nieodebranym fs, ani wyliczyć z falangi, to w jaki sposób chcesz kogokolwiek zezłomować?

Chyba, że Tobie zależy na tym aby floty były tylko po to aby stały w statystykach, bo czasami odnoszę takie wrażenie. ;)

Ty chcesz od razu zablokować wszystkie metody - i szybkie złomy przez krótki lot, i wyliczanie przez ogromne zwiększenie kosztów falangi i zmniejszenie jej zasięgu. Tym sposobem będą floty, ale nie będzie żadnych SJ ani ST, bo nie będzie takiej możliwości.

Napisano

Ogromne koszta zwiększenia falangi wynikają tylko z tego, że pierwotnie ustalono je na śmiesznie niskim poziomie. 

Oryginalnie, w zbalansowanym systemie, średnie eko mogło sobie pozwolić na 1000 skanów falangi dziennie (5.000 deuteru x 1000 = 5 mln deuteru).

 

U Nas średnie eko to załóżmy 5 bln deuteru, czyli falanga powinna kosztować 5 mld deuteru. A weź pod uwagę, że u Nas deuter zdobędziesz bez problemu u handlarza, a w zbalansowanym, oryginalnym systemie tego nie było, więc całonocne klikanie pierwotnie, było drogie, a u Nas to kosztuje tyle co nic - całą dobę można sobie klikać za mniej jak 5 bld deuteru, panie, tyle to ja w 3h na ekspedycjach przywożę...

 

spieriz - marudzisz, gdzie Neriel pisał, aby odebrać możliwość złomowania z użyciem falangi, czy nieodebranej floty? Pisze jedynie, aby to utrudnić, tak aby nikt tej floty nie tracił w ciągu 24h po jej postawieniu, a tak to wygląda obecnie.Średniej klasy gracz nie ma technicznych możliwości na obronę swojej floty.

Napisano (edytowane)
Chyba, że Tobie zależy na tym aby floty były tylko po to aby stały w statystykach, bo czasami odnoszę takie wrażenie. ;)

 

Tak, dokładnie na tym mi zależy - na zapełnieniu statystyk TOP100 czymś więcej niż satelitami. Ataki mogą być na porządku dziennym, ale złomy już nie.

 

A co do proroctw, jak to nie bedzie ST i SJ, to wiesz co.. który raz już ja to słyszę. Moony zmienialiśmy, spalanie zmienialiśmy, statystyki statków zmienialiśmy i za każdym razem tak ktoś gadał.

 

 

To, że ST będą się pojawiać raz na 2 tygodnie czy i raz na miesiąc nie znaczy, że nie będzie.

O to mi przecież chodzi, by złapanie nawet byle floty nie było kwestią kilku minut, a na te największe jak ktoś będzie się pilnować to absolutne minimum szans.

Tak to powinno wyglądać - pilnuję floty, to jej nie dorwiesz. Możesz sobie latać codziennie i czekać aż raz zapomnę, ale trochę się będziesz musiał nalatać, a nie 15 min i po zabawie.

 

Alwego, nie doliczyłeś do eko zysków z ekspedycji. Co prawda nie jest to eko, jednak w oryginalne ten element był co najmniej mało zyskowny.

U nas jak się pogra trochę to daje całkiem sporo i wypada wziąć go pod uwagę.

Edytowane przez Neriel
Napisano

Wydaje mi się, że pomóc mogą zmiany typu:

- Likwidacja handlarza - będą 3 surowce zamiast 1 w 3 różnych magazynach.

- Bank ograniczenie pojemności - Maksymalny rozmiar banku wynosiłby wyższą wartość z 

a) Najwyższy koszt budynku wyrażony w surowcu, którego więcej trzeba wydać.

b) Pojemność największego magazynu

Wartość maksymalna banku byłaby przypisana do wszystkich surowców jednakowo.

Napisano

no z z tym bankiem i np. cos w stylu budynek SILOS który takze kosztuje i powiększa pojemność banku była by nie głupia .....ale to nie w temacie :) sry 

Napisano

Skuzi, a co z robisz z masakryczną ilością deuteru jaką będziesz miał gdy zniknie handlarz? na oryginale górnik sprzedawał deuter flociarzom, a Ci go wylatywali. Tutaj dziennie wylatasz majac dużą flotę kilkanaście, kilkadziesiąt bln deuteru, a zdobędziesz go 2-3 x tyle.Różnice tym większe, im aktywniejszy jest gracz.Inna sprawa - skąd weźmiesz kryształ? Dużo się go nie wydobywa, a i flota, i budynki kosztują.Nawet na uryginale był z tym problem i dopiero handlarz rozwiazał te kwestie. Inna sprawa, że ma się to nijak do ilości flot.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Musisz zaakceptować regulamin Warunki użytkowania.