Jump to content

Propozycja zmian


Neriel
 Share

Recommended Posts

No wiec co uda mi sie obliczyc to napisze, a reszte proponuje metoda prob i bledow zmniejszac SD tak dlugo, az wyniki w miare beda podobne do SpeedSim'a.

 

 

 

1) Aurora SD przeciw bombowcom zmniejszyc do 10

Przeciw Lekkim Mysliwcom zmniejszyc do 40, bo inaczej zastapia nam Krazowniki :P

 

2) OW niszczy chyba 250 WR w 1 rundzie.. Skad tam sie wziely SD na WR xP

 

3) Krazownik chyba to samo co - 100 kregow w walce z 500 LDL powinno przegrac, a polowa zostaje. Tak samo w przypadku WR - zbyt duzo wytrzymuja

Przeciw Lekkim mysliwcom zmniejszyc SD do 2

 

4) Pancernikowi zmniejszyc SD z 4 do 3 przeciw Ciezkim mysliwcom oraz Krazownikom.

OW z Pancernikami padaja prawidlowo

 

5) Bombowiec SD przeciw WR zmniejszyc do 5

Przeciw Lekkim dzialom laserowym do 3

Przeciw Ciezkim dzialom laserowym do 2

Przeciw dzialom jonowym do 2

 

6) powinny miec 1 SD przeciw Aurorze, bo teraz niszczy ich 3x wiecej niz sama kosztuje

 

 

No.. to chyba wszystko..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sorki,zle to ujalem :P

250 niszczy chyba jakas tam ilosc OW, a ze 8 to wiem tylko zagadka, dlaczego tam sa WR?

Nie powinny.. Juz duzo statkow ma SD na WR... krazownik, bombowiec, Aurora, Gs :P

Link to comment
Share on other sites

W krazku SD na LMy zmniejszyc do 2

 

I moze zglos jeszcze go do tego zioma co zglosiles do niego, bo wydaja sie byc jakies zbyt odporne na zwykle ataki (statkow bez SD)

 

Cos jest nie tak z obrona statkow bez SD, bo 1 OW pada w starciu z 30 WR, ale u nas nawet 60 nie daje mu rady.

 

 

A w wiekszych ilosciach juz nie tak znaczaco sa roznice.. troche za duzo OW przezywa, ale niszcza prawidlowo

Link to comment
Share on other sites

Spoko, wiadomosc do niego poszla Tylko dajcie mi przyklady walk zeby sprawdzil

 

Tzn przepisal, bo to jest tak, ze jak statek nie ma SD to odda jeden strzal i jak jest silniejszy to zniszczy, chyba ze tarcza obroncy pochlonie wiekszosc sily agresora.

 

 

To jest bardziej skomplikowane, niz sie moze wydawac :) Opisac moze jeszcze da sie w miare, ale napisac... Dla mnie to masakra, Xaar(nasz programista) zapewne sobie poradzi :D

Link to comment
Share on other sites

Wiem :P

Oslona pochlania atak w kazdej walce, nastepnie jesli atak przebije oslone to obrazenia musza wynosic wiecej niz pancerz 1 statku. 1000 ataku leci na 200 powloki, 800 sie przedostaje i statek o strukturze 1200 przetrwa taki atak i zostanie 400 pancerza.

Czy jakos tak xD

 

 

Sprawa z SD komplikuje sie jeszcze w takiej sytuacji, ze kiedy zmniejszamy to automatycznie zmienia sie ilosc statkow przeciwnika w kazdej rundzie i znowu cos trzeba poprawiac.. no nic mam prawie miesiac :>

 

 

W pancerniku zmniejsz o 1 SD przeciw OW, bo nieznacznie sie rozni od Speedsima jednak.. 100 Panckow powinno niszczyc 230 OW, a radza sobie z 250, wiec minimalnie tylko.

 

 

Pancek przeciw kregom idealnie juz ale CMy jeszcze o 1 zmniejszyc, bo znacznie sie roznia wyniki nadal

 

 

W bombowcu LDL zmienic na 4 trzeba, a WR wydajasie byc dobrze

Link to comment
Share on other sites

Tak myslisz? To sprobuj zamiast bombek wyslac pancerki lub NC o tej samej wartosci i zobaczysz, ze w porownaniu z nimi to bombki kosza bunkry :P

 

Poza tym dazymy do podobienstwa do ogame, wiec wszystko bedzie jak nalezy :]

 

 

 

Leoben, kregi bardzo skutecznie niszcza WR, chociaz rzeczywiscie stawiaja najwiekszy opor.. no ale cos w bunkrze musi byc silne ;]

Link to comment
Share on other sites

Xaar sprawdza wlasnie obrone statkow, niech najpierw to zrobi, a potem bedziemy jeszcze SD zmieniac, na razie nie ruszamy nic :) (Prawdopodobnie w czwartek zrobi)

 

OGAME

A wiec generalnie na Ogame to wyglada tak:

1a) Kazdy statek agresora losuje flote obroncy, a potem losuje jeszcze konkretny statek i do niego strzela.

1b) Jezeli statek do ktorego strzelal jest na liscie jego szybkich dzial to z prawdopodobienstwem 1-(1/n) strzela ponownie. I potem z prawdopodobienstwem 1-(1/n) strzela ponownie. I potem z prawdopodobienstwem 1-(1/n) strzela ponownie. (....)

2) Potem analogicznie strzela flota obroncy.

3) Nastepnie jest obliczane prawdopodobienstwo wybuchu statku. Przywracane sa oslony statkow, ktore przezyly.

4) Zaczyna sie kolejna runda. Wracamy do 1a)

 

Przyklad walki:

Atakujacy statek: Atak:2200, Tarcza:300, Punkty strukturalne(zycie+pancerz):6000

Broniacy statek: Atak:250, Tarcza:1000, Punkty strukturalne(zycie+pancerz):2000

Runda pierwsza. Statki do siebie strzelaja. Liczby wygladaja tak:

Atakujacy statek: Atak:2200, Tarcza:50, Punkty strukturalne(zycie+pancerz):6000

Broniacy statek: Atak:250, Tarcza:0, Punkty strukturalne(zycie+pancerz):800

 

Atakujacy ma 100% PS wiec nie ma szansy wybuchnac. Obronca ma 40% PS, wiec ma 60% szans na wybuch. Jesli wybuchnie walka jest skonczona. Jesli nie nastepuje kolejna runda. Tarcza statkow jest odnawiana i liczby wygladaja tak:

Atakujacy statek: Atak:2200, Tarcza:300, Punkty strukturalne(zycie+pancerz):6000

Broniacy statek: Atak:250, Tarcza:1000, Punkty strukturalne(zycie+pancerz):800

 

 

OGAM - czyli nasza gra

Obliczana jest suma sily atakujacego i broniacego sie. Jesli we flocie przeciwnika sa statki na ktore mamy SD to nasz statek strzela do wszystkich wrogich jednostek znajdujacych sie na liscie z liczba strzalow jaka wynika z SD. Nastepnie obliczany jest udzial w stratach proporcjonalnie do liczby statkow we flocie. Statki sa niszczone i zaczyna sie kolejna runda.

 

Przykladu nie bedzie :P

 

Wnioski

1) System stosowany w Ogame sprawdza sie dla malych flot. Zapuszczenie mojej probnej implementacji dla flot z uni ubiloby calkowicie serwer.

2) Jako, ze jest inaczej zrobiony system walki porownywanie tego co wychodzi z naszych RW z symulatorami SpeedSim lub Dragosim jest debilizmem, bo zawsze bedzie cos inaczej.

 

Propozycje

1) Oczywiscie moge przepisac walki do tych z Ogame ale nie miejcie potem do mnie pretensji ze wolno chodzi i raporty generuja sie po np 30-40 minut a te z ST to pewno i ze dwie godziny :P

2) Lepszym rozwiazaniem bedzie pogrzebanie w parametrach statkow i dobor i ataku, obrony, pancerze, punktow strukturalnych i SD. W ten sposob mozna sie zblizyc do wynikow z Ogame, ale zawsze gdzies sie rozjedzie.

3) Decyzja nalezy do Deusx'a.

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie szybkie dziala sa OK, wystarczy zmniejszyc troszke obrone w na slabsza i bedzie OK. Jak juz mowilem, nigdy nie da sie czegos skopiowac w 100%, dlatego oryginalne gry sie tym wyrozniaja :)

 

 

Widze, ze wiekszosc ludzi olala ten temat.

 

 

Moim zdaniem wystarczy zmniejszyc oslone w GS, porobie jeszcze pare testow i na tym sie skonczy, zaplace i wprowadze.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.