Skocz do zawartości

Wielkości moonów


1miko1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w związku z dyskusją jaka miała miejsce na shoutboxie apropo wielkości moonów jak i szansy na odpowiednią wielkość moona, postanowiłem opracować wzór, który sprawia, że uzyskanie moonów większych jest trudniejszych niż mniejszych. Obecnie na każdy moon mamy taką samą szanse. Jeżeli pomysł się spodoba, i uznacie to za stosowne, mogę zmienić go tak, żeby uwzględniał ilość debrisu. (Im więcej, tym większa szansa na dużego a mniejsza na małego, ale zawsze można mieć i taki i taki).

 

Kod napisany w C++:

int suma=0;

for (int x=3000, x

{

suma=suma+(10000-x)^2;

}

int suma2=0;

y=rand()%suma +1;

int wielkosc_ksiezyca;

for (int x=3000, x

{

suma2=suma2+(10000-x)^2;

if (y

{

wielkosc_ksiezyca=x;

break;

}

}

 

UWAGA: Założyłem, że najmniejszy możliwy moon to 3000, nie wiem czy to prawda!

Dla niewtajemniczonych, we wzorze chodzi o to, że szansa na moona wynosi

 

(10000-x)^2/(7000^2+6999^2+...+1^2).

Gdzie X to wielkość moona jaką chcemy uzyskać.

Znak ^ oznacza potęgę.

 

Jeżeli ktoś nadal nie rozumie, to wyjaśnię na przykładzie, szansa na moona o wielkości 3000, jest 4900 razy większa, niż na moona o wielkości 9900.

 

EDIT: Darth Misiek, jednak uważam, że większe moony powinny być trudniejsze do zdobycia. Pomysł, który opisałeś jest bardzo łatwy do zrobienia, dlatego nie będę pisał wzoru/programu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, na początek warto by było zmienić wartości osiągane do utworzenia moona, gdyż obecnie jest to za proste (było już to poruszane w którymś temacie).

Przykładowo wziąłem wycinek z SJ:

 

Na tych współrzędnych znajduje się teraz 2.688.000.000.000 Metal i 1.465.312.405.200 Kryształ.

Prawdopodobienstwo powstania ksiezyca: 20% (41.533.124%)

 

Czyli należy mieć na PZ 100.000 jednostek metalu bądź kryształu, by mieć 1% dla utworzenia się moona. Żeby nie robić bałaganu w ST/SJ warto by było w pewnym sensie uniezależnić od siebie: Prawdopodobienstwo powstania ksiezyca: 20%, a (41.533.124%). Mianowicie chodzi o to by procent osiągnięty w walce pokazywany był normalnie, tak jak jest obecnie, a samo prawdopodobieństwo (max.20%) zwiększyć 1000-krotnie. Czyli na orbicie dla 1% na powstanie moona potrzebne by było, nie tak jak obecnie 100.000 jednostek debrisu, a 100.000.000.

 

A teraz co do samej wielkości moona, to tak jak rozmawialiśmy na SB, chciałbym żeby pozostał on losowy, jednakże już z uwzględnieniem ilości debrisu na orbicie.

 

Zakładając, że wielkości moonów na chwilę obecna są losowane z przedziału 3000-9900, niezależnie od ilości szczątków, zrobić to mniej więcej tak:

1.000*-10.000.000% (wielkość która znajduje się w Rw, ta która chcę by pozostała niezmieniona) - losowanie moona z przedziału 3000-9900

10.000.001-25.000.000% - 3500-9900

25.000.001-50.000.000% - 4000-9900

50.000.000-80.000.000% - 4500-9900

80.000.001-120.000.000% - 5000-9900

I tak dalej rozpisać to do wartości maksymalnej 7000-9900. Oczywiście same przedziały tak jak i wartości procentowe, można rozbić na mniejsze, jak i również zmienić je.

 

Mam nadzieję, że jest to choć trochę zrozumiałe :)

 

*1.000% ponieważ uwzględniłem już fakt, iż dopiero by przy takiej wartości dopiero była szansa na powstanie moona 1%, po zwiększeniu 1000-krotnie wymaganej ilości debrisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuję jeszcze (jeżeli poruszamy ten temat ) pomyśleć o zmianie kodu dotyczącego niszczenie moonów.

Do tej pory na 10 prób miałem średnio 8 - 8,5 skuteczności.

Moon nadaje się praktycznie do niczego. Zniszczenie floty przy tej prędkości gry nie przynosi (na pewnym poziomie) większych strat.

Bywało tak, że po 10 min. od stworzenia moona owy moon padał bo ktoś wysłał 1mil gś i po zabawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest po prostu 10.000x zwiększyć potrzebną szansę na moona (obecne 2.000.000% będzie 20%)

Wzrost kosztów powinien wystarczyć i ew. doda się jakieś większą szansę na duże moony z dużych %.

Kliknij tutaj

 

 

Wszystko zbiega się teraz w jeden post.

Uważam że pomysł z utrudnieniem stworzenia moona i szans na większego wystarczyłoby w zupełności, w przeciwnym wypadku większość osób znowu zacznie błagać o osłabienie GS a flociarzom nie spodobałby się ten pomysł i ja ich w zupełności rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję tak

 

 

Każde 10.000.000 debrisu daje 1% szans na powstanie księżyca

 

 

Poniższe progi będą liczone 100.000 = 1%

do 200.000.000

 

3000 - 4000

 

200.000.000 - 400.000.000

 

4000 - 5000

 

400.000.000 - 600.000.000

 

5000 - 6000

 

600.000.000 - 900.000.000

 

7000 - 8000

 

900.000.000 - 2.000.000.000

 

8000 - 9000

 

2.000.000.000 - 5.000.000.000

 

9000 - 9300

 

5.000.000.000 - 10.000.000.000

 

9000 - 9600

 

powyżej 10.000.000.000

9000 - 9890

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto po próbach moonowych ma zbierać debris?? Łatwo bedzie można sie pushować bo wątpie aby SGO pilnowali wszystkich prób moonowych.

 

powyżej 10.000.000.000 x 10 bo za 1 razem pewnie nie powstanie to juz ładny surowiec.

9000 - 9890

 

Ja jestem zdecydowanie na NIE aby debris miał decydować o wielkości moonów.

 

Zreszta kiedyś ktoś pisał że mony powyżej 9k trzeba zgłaszac do usunięcia bo sa niezniszczalne?? Dobrze pamiętam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro by były nie zniszczalne to bym takiej wartości nie podał ? A przy próbach debris ma zbierać agresor, poniesione przez niego straty nie będą do zrekompenowania, prócz regulaminowego 1.000.000.000 deuteru dziennie.

 

 

W przypadku, gdy obrońca wystawia flotę, obrońca zbiera debris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro by były nie zniszczalne to bym takiej wartości nie podał ? A przy próbach debris ma zbierać agresor, poniesione przez niego straty nie będą do zrekompenowania, prócz regulaminowego 1.000.000.000 deuteru dziennie.

 

 

W przypadku, gdy obrońca wystawia flotę, obrońca zbiera debris

 

To po co trzeab było zgłaszać moony powyżej 9k?? A potem były usuwane??

 

Rozumie że SGO będzie sprawdzac jakieś 400 walk dziennie + zbieranie złomu tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo nowy system został zaakceptowany i wgrany. Choć ostatnio dziwią mnie wyniki % osiągane przy ściąganiu moonów.

 

Temat jest założony niech się gracze wypowiedzą co sądzą o takim rozwiązaniu. Poczekajmy do jutra może się w dzień wypowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deus, według tego co napisałeś to PZ warte do 40 bln metki daje moona 2-4 k... toż to śmieszne xP

 

Cytat z innego tematu + dopiski:

(...)Należy zwiększyć ze 10.000x, a więc już 25 kkk metki na 20% próbę. Każdego stać i nie jest to nic.

Takie 200% na większego moona to już 2 bln na 10 prób.

 

Jeśli wielkość księżyca będzie zależna od PZ to każdy silniejszy gracz sobie zrobi max moona, a słabsi gracze będą się musieli męczyć z maluchami.

 

Bardziej by pasowało tak jak wcześniej mówiłeś zrobić - PZ wielkości:

1-100% = 3.000 - 5.000 ----(1-100 mld na próbę)

101-250% = 5.000 - 7.000 ----(100-250 mld na próbę)

250-1000% = 8.000 - 9.000 ----(od 250mld do 1 bln na próbę)

1001+ = 9.000 - 9.800 ----(1+ bln na próbę)

 

10 prób kosztuje już 10x więcej, a więc 100% x10 to 1 bln, a duży moon 1 bln x10 to już 10 bln

 

W ten sposób słabsi również mają możliwość posiadania dużych księżyców, ale nie w takich ilościach jak ci silniejsi.

 

(...)

 

PS: Jeśli zrobimy % na PZ dokładnie 10.000x mniejszy, to zamiast dotychczasowych 100.000 PZ = 1% będzie taka ładna liczba 1.000.000.000 = 1 % ;)

 

W taki sposób mamy nie takie malutkie moony dla nowych (do 5k), MOŻLIWOŚĆ prób na większe, oraz jeśli komuś zależy to za ok. 5 bln metki może postawić 9.000-9800.

 

 

 

 

W sprawie tego całego przekazywania surowców drogą prób moonowych to nie ma tu znaczenia nowy % czy coś, bo przecież równie dobrze teraz można tak robić. Nic nie stoi na przeszkodzie by wysłać flotę podzieloną na 30 fal i w ten sposób przekazać surowce słabszemu.. lub w 1 fali silniejszemu ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3000 - 4000

 

200.000.000 - 400.000.000

 

4000 - 5000

 

400.000.000 - 600.000.000

 

5000 - 6000

 

600.000.000 - 900.000.000

 

7000 - 8000

 

900.000.000 - 2.000.000.000

 

8000 - 9000

 

2.000.000.000 - 5.000.000.000

 

9000 - 9300

 

5.000.000.000 - 10.000.000.000

 

9000 - 9600

 

powyżej 10.000.000.000

9000 - 9890

 

Nie, ze względu na to, że tych których na razie nie stać na jakieś tam całkiem dobre próby moonowe, nie będą mogli mieć 'normalnego' księżyca.

Na przykładzie tego:

"3000 - 4000

 

200.000.000 - 400.000.000"

Według mnie powinno być losowanie wielkości tego moona od min -max

O ile się nie mylę teraz jest taki wzór, niezależnie od wielkości PZ, a jak wiadomo zbyt dużo moonów tych ponad 9k nie powstaje.

Reasumując chodzi mi głownie o to by już nowemu graczowi dać możliwość posiadania lepszego moona (o ile mu się trafi) by nie było takiego czegoś, że zejdzie ledwie zejdzie z ochrony, zrobi sobie moona 3-4k i sąsiad niszczy mu moona 500k GŚ bo więcej raczej na takiego nie potrzeba, a przy okazji ściąga mu marną flotkę. Myślę, że niezależnie od ilości debrisu rozmiar moona mógłby być maksymalny (czyli zamiast taki jak w przykładzie 3000-4000, było 3000-9900), a jedynie wraz ze wzrostem debrisu zwiększać minimalny rozmiar moona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli już obojętnie jaka wielkość ma dać szansę na duży (NIE NAJWIĘKSZY) księżyc, to proponuję mniej więcej tak:

 

do 200.000.000

 

70% na 3000 - 4000 (20 % szans na losowanie w przedziale 3000 - 6000, 10% szans na losowanie w przedziale 3000 - 7000, 5 % szans na losowanie do 8000 tys).

 

I analogicznie na większe %

 

Szanse mamy, co prawda nie wielkie, ale zawsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla Mnie to nie ma znaczenia czy ja mam moona 7k czy 3k jak ma paść to i tak padnie.

 

Można byłoby zmiejszyć z 200.000.000 % do 100,000,000% żeby nie krzywdzić początkujących.

 

70% na 3000 - 4000 (20 % szans na losowanie w przedziale 3000 - 6000, 10% szans na losowanie w przedziale 3000 - 7000, 5 % szans na losowanie do 8000 tys).

 

zmiejszyć % do 4k srednicy a zwiekszyć do 6k albo zamiast do 6k to zwiekszyć 3000-7000 do 20%

 

 

trudno mi powiedzieć szczerze jak będzie dobrze dla ogółu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A nie, sorki, pomyliło mi się ze wzorem niszczenia moonów. Obecnie Neriel pracuje nad wielkości moona zależną od wielkości planety i danej jej pozycji.

 

Przebudujemy system, będą pola w galaktyce dla małych planet ale dużych moonów (dla flociarzy), oraz dużych planet, ale małych moonów (dla ekowców). Dokładne dane będą podane do publicznej opinii i będzie razem coś ew. zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Musisz zaakceptować regulamin Warunki użytkowania.